1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596048 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
Simon Bank:
"Det känns som att HV 71 kan förlora mot Timrå, men inte som att Timrå kan slå HV 71.
Timrå behöver en inbjudan för att vara med."

"Match två av den här kvartsfinalserien var inte en utklassning vilken som helst. Det var matchen då mästarnas målvakt växte till ett monster, när förstakedjan vräkte in mål och Timrås förstakedja lika gärna kunnat lösa biljett till frisörsmässan i hallen bredvid."

Så rätt han har efter matchen igår.
Men Nya tag. Nya förutsättningar.
Nu kör vi!

250kg kärlek: Skönt att vi inte lägger oss ner och dör! 7-0 i baken och en helvetesresa för supportrarna skall inte knäcka oss. Vi vinner imorgon! Vi hade jävla oflax igår med avsluten - hade t.ex. Styf satt sin efter 1 minut hade det nog blivit en helt annan match, vi hade ju hur många lägen som helst vi borde ha satt. Skönt att Moe är tillbaka också!

250kg kärlek: Skönt. Hoppas att han får ut mer av att leka med Pärssinen än Hynning och Wandell. Den kedjan har varit ganska seg under dom här två matcherna.

Tycker att det där är nog det bästa sättet att formera trupperna. Då får vi fyra bra och välkomponerade kedjor. Me like it.

250kg kärlek: Dessutom verkar Moe vara tillbaka. Också det en positiv nyhet.

Jag brukar vanligtvis vara väldigt restriktiv med att framföra budskap jag inte satt mig in i … Men i går gjorde jag ett klassiskt undantag. Vad stod det på den störa banderoll vi TIK-supportrar visade upp före nedsläpp i går?

Sedan tycker jag att vi borde damma av en annan klassiker vid lämpligt tillfälle…

FALL PÅ KNÄ INFÖR UNIVERSUMS HÄRSKARE!
Gärna med tillägg som:

Förlåt oss för våra synder (0-7) så som och vi förlåta alla skyldiga utom Thörnberg.

Giv oss frid. VINN!

Så händer det grejer igen. Jag välkomnar återförenandet mellan Pyörälä och Pärssinen.

"Timrå IKs säkerhetsansvarig har sagt att de fyra personer som vi fick hämta i häktet efter matchen är avstängda även på hemmamatchen på måndag"

Om detta blir verklighet blir det nog ganska tyst i hallen i morgon.

Hassebo: fördjävligt men vi krossar dom på isen imorgon - vi ska vara som ett flöte upp till ytan lika fort som vi ramlade... Nu gäller det skippa gnället på spelarna ! och var den där sjätte utspelarna - nu visar vi dom !! att Timrå kan gå på vatten och åka fort på is och göra MÅL !! FORZA Timrå ! ! Älska laget i nöd och i /med LUST ! SKRIK ER HES

Anonymous: Sen vad är det för fega vakter som gör gripanden i periodpaus? de borde gjort gripanden i direktsändning så att de blev dokumenterade.

Använd mobilerna och filma nästa gång, så att ni hjälper era kamrater.

Jag kunde lätt ha betalat fyra papp för en sådan, i mitt ärende.

73Sjöbba: Den går på lustgas för högsta effekt;)

Smokey: Ring om jag ska komma med startgas.

mikenomad: Så illa är det inte ännu;)

Min Wodoodocka av Törnberg ligger nu i framför snöslungan som jag frenetiskt försöker starta...

På måndag laddar jag med nattvard utan bröd.

Smokey: Timrå är ungefär lika dåliga som Detroit f.n.

Tikinmyheart: Motanmälan i all ära! Men lite egensinnig rannsakan är nog aldrig fe;)

Några TIK.are hade tippat i sig en skaplig mängd alkohol kan jag tro, utan att för den skull vitsorda detta i sak. Jag blev själv vittne till en riktigt stor och kraftfull TIK-supporter som var mycket upprörd över att enligt egen utsago ha blivit kallad "fetknopp" av en vakt efter någon lindrig incident. Med en druckens klarmod hängde denne supporter som en igel efter några poliser och ville absolut göra en anmälan...

(Lite extra festligt blir det när vi i klacken öste ut superlativ över vissa HV-spelare som skulle fått "fetknopp" att framstå som flickscouter på barndagis.)

Polisen bad i alla fall gång efter gång denne supporter att cirkulera. Icke. Tjatet fortsatte och polisen blev allt mer irriterad… Vet inte hur det gick. Men det osade ingripande lång väg.

Sedan förstår jag Hassebo. Deras pissläktare för bortastå är en skymf!

Och jag såg och kanske hörde, när han skrek ut sin vrede över detta skit. I all uppståndelse är det väl inte omöjligt att någon tolkar budskapet väldigt fel... Gårdagen var ett magplask på alla fronter.

Och några av deras vakter hade faktiskt en lite överspänd attityd. Men absolut inte alla. Nu lägger jag ner alla minnen av ”fucking” Jönköping!

Dessutom kommer jag aldrig mer att skandera ”Herren Gud”, ”Herren Gud”, Herren Gud” i HV:s jävla hockeykyrka. I går fick vi svar på tal direkt när vi TIK:are mangrant utmanade det andra budet: "Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn " 0-7 var en fingervisning utav guds nåde;)

Giv oss nåd och låt oss krossa dessa äckliga hockeykryp på måndag!

7-0, ren förnedring. Man är ju inte förvånad, skickar man iväg Kokko, Koskinen och Lindström och sätter in allsvenska backar istället så är det klart att det inte håller i ett slutspel.

Vinsten här uppe satt dessutom betydligt längre inne än vad deras gjorde nu där nere, så på måndag kan lika gärna hemmasegrarna vara historia.

Sen att Nubben och Hahl vann över Lule gjorde inte kvällen ljusare heller. Men den segern var åtminstonde mer svårtagen.

Vakter ja, får man antällning där efter hur grinig man är eller? Sen håller de varandra om ryggen så var beredd på att både polis och vakter kan sitta och ljuga i rättssalen (har själv varit med om det). Se till att ha rejält med vittnen, men det hoppas jag att ni har.

actionleif: Bra...tycker inte ni ska släppa det. Det är stor skandal hur det får gå till!

Tikinmyheart: Jag ringde och gjorde en polisanmälan det första jag gjorde när jag fick tillbaka min telefon.. Ska dom skulle ringa upp mig idag så skulle vi prata mer om det.

Mina noteringar från matchen.. Alla är troligtvis skrivna, men ,men.

Jag har alltid tyckt att Backe är en sömning målvakt som inte håller för ett slutspelslag , han har troligtvis flest målvaktstavlor i ES , det går inte att ha en sån målvaktr i ett slutspel...

Försvaret är pinsamt dåligt och jag tror att både Lello och Pyrret hamnar i Indianerna eller Kärpät, ingen av dom har en gnutta chans i nhl som dom spelar nu...

Petter Rönnqvist och hans Kanal 5 gäng har jag hatat ända sedan kvartsifinalerna mot modo 2007 , han (rönnqvist) hatar verkligen TIK och som om det inte vore nog så är alla riktigt inkompetenta och kan inte ett skit om Ishockey egentligen ....

Nästa säsong behövs storstädning , tror att hela föreningen Timrå IK behövs rensas för att få till en slagkraftigare förening (lag)

Om Kenta är bästa och kyligaste coachen i ES måste Challe vara den mest irriterade och inkompetenta jag vet om , det finns ingen grundtaktik , det har det i min mening inte gjort på hela säsongen , vi har levt på att vi fått mål sent , turliga mål eller individuella prestationer ...

Wandell är fortfarande kvar i USA , vet inte om nån måste slå han i huvudet så han får tillbaka medvetandet att han inte lever i 1 kedjan i Dallas längre , utan nu krävs det att han presterar , det måste spelare som Tenkrat och Hynning också göra ...

Visst kan jag för att låta positiv skriva 1-1 i matcher vi tar dom på måndag , men då skulle jag ljuga ...

Var förberedda , för vi åker ut i kvarten det är helt uppenbart jag skall kopiera denna text när vi åkt ut i kvartsfinalen , och dessutom blivitg helt överkörda av ett starkt och lojalt lag...

TAck och Godnatt för den här säsongen...

Tikinmyheart: Namninsamling med andra ord? :) Bara lägga ut på alla lags gästbok och namn kommer hagla in!

actionleif: Det är inte första gången vakterna i Kinnarps är i fokus. En motanmälan MÅSTE göras för att markera mot dessa hitler jugends, även om det inte leder någonstans.

Man vill inte ha bortasupporters i KA. Ett upprop mot placeringen av bortasupporters torde få et snabbt genomslag bland alla supporters i ES.

Hassebo: Ingen som gjort bort sig känns det som.. Bara deras så kallad vakter som inte kan göra ett bra jobb

actionleif: Men seriöst.. Vilka satans idioter.. Våga bojkotta Jönköping!

Mathias: Jag kan bara tala för mig själv. I mitten av andra perioden skrek jag att de har Sveriges sämsta bortastå och att de måste bygga om hallen. När perioden var slut och vi skulle gå ut från arenan kommer två vakter på varsin sida och kastar ut mig. De hade fått nåt tips om att jag kallat folket på handikappläktaren för nåt i stil med "invalidjävlar".

Det är bland det mest nedvärderande jag varit med om. Jag försökte förklara för vakterna också med det var inte lönt. De tyckte ju jag var största idioten på jorden just då.. Jag skiter i att jag inte fick se sista perioden, det är behandlingen som upprör nå jävulskt! Kinnarps arena lär man ju knappast besöka närmaste åren...

Mathias: Nej inte riktigt korrekt, kolla Jimmys blogg så har du allt förklarat. Jag är person 2.

Är det inte alldeles för jävla typiskt att Thörnbergsjäveln gör 3 kassar igår och att vi faktiskt saknade en rejält stor back som kunde hålla rent framför vår egen kasse (läs Lotvonen)?
En slump? Snarare ödets jävla ironi.

Grattis Disciplinnämnden..

(Sen hade vi fått stryk även om Thörnbergsjäveln varit avstängd, men det är en annan femma..)

Har jag fattat det hela rätt om 4 stycken blivit utkastade för att dom varit kritisk mot bortastå?

Snelhest131: Tja det ä väl bara att behandla hv supportrarna likadant på
måndag, har dom flagga med sig så släng ut dom ur arenan.

Snelhest131: det var meningen att jag skulle åka men jag har fått fel på lungorna och var tvungen att stanna hemma.
Jag kan säga en sak utan att lova för mycket, jag hade nog slängt dom av bussen egenhändigt.

Hasse som blev utslängd för att han hade kritiserat ståplats sa till mig på telefon: om jag hamnar på häcken för det, så hade du dragit på dig 1 års fängelse.
kanske ligger nån ting i det...

Dunc:
inte en chans att vi tar det här. Laget är för svagt och svajigt helt enkelt, tyvärr. Men visst, jag har uppe hakan och hoppas på en bragd imorron. :)

Snelhest131: Måste hålla med dig angående Thörnberg, givetvis ska han vara avstängd fegare spelare finns inte, hoppas ni kommer igen i alla fall.

Blizzard: Mister Rikard är jävligt förbanad...
jävla amatörer till vakter dom har där nere.

Snelhest131: Ja jävla, Vilka idioter!

Blizzard: ja dom påstod då det, dom va förbannad för att vi inte åkte ifrån dom 4 som hamnat i häkta utan vänta 20min på dom så dom kunde följa med hem och då tjafsa dom om det från jerusalem till fjollträsk :S

Snelhest131: Ni skulle lämnat dom i Jerusalem, tåg eller taxi till Sthlm!! Var dom Timråiter? Va fan bråka dom med sina egna fans för? Säkert skansen apor som ville slåss lite, men eftersom fotbollen inte är igång på allvar och skansen missa slutspel då fick det bli Tik bussen....

Har precis kommit hem från Jönköping ! hade hört att det va dålig borta stå där och att man inte behandlades bra, men att det skulle vara så förbannat dåligt kunde jag aldrig föreställa mig ! absolut helt omöjligt att höras bakom plexit, kan inte vifta med flaggor för handikapp läktaren är bakom och idiot vakter/poliser som med våld slängde ut 4av våra supportrar på världens konstigaste grunder, tex att dom hade sagt att deras borta stå är världens sämsta och att dom skulle bygga ny ! :S resan bättrades ju inte direkt på av att vi hade 2idioter från Stockholm med oss på bussen som endast va ute efter bråk då dom kalla alla på bussen för idioter om och om igen och för jävla Fi**or, sen vart dom helst oförstående när vissa tände till, aldrig vart så skönt som när vi dumpa dom i fjollträsk ! matchen är ju inte ens värd att nämna då den va så ruskigt pinsam att skäms, sen gör ju inte saken bättre när man ser mrs.thörnberg slasha och vara allmänt jävlig hela tiden utan konsekvenser, sen att barnrumpan gör hattrick då han ist skulle ha suttit på läktaren är ju bara förjävligt ! nä nu får det vara nog. hoppas det är ett helt nytt TIK på måndag annars blir jag gråtfärdig !

Dunc: Nä, vi tar inte det här. Vi har för dåligt bortaspel.

Jag har kollat på hockeytävling. Vad har ni gjort?

ULF L: Upp me hakan! Det är ju för sjutton 1-1 i matcher. Vi tar det här!

Laken:
Precis, backarna håller och har aldrig hållit den här säsongen. Sebbe och Moe gör ett kanonjobb, men dom ska inte tillhöra dom fyra främsta. Det är andra etablerade som sviker. Ingen nämnd ingen glömd, men en av dom har väldigt mycket skägg för att ge en liten ledtråd...
Nä, laget är alldeles för bräckligt, både spelmässigt och psykiskt. Det var illa att se hur dom så fullständigt vek ner sig. Vad händer till exempel nu med Backe, han har ju inte direkt stålpsyke.
Kan rinna iväg fort nu i den här serien. Hyfsad ödesmatch på måndag. Då vill vi se "stjärnonra" kliva fram. Dom kan ju börja med att ligga på rätt sida på sin spelare och åka heeeeela vägen fram.

Heleniz: Jag buar sällan om ens det när det är match. Men jag kan bli duktigt förbannad framför teven och vara grymt kritisk efteråt. Klartjag dyker upp på måndag. Men just nu är jag bara dödligt less.

Dags att vaska leken igen?

Frågan är vad en förlust av den här magnituden betyder för fortsättningen. Början till undergången, slutet på resan, eller kan man komma tillbaka. Sista hemmamatchen på måndag, eller finns det ett liv efter kvarten. I vilket fall måste det var en psykologisk bragd om man kan komma tillbaka från en sån här mardröm.

Torskar man så här rejält är det omöjligt att man ens kunnat tänka sig att det skulle bli hela vägen i år, eller ens semi. I och för sig var det en konstig match på ett sätt. Till att börja med jämn spelmässigt och sedan trillar målen in, som någon skrev vi bjuder på alla mål. I nåt läge ger Timrå upp matchen och det fortsätter att ringa bakom Backlund. Hur kommer man igen efter en sån här förlust ? hv måste ha fått en boost av confidence av den här bataljen och tror att de är kungar, men faktum är att dom inte gjorde någon extremt bra första halva av matchen förutom att de satte sina chanser förstås. Och som vanligt är det målen som räknas. Det tragiska är att hv inte behövde göra någon bra match alls för att vinna klart. Man kan hoppas att spelarna rannsakar sig själva, sluter sig samman och kommer tillbaka, men för mig så var det en försvarsmässig kollaps vi fick bevittna. Och hur rättar man till det mitt under ett brinnande slutspel ? När materialet kanske inte räcker ? Tyvärr har nog Timrå gått ner ett steg formmässigt inkl. avslutningen av ES och det visade sig idag. Målproduktion noll och ett läckande försvar, man kan konstatera/skylla på att hv har studsarna med sig, men många av målen såg billiga ut.

Men under har skett förr, vinner vi på måndag är vi med i matchen igen och t.o.m. leder kvartsfinalserien. Sån är idrotten. Fan trot.

Nu jävlar glömmer vi den här skitmatchen och fokuserar stenhårt på måndagens drabbning. Alla måste komma och stötta grabbarna på bästa sätt. Inget buande eller något negativt nu, de behöver vårt stöd och hemma i E ON kommer Timrå gå segrande ur striden på måndag och jag vågar nästan lova att de kniper en match antingen onsdag eller torsdag nere i Jerusalem också.

Together we stand, together we fall!

Heleniz: Jobba fram en prototyp så ska jag höra med lite sponsorer! haha. näe nu har jag lite för tråkigt känner jag, lika bra hoppa i säng!=P God natt!

Harryhaffa & Yellowcard: Då är det bara att vi börjar jobba på specialhjälmarna då och hyr in en hjärnskrynklare som får spelarna att tro att alla ställen som har en hockeyplan är E ON Arena :)

Heleniz: Fan vilken ide, går att utveckla med en typ av lobbotomi, alltså hypnos, så spelarna hör alla HV ramsor som Timrå ramsor, alltså hemma lag även borta,,,

Yellowcard: Eller föresten, det tar jag inte alls för givet, så din idé kör vi på istället=P

Heleniz: Bah skit samma, vi behöver bara vinna en borta, därför att vi vinner våra matcher hemma tar jag för givet.

Jag har en lösning på det usla bortaspelet: Sätt röda visir på alla hjälmar, på så sätt tror spelarna att alla är rödklädda Timråsupportrar. Sen så skulle man kunna spela in ljudet från E ON Arena och så får de köra det i hörlurar hela matcherna och ha nån sorts kommunikationssystem inbyggt i lurarna så de kan snacka med varandra men inte hör HVs publik =)

Vad gick egentligen snett? Såg ju bra ut fram tills Dennis Persson proppade Tedenby - sen så... ja..

« · 1138323 · »