1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596056 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
DJ Hemp: Du förstår fabbo smok kanske är lite rädd och känslig då det kommer in vackter och poliser och ev fyllceller i billden,,jag lider med honom och det svåra trauma han upplevde,,,,

Smokey:

Vilket helvete det måste ha varit att åka iväg på en sådan jävla skitresa med 7-0 i röven. Lider med er och särskilt de från Timrå som väl steg upp i värsta ottan (ca 05:00) i morse. Blir hyfsat nyfiken på vilka som blev utslängda och varför. Det har som sagt hänt även de bästa. ;) Fullt ös medvetslös dessa gånger. Dumma, dumma vakter! Cool låt förresten...

Matchen finns på nätet nu. Alltså om det är nån som skulle vilja se den i repris...för att komma ihåg till senare alltså...som ett minne.

Ni är inte sanna, nu spelar vi slutspel och det satans jävla pms gnällandet, spelarna vet vad de ska göra,,men vet supportrarna det?, inte en enda som skrivit NU JÄVLAR STÖTTAR VI LAGET PÅ MÅNDAG!!!!!!!

Kanske man håller på bli gammal, man kanske stöttar laget genom att trampa ner på spelarna,

Hemkommen från Kinnarp Arena. Vilken pisskväll. Allt började så bra... Trevligt bemötande. Vibbar i luften... Sedan brast något. Tre fyra TIK-supportrar blev bland annat omhändertagna av griniga vakter och poliser! Bara det är något helt nytt för mig. Men det kan väl hända även de bästa...

I jävla skyttegravsläktaren växte frustrationen. Allt gick fel. Målen trillade in och ibland såg det ut som om Timrå var statister i en dålig hockeyfilm.

Det borde i alla fall aldrig kunna bli värre. Botten måste vara nådd nu. Nu bryter vi ihop och kommer tillbaka.

Lid i natt.

uhahl: Du glömde 26.

Per HApps: Ja, Pyrrets PR för sig själv har inte varit av högsta kvalité på slutet.

Per HApps: man kan ju tycka de, men sammtidigt så är Wandell inte i sin bästa form och har inte varit heller dom senaste 15 matcherna (?)
sen väger Pyrret lite för lite tror ja för att lyckas "där borta" ja menar även Hv´s backar tar bort han relativt enkelt och hur ska de då gå om han ska möta skickligare backar där?

haggen:
Pyrrolainen och Wandell vill till NHL, borde man inte börja leverera nu när det gäller? Annars är dom ganska iskalla hos agenterna.

haggen: Kanske för han räknar med en lång serie, vore rent idiotiskt och köra typ tre femmor i början av en serie, och får sluta en kanske avgörande match med två slutkörda femmor,,en tanke bara

Varför bänkar inte Challe "stjärnorna" och låter en som Lander komma in och visa upp sig i ett tidigare skede samt mer istid på de femmor som är hetare?

Challe kan väl inte vara för feg för det väl......

Per Happs:

Lustigt nog blev det en del snack om dessa band på O´Learys tidigare i dag. Träffade en del trevligt folk. Har dock själv inga skivor med dessa.

Laban:

Håller med angående favoritskap. Svenskar är så fjantiga hycklare allt som oftast. Jag erkänner att om vi torskar även hemma på måndag - då är det kört för oss!

DJ Hemp:

Själv dammade jag av en vinyl med Brända Barn och gråter en skvätt,
Kärlek och Hat, sedan kanske det blir en sväng med Rasta Hunden, och Metal Guruns sista suck innan jag bryter ihop och kommer igen.

Klart Hv är favorit i denna kvartsfinal.

Det jag vill komma till är att vi svenskar är så jävla rädda
för ordet "favoriter" etc,, och är jävlig snabba att skyffla
över favoritskapet på motståndare.

Inför denna match hade Hv pressen på sig,,dvs 0-2 i matcher är
väsentligt sämre än 1-1 i matcher.I alla intervjuver med TIK spelare
var de noga att poängtera att det är Hv som har pressen på sig
inför match två.

Nu står det 1-1 i matcher och match 3 är i Timrå och en TIK förlust
då ser det mörkare ut för TIK då match 4 och 5 är i Jönköping.

Ja, dagens match var ju mest skit, måste man säga. Pinsamma jävla siffror. Ett förbannat ineffektivt Timrå som dessutom släpper in flera skitmål. Undrar hur det kan stå till med självförtroendet nu då? Nåväl, dagen var i övrigt mycket trevlig så jag bryter ihop och kommer igen. Bifogar en grym låt med Joy Division. Hjärta och själ.

kidcox: Dagens match är bara att glömma. Första perioden var i och för sig helt ok, bortsett från att HV alltför ofta fick komma i farliga kontringar sedan TIK gått bort sig högt i anfallszon.

Katastrof spel att våra stjärnor både idag och hemma senast ,det krävs en uppryckning annars går detta åt h..........

FM: Läs mina inlägg under matchen!

mikenomad: Jag vet att många klagar på Moe ibland men idag tycker jag de märks att han är borta, han är mycket bra i uppspelen och ger även timrå ytterligare ett vapen från blå i PP, jag tycker backarna tom lello idag har problem med uppspelen och de blir nästan jämt icing, Moe saknas mycket mer än folk tro skulle jag vilja säga.

FM: Idag var vi dåliga rakt igenom efter period 1!

mikenomad: Karaktär, själ och hjärta...

Sammanfattning: Vi bjuder på precis A L L A(!) mål.

Betyg: Våra "stjärnor" ska skämmas, de övriga gör sitt bästa.

Jag orkar inte...

Laken: Jag tycker att det tyder på rätt dåligt spelsinne när du klagar på backarna faktiskt.

Hur många mål gör vi idag?

Laban: Avslöjade TIK:s brister?? Ha ha...de är avslöjade för länge sedan, var knappast HV som gjorde det ikväll. Däremot drog de på ett förnämligt sätt nytta av faktumet att TIK spelar utan backbesättning den här säsongen.

Laban: Thörnberg ger svar på tal, på vad då??? Idiot, det är en liten feg ynklig krake som åker runt på rinkarna i Sverige och tror att han är tuff. Jag hoppas nån kan "köra över" det där "kräket" på måndag. Ungefär lika "tuff" som Jämtin.

Laban: Enligt mitt sätt att se det har vi ingen press på oss alls, efter denna grundserie är hela slutspelet en bonus! ;-)

Ja, vi har för dåliga backar för att gå riktigt långt i detta slutspel.

Laban: Ja för Thörnberg ligger ju redan skrynligt till

Laban: Okej

Laban: Jag tror nog begreppet skrynkligt kan plockas fram redan nu. Förlust på måndag och avgjort känns som en mer adekvat beskrivning av läget....

Snacka om att Thörnberg ger svar på tal...

Efter en jämn första period förnerdrar Hv TIK totalt.

Hv avslöjade TIK brister på på ett brutalt sätt, dvs stressa
TIK svaga backar.

Nu har TIk jättepress på sig att vinna match 3 i Timrå
då match 4 och 5 är i Jököping.

Skulle HV vinna match 3 ligger TIK skrynkligt till..

1-1 och kvitterat i matchserien. Ny match pa mandagkvall uppe i Timra - da ar vi tillbaka.

Tre segrar pa hemmaplan och en nere i Jonkoping sa ar vi vidare.

Timra IK - vi ger aldrig upp!

uhahl: Hoppas inte det för de är verkligen usla idag!

mikenomad: 7, 13, 22,27.37,62 KAN DE OM MÖJLIGT VA SÄMMRE ÄN NU?

Dream Team: Amen!

mikenomad: Visst är det så. Om det är till någon tröst är det sällan vi tappar matcher på det där viset på hemmaplan. Samtidigt blev vi ju återigen äckligt avklädda på bortaplan ikväll. Det är verkligen nöten att knäcka för det här laget. För kan man bara komma upp lite i nivå och sno med sig en match, en flytseger med ett tuppmål från halva plan eller nåt sånt för att ha chans att gå vidare. Ikväll tror jag att man tappade rätt så rejält i ödmjukhet efter den första perioden. En period där man nog ansåg sig själva vara förtjänta av att ha ledningen. Sedan brast man för mycket i attityd direkt från starten av andra och matchen vägde över till HV. Inte mycket att säga om det. Avklädda inpå bara skinnet.

"Ni vet redan vad jag tycker om HV 71-stjärnans bentackling på Timrås Kimmo Lotvonen, som inte kunde spela på lördagen i Jönköping.
Martin Thörnberg borde ha varit avstängd. Och därmed skulle han inte fått chansen att ta revansch för missen som sänkte HV i Timrå."

Mattias Ek på Expressen är min nya idol....

Dream Team: Dom är fler än jag ville komma ihåg...

Dream Team & TT: Tackar! :-)

mikenomad: Jag hittade några riktiga praktförluster i stil med den ikväll ända sedan vi gick upp våren 2000. Se här:

Säsongen 2007/08
Färjestads BK - Timrå IK 7-1

Säsongen 2006/07
MoDo Hockey - Timrå IK, 8-1
Djurgårdens IF - Timrå IK, 6-1

Säsongen 2004/05
Timrå IK - Linköpings HC, 2-8

Säsongen 2003/04
Södertälje SK - Timrå IK, 6-1

Säsongen 2002/03
Färjestads BK - Timrå IK, 8-1
Timrå IK - Färjestads BK, 2-7

Säsongen 2001/02
Södertälje SK - Timrå IK, 8-0
HV71 - Timrå IK, 6-0

Säsongen 2000/01
Brynäs IF - Timrå IK, 5-0
Brynäs IF - Timrå IK, 7-2

mikenomad: TIS 05 MAR 2002 Södertälje - Timrå 8 - 0 (5-0, 3-0, 0-0)

Tycho: Klart man älskar Timrå IK...7 mål i baken..so what..fuck it..ny match på måndag..välkommen upp Åsa- Nisse & co.

Tyvärr är väll allt som vanligt antar jag.
Liv superhet Backe iskall
Surt! nu biter vi ihop till nästa match och hoppas på en kraftig formsvacka på Liv för det är där matcherna kommer att avgöras, tror Liv inte släppte en enda retur medans Backe knappt limmade en enda puck.
1-1 kom igen nu!!!!!

pinus: Det spelar roll eftersom vi diskuterar det här och jag är nyfiken. I övrigt, för kvartsfinalserien, har det ingen betydelse såklart. Så återigen, om nån har ett svar eller en bra gissning så blir jag tacksam!

mikenomad: Spelar väl ingen roll. Glöm det. Nästa match är det ju 0-0 igen. I en slutspelsmatch så spelar det väl ingen roll om det blir 1-0 eller 10-0.

Mathias: Äh, orkar inte. Men att döma av alla inlägg a la Fight Club under matchen så är det många här inne som tränar, framför datorn i varje fall.

Mathias: Nej krogen!=)

Paddan: Ut och kör barmarksträning vet jag...

Någon som har koll på när Timrå förlorade så här stort senast?

pinus:
jävle..förlåt jävla sportlov...
nya friska tag.

Paddan: Frugan???? Hon har väl ingen talan. Hon är ju från Jääävle.

pinus: Äh, kaninutställningen hade alla gånger offrats för att följa Timrås slutspelssprattlande. Ja, om inte frugan sagt annorlunda alltså.

« · 1138200 · »