1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595511 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
RocknRolf2: Frågan är väl snarare om man anser sig ha råd med att bryta ett kontrakt där det återstår två år, för någon rysk klubb lär inte hosta upp pengar för honom =), Skogs kan mycket väl göra den resa som Kokko gjorde sitt andra år på kontraktet även om det i dagsläget känns långt borta.

Happyer: Det där är nog bland de högsta ljubel i E ON någonsin

Om ni vill lyssna när Styf gör det avgörande målet, så har jag länkat från radiosporten, scrolla ner lite på sidan så finns ett ljudklipp där! =)

Jag får rysningar iaf.. =)

Heleniz: Långa puckar på Stefan med såpvantarna är det som gäller nu
Du får hålla tillgodo med en annan låååångpuck så länge

Blizzard: Frågan är om klubben har civilkurage att bryta upp med TS. Annars är man fegisar!

Blizzard: Jo det är klart, det är ju bra att han är bra i sina sista matcher i klubben iaf. Precis som Mattias Wennerberg. Han kan ju om han vill han med, i allsvenskan alltså

RocknRolf2: RJ var riktigt dålig i grundserien. I slutspelat har han vart en av de bättre backarna! Det känns ganska piss, han kan ju om han bara vill karl jäkeln, men men bättre än ingenting. TS var kass i grundserien och är kass just nu cokså!

Ambroo: Jo, jag förstod var du menade. Eftersom du skriver "när stjärnorna viker ner sig när det gäller som mest" är det däremot tveksamt om du förstod vad jag menade. Se på säsongen som helhet. Om det är de här första tre kvartsfinalmatcherna som är de som "gäller som mest", då kommer vi aldrig förstå varandra.

Visan lär väl återupprepa sig med RJ. Han gör ett ok slutspel, blir hissade till skyarna för det och merparten glömmer bort att han har vikit ner sig 90% av säsongen. Spelar Skogs och RJ i Timrå nästa säsong kommer backsidan INTE bli bättre. Då går vi mot tuffare tider

Apropå ingenting, eller allting så vore det skoj om någon kunde lägga upp en länk på Livs tavla/Styfs fulmål =)

tjobba: Kvartsfinal menar jag, givetvis...

Någon som har Semifinal 1 från C+, eller någon som vet var man kan få tag på den?

Hmmm det är tamefan som att se ett helt annat lag när Timrå lirar på hemma respektive bortaplan.

Jag vågar mig inte på en analys annat än det jag tycket mig se är ett lag som på bortaplan blir mer försiktiga och försöker lira mer defensivt och avvaktande än dom borde. För låt oss vara ärliga, Timrå IK suger på att spela av matcher och spela defensivt. Nej vår styrka ligger i att vara ett offensivt lag som gör livet surt för motståndarna.

Anfall är bästa försvar brukar det heta. Varför glömmer grabbarna i laget bort det då man spelar på bortaplan?

RocknRolf2: Jag tror inte riktigt att du förstod det där. Det var en överdriven känga/hyllning. Många sågar samma spelare omgång för omgång, men när "stjärnorna" viker ner sig när det gäller som mest då är de ändå i stort sett befriade från kritik.

T T: Hotell för mej eller spelarna???;))

jokklas: Konstigt att dom ser sega ut.
Davidsson o Thörnberg linen, körde ju nästan non stop i slutet av 3:e o hela Sudden. Hur orkar dom då?

RocknRolf2: Är en sak att inte var 100% defensivt. Det jag nämner är inte defensivt arbete utan speluppbyggnad/spelvändningar som går knas pga dåligt omdöme / spelförståelse.

Sen går det säkert att matcha honom annorlunda för att få ut mer av honom men dessa bitar är ej ok.

jokklas: Tenkrat är inte helt 100 defensivt nej (men måste alla vara det?), men det blir ju inte bättre av att Challe matchar honom som han gör.

Frella: Är böjd att hålla med kring Tenkrat. Han är hemsk hemåt, framförallt kör han fast, tappar puck nu och då när vi skall vända spel eller är pressade i vanliga uppspel så det blir hel eller halvchanser för motståndarna som resultat.

Bra skridskoåkning, bra skott, dålig speluppfattning.

Övrig iaktagelse är att spelarna ser sega ut mot slutet så ser gärna Lander gå in och ta lite byten för att avlasta pumpen hos vissa.

RocknRolf2: nu har ju inte RJ varit dålig i alla 55 omgångarna men visst . han är aldeles för ojämn . samma sak i fjol

Andersson: Målproduktionen i grundserien är godkänd, produktionen som helhet är det inte i paritet till lönekuvert. Rent poängmässigt hamnar han i samma fack som Pärssinen(trots 13 matcher färre), Svensson och Moe. I dagsläget då dessutom arbetskapaciteten är väldigt svag, framförallt hemåt så känns han snarare som en belastning än en tillgång med sina försök till pucktransporter som ofta misslyckas. Lander gör nog inte ett sämre hockeyjobb i dagsläget.

Andersson: det vore intressant att se hur bra han kan tänkas bli om man fick honom på ett vanligt kontrakt. Så han fick vara med på sommarträningen och hela köret.

Frella: jag vill trots allt ha kvar Tenkrat , han är snabb och har ett bra skott (kanske inte högsta precision) men det finns inte många lediga spelare med hans kvalité.

14 mål är bra i grundserien.

Har haft en jobbig natt!
ALLA spelarfruar åkte på vinterkräksjukan lagom till Timrås dubbelmatch mot HV.Dom var för sjuka för att ta hand om sina barn så som den sanna supporter jag är fick alla ungar sova hos oss i vår säng...Många barn var det och sängen är bara 1.60...
Jobbig natt var det ..men vad gör man inte ...

Ann
Idag kl. 07:12

Det här låter ju jäkligt oroande. Det måste vara hotell som gäller antar jag.

Frella: Jo, men Tenkrat var den spelare som spelade med mest energi i laget långa stunder i grundserien. Hög arbetsmoral och gör skapligt med mål ändå.
Spelare som Pyörälä och Lehtonen har bevisat sen länge att de redo för en NHL-chans. Pyörälä var t ex Timrås bästa forward i slutspelet ifjol.

RocknRolf2: Ska man ha något mer än än utfyllnadsroll i NHL vill det nog till att man kan prestera i täta och tuffa matcher såsom slutspel och t ex VM där tempot brukar vara betydligt högre än i vanliga grundseriematcher. Jag är jävligt kluven till Tenkrat. Visst är det härligt att se när han använder farten till att skapa målchanser men hur ofta blir det något av hans räder runt kassen eller slagskott en meter över? För den feta lönecheck han plockar ut varje månad, visserligen på artistkontrakt, så skulle jag vilja att han producerade mer.

T T: Ändå vill jag ha kvar Tenkrat men ha bort RJ. Det måste vara fullkomligt obegripligt för de som tycker att 3 slutspelsmatcher i kvarten väger tyngre än 55 grundspelsomgångar...

Frella: Tenkrat åker omkring som en skugga där ute. Har han varit först in i en sargduell någon gång? Våra bästa spelare är bleka ändå har vi 2-1. Man vill ju tro att det bara kan bli bättre.

Frella: Dem har ju bevisat i hela grundserien att de har nånting i NHL att göra. Eller tappar man sin klass helt bara för att man inte kommer upp i sin toppnivå i några kvartsfinalmatcher? Märkligt på t ex Kiprusoff då.

RocknRolf2: Fast just i den här matchserien hade jag hellre tagit en extra Oscar Sundh istället för Tenkrat som är bedrövlig i defensiven och totalt osynlig i offensiven. Pyörälä, Lehtonen och Wandell bör nog höja sig ett par hack om man ska ha något i NHL att göra.

maskot: Canal + Sport

Någon som vet hur matchen i morgon sänds på tv dvs vilken kanal?

Ambroo: Så det spelar alltså ”ingen roll” om man är kass hela grundserien om man sedan höjer sig några snäpp i slutspel? Håhåjaja… Bara att hoppas att inte Linkan och co har samma ihåliga resonemang. Eller det är väl alldeles lysande, varför värvar vi inte genast tillbaka Wennerberg från Björklöven då? Han var ju bättre i slutspel så såna spelare kan vi väl inte få för många av? Du föredrar ju dem frarmför stjärnorna?
Det är ju tack vare stjärnorna i laget, såna som Pyörälä, som vi ÖVERHUVUDTAGET ÄR I SLUTSPEL. Hade Inte RJ kunnat luta sig mot såna spelare hade vi varit i kvalserien nu. Vart var RJ när det krisade i höstas? Det var då Lehtonen med ett flertal kanoner räddade föreningen. Det håller fan inte att ha spelare som är kassa hela grundserier på den här nivån. Det är dessutom en sak att lyfta sig från usel till okej, jämfört med att leva upp till epitetet "lysande" varenda match.

Pyörälä, Tenkrat, Wandell, Lehtonen m fl: TACK FÖR SLUTSPELSPLATSEN!

RJ: VAR GLAD ATT DU ÖVERHUVUDTAGET FÅR SPELA SLUTSPEL! Ha så kul i din nya klubb nästa säsong! Där får du nog svårare att glida på räkmacka under grundserierna…

JimmyH: Fusk var inte mitt ordval. Bara massa folk som skriver det i kommentarer till artiklar och liknande.

Heleniz: Fast fusk känns väl ändå som fel ord. Det är en medveten handling. Domarmisstag ingår i spelet.

Heleniz: Äsch, jag tycker de kan få fortsätta hulka om det nere i Jerusalem...de är så söta när de är sura! :-)

Enligt linjedomaren är det inte offside, så nu kan hela Sverige sluta påstå att vi skulle ha vunnit på fusk.

lungan: Du är för långsam samt slarvig när du scrollar här....;-)

Berglund: Så for man vet om det behövs en till Hemma match, vinner Timrå på onsdag och Torsdag blir det ingen match på lördag i Eon Arena!

Kakelmannen: Domarna på vår sida?? Du är rolig du......

willysson: Fy fan vad rutinerat av Styf att slå bort klubban för Davidsson. Helt rätt! Psyka den där jävla pingstpastorn ur balans....

Berglund: Ingen orsak, känns ju hyfsat osannolikt att det inte skall bli nån hemmamatch på lördag men man vet ju aldrig...ler.

mikenomad: Haha, hur fan kunde jag missa det :) tack.

RunarUp: Äh...det där med geografin nere i Danmark är jag inte så noga med...de verkar ju inte vara så finkänsliga med vart Timrå ligger de heller.

Berglund: Kan väl rimligtvis inte bli förrän tidigast på torsdag...under förutättning att TIK förlorar på onsdag. Annars på fredag om TIK vinner på onsdag men förlorar på torsdag. Vinner TIK bägge borta blir det ingen mer hemmamatch i kvarten....

När släpps biljetterna till nästa hemmamatch?

redline: Jag har samma problem. Hemmavid kör jag Firefox men när det gäller just Hockeyligan så måste jag damma av Explorer för att få igång filmen. Det är väl ngt tekniskt...

Har på sista tiden har problem att se filmsnuttarn i hockeyligan.se
jag klickar för att se filmen men det händet inget.
Är det fler som har problem.
Fast till gårdagens match mot Hv hittade jag en filmsnutt som har med det mesta på expressens.se

Andersson: Du menar väl i vilken match slår vi ut HV? ;P

tips på ny omröstning :

hur många matcher blir det i kvarten?

5 , 6 eller 7

mikenomad: Nu är du taskig mot Karl-Oskar. Karl-Oskar med anhang kom från Ljuders socken som ligger i Kronobergs län.
Emigranterna från Jönköping gav sig ut på Vättern och hamnade i Karlsborg eller Motala ;-}

Timrå rockar vidare!

« · 1139597 · »