1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595903 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
orion: Jag såg reprisen och den bröts precis när Timrå fick utvisningen i sudden, fan vad förbannad jag blev.
Kan de inte klippa bort pausernapå reprissändningarna, känns ju onödigt att sitta och vänta ca 45 min extra.

jonmannen: Tråkigt om så är fallet, men det är ju alltid någon som tjänar på att läcka ut sådan här information i ett slutspel... inte är det Timrå iaf.

Sånt här skit börjar ju nästan bli standard då Timrå spelar slutspel. Ska deet vara så jävla svårt att hålla locket på. Respektlöst

orion: Varför är det bra att dom avbryter matchen? Vill du kolla på en svart bild eller? Måste komma i säng en viss tid?

Reprisen som gick idag var strax över 2h dom hade med lätthet kunnat lägga in intervjuer och hyllningarna till laget och klara sig under 3h.

Är det någon som måhända har match 3 inspelad på datorn någonstans (om man nu får fråga sånt)?

Oavsett hur långt vi går i ett slutspel så känns det som att det är en match värd att spara :)

och här är rättshaveristerna redan igång!

"Liv är en sopa värre än Salo"

Jensen_12: Ett fulhuvve med arslet i vädret!

T T: Den var fin. Även denna är ganska fin, fast kanske mer rolig:

T T: Äntligen glada pixlar!

Offside-surret är rart! HV har ont i magen! 

KniveN: Tack och lov att dom avbryter matchen!

Canal+ har tre timmar på sig att visa matchen, ofta räcker det och blir över!

Igår räckte det knappt, jag slog på teven 22.10 och såg Styf sätta ettan, 45 sekunder in i matchen.

Det viktigaste för mej igår var att reprisen började 22!

Idag förstår jag att den sena starten berodde på förlängningen, fast det vill man fan inte veta när man kommer hem på kvällen! Man vill nämligen inte veta nåt!

Så: om Canal+ ska visa repriser, vilket jag ofta vill, så måste dom få hålla sina tre timmar!

T T: finns ingen orsak till att Åke ska stå i dagsläge som jag ser de

T T: tydligen har challe valt en förstamålis och det vanliga är ju att nummer 1 står de flesta (nästan alla) matcherna.

Du ska inte prova Magnus Åkerlund i målet?

– Varför skulle jag det? Jag har en landslagsmålvakt som jag tror på, säger Challe.

Ambroo: Pinsamt var ordet ..

Ambroo: Haha jag är riktigt nyfiken på vilka "vi" är i den där artikeln=) Jag älskar halvbittra människor!

Per HApps: vart är det han spelar?

Per HApps: "Det luktar pengar" =)

I kväll är det tisdag, och jag bor i Timrå

ta en av dom 2 bortamatcherna så jävlar ska vi avgöra på lördag i Eon..

KÄMPA TIMRÅ!

Yellowcard:

Ett tungt ansvar vilar därmed på Timrå IK:s axlar. Klarar de verkligen att svara upp mot denna önskan? Med lansar och hillebardar vandrar vi mot Junekauppinga (fel stavning) socken för att skipa rätt... :)

Blizzard: Giftermål, Luganoflytt...kanske Kenta har lite fokusproblem.

T T: haha, Torsdagens match xD

Yellowcard: 19:57 x2, surt som fan!

DJ Hemp: Tung dag idag, Almtunas säsong är över, Piteå förlorade mot Asplöven 4-1 i playoff 3. Bara Timrå kan rädda detta!

DJ Hemp: haha fan.. Inga fler matcher i Gränbyhallen i år då.

Yellowcard:

Dags att vakna nu då, Almtuna (3-1)! Inte långt kvar nu...

Det är fortfarande först till fyra segrar som gäller och vi har full fokus på torsdagens match, säger Kenta Johansson.

Bra där Kenta, då sätter vi in stöten i morgon.

DJ Hemp: Lugnt lugnt Almtuna är som bäst sista 6 minutrarna.

Skarin: Vill du ha en skön skräckis rysare, ladda hem Haute tension (high tension) hrrrrrrr... ryser av bara tanken=)

Skarin m fl:

Kommer precis hem från en helt annan film. För att följa sista perioden i play off till kvalserien. Almtuna i brygga, ser jag...

Kolla C+-drama nu istället, börjar en riktigt bra film precis.

Skarin: Må va hänt, Almtuna behöver mirakel nu... HEJA!

Blizzard: Inte ens en i mängden... =P

Mackelito: Det är väl precis som vanligt med Virus, att han hela tiden ska analysera allt som sker, även fast det inte behövs. Han börjar ju spekulera i hur pucken egentligen gick in, när repriserna som visar exakt hela händelseförloppet kommer bara några sekunder efter. En meningslös analys framförd på ett än mer meningslöst sätt. Det är Hans Virus, mina herrar. Han hatar Norrlandshockeyn lika mycket som jag hatar Götalandshockeyn. Eller Svealandshockeyn. Eller varför inte Bergslagshockeyn? Framförallt Blekingehockeyn. Blekingehockeyn hatar jag över allt annat. För att inte nämna Närke. Oj oj.

Yellowcard: Du och jag är miraklet här.

Yellowcard: Ganska kass film, faktist....En i mängden.

dr-nix: Haha , Ja visst fan säger karln ja först , kanske han gillar Timrå ändå , låter osannolikt , men efter han sagt ojojoj , börjar han så klar förklara att det är otur för Hv osv...

Laken: "VI HAR ETT MENTALT MOUNT EVEREST ATT BESTIGA PÅ BORTAPLAN!!!"

Helt riktigt. Och ett mentalt K2 att bestiga beträffande att hantera bra insatser, att följa upp en segermatch med ytterligare en...

Skarin: Inge vidare den där rullen enligt mitt tycke, men smaken är som baken=)

tjobba:

Först avbryter dom PPV sändningen mitt i matchen. Nu bryter dom reprisen mitt i firandet... :(

KniveN
Idag kl. 17:25 | | Permalänk

Kvällens filmtips?

Tycho:
"Jag tycker det är dumt att döma bortaspelet efter förra matchen. Jag tycker det är en stor skillnad iaf... Liv ser betydligt mer mänsklig ut. I alla fall i de två matcherna här i ladan..."

Svar. Jag dömmer bortaspelet efter hur det har sett ut sett över hela säsongen fram tills nu. Och sanningen är:
VI HAR ETT MENTALT MOUNT EVEREST ATT BESTIGA PÅ BORTAPLAN!!!

Jag hoppas jag har fel men tror faktiskt inte vi kommer ha så mycket att säga till om i de två kommande bortamatcherna. Tror HV tar de ganska lätt, ungefär som i slutspelet förra säsongen.

Andersson: Davidsson hade säkert brutit en nagel eller nåt och fallit ihop kvidande.

Andersson: Äh.

T T: Det är ju rätt kul att se vad lite slutspelsrutin hos en gammräv som Styf kan göra för att mäkta med att reta upp ängeln Davidsson. Det där är ju en av anledningarna till varför han är så viktig. Jag skulle vilja se ett videokollage med allt han gör när kameran INTE är med :)

Skarin: å andra sidan kunde Styf ha haft ett par kryckor om JD fått som han ville.

El Maco: Vi tror på jesus.

T T: Det var riktigt jävla synd att linjedomaren hann hejda pastor Johan där. Jag tror nämligen att han var på väg att göra något väldigt fult på Styf och därav kanske t.o.m. riskerat avstängning. Synd!

Knylan: Du glömde påpeka att man måste spela filmsekvensen baklänges för att uppfatta det....

« · 1139910 · »