Knylan: Det där är lite skumt. Samtidigt, spelar man upp Petter Rönnqvists bisittarkommentarer baklänges låter han som en trådstart av SMÅLAND. Vad ska man tro?
Om man lyssnar noga så hör man tydligt Virus säga "Jag hatar Timrå. Jag hatar Timrå. Timrå är sämst. Jag hatar Timrå. Jag som hade vinballe. Nu är kvällen förstörd."
lite komiskt är ju att när jag va i Jerusalem i lördags så sjöng eller snarare pep hv71 så kallade klack nånting om att Backe är sämre än Salo, det i sig är väl kanske inte så roligt men den roliga är att Liv kommer upp till Timrå 2 dagar senare och gör en Salo :P
Om jag fick vara Charles Nygårds för en liten stund skulle jag ställa upp med följande lag i morgon:
Åkerlund i mål. Det är inget snack om att Backe var bra igår och alldeles lysande i match 1, men jag tror det bästa inför fortsättningen är att han vilar en match. Det är ett bra läge att gå lite på "chans" just i detta nu och dessutom har Backe inget bra facit där nere i Jerusalem. Åke lär vara riktigt spelsugen och kan ju faktiskt agera "vägg" och svara för omöjliga räddningar, vilket vi har sett några gånger. Känns som vi behöver göra en förändring helt enkelt. Men målvaktsvalet är svårt, mycket svårt. Jag väljer Åke så att Backe får hämta igen sig helt enkelt.
2-26
36-3 (kan tyckas märkligt efter matchen igår)
4(bästa back igår)-8 eller 23
19-37-27
7-13-62 Kommentar: Av hela säsongen hittills tog det ända till kvartsfinal 3 och första bytet i sudden som kedjan jag tjatat om fick chansen! Kör vidare med den linan. Vi behöver ju få igång alla tre för att uttrycka sig milt så att säga. 7-13-62 var riktigt(!) bra ifjol i slutspelet. Bara en sådan sak.
22-33-91
10-17-16
Det är ett jäkla tugg på Tenkrat om och om igen. Visst, det är klart det ska vara det. Men 26, 27, 37, 13, 7 och 22 då? Här går det också att kräva betydligt mer så klart. Nu gjorde visserligen finnarna varsitt mål igår vilket ju var på tiden. Mycket, mycket viktigt inför fortsättningen. Nu tror jag det blir bättre även spelmässigt.
Ställ upp så där så kommer vi göra en betydligt bättre match än senast där nere. Jag tror t.o.m. att vi vinner. Kanske efter sudden och där avgör Hynning.
Vet ej om det tagits upp redan (för lat för att kolla) Men dom verkar ha haft roligt på dagens träning :P Gillar speciellt sista delen med "Koncentrations testet"
Heleniz: Ja dom tjuvar skit mycket tid på publiken, ex kvartsfinal ett visa dom bara tifot när det var på väg ner igen. Och man ser aldrig spelarna tacka publiken ytters sällan dom sänder det :S
KniveN: Jag tycker att de generellt visar för lite publikbilder. Jag menar hur svårt kan det vara att utöka sändningen med typ tre minuter tills hemmalaget tackat publiken och sånt?
För resten tycker jag det är lite dåligt att inte HV-spelarna tog i hand efter matchen. Klart det är surt som fan men det gjorde de ju i första matchen i alla fall. Är det vanligt att man inte gör det under slutspelet?
Blizzard: jag satt och kollade på den andra matchen lagen emellan. då var gustavson fruktansvärt bra .. de var inte direkt några skott från blå han fick på sej
På hockeykväll sa dom att Jonas G är riktigt bra i FBK målet och att Brynäs avslossat 67 skott på 9perioder och att 1skott gått i mål, Visst är han bra men 67skott på tre matcher? Då är ju inte så imponerande!!
Angående backarna så ger jag mig fan på att Challe har gett strikta order om att vara noggranna i försvarszon och hålla sig till man-man. Jag tycker att DET verkar vara problemet i egen zon för tillfället. Man går inte in först i närkamper utan man försöker istället låsa anfallande gubbe och vänta in någon som hämtar upp pucken. Grejen är ju bara att det funkar inte mot ett snabbt och spelskickligt lag som HV. Dom får gratispress i våran zon på tok för ofta, bara för att våra backar fokuserar för mycket på sin gubbe istället för pucken.
Hur ofta ser man inte att 2:a gubben bara drar pucken efter sargen för att stoppas på blå av HV-back och vips så är det tryck i egen zon igen. Fattar inte varför man inte försöker göra 2:a gubben spelbar direkt istället så att man har en chans att vända spelet snabbt, något som Timrå generellt är bra på.
Vissa klankar på Skogs, andra på DP osv osv. Jag tycker att nästan samtliga backar agerar fegt i egen zon. Det är skrämmande att se en stor kille som RJ försöka hålla undan en HV-junis istället för att gå in rejält i närkamperna och spela bort pucken direkt. Det är inte konstigt att spelarna ser så hängiga ut 10 min in i tredje när man får dra ett sånt tungt extralass i försvarszon som genereras av den, till synes, allmänna tanken att låsa fast spelare istället för att gå direkt på pucken när man är först in.
Ambroo: Sebbe har varit inne på flest mål bakåt av alla i laget i slutspel, och igår var han i första perioden minst lika vimsig som i början av säsongen. Sen är det väl inte alla som tycker RJ visar landslagsklass...
RocknRolf2: Skogs lär nog spela om inte Lotvonen kommer tillbaka, även om jag nog hellre ser DP som känns mer rejäl i egen zon även om han är bra på att stälal till det för sig också. Vad gäller riva kontraktet får man nog återkomma då man ser hur övriga lagbygget ser ut. Jag är inte främmande för att ge honom en ny chans nästa år åtminstone, han bör vara rejält revanschsugen åtminstone.
Något helt annat nu. Visst gjorde Tenkrat-Wandell-Hynning några byten tillsammans i tredje igår? Vore fint om de spelade ihop imorn, kanske kan man väcka Tenkrat då i alla fall. Men då blir man nog tvingad att kasta om bland hundarna igen då Sonnenberg-Pääjärvi känns lika heta i egen zon som Tekrat-Pääjärvi.
Frella: Jo, det är verkligen synd att så mycket pengar kastas i sjön, särskilt nu när vi ska sänka våran lönebudget också. Allvarligt talat så blev det väl lite masshypnos kring Skogs innan säsongen. Killen har gjort 1 bra säsong, där han dessutom bara var halvskaplig i kvalserien (när det gäller som mest). Ändå skulle han in och dominera i ett lag med toppambition. Nästa gång man värvar "etablerad" back ser jag gärna att backen verkligen är etablerad på riktigt.
Bänka Skogs tills han inte vill vara med längre. Han är en belastning för laget, både ekonomiskt och sportsligt. Bort!
Är fortfarande i min lilla fantasi värld efter sudden vinsten och vill att nästa match ska spelas NU! Vill se mer hockey. Och för ca 15min sedan kom jag på att dom visar Växjö Lakers - Almtuna IS på Tv4sport klockan 19:15 =) hoooockey =)
Alltså, Växjö - Almtuna TV4sport 19:15! BORT MED SMÅLAND