1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595476 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
Vi hade lite flyt där att Robins idioti inte kostade oss matchen, men det positiva är att HV inte alls är på topp idag. Vi har definitivt chansen att ta den här matchen.

En riktigt bra period nu och vi står med ena benet i semifinal. Ska vi gissa att Robin tar revansch och avgör med ett vådaskott idag?

Testa denna

18.41 3 - 0 PP1 FHC 61. ELLER, Lars
17.04 2 - 0 PP1 FHC 22. NISKALA, Janne
15.56 1 - 0 PP1 FHC 3. LARSEN, Philip
15.49 2 min LHF 43. OBSUT, Jaroslav ROUGH
15.49 2 min LHF 43. OBSUT, Jaroslav CROSS

Jag tyckte väl att det såg mystiskt ut det här.

RJ hade 60 minuter i utvisningsbåset i grundserien. Någon som vet fördelningen? Kan inte vara 30 stycken två-minutare.

Läser man det här forumet kunde man tro att TIK ligger under med 9-1....Det är väl kanon att ha oavgjort inför sista, eller? All press på HV! Tar Tik den här matchen har vi 3 chanser att avgöra...

T T:
Skulle man berätta för nån som inte sett en timråmatch i förrän idag att pyrölä och wandell ligger i poängtopp internt så skulle man inte bli betrodd.

dr-nix: 1-1 inför tredje och de har haft tre raka PP. Fan vad spännande detta blir. Undrar om Sundh sätter upp en femhundring på anslagstavlan igen?

satan vad vi blir nertryckta, dåligt/slarvigt passningsspel är det som är orsaken.

Oscar Sundh är bättre utan klubba än vad Tenkrat är med.

Per HApps: Tycker att Åkerlund visar upp ett helt annat lugn än Backlund plus att han, hitills, håller alla puckar. Strålande jobb från honom än så länge!

BlackBay: Slöseri? Vi har 1-1 på bortaplan med 2-1 i matcher. Det borde vara värt hundra spänn tycker jag...

Challe, våga bänka Robin Jonsson.

Pluto:

tycker att åkelund är helt ok

Låt dom bua så spelar Timrå bättre och bättre...

Är det nån livestreaming av matchen nånstans ikväll?..... känns som slöseri med pengar att köpa hem en bortamatch med Timrå i år

Raggaren Putte: Bänka fanskapet så vi får spela 5 mot 5 ett tag...

Raggaren Putte: iofs Robin hela tiden,,,,men vi spelar ju i princip redan boxplay fem mot femm ;=)

Det håller inte...

Raggaren Putte: Jag skulle uppskatta att RJ, ensam, har försämrat våra chanser att vinna den här matchen med 30-40%. Vi behöver inte all denna tid i boxplay och jag hoppas innerligt att vi på något sätt kan vinna på full tid, det kommer att vara trötta ben i tredje.

John K: Va faan, går det inte att stänga av RJ?

Men Robin för helvete!!

Neeej, puck-out!!!

Men suck puck-out, verkligen fel tillfälle för den. SATAN vad jobbigt!!

Asså Robin Jonsson nu sänker han sitt lag så enkelt är de, in med Persson nu.

Olle: Ja, verkligen.. känns som att han behöver en smärre attitydjustering.

bra box nu iofs, eller dåligt pp av hv

Kattgubben: RJ får verkligen ta och kamma sig nu, det håller inte att sitta i utvisningsbåset så här länge till. Känns som att vi duckar en kula varje gång vi klarar ett pp.

Robin, för helvete! Håll dej på banan!

Nu får det vara nog med utvisningar. Trodde att RJ hade slutat med såna där idiotutvisningar och så tar han två snabba.

Vilket dåligt PP HV71 har. Domaren vill verkligen förbättra statistiken.

Alltså, man bjuder ju verkligen in HV i matchen med alla utvisningar

John K: Nu åker Jonsson IGEN :/

Snoop: Att det skall vara så jävla svårt att hålla sig på isen! I utvisningsbåset gör man inga mål, klantaschel!

T T: Givet.

Det är mycket silly season mitt i matchen nu. Vi kan väl ta det senare?

Rooster23: Onödigt av RJ asså :/

Faaan! Inte utvisning nu direkt.

Rooster23: Härligt!!!! Hynning! Revansch!

Fantastiskt!

Rooster23: JAAAAAAAAAAAAAAAAA

Rooster23: JAAAAAAAAAAAAAAAAA

T T: Håller med dig T T. Nu har TIK haft chanser för att ha minst oavgjort.

Tycho: Otur eller inte, jag har aldrig tyckt om Petrasäck - tycker att han är en obehaglig typ!

Måste sätta chanserna.
Måste sätta chanserna.
Måste sätta chanserna.

Olle: ...och när Hynning blir smörpassad till öppen kasse så ser det nästan ut som att han inte vill göra mål.

Per HApps: Jag stämmer in i din besvikelse. Som Wandell, Pyörälä och Hynning spelar just nu så sviker dom laget totalt. Det är ytterst beklagligt att skåda.

Yellowcard: Ja vifår göra målen nu istället :)

Kevin O Shea: Det var bara otur, ingenting annat!

Olle: Fast jag tycker nästan att det varit bästa matchen att få ut pucken ur egen zon idag...
Timrå börjar bäst men får sig en ordentlig törn av Tedenbys 1-0. Otroligt bra prestation måste jag säga...
1-0 är väl rättvist efter 20 minuter men knappast efter 4:a.

Vi måste sluta slarva i passningsspelet, vara noggrannare och mer ordentliga med och utan puck. Tycker ändå inte att HV har varit SÅ farliga idag helhetsmässigt. Vi har varit dåliga ett par ggr så de kunnat trampa in framför Åke i målet.
Slipa smådetaljer så är vi med i matchen.

För övrigt tycker jag Lärking gör en bra period... Förutom att han precis som alla andra domare har glömt tecknet för interference... åt båda håll...

Per HApps: Där har du helt rätt!! . Men du glömde Timo. Men med tanke på hans skador så kan man kanske inte kräva mer.

En som dock skärpt sig precis som ifjol är RJ.

Nej riktigt hård styrketräning på Moe o Sebbe blir det här nog bra.

Ang Matchen så tycker jag Timrå spelar bra, Mkt bättre än någon match ifjo där nere.

Det som skilljer lagen idag är framförallt PP, Liv och Backspelet. Nej detta vänder vi nu, Ett mål nu och Håve blir skakiga

Kom igen Timrå

Det går hett till i Karlstad :P

15:19
2 min, roughing
22
Jörgen Sundqvist
2 min, roughing
20
Anders Bastiansen