Vi hade lite flyt där att Robins idioti inte kostade oss matchen, men det positiva är att HV inte alls är på topp idag. Vi har definitivt chansen att ta den här matchen.
En riktigt bra period nu och vi står med ena benet i semifinal. Ska vi gissa att Robin tar revansch och avgör med ett vådaskott idag?
Läser man det här forumet kunde man tro att TIK ligger under med 9-1....Det är väl kanon att ha oavgjort inför sista, eller? All press på HV! Tar Tik den här matchen har vi 3 chanser att avgöra...
T T: Skulle man berätta för nån som inte sett en timråmatch i förrän idag att pyrölä och wandell ligger i poängtopp internt så skulle man inte bli betrodd.
Per HApps: Tycker att Åkerlund visar upp ett helt annat lugn än Backlund plus att han, hitills, håller alla puckar. Strålande jobb från honom än så länge!
Raggaren Putte: Jag skulle uppskatta att RJ, ensam, har försämrat våra chanser att vinna den här matchen med 30-40%. Vi behöver inte all denna tid i boxplay och jag hoppas innerligt att vi på något sätt kan vinna på full tid, det kommer att vara trötta ben i tredje.
Kattgubben: RJ får verkligen ta och kamma sig nu, det håller inte att sitta i utvisningsbåset så här länge till. Känns som att vi duckar en kula varje gång vi klarar ett pp.
Per HApps: Jag stämmer in i din besvikelse. Som Wandell, Pyörälä och Hynning spelar just nu så sviker dom laget totalt. Det är ytterst beklagligt att skåda.
Olle: Fast jag tycker nästan att det varit bästa matchen att få ut pucken ur egen zon idag... Timrå börjar bäst men får sig en ordentlig törn av Tedenbys 1-0. Otroligt bra prestation måste jag säga... 1-0 är väl rättvist efter 20 minuter men knappast efter 4:a.
Vi måste sluta slarva i passningsspelet, vara noggrannare och mer ordentliga med och utan puck. Tycker ändå inte att HV har varit SÅ farliga idag helhetsmässigt. Vi har varit dåliga ett par ggr så de kunnat trampa in framför Åke i målet. Slipa smådetaljer så är vi med i matchen.
För övrigt tycker jag Lärking gör en bra period... Förutom att han precis som alla andra domare har glömt tecknet för interference... åt båda håll...
En riktigt bra period nu och vi står med ena benet i semifinal. Ska vi gissa att Robin tar revansch och avgör med ett vådaskott idag?