1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595474 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
Laban: Ja fast det är ju varken timråspelarnas eller domarnas fel att hv spelarna inte gör mål på sina chanser.

Men som sagt.... vi har inte vunnit nånting alls än.

Ann: Nämen DASEN!? Fasen så klart...Dasen har vi i andra sammanhang!:)

MB: Det var det jag syftade på.

Laken: Du vågar dasen inte titta i morgon! Då kommer jag och sliter bort dej från teven:))

Laban: Visst är det härligt med matcher som avgörs i förlängning??

"Lärking tog en hakning på en Hvspelare i SD men blundar när en Hv spelare fick en tackling i ryggen.Skandal..."

Mmm... jag har i färskt minne en, citat, Arto Blomsten, "klockren crosschecking" på Magnus Pääjärvi-Svensson mott framför er kasse. Den bålste han inte heller för. Kvitterat och betalt, dårå.

Hahl Bundy: Var det inte något med matchklockan förra året....

Grattis till matchbollen!

En lika oviss match igen. Lysande box-play och en ännu mer glimmrande Åkerlund, var det som avgjorde idag.

TikRikard: Hade jag vart där hade jag kanske blivit utslängd pga för stort glädjerus:)

Laban: Förstår hur du känner dig, det är en ny dag imorgon.

Laban:

I kväll kan TIK fansen verkligen inte klaga på domaren? De får ju inte en syl i vädret för HIV-fansens gnäll.

Laban: Bara så du vet det lag som har flrest mål när tiden är ute har vunniot, rån eller nåt spelar ingen roll för sådan är idrottens förunderliga värld.

Vinster förtjänar man och tydligen förtjnade Timrå denna.

Ja, du är en jävligt dålig förlorare.

Laban: Okej Laban, du är en dålig förlorare !

Laban: tyvärr missade Lärking när Pääjärvi blev cross-checkad mitt framför HV71's mål , 3 min kvar av tredje ...

Laban: Grattis! Det var ni värda!

liston: Nää, men jag blir lika förbaskad ändå!

Man är själaglad samtidigt som man lider med Luleå pga av en riktig praktskandal. Blir man förvånad att det händer i Göteborg?

Grattis till segern!!!

Fy fan vilket RÅN!!!!!

Det finns ingen rättvisa i hockey.

Hur mycket tur kan ett lag igentligen ha?, alla jävla studsar,hoppslag
gick Timrås håll..

Hv spelar ut TIk stora delar av matchen har förtvivlat svårt att göra mål,
Åkerlund stod på huvudet några gånger men han hade verkligen marginalerna med sig i kväll.

Hv vann skotten med 17-5 i sista perioden och TIK backarna gick
på knäna i slutet men lyckades få till en förlängning.

I kväll kan TIK fansen verkligen inte klaga på domaren.Lärking tog
en hakning på en Hvspelare i SD men blundar när en Hv spelare fick en
tackling i ryggen.Skandal...

Hv pakerade i TIk-zonen men TIK spelarna fick haka, hålla i Hvspelarna
utan att Lärking gjorde nått.De få gångerna TIk var i Hvzonen åkte Hv ut.

Kalla mig dålig förlorare men denna förlust sved så i helvete.

Jag har nästan börja

Hahl Bundy: Förvånad när du ser vem som dömde.

Simmalugnt:Ha ha ha!!! Förstod att det var något åt den stilen...

Simmalugnt: Ja som norrlänning bör han ju veta hur snö ser ut.

liston:

Jamen det är ju lysande. Det kanske är en sport som han faktiskt kan någonting om.

Andersson: Jag instämmer fruktansvärd skandal!
Luleå ska HA omspel men enl. Töpel så blir det inget.
Fruktansvärt behandlat av domare som ska skipa rättvisa o när dom erkänner sin fruktansvärda tabbe så gör dom ingenting åt det o trr att alla ska accpetera ett förlåt!
Storlagen får bestämma alla villkor jag blir så less!!!!!!!!!!!!!!

Agera Hockey Sverige!

Andersson: Jo, givetvis lämnar Luleå WO i match 5 och förlorar därmed kvartsfinalserien med 4-1 i matcher.

Simmalugnt: Det är visst skidskytte ikväll, han skall väl göra intelligenta analyser.där med.

Hyfsat slut är man, trots allt. Hade nästan räknat in en förlust där. Men Åkerlund var ju som sagt helt otroligt makalös. Spikade igen fullständigt. Har sällan sett en bättre målvaktsinsats i Timrå IK. Snacka om att det kramades hemma i soffan när vårt segermål slog ner som en blixt från klar himmel i bankarna i Jerusalems utkanter. Jävligt kul för de få som var tillresta! Fick nästan tårar i ögonen när jag fick se den glasögonprydda blonda Emilie som fick jubla högt på läktaren efter den långa bilresan (var det hon som intervjuades i P4 tidigare i dag?). Den här kvällen blev en uppenbarelse. Känner mig ganska tom på ord än så länge. Nu ska det fan i mig firas! Jaji, vi plockar väl fram varsin folköl ur kylskåpet. Samt letar fram varsin partyhatt från källaren. Skål!

VI VANN!!! Jag har inte riktigt förstått det än...
Eeehh... Hur var matchen?

Vad händer? Så fort jag vägrar följa en BORTAmatch så vinner vi. Hela säsongen har varit likadan!

Laken: Vad du än gör: Titta inget mer!

hoppas att Luleå får omspel .... får dom inte det , då tycker jag att Luleå lämnar wo i match 5 .

måste vara oerhört besvikna

MB:

Har du inte hört? Virus är ju ny redaktör på Sportnytt.

Hahahahaha!!!
Jag såg inte en sekund, drog dessutom ut telefonjacket för säkerhets skull... ;-)
Fick ett SMS kl. 21.46:

"Guldet ska hem"

....och jag som inte kunnat se matchen och SVTsporten slänger in resultattavlan när de ska visa målet, jävla pajasar!!!!!!!!!!

Mackelito: challe sa ju att han redan vet vem som ska stå imorgon, men han ville inte säga. med andra ord blir det åkerlund imorgon också. varför ändra när man för en gångs skull lyckas ta en match i jönköping?

Timrå! <3

Olle: ja åke vann matchen i dag . helt otrolig . vilken kille .. riktigt nära att ta målet också . en matchvinnar målis . fast de visste vi ju sen förut .. många av oss i alla fall

### CITAT!!! ###

"Jag ser inte överhuvudtaget hur vi ska kunna vinna (eller ens få oavgjort) borta mot HV?!
Beställer nog inte ens hem matchen...

Finns det någon som helt allvarligt tror att Timrå kommer att ha skuggan av en chans ikväll?

ALLTING talar för HV71!

Laken @ Sundsvall Idag kl. 18:24 | Permalänk"

dr-nix: Så har det alltid varit när det gäller Timrå och media.
Man har alltid trott att Timrå kommer att åka ur eller hamna i kvalserien.

Timrå har något som jag tycker andra lag saknar i dessa stunder och det är moral, vi ger aldrig upp.

Tack Laken för att du "offrade" dig och inte tittade. Sviten håller i sig!

Pyörälä:

"Karriärens viktigaste mål"

3 matchbollar, nu kör vi!

Johan J: Bara älskar Styfs BREDA flin i Canal+ studion. 

Fy f.. vad skönt med en målvakt i mål jag tror jag svimmar av glädje!!!!!!!

Jag är såå lycklig att jag fällde en tår!!!!!
OM vi nån gång skulle vinna ett guld så doge jag! Men vilken död!

TikRikard: Emelie är rikskändis. ;)

Ann: Jag förmodar att du inte är den som är det just nu.

Jag kan bara hoppas att våra hjältar orkar avgöra imorgon, men det gör inget om de avgör på hemmaplan heller, skulle bli bättre så.

Ann: tänk om vart där

Ann: Ja fyfan.... nästan bättre än vad man vågat hoppas på. Hoppas det blir sudden imorrn igen.

Jag är så lycklig!
SÅ lycklig!

Foyn: Vore tråkigt om han försvann, kommer att behövas en tjurskalle framför mål imorgon som kan göra livet surt för Liv, och det är transatlanter proffs på.

Vore skönt om vi kunde ta denna serie ända vägen hem. Hur som helst tycker jag vi visat Sverige varför ingen av top3-lagen ville välja oss. Visst att det är bra att få vara underdog men jag kunde inte hjälpa att känna mig lite stött som Timrå-supporter när riksmedia tog i så där och verkligen berättade att Timrå allt var det KLART! sämre laget än Luleå (för det var det som sade).

Herrej......
Som nån skrev tidigare så var det inte längesedan man hoppades på att undvika KS.

Helg Ernest: Jag tror vi ska vara försiktiga med att ta ut något i förskott här. Vi har en match kvar.

Hade vi för övrigt inte 3-1 mot MoDo för två år sedan också?

Förr hade vi den pinkande pojken som pissade på Modo emblemet.
Var är den nu, när han borde pissa på Hv.
Eller har vi blivit för civiliserade?

Lika tyst som i kyrkan i Kinnarps Arena idag efter segermålet!

liston: Knät åt helvete? Inte bra.. Riktigt tråkigt för Sonny. Han behövs framför kassen.

« · 1140761 · »