Laban: Visst är det härligt med matcher som avgörs i förlängning??
"Lärking tog en hakning på en Hvspelare i SD men blundar när en Hv spelare fick en tackling i ryggen.Skandal..."
Mmm... jag har i färskt minne en, citat, Arto Blomsten, "klockren crosschecking" på Magnus Pääjärvi-Svensson mott framför er kasse. Den bålste han inte heller för. Kvitterat och betalt, dårå.
Laban: Bara så du vet det lag som har flrest mål när tiden är ute har vunniot, rån eller nåt spelar ingen roll för sådan är idrottens förunderliga värld.
Vinster förtjänar man och tydligen förtjnade Timrå denna.
Hur mycket tur kan ett lag igentligen ha?, alla jävla studsar,hoppslag gick Timrås håll..
Hv spelar ut TIk stora delar av matchen har förtvivlat svårt att göra mål, Åkerlund stod på huvudet några gånger men han hade verkligen marginalerna med sig i kväll.
Hv vann skotten med 17-5 i sista perioden och TIK backarna gick på knäna i slutet men lyckades få till en förlängning.
I kväll kan TIK fansen verkligen inte klaga på domaren.Lärking tog en hakning på en Hvspelare i SD men blundar när en Hv spelare fick en tackling i ryggen.Skandal...
Hv pakerade i TIk-zonen men TIK spelarna fick haka, hålla i Hvspelarna utan att Lärking gjorde nått.De få gångerna TIk var i Hvzonen åkte Hv ut.
Kalla mig dålig förlorare men denna förlust sved så i helvete.
Andersson: Jag instämmer fruktansvärd skandal! Luleå ska HA omspel men enl. Töpel så blir det inget. Fruktansvärt behandlat av domare som ska skipa rättvisa o när dom erkänner sin fruktansvärda tabbe så gör dom ingenting åt det o trr att alla ska accpetera ett förlåt! Storlagen får bestämma alla villkor jag blir så less!!!!!!!!!!!!!!
Hyfsat slut är man, trots allt. Hade nästan räknat in en förlust där. Men Åkerlund var ju som sagt helt otroligt makalös. Spikade igen fullständigt. Har sällan sett en bättre målvaktsinsats i Timrå IK. Snacka om att det kramades hemma i soffan när vårt segermål slog ner som en blixt från klar himmel i bankarna i Jerusalems utkanter. Jävligt kul för de få som var tillresta! Fick nästan tårar i ögonen när jag fick se den glasögonprydda blonda Emilie som fick jubla högt på läktaren efter den långa bilresan (var det hon som intervjuades i P4 tidigare i dag?). Den här kvällen blev en uppenbarelse. Känner mig ganska tom på ord än så länge. Nu ska det fan i mig firas! Jaji, vi plockar väl fram varsin folköl ur kylskåpet. Samt letar fram varsin partyhatt från källaren. Skål!
Mackelito: challe sa ju att han redan vet vem som ska stå imorgon, men han ville inte säga. med andra ord blir det åkerlund imorgon också. varför ändra när man för en gångs skull lyckas ta en match i jönköping?
Olle: ja åke vann matchen i dag . helt otrolig . vilken kille .. riktigt nära att ta målet också . en matchvinnar målis . fast de visste vi ju sen förut .. många av oss i alla fall
Foyn: Vore tråkigt om han försvann, kommer att behövas en tjurskalle framför mål imorgon som kan göra livet surt för Liv, och det är transatlanter proffs på.
Vore skönt om vi kunde ta denna serie ända vägen hem. Hur som helst tycker jag vi visat Sverige varför ingen av top3-lagen ville välja oss. Visst att det är bra att få vara underdog men jag kunde inte hjälpa att känna mig lite stött som Timrå-supporter när riksmedia tog i så där och verkligen berättade att Timrå allt var det KLART! sämre laget än Luleå (för det var det som sade).
Men som sagt.... vi har inte vunnit nånting alls än.