1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Kvartsfinal 2009

« · 1141137 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Hassan: Grymt! Tack för tipset!
Kommentera

T T: Han "straffas" av Thörnberg genom att han inte kan spela.
Kommentera

Hassan: haha.. om Åke får stå ikväll lär väl HV anmäla Timrå för bedrägeri eller nåt ;-)
Kommentera

Andersson: Nån mer än jag som tror att Åke kommer att stå ändå?
Kommentera

T T: Stefan Liv tycker att han har ett olagligt bra skott .
Kommentera

pettsson: p2ptv.se sänder.... momankuben filmar sin egen TV, men det är bättre än inget.
Kommentera

pettsson: Vad skulle Lehtonen straffas för?
Kommentera

Andersson: Lehtonen såklart. Slant lite. ;)
Kommentera

The Palm: Klockan gick rätt men signalen blev fel.
Kommentera

Inte för att Luleås öde berör mig speciellt mycket, men Frölundas oförtjänta fördelar irriterar mig.
Var det inte under fjolårets kvartsfinaler också ett jäkla liv om någon matchklockan som gick fel i Frölundaborg under matchen mot Färjestad?
Nån som kommer ihåg det?
Kommentera

Pehtonen?
Kommentera

Kattgubben: Intressant att Thörnberg slipper sitt straff men inte Pehtonen. Jaja, det har väl debatterats nog nu.
Ja, undrar vem de ger sig på ikväll.
Kommentera

Missa inte i morgon:

Oberoende av utgången i torsdagens match i Jönköping släpper vi biljetterna till antingen kvartsfinalen på lördag eller till semifinal 1 & 2 fredag 13 mars kl 10.00
Kommentera

Andersson: Ok, det borde finnas en klickbar länk där modulen borde ligga, för at installera den.

Ingen som vet om det finns nåt p2p-n't som återsänder matchen?
Kommentera

Det jag är mest orolig för inför ikväll är att vi ska dra på oss fler skador. Vi har redan förlorat Lotvonen, Dee-caz och Sonnie och HV lär köra stenhård fysisk hockey ikväll. Något annat vore en rejäl överaskning. Lägg därtill att benkaparn Thörnberg inte lär lägga några fingrar (ben) emellan.
Kommentera

pettsson: kör med firefox , ska få hjälp av min datasupport inom en snar framtid . det står att jag måste installera några moduler , annars funkar inte radion .
Kommentera

Andersson: Vilken browser använder du? Borde vara en smal sak att installera rätt moduler. Får du når fel om du försöker?
Kommentera

Matchtips...

VI kämpar på bra men Hv är mer taggat ...

3-2 förlust ...
Kommentera

Tvåtallar: ..kanske. ;)
Kommentera

TikRikard: de kan ju ha något att göra med saken , men det är inget som kan bevisas =)

känns dumt att min dator inte klarar av att spela radio
Kommentera

Andersson: kan juh vara för de var radio jönköping de gick på=)
Kommentera

Maggan: Hon tippade 2-3 vinst alltså
Kommentera

nu missade jag alltihopa ... försökte ställa in 100.8 på min radio men fick bara in p3 .
Kommentera

skönt att höra att linda håller på oss om hv försvinner bort
Kommentera

TikRikard: Usch vad nervös hon lät....
Kommentera

Andersson:

Håller på er ikväll ! Lycka till !!
Kommentera

Andersson: Kolla länken här och se om du blir klokare...
Kommentera

Andersson: de va en svårare fråga:P
Kommentera

TikRikard: min dator har inte rätt 'moduler' installerade för att lyssna på radio . vilken frekvens är programmet på ???
Kommentera

TikRikard: klockan 5 över tre är vår käre emelie strandberg med i radio programet lasso i p4a jönköping.
följ länk för att lyssna på inslaget live.
Kommentera

Fysisk hockey: vi ses i semin
Kommentera

Starkt av er att resa er från stjärnsmällen.

Lycka till i ikväll.
Kommentera

Challe snackar :

- Martin Sonnenberg blev skadad och kan inte vara med i kvällens match, men vi har hungriga spelare att slänga i och det kommer vi ha nytta av nu.

Lander lär alltså få speltid , bra !
Kommentera

Läser Fredrik Söderbergs krönika i Dagbladet och konstaterar att sättet Timrås tränarpar jobbar på är en av nyckeln till seger mot HV 71.

Det måste vara en tacksam uppgift för Challe Berglund att coacha laget mot Kenta Johansson. Han rullar alltid runt på samma formationer och flyttar sällan om i femmorna. På så sätt tillåts motståndaren göra rokader och spela "rätt" kedja. Minns hur Kenta rullade runt på samma formationer i spel med en man mer på isen och hur man blev galen när han inte toppade eller gick ned på tre femmor när det behövdes.

Jag vill hylla firm Berglund-Nygårds för deras aktiva coaching!
Kommentera

Blizzard: Backe står kan man lita på Challe han är en luring....=)
Kommentera

Blizzard: Tippa resultatet är ju svårt men han har ju iofs bara två rätta segrare.

Fyfaan vad skönt med 3 matchbollar, svettigt för Kenta och co. Vinner vi inte idag vinner vi på lördag.

Tjohooo sedan åker vi ut mot FBK med buller och bång ,,,,,,,,eller kan vi överraska igen?? Ingen kommer tro på TIK OM vi går vidare från kvarten det ser otäckt bra ut.
Kommentera

Ros tipps som var inför kvartsfinal 4:

Mina tips:
Färjestad–Brynäs 7-1
Linköping–Skellefteå 3-2
Frölunda–Luleå 4-2
HV71–Timrå 5-2

...inte många rätt på den där planeten! fattades bara 5mål för FBK, fattades bara 4mål för HV, fattades bara 3mål för LHC......FHC-LHF var den enda som såg skaplig ut.

Såg också att han inte tippade första matchen, men efter det har han tippa TIK-förlust varje gång.
Kommentera

Blizzard: Kan mycket väl vara så men så sas det igår också...vi får vänta och se helt enkelt..Challe är en lurig kille det....
Kommentera

fick som inte gång highights-videosnutten på hockeyligan, så på expressen.se gick det bättre. skickar länken dit för den som är intresserad
Kommentera

Simmalugnt:
"Fy fan va 9:an är sorgliga, jävla pisskanal! Har Nubben öppnat plånboken och köpte kanaljäveln eller?

För er som undrar va i helvete jag babblar om så visar Kanal 9 Frölunda-Luleå i morgon IGEN!"

Igår visade C+sport HV-TIK och 9:an FHC-LHF, dessa matcher är dom enda som kan avgöras idag! Och ist för att hålla på åka runt en jävla massa i onödan så stannar både 9:an och C+sport på sina ställen alltså HV-TIK 2gånger på canal+sport och Frölunda-Lule två gånger på Kanal 9. Varför är det så konstigt??
Kommentera

Jimmy H : Kollade in ditt spelar betyg från i går, helt bedrövligt måste jag säga.. Undra hur det sett ut om det var HV som satte sista puck`? Nu nu får du minsan ta och skärpa till dig. Hur är det möjligt att Tenkrat och Wandell har varsin 3p`Dom måste vara världens mest iskalla kedja!

Som grädde på moset har du gett skogs och robbin 3p.
Kommentera

Jag måste säga att Jimmys tankar är mycket nyanserade och välformulerade. Håller för det mesta med om det som skrivs men en sak övergår mitt förstånd:

Hur kan man vilja bänka Åkerlund när han just tagit 43 skott och bokstavligen räddat oss kvar i slutspelets viktigaste match, speciellt när backlund släppt 11 på sina senaste två, varav ett par har varit rätt tveksamma?

Kom igen nu, låt killen ta sin chans! Kolla hur säkert han spelar, kolla hur följsam han är med att spela ut pucken när chans finns, kolla hur bra han HÅLLER puckar för att i stort sett bara släppa returer när han styr ut dom i sarghörn till backar för snabba uppspel.

Utveckla gärna dom där tankarna du har Jimmy :)
Kommentera

En fundering, vad gör Jörgen Jönsson i HV klacken?
Kommentera

T T: måset hålla med Jimmy också här ang. den unga tjejen o TIK supporteren Emelie Strandberg som stod där bland några få tikare bakom målet o slet av sig tröjan i glädje på slutet...såg matchen i efterhandssändningen på canal plus o hon gav verkligen ett gulligt o hängivet intryck som riktigt smittade av sig på tv tittaren....fem plus !
Kommentera

Någon fler än jag som känner igen Kenta Johansson kommentar?

– Vi ska ge allt för att lyckas förlänga den här serien och ska försöka förbereda oss så bra som möjligt.

All sanning i det han säger. Och inget tvivel om hans färdigheter som tränare. Ändrar han färgen på carbonpappret när han flyttar till Schweiz?
Kommentera

Härlig seger!! I morron skickar vi Nesse å Klabbis på semester....Heja Timrå!!!
Kommentera

Oklart om Sonny:
Kommentera

Simmalugnt:

Hoppas ni slår ut Hv71 i morgon.
ge storklubben en propp som dom sent ska glömma.
jag älskar när det skräller:)

lycka till.
Kommentera

« · 1141137 · »