Inte för att Luleås öde berör mig speciellt mycket, men Frölundas oförtjänta fördelar irriterar mig. Var det inte under fjolårets kvartsfinaler också ett jäkla liv om någon matchklockan som gick fel i Frölundaborg under matchen mot Färjestad? Nån som kommer ihåg det?
Oberoende av utgången i torsdagens match i Jönköping släpper vi biljetterna till antingen kvartsfinalen på lördag eller till semifinal 1 & 2 fredag 13 mars kl 10.00
Det jag är mest orolig för inför ikväll är att vi ska dra på oss fler skador. Vi har redan förlorat Lotvonen, Dee-caz och Sonnie och HV lär köra stenhård fysisk hockey ikväll. Något annat vore en rejäl överaskning. Lägg därtill att benkaparn Thörnberg inte lär lägga några fingrar (ben) emellan.
pettsson: kör med firefox , ska få hjälp av min datasupport inom en snar framtid . det står att jag måste installera några moduler , annars funkar inte radion .
Läser Fredrik Söderbergs krönika i Dagbladet och konstaterar att sättet Timrås tränarpar jobbar på är en av nyckeln till seger mot HV 71.
Det måste vara en tacksam uppgift för Challe Berglund att coacha laget mot Kenta Johansson. Han rullar alltid runt på samma formationer och flyttar sällan om i femmorna. På så sätt tillåts motståndaren göra rokader och spela "rätt" kedja. Minns hur Kenta rullade runt på samma formationer i spel med en man mer på isen och hur man blev galen när han inte toppade eller gick ned på tre femmor när det behövdes.
Jag vill hylla firm Berglund-Nygårds för deras aktiva coaching!
Blizzard: Tippa resultatet är ju svårt men han har ju iofs bara två rätta segrare.
Fyfaan vad skönt med 3 matchbollar, svettigt för Kenta och co. Vinner vi inte idag vinner vi på lördag.
Tjohooo sedan åker vi ut mot FBK med buller och bång ,,,,,,,,eller kan vi överraska igen?? Ingen kommer tro på TIK OM vi går vidare från kvarten det ser otäckt bra ut.
Mina tips: Färjestad–Brynäs 7-1 Linköping–Skellefteå 3-2 Frölunda–Luleå 4-2 HV71–Timrå 5-2
...inte många rätt på den där planeten! fattades bara 5mål för FBK, fattades bara 4mål för HV, fattades bara 3mål för LHC......FHC-LHF var den enda som såg skaplig ut.
Såg också att han inte tippade första matchen, men efter det har han tippa TIK-förlust varje gång.
Simmalugnt: "Fy fan va 9:an är sorgliga, jävla pisskanal! Har Nubben öppnat plånboken och köpte kanaljäveln eller?
För er som undrar va i helvete jag babblar om så visar Kanal 9 Frölunda-Luleå i morgon IGEN!"
Igår visade C+sport HV-TIK och 9:an FHC-LHF, dessa matcher är dom enda som kan avgöras idag! Och ist för att hålla på åka runt en jävla massa i onödan så stannar både 9:an och C+sport på sina ställen alltså HV-TIK 2gånger på canal+sport och Frölunda-Lule två gånger på Kanal 9. Varför är det så konstigt??
Jimmy H : Kollade in ditt spelar betyg från i går, helt bedrövligt måste jag säga.. Undra hur det sett ut om det var HV som satte sista puck`? Nu nu får du minsan ta och skärpa till dig. Hur är det möjligt att Tenkrat och Wandell har varsin 3p`Dom måste vara världens mest iskalla kedja!
Som grädde på moset har du gett skogs och robbin 3p.
Jag måste säga att Jimmys tankar är mycket nyanserade och välformulerade. Håller för det mesta med om det som skrivs men en sak övergår mitt förstånd:
Hur kan man vilja bänka Åkerlund när han just tagit 43 skott och bokstavligen räddat oss kvar i slutspelets viktigaste match, speciellt när backlund släppt 11 på sina senaste två, varav ett par har varit rätt tveksamma?
Kom igen nu, låt killen ta sin chans! Kolla hur säkert han spelar, kolla hur följsam han är med att spela ut pucken när chans finns, kolla hur bra han HÅLLER puckar för att i stort sett bara släppa returer när han styr ut dom i sarghörn till backar för snabba uppspel.
T T: måset hålla med Jimmy också här ang. den unga tjejen o TIK supporteren Emelie Strandberg som stod där bland några få tikare bakom målet o slet av sig tröjan i glädje på slutet...såg matchen i efterhandssändningen på canal plus o hon gav verkligen ett gulligt o hängivet intryck som riktigt smittade av sig på tv tittaren....fem plus !