1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Kvartsfinal 2009

« · 1141453 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Den lilla bitchen Petrasek verkar ha röd vecka. Visa lite guts nu Sören och döm efter regelboken.
Kommentera

Även fast vi verkar torska idag, så var det här en ren bonusmatch för oss. Tror att laget när de åker hem enbart tänker på det positiva i att vi snott en match där nere. Det är på lördag vi ska göra årets bästa match och jag tror att vi kommer att göra det.

Men så klart, vräk hellre in två puckar i slutet nu istället och vinn sudden.
Kommentera

keni: måste nog hålla med på detta som du säger... Timrå ser faktiskt svaga ut!
Inget är över men fortsätter det såhär så vet jag inte vad jag ska säga.
Och Johan backlund är en jättebra målis som jag inte har nånting mot men av nån anledning så känns det tryggare när Mange står i målet, vet inte vad ni andra tycker, men jag tycker att han håller en mycket jämnare nivå när det väl behövs än vad johan gör.

sen angående matchen på lördag, som det lutar åt att det blir, så tycker jag att man ska göra vad som hellst för att få igång sittplats att börja ropa ramser med oss på ståplats, bara för att man sitter ner så är man inte "stum".
Gör vad som hellst, prova med att skriva lappar som man lägger ut på varje stol att dom ska hjälpa sitt lag och hejja på!
För det blir ju faktiskt ett galet bra tryck i våran "örngrotta" när hela hallen håller igång!

FORZA TIMRÅ - Detta tar vi - RÖD & VIT, HOCKEYDYNAMIT!!!
Kommentera

Sebastian Erixon bäste Tikare idag, eller?
Kommentera

The great one: Klockrent, kunde inte ha sagt det bättre själv!
Kommentera

Tack Robin Jonsson för den här förlusten. Först indian/blindpasset när HV var i brygga och Tenkrat var på gång, sedan utvisningen som avgör hela matchen.

Det håller inte att åka ut hela tiden!

Skogs är inte mycket bättre, nu åkte han ut också. Och snälla skyll inte denna förlust på Backe...

ps. Fattar fortfarande inte varför vi ger HV chansen att ställa upp och spela pp gratis. Sluta backa hem direkt. Stå upp vid egen blå tack!
Kommentera

keni:
1 match till behöver dom vinna...
Kommentera

Två absoluta jättej***a måsten inför nästa match:

1. Bänka Robin Jonsson.
Motivering: Drar alltid på sig idiotiska utvisningar i viktiga lägen.

2. Sätt in Åke i målet.
Motivering: EN MÅLVAKT SOM SPELAR SOM EN GUD SKA INTE NÖTA BÄNK !!!!!
Kommentera

Rooster23: Faan vad dom hänger med huvudena nu, har dom gett upp?
Kommentera

Ska bli skönt att få spela lite på hemmaplan så 50-50 situationerna går åt vårt håll vad gäller domaren.

Ett par tveksamma utvisningar nu för HV.
Kommentera

Man måste ju säga att Sören Persson dömer jäkligt inkonsekvent idag. Tombolan skramlar konstant.
Kommentera

Ambroo: Nu ska du få svara på detta, VARFÖR ser vi oftast bara Skogs och RJ i utvisningsbåset ?
Kommentera

t_89:

Heja RJ!
Kommentera

keni: härligt skogs robin backe, vilken trio vi har
Kommentera

t_89:
detta vinner bara hv på

nu e de tyvärr slutspelat för iår. timrå vinner aldrig i helvete 2 matcher efter detta.
nu vet dom inte ens vilken målvakt som ska stå, detta var chansen som ni ser nu så har hv den mesta energin, timrå orkar inte me om e slut, tyder på kommande matcher också. sorgligt agerande i pp och i bp.
Kommentera

TikRikard: 10 minn ska de stå
Kommentera

Rooster23: Grattis robbin, du sänker hela laget.
Kommentera

Det är kanske HV:s tur att ha flyt idag... känns ändå som att vi är helt jämbördiga
Kommentera

Rooster23: va inte så neggo : kvar än
Kommentera

Sådärja, då blev vi till slut straffade för RJ:s utvisningar också. Vi klarade oss oväntat länge.
Kommentera

Raggaren Putte: Det här vänder vi inte! Satans RJ!
Kommentera

Rooster23: Fan. Jobbigt jobbigt. Det blir torsk ikväll.
Kommentera

Fan alltså vi är ju med i matchen men Robin Jonsson kan inte få byta om nästa match, killen är inte bra för fem öre.
Kommentera

jävla skit också
Kommentera

Ambroo:

Visst är han kung??!! Jättefin utv!!
Kommentera

Typiskt!
Kommentera

Kattgubben: Nu avgör HV.
Kommentera

Oj, de gråter i Kinnarps. De ska vara jävligt glada att vi inte fick en 5 mot 3 tidigare.
Kommentera

Jag blir så less.. varför??
Kommentera

RJ åker ut, vilken skräll.
Kommentera

Nu sitter den snart
Kommentera

Raggaren Putte och snoop: Jojo, men man måste sätta saker i sitt rätta sammanhang. I ena sekunden håller vi på att ställa till det så vi får spela kvalserie alternativt spelat klart. I nästa sekund spelar vi kvartsfinal mot fjolårets välförtjänta svenska mästare. Vi leder denna matchserie med 3-1 efter att ha vunnit våra matcher hemma och har snuvat HV på en match i deras borg. Och trots det bedrövliga bortafacit för Timrå IK i år och trots en jämn kamp också ikväll (än så länge) så  finns det personer som har mage att diskutera individuella misstag som om allt vore piss, skit och bajs, som om vi inte presterar.

Hockey är en lagsport, individuella misstag bör också diskuteras men liksom inte just nu, känns det som. Det finns lite andra saker att fokusera på. Tycker jag.

Men visst, fortsätt ni att hitta syndabockar i Timrålaget så ska jag fortsätta heja fram laget i kvällens match.

Pus puss.

Kommentera

Taurus: Titta på matchen nu. Den har börjat.
Kommentera

Raggaren Putte: Teoretsikt ja, men vinner inte Timrå så väntar en oviss 7:e och avgörande i Templet Kinnarp. Visst, jag är kanske överdrivet pessimistisk, men serien kan vända psykologiskt igen. Hv har haft ett visst motflyt de senaste matcherna och vips ka de få luft under vingarna igen.
Kommentera

Raggaren Putte:

Före målet blev det icing!
Kommentera

Raggaren Putte: Han pratar om mål nummer ett och jag tycker väl att det är aningen långsökt att lasta RJ där.
Kommentera

Raggaren Putte: Haha. Ja så kan man ju också se på det hela. Men är fortfarande fundersam på om det verkligen kan finnas en sådan knepig gräns för att kalla något Arena. Men fyndigt av Skellefteå om det vore på så sätt.

Men har i alla fall kommit fram till att ingen vet i modo´s gb och att det är onödigt att föra snacket i två så jag drar tillbaka till vår och får filura vidare.

Lycka till även om det tar emot. Något norrlandslag måste ju ta sig vidare.

Kommentera

Ambroo:

Men det är ju just det att han kan ju inget annat än att slå pucken i ryggen på sin medspelare vilket oftast slutar med en icing!! Händer otaliga ggr per match!!!
Kommentera

Taurus: Icing var det väl ändå inte. Vad jag minns så fångade en HV-spelare pucken alldeles innanför blå och de fick gratis tryck som ledde till mål. Eller snackar vi om olika situationer.
Kommentera

U137: Håller med, risken är stor att timråspelarna blir nervösa vid en match på lördag, för det blir nog isf svårt att vinna en sjunde avgörande nere i Jönköping.
Kommentera

U137: Match 6 ifjol gällde överlevnad, en eventuell match 6 i år gäller avancemang. Pressen kommer att fortfarande ligga kvar på HV om det blir lördagsmatch.
Kommentera

Taurus: Hur många har inte slagit icing idag då? Sen är det väl inte det som är avgörande för vem som vinner teket och definitivt inte heller för hur pucken sen studsar. Jag menar tänk om inte Hynning hade åkt offside då hade vi haft en två-etta och läge på mål, typ...
Kommentera

Taurus:

Hoppas på en sjuk vändning ännu en gång. Bye bye
Kommentera

250kg kärlek: Sant! Jag har flera gånger undrat över samma sak, senast inför tredje perioden igår när det på HS såg ut som om vi låg under med 0-9 mot Växjö i kvalserien....

Många borde läsa på vad ordet "supporter" betyder.
Kommentera

T T: Tungt att vända det här. Håve fick mycket bränsle iom att de tog tillbaka ledningen så snabbt. Tyvärr tror jag Timrås chans ligger i att ta den här matchen och der ser inte bra ut . Hoppas du har rätt, men jag är skeptisk. Blir det en lördagsmatch är pressen på Timrå, HV har allt att vinna och Timrå vet att de måste ta den matchen. Kommer ihåg match 6 i fjol, den var inte skojig.
Kommentera

MorganaLefaey: Timrå har varken en arena eller en ishall. Vi har en upphottad islada och är stolta över det. ;)
Kommentera

Ambroo:

Du ser ju bara det som sker just i målögonblicket sån hockeyvetare du är som alltid. Men tittar du i momentet före är det RJ som slår en av sina patenterade handledare helt ostört i sargen till icing som vanligt!! Varav HV får tek Timrås zon och situationen uppstår som skapar målet!!
Kommentera

250kg kärlek: Det ena utesluter inte det andra. Man måste ju kunna diskutera händelserna i matchen och samtidigt heja fram laget.
Kommentera

250kg kärlek: Haha fan va du fick mig o skratta, klart man måste få påpeka RJ o Skogs spel eller ? Och klart ja fortfarande tror på vinst är bara ett mål upp.
Kommentera

En sak är då säker.. herr Boork har sannerligen snackat oss till skyarna ikväll :)
Kommentera

« · 1141453 · »