1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Kvartsfinal 2009

« · 1141759 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
...och Janken:
Kommentera

Dagens supporterprofiler: Maggan...
Kommentera

T T: "– Det ser väl positivt ut. Vi räknar med att han ska kunna vara tillbaka till semifinal och final, säger lagläkaren Örjan Fröjd."

Och lägg till Sundhs kommentar, vad har hänt med Tikarna ;-)
Kommentera

Kom igen nu ungdomar, män, kvinnor, pensionärer, ja alla exalterade Timråfans!
Nu tar vi HV jävlarna imorgon!
Kom igen nu alla, nu skriker vi rösten av oss imorgon!
Våra älsklingar på isen behöver oss mer än något annat, vi måste peppa dom och hjälpa dom på vårat sätt.
Kom nu alla, ställ upp för vårat älskade Timrå!
Färjestad här kommer vi, håll i er!
Kommentera

sen anser jag att oskar sundh måste förlänga sitt kontrakt resten av sin karriär . vilken kille . skulle alla jobba som han så skulle vi nå långt varje år
Kommentera

Hahl Bundy: Vart är T T när man behöver han?
Kommentera

TikRikard: Deja Vú
Kommentera

I Lördags fick jag min fetknopsatack där ner.
idag får dom allt igen.
Kommentera

Både positivt o negativt om Sonnie!

Vi får hoppas på semi då o final.
Kommentera

Yellowcard:

"Föresten är det någon som vet när det bestäms vilken match som kommer visas på 5an på lördag? Vart kan man se det i sånna fall?"

Matchen som visas på kanal 5 är....... TIK-HV
Kommentera

mikenomad: Ja det är synd att tagga HV gubbarna ännu mer till att dänga upp snorvalparna.
Kommentera

Bissett19: han kanske menar Laine , som var lite jobbig igår

183cm/98 kg enligt eliteprospects
Kommentera

Hahl Bundy:

Snart kontrar Davidsson med att kalla Timrå för tandlösa framåt (Sundh) och bakåt (Jonsson);)

Vem syftar Sundh på?
Kommentera

jonmannen:Tack för hjälpen. Jag fick 4 platser på 21:a bänk!
Kommentera

Hahl Bundy: Nej även jag missar matchen om ingen kan jobba åt mig på lördag.
Kommentera

FairPlay: Skriv in Timrå i sökrutan bara så borde det komma upp.
Kommentera

FairPlay: Jag ringde entré sundsvall och bokade där, var iosf 15 min telefonlkö men jag ville ha ståplats så
Kommentera

Berglund: Hur gör ni för att hitta biljetter???
Kommentera

Fick G rad 17 jag, man kan ju testa åsså makulera å gå tillbaka sen fortsätta så tills man hittar nått vettigt.
Kommentera

Ticnet har i alla fall hunnit få med Skellefteås match, men det var klart redan i onsdags kväll till skillnad från Timrås.
Kommentera

Hahl Bundy: Nä, åldern är ingen ursäkt i Sundhs fall. Han har varit med tillräckligt för att veta bättre. Onödigt o klantigt uttalande! Kan inte tänka mig att det får HV ur balans utan snarare tvärtom. Men mest troligt, o förhoppningsvis, så har det ingen större påverkan alls. I värsta fall gör HV en "Omark"...dvs reagerar som han gjorde efter Wikegårds marsmallow-påhopp...
Kommentera

The Palm: skulle ju kunna bero på att det är u2 släpp idag!
Kommentera

Berglund: Piss-TICNET..
Jaja, sektion H rad 2 får man nöja sig med ändå..
Men det gick inte ens att välja ståplats. KASS!!
Kommentera

F***....vad jobbigt med matchfri dag! Det är för långt mellan matcherna, över ett dygn kvar till nedsläpp. Jag tyar inte...
Kommentera

The Palm: Samma här :(
Kommentera

The Palm: Jag hittar dom men kan inte välja något, står bara bästa lediga plats
Kommentera

Eh? Någon som hittat biljetter till matchen på TICNET?
Verkar ha blivit något väldigt fel just nu för Timrå finns inte med...
Kommentera

Ser att det inte bara är jag som är bortrest o missar matchen på lördag.
Det blir inte fullsatt mao :/
Kommentera

Poffa: Man får skylla på att han är ung. :/
Men som du säger, Inte bra.
Kommentera

Hahl Bundy: Skaplig tändvätska för HV71. Osmart uttalande.
Kommentera

En fråga: Vilka tycker att vi gjorde det vi skulle på bortaplan nämligen att vinna en borta för att ha chansen att avgöra hemma? Hands Up!

Att begära att vi skulle ta 2 st bortasegrar när vi kämpat med bortaspelet hela säsongen är nog för mycket att begära men vi var ruskigt nära. :)
Tycker att det flyt vi hade tidigare vägde över till Hv:s sida, vilket är det enda som oroar mig inför fortsättningen.

Jag var faktiskt besviken igår det ska erkännas men lillgrabben tröstade mig:
"Pappa, det är ingen fara. Vi vinner hemma på lördag. Där är det ingen som slår oss. Vi har ju problem på bortaplan, det vet du!" Pojken är 8 år.

Jag litar på min son!
Kommentera

Yellowcard: Vilken match på måndag???
Kommentera

Jesse P: Mmmm.. Skillnaden är väl att lill-kenta inte haft något annat val. 3-1 i matcher betyder ju att han verkligen måste vinna, vilket i sin tur resulterar i att Davidsson och co. får spela hur mycket som helst och att Liv måste spela hela tiden - i längden kommer detta ge oss tröttkörda spelare i HV och en sliten (?) Liv (jag vet inte hur målvakter egentligen mår av hårt matchande). Timrå hade råd att t.ex. chansa med matchningen av målisar och jag tycker det har givit oss bra svar på några frågor.

Backe är i form och spelar bra, Åke kan hoppa in och är en superjoker. Men, i och med att Åke är så ruskigt bra just nu hoppas jag verkligen att han får stå på lördag. Går vi därefter till semi är det upp till kamp igen. Men nu måste Challe bestämma sig för vem som skall stå på lördag - därför den målisen bör också stå på måndag, annars blir det för mycket byte hit och dit vilket nog bara skapar osäkerhet - en osäkerhet vi inte vill ha då det är avgörande matcher.
Kommentera

Ice Tea: de satt jag och tänkte på igår också, att dom orkar spela så mycket som dom gör, men kenta kör väl med dom bästa så mycket de går men de är bara att hoppas att bensinen börjar tryta för davidsson och boysen, sett ut som de dom senaste 2 matcherna iaf
Kommentera

Positiva besked om Sonny och Lotvonen.
Kommentera

Ice Tea: Lägg till anmälningar som tar flera dagar att behandla.
Kommentera

Vad håller på att hända inom svensk hockey? Sekretariat som medvetet låter klockan gå, domare som inte kan reglerna, videodomare som favoriserar hemmalaget. Det lag som drabbas får inget gehör och de lag som tjänar på det kommer undan det hela.

Det som hänt i Göteborg måste få följder, det måste utredas även om de tillhör de "stora klubbarna" i ES.
Kommentera

Det är såna här gånger man önskar att Timrå hade två stabila elitseriebackar till i laget...

Annars tycker jag vi gör en bra bortamatch igen.....

Spelar inte HV:s första kedja otroligt mycket under matcherna, orkar dom??

Bagarn otroligt bra idag igen.... och Lehtonen...

Pärssinen har fått lite bättre fart på rören.
Åkerlund hade tagit matchen till sudden, tror jag...
Kommentera

Laban:

Ja, med lite flyt hade vi kunnat avgöra i kväll. Två matchbollar återstår. En miss på lördag blir nog ödesdiger. Å andra sidan torskade vi i ett liknande läge mot DIF i kvarten 2005 (om ni kvitterar, vill säga). Låg under och gick ikapp, fick avgörandet på hemmaplan. Spelade ut det skitlaget, men åkte ur ändå. Känns osannolikt än i dag. Men Kiprusoff torskade målvaktsmatchen och "Kenta" coachmatchen...
Kommentera

Vi gör en riktigt, riktigt bra match. Klart bättre än igår faktiskt. Framförallt första och andra perioden. Den här förlusten känns mycket tung. HV kändes nervösa men vi får inte in trissan. Dom hade marginalerna med sig denna gång skulle man väl kunna säga. Att vi låg under både efter första och andra perioden kändes inte bra alls. Tenkrats 1-1 kom minst sagt rättvist och där var vi mer på gång än någonsin i matchen. Där kände jag grym segervittring!

MEN! En viktig men väldigt tråkig detalj är att vi efter att ha gjort ett mål allt som oftast drar på oss utvisningar eller släpper in mål strax efter. Det har hänt 119 gånger tidigare. Fan! Så jäkla olyckligt och onödigt.

Målvakten då? Backe uppträder kantigt, okontrollerat och är för långsam helt enkelt. Han hade dessutom en del tur, detta trots att HV inte ens skapade hälften så mycket som igår. Det är för segt och osäkert och för få tokräddningar.
Sedan tycker jag det är lite märkligt att Challe väljer målvakt så långt innan till båda dessa två matcher. Att han bestämmer att Åke skulle stå i matchen igår är väl inte så konstigt, men varför bestämma målvakt till kvällens match så långt i förväg? Tyckte mig höra att så var fallet nämligen. Vidare tror jag Challe väljer Backe på lördag.

Som sagt, en tung förlust men jag är nöjd med spelet. Tycker Wandell gör sin klart bästa match detta slutspel. Det gör även Tenkrat. Hynning hade det lite jobbigare. Pyörälä har det fortsatt ganska så tungt. Hundarna bra men inte bäst denna gång. Det var min kedja, ja och Ambroos då.

Ser fram emot lördagen nu så in i hell. Det här ska vi fixa, men får vi ingen utdelning i första perioden väger det över till de blå.

Gud vad jag ogillar Håve, på alla sätt och vis!

Come on, nu jävlar kör vi!!!
Kommentera

Märklig sport hockey kan vara ibland,,

HV lyckades vinna trots att man gör en sämre match än i går.
I kväll är man effektiva och tom göra mål i PP.

Anser att TIK gör en bättre match i kväll än senast, märktes att
TIK kunde spela avslappnat.

Ny matchboll för TIK på Lördag..
Kommentera

Någon som har lust att slå ihjäl några timmar med att diskutera TIK:s power play?
Kommentera

Blizzard: heh ja just=) Bittergubben!
Kommentera

bara glömma och fokusera på nästa . Timrå gör en ok bortamatch , men HV är lite för bra idag .

Ny (sista?) chans på lördag .
Kommentera

Yellowcard: Nej nu var vi tillbaka på köns diskriminering ;-) och jag är den sura gubben =)
Kommentera

Olle: Hehe.. Ja nåt sånt=) Måste ha grymma meriter.
Kommentera

Olle:

Vi lider med dig..
Kommentera

Yellowcard: Ja den där praktikanten. Om jag fick göra en liknelse av hur det måste gått till när hon tackade ja till jobbet så ser jag för mina ögon, Jämtin tacka ja till jobbet som astronaut och förare på en rymdfärja.
Kommentera

Olle: hehe "den där åsnan" - du syftar på tjejen där va? If so... Ja va fan var det för en tomte? En sån där som .......... sig upp i karriären eller?=P
Kommentera

« · 1141759 · »