AndersN: Det är exakt den känsla jag har också. Hockeyns osvikliga logik : sätter man inte sina chanser så slår det tillbaka. Men det var ett djävla skitmål vi fick i baken. Frågan är hur det här blir . Timrå kan nog inte kliva på för mycket, men så länge HV drar på sig utvisningar så är det positivt, det betyder att dom får inrikta sig på försvar och kan anfalla så mycket. Timrå får inte gå bort sig men samtidigt hålla trycket på HV. Snacka om att ett mål betyder mycket i det här läget.
AndersN: ja de känns ju inget vidare . man kan inte bränna så många chanser och vinna . . fast liv är fantastisk . måste kännas bra att ha en sån målvakt .
Anonymous: Jag har nog fler nerver utanför kroppen än innanför just nu. Känns otroligt ovisst och nervöst. Hoppas dock att hemmaspelet är lika bra som det har varit under säsongen.
Nu krabbaderar jag snart av nervositet! Samt att matchen ska ses hemma ´pga sjukdom....några sabla Jönköpingsbakterier slog tydligen fäste i min rödvita kropp där nere förra lördagen! Näe låt klockan vara typ halv sju och Timrå står som vinnare i Eon... Är det för mycket begärt för en tant som i hela sitt liv skött sej(nåja).. Näe tycker jag inte!
U137: Ska bli härligt att höra klacken och hela hallen bära fram laget idag. Hoppas femman har mikrofoner placerade så man får ta del av folkfesten även om man inte är på plats. :)
HV har allt att förlora och kommer köra stenhårt. Såsom de gick ut efter timrås kvittering i förra matchen måste grabbarna vara beredda på denna gång. Inte slappna av. Kenta säger att alla måste spela perfekt om de ska få till en sjunde match, så det måste vi med. Målvaktsdebatten tänker jag inte ens ge mig in på.
Kan Timrå vinna två raka (hemma,borta) så kan HV göra det också. Jämnt och tillfälligheter har varit avgörande när Timrå vunnit, två i SD och en uddamålsvinst.
Det kan gå hursomhelst idag, ingenting kan vara mera ovisst än utgången av denna match. Och vilket lag har övertaget ? Timrå har chansen att avgöra för andra matchen i rad , den här gången på hemmaplan. HV krigar för att inte säsongen ska ta slut.
Trycket att avgöra på hemmaplan känns säkert på Timrå, medans det är kniven på strupen för HV. Usch , jag vågar inte ens tippa, kan bara hoppas att Timrå kan samla sig till ett avgörande i eftermiddag och visa styrka när det verkligen gäller något.
Ja här verkar det vara tända känslor,det är bra man är ju nervös så att det står härliga till,men nu jävlar ska det ske,vet inte om jag klarar att se på matchen.
Laken: Sitter på jobbet och väntar på att få gå hem. Åker direkt till E-on och hoppas att det blir som senast jag gjorde det. Kom när matchen spelats 5 min mot Skellefteå och Timrå ledde med 2-0. Efter 10 min var det 4-0. Idag så visar vi hur en riktig klack ska låta. I med och motgång. Forza Timrå.