Simmalugnt: Ni går också på sommarlov på måndag. Ett par dar senare än Brynäs, men shit happens. Smällar man får ta...
Sen begriper jag inte vad Brynäs erkänt dåliga hemmapublik har med ert prinsessanpåärten-uppträdande att göra när Liv svara med samma mynt mot er hånfulla publik?
Bissett19: Det verkar korkat, va fan hade han gjort??? Skulle kasta grejor på laget som bjöd in och gav bort matchen så hade det inte behövts något jävla OT, är fortfarande vansinnig på att Challe lät tredje perioden bara förlöpa även om han manade på som han sa, när inte det räcker är det bara ta time out.
Vi får skylla oss själva, korkad tredje period och missade chanser i massor i andra.
Huge: Ja, om man vunnit tycker jag det är oerhört lågt att håna en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik. Då kan man faktiskt bara åka av isen. Under matchens gång försöker ju både publik och spelare psyka varandra för att få motståndaren att tappa fattningen. Men det är en helt annan sak tycker jag.
Vi får skylla oss själva samtidigt som Jerusalem har en förbannad satans jävla tur.
Domartrion med han från Ljungby i spetsen kan fara åt helvete!
Riktigt uselt av Backe att inte rädda 2-1 pucken.
Lello känner sig för på isen i några sekunder bytet innan han ska in. Vilken parodi! Hade han 10 kanonlägen under matchen förresten? Så jävla olyckligt.
Pyrr, Pärr, Hynning är för dåliga idag. Finnarna är väl skadade eller nåt.
Bissett19: "Men enligt reportern på Femman så haglade det in grejer på Grillfors när han skulle intervjuas efter matchen."
Djävla sätt av Grillfors. Att stå där EFTER matchen och försöka sno åt sig en massa grejer som Timråpubliken i all välmening försöker skänka till Grillfors som tack för god match, det tycker jag är dåligt uppträdande av Grillfors.... :-)
Jag förstår att det kan vara svårt att förstå när man har så svårt att få folk till hemmamatcherna i Gävle att man måste hyra in en klack från Samhall.
Och i Gävle hånar ju inte publiken någon för de har ju sommarlov.
ante08: Det vete fan.. vi har ju fått skitmycket utvisningar med oss också, men inte satt dom.. däremot har ju HV lyckats få tunga utvisningar mot oss just i slutet av perioderna. Problemet har nog varit att vi inte satt chanserna.. vi hade 2 st 5 mot 3.. det är snudd på tjänstefel att inte hänga en kasse där.
Laken: "Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort."
Verkar som att du hängt upp dig på att Liv hånat publiken EFTER matchen, eftersom du trycker på just det ordet. Hade det känts bättre ifall han hånat publiken under matchen istället för efter? Skulle tro att Liv hade annat att koncentrera sig på under matchen än att försöka slänga käft med en hånfull publik, och därför helt naturligt väntade med den biten till efter match.
Min poäng är att det känns lite väl prinsessanpåärten-aktigt att som publik gnälla över att nån hånar en, när man själv hånat personen ifråga under en hel match.
FBKare: Högmod går före fall. Det är möjligt att FBK krossar Timrå med 4-1 men det är också möjligt att Timrå blir den finne i röven på kaffegänget precis som vi just nu är på HV. Tittar vi på lagen Timrå och HV så är ju bredden i HV + en bättre 1:a lina helt avgörande i långa loppet. Det vet vi om men vi är ändå stolta att vårat lag lyckas skrämma HV och tydligen Kaffepöjkera eftersom inte de heller vågade välja Timrå. Står FBK som segrare i vår så ska jag gratulera men det skulle inte fallla mig in att bete sig som du gör och det kallas ödmjukhet. Slutligen så blev Backlund interferad av Voutalainen och det måste en sån dryg mäniska som du även ha sett eller ..
Kattgubben: Tss tss, man brukar säga att det är lättare att slå ifrån underläge, men det klarar ni ju inte heller. 8 i serien och underdogs. 3-1 ledning i kvarten då ÄR det överläge, men icke, men som sagt en match kvar. Lycka till.
När jag köpte biljetter inför hemmamatch nr 1 och nr 2 blev jag intervjuad i radio. Jag stog och försökte försvinna så att micken inte skulle passera under min näsa. Men tji fick jag. Först ut av alla i kön (Om man bortser från de två stackare som fick stå en längre tid vid micken) fick jag förutspå hur matchserien skulle utvecklas. Jag sa det första spontana som jag kom på.
Huge: Självklart försöker man som publik UNDER MATCHENS GÅNG psyka motståndarna så mycket som möjligt, inget konstigt i det tycker jag. Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort.
Huge: Självklart försöker man som publik psyka motståndarna så mycket som möjligt, inget konstigt i det tycker jag. Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort.
Laken: Ok. Kan du lika sanningsenligt berätta hur Timråpubliken och klacken i synnerhet uppträtt rent verbalt under matchen? Ngt säger mig att Liv fått höra ett och annat och sedan gett igen för gammal ost, sas. Och isf är det ju bara patetiskt att grina över hans "där fick ni"-uppträdande.
Laken: Håller med, dålig skärpa i pp & tillfälligheter och vips så va de en 7:e match. Trots det e jag stolt över Timrå sett över säsongen. Vi har en tunn trupp med få toppar och att dessutom få både 22 & 27 skadade, tja då är det bara att bryta i hop och komma igen.
Huge: Först åkte han och gjorde vinnargester mot Timråklacken och övrig publik, därefter svingade han sin klubba i plexitaket mot sittplats, där spelarna kliver av.
Dagens match visar på TIK inte har den kvalité som krävs för att gå vidare i ett SM-slutspel.
Om man (O.Sundh) åker omkring och hackar på att motstådarna är tjocka, så är det ju beklämmande att man inte inte vinner över "tjockisarna" :)
Backe ramlade själv vid sista målet och skulle han mot förmodan ha blivit omkullkörd (vilket givetvis inte var fallet :)) så är det 1-1 i felaktiga beslut av domarna, läs Styfs mål som var offside.
Så ni honhundar ta förlusten som män! Timrå kommer inte på länge att vara ett topplag som krigar om SM-guld.
Men jag hoppas iallafall att Timrå vinner på måndag. Då har ni Färjestad i Semi och då kommer vi att krossa er med 4-1 i matcher, och livet här i Sundsvall kommer att vara mycket trevligt fram till serien börjar i höst igen.
Simmalugnt: NU går Timrå IK ner i ett das boot undervattensläge och dyker upp till ytan med full kraft på måndagkväll i Jkp. Vi ska bara vinna denna kvartsfinalserie ! !
Laken: "Oerhört osportsligt av Stefan Liv att HÅNA en hel hemmapublik efter en så känslofylld match. Ja, jag tycker faktiskt han borde stängas av för det tilltaget!"
Exakt VAD gjorde Liv som var så hånfullt? Undrar bara, eftersom jag inte sett matchen...
Simmalugnt: Precis! ;-) Men sedan skulle det kännas på gränsen till självdestruktivt att följa den också. Jag skulle inte orka/vilja se den ens om jag fick betalt.
Oj vad du tog åt dig, så så ÄR det alltså du på filmen.
Förövrigt så skulle jag inte pissa på dig om du brann.