1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Kvartsfinal 2009

« · 1142504 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2009
Laken: Jag ´slog av tvn då Grillfors gjorde mål , av vilket anledning ska jag hata Liv ännu mer , alltså vad gjorde han??

Ähh ,, denna säsons ser JAG som körd , skall vi snacka lite Silly Season snack så blir man i varje fall lite gladare ```kanske``
???
Kommentera

Kattgubben:

Inte tänk om.

NÄR vi vinner på måndag...

Då ska de få fan för det här.
Kommentera

Kattgubben: Då har deras känslomässiga roterande gjort att de måste köpa en ny kappa, eftersom det ideliga vändandet nött ut den både invändigt som utvändigt.
Kommentera

Per HApps: Måldomaren och tv-tittarna såg det du inte såg, målet var solklart.
Kommentera

Laken:

"Sista (?) matchen kommer jag inte ens se/följa."

Det är bra det, då brukar vi ju vinna.
Kommentera

Kattgubben:Nej,Nej...
Kommentera

Ni som har gett upp idag.. vafan.. tänk om vi vinner på måndag då..
Kommentera

Okej , vi förlorade , jag ska vara ärlig och säga att jag trodde att vi skulle förlora idag, tills vi ledde med 2-0 , men sedan kom jag ihåg TIMRÅ IK ÄR VÄRDLENS SÄMSTA LAG PÅ SATT BEHÅLLA LEDNINGAR
f.ö kan jag jag bara säga en sak...

`` Vad Var Det Jag Sa``

Alla TIK supporters i hela sverige trodde på vinst , inte jag , man kan inte gå in och tro att man vinner , , ok man tar ledningen men efter det så tror fåntratt challe lika mkt som innan matchen att man redan är i karlstad...

Tack för i år Timrå IK , att vi tog oss till Kvartsfinalm var bra med tanke på hur säsongen , målvaktsspelet och försvaret sett ut...

Hoppas på ny backbesättning och ny målvakt tills nästa år så ska vi kunna komma längre i slutspelet...
Kommentera

Så går det när man inte kan puktera matchen trots en massa powerplay.
Bara att dra lärdom!
Sedan är det så klart en j-vla otur och tillfällighet att Lehtonens skridskoskena släpper...

Oerhört osportsligt av Stefan Liv att HÅNA en hel hemmapublik efter en så känslofylld match. Ja, jag tycker faktiskt han borde stängas av för det tilltaget!

Sista (?) matchen kommer jag inte ens se/följa.
Trots allt är jag stolt över Timrå!
Kommentera

Detta var tristast tänkbara jävla avslut av säsongen. Har sällan kännt mig så förbannad. Åkte bara raka vägen hem och deppade ihop för resten av helgen. Hade så gärna slagit ut tänderna på den fjantiga smålänning som fanns på bussen, men den idioten hoppade av i tid. Hatar precis allt och alla i nuläget, det kan inte bli värre än så här. Fy helvetes jävla skit vad jobbigt att torska på ungefär samma sätt som mot äckel-MoDo i sjätte matchen 2007! Jag spyr igen...
Kommentera

bisterfinnen: Japp, och jag är fortfarande av den övertygelsen att vi kommer ta HV i tvåan borta i Jönköping. För övrigt hoppas jag att det går bra med ert stenvändande.
Kommentera

Kattgubben:

Håller med dig. Man lever inte på gamla meriter och mitt lag är just nu ett lag i spillror.

Det enda positiva är att man nu har möjlighet att bygga nytt från grunden, utan fjantiga slogans och hemvändar-luftslott.

Hoppet är det sista som överger en. Eller hur?!
Kommentera

Kattgubben: "Varför blåste man inte av? Hur många gånger hann han ramla? sju gånger? Det låg en lös skridskoskena på isen för fan"

Lugn, bara lugn.
I morgondagens Sportexpressen får vi läsa nya krigsrubriker:

"SKANDAL, del 3"

Sen en bild på en lös skridskoskena på isen.

Text:

"Ny domarskandal i Timrå.
Vinnerborg kan inte regelboken"

I gårdagens match missade domare Vinnerborg den regeländring som assisterande domaren förgäves försökte påtala för Vinnerborg, som dock vägrade lyssna.
Den nya regeln började gälla inför denna säsong och lyder:

- Om en lös skridskoskena tappas av en finsk back ska spelet blåsas av.
Kommentera

T T:

Jaja men du förstod vad jag menade. Det är inte så jävla lätt i Gindimman.
Kommentera

gud:

Visst vet du att matchens lirare tror på dig, och att det inte bara kan vara en slump att grillan gick sönder och att Grillfors avgjorde?
Kommentera

Ja men ni förstår.. Modo har ju 2 sm-guld och detta kommer vi få höra till dödagar även om de så spelar i allettan
Kommentera

gud:

Får jag fribiljett. Jag kan nog ta ut lite komp. Vore skoj faktiskt. Frågan är ju om du, med ditt nick, borde stå i HV:s eller Timrås klack... Anar jag en infiltratör?

Hoppas ni kan samla ihop er tills på måndag. Hur många åker ner?
Kommentera

Tikinmyheart:

Jaha här har vi gett upp ser jag.

Jga hoppas att spelarna inte resonerar som dig utan att de orkar ladda om.

Tikinmyheart?

Visa lite hjärta nu då för fan grabben!(?)
Kommentera

bisterfinnen:

Eller så kanske vi skicka ner dig??
Kommentera

The great one: Ja, man får hoppas att polackjäveln blir avstängd för sitt osportsliga agerande efter slutsignalen. Folk från sittplatsläktaren var ju på väg ner och nita honom. Djävla dåre!
Kommentera

Simmalugnt: Man bytte läkare. Forsberg är naprapat.
Kommentera

Per HApps: Har man 2-0 efter 5 min och otaliga överlägen och inte lyckas stänga matchen så vetifan om man har tillräcklig moral i laget för att ta en plats i semin.
Kommentera

bisterfinnen:

Kul med nyanserade Modosupportrar.

Ni är inte förtjänta av sopor som Källan och Spud.

De drar ner er i skiten...
Kommentera

Smokey: Vad som måste till är att Timrå måste bli lite fulare i sitt spel, gärna en propp när domarn inte ser, det gör dessa jerusalembor hela tiden.
Kommentera

Friman SR:

Kommer man från Timrå har man alltid Gud emot sig. Möter man dessutom ett lag av herrens bundsförvanter så måste man räkna med lite divine intervention.

Hur spöar man då ett lag i maskopi med Gud?

Naturligtvis syr ni på pentagram och uppochnervända kors på alla matchtröjor. Challe får stå med en bergsprängare med WASP och Dio i båset och Robin Jonsson får limma på horn på hjälmen, sätta en svans i brallan och en treudd på klubban.

Det borde väl kunna skrämma skiten ur hockeykyrkan i Jönköping.?
Kommentera

Fast man FÖRSÖKTE ju trumma på när man hade 2-0 ledning, däremot när 2-1 kom så förlorade man momentum, och HV vann motsvarande, och tryckte bak oss, och vi duttade med pucken i försvarszon istället för att köra rediga icingrensningar som i början.. det var början till slutet..
Kommentera

Om P-A Forsberg fick sparken på grund av alla skador så måste ju Björn Mannström sitta lite löst nu va?

FY FAAAAAN! Va less man blir. Men så här är det att vara Timråsupporter. Himmel och Helvete, hopp och förtvivlan.

Nu ska jag gå och gråtrunka till melodifestivalen.
Kommentera

Fy f... ÄLSKADE TIMRÅ IK ska inte försöka spela på någon ledning för det går åt helvete. Att dom inte har lärt sig detta. Jag e så jävla smalsmart att jag anser att det är bara att trumma på trots man leder med 2 - 0, ska det vara så rackarns svårt??? Det som såg så bra ut försvann tillslut med en korrupt skridskoskena, fy f.... Lehtonen, jag hoppas Du stämmer den jävla tillverkaren å säger att det handlar om liv och död... Å sen kommer Du tillbaka på måndagen å gör hattrick på HV-packet.... Revenge Lehtonen, revenge.....

FORZA TIK........alltid, alltid...........
Kommentera

Det finns ju alltid en chans att skicka Davidsson, Tedenby och Thörnberg till himmelriket på måndag.
Kommentera

Timråvänner:

Gud vad ni är arga. Se det komiska. Här är Carolas presskonferens efter matchen..
Kommentera

Uno Gordon: Ganska komiskt att det finns lag som man hatar mer än Modo ???
Kommentera

Vi förlorade detta själva..........HV gjorde inte ett skit utan vi bjöd in dem, bara att inse det.
Kommentera

Horace76c: Klar interference, nu gav man HV fi....Fansen att komma med sitt agerande igen.

Att skenan skall gå sönder finns in på världskartan, frågan är hur det kan hända?
Kommentera

Helvetes jävla skit !!!! Fy faeeeen va förbanad man e nu.... Säsongen e körd.. Detta måste vara den TYNGSTA förlusten någonsin.... Med Modo torsken för 2 år sen så säger det inte lite..... Nu ska jag ut på stan å supa skallen i bitar !!! FAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNN !!!!!!!!!
Kommentera

Per HApps: Det var tveklöst mål. Kanal 5 visade bilder som tydligt visade att det tog i inre ribban. Det råder inget som helst tvivel om saken, pucken var inne.
Kommentera

Nu vet man vilket hatlag man kommer ha närmsta 10 åren...

Stefan Liv ska ge f-n och provocera publiken när han vunnit. Stäng av idioten

Skenan går av... Finns det? Svenska spel lär göra en ny reklamfilm i stället för den gamla med wallenheimo där klubban går av. Det som vet mest vinner mest, typ.

Säsongen är över tack för i år. Det gäller att bli topp 4. Alltid topp 4.

Fy fn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

bisterfinnen: Du är vad det står, BISTERFINNEN.

OM jag kunde få träffa dig måndag ändå efter matchen.
Hade du också höga trösklar som barn, för med det resonemang du för så jag bara förstå en sak, BISTER FINNE.
Kommentera

bisterfinnen: Inse att du är en ynklig människa, forfarande spelar vi hockey......har försäsongen startat med ytterligare förfall nästa år, backen är brant nedåt, stackare!!!!! Oavsett hur det går på måndag, mår vi bättre än dig.
Kommentera

Per HApps: på tv reprisen så var pucken i mål, men hur kan man börja
backa hem när sista perioden precis har börjar?? så jävla illa
Kommentera

Snoop: Japp, det är sant. Så interfearingar, skridskoskenor etc kan gå o gömma sig...matchen förlorades där o då. Den/de ansvariga för det tilltaget är de verkligt ansvariga för förlusten!
Kommentera

jampa:
Det går inte att vinna när tingen är emot oss.

Vinnerborg, pinsamt att inte våga ta utvisningar som är glasklara

5 mot 3 ggr 2 och inget mål

Skenan som lossnade

Huring som måldomare, tveksamt att det var mål, jag satt 5 meter från målet.

Backlunds tveksamma ingripande vid 2-1 målet.

Men på måndag är det ny match, törs man hoppas på suddenvinst då?

Kommentera

Danfj: Så jävla synd om dig då, som har dissat dina arbetskamrater, och för den delen står HV satan för, "Heja Vinnerborg"
Kommentera

pettsson:

Ja vad skall man säga om skenan det händer kanske en gång på tusen miljoner inte ens det. Jag har spelat i många år men har då aldrig sett nått dylikt, man brukar höra och känna när man går på skenan att den är sprucken/lös men ja omg helt ofattbart.
Det som hänt sedan jag spelade då satt muttrarna på insidan plasten men idag sitter dom på så kallad toppen på skenan på utsidan. Det som måste hänt är att han fått ett skott på muttrarna å inte märkt av det. Än en gång det händer INTE men nu hände det och det mot jesuslaget en inbillning att han är på deras sida flög förbi..........aaaaaaaaaaaaa skit otur x100.

Finns inget som kan rädda denna kväll inte ens 7 rätt lotto.
Kommentera

jampa: Solklart mål.....
Kommentera

Snoop:

Fy fasen vad ni ska skratta om det visar sig vara sant att han går till MoDo. Det skulle fan inte förvåna mig, med Eckes fingertoppskänsla.

Ärligt så tycker jag synd om er på ett sätt och på ett sätt så är det så himla självklart att jag måste gå in här och ge igen för alla era Krizan-påhopp och ta en straff mot öppet mål när läget ges.

Jag gillar er. Ni får mig att må bra.
Kommentera

Timrå får skylla sig själva, man kan skylla på domaren hur mycket som helst, men de skulle aldrig satt sig själva i denna sits. Hur fan Challe kunde låta tredja perioden bara fortsätta som det gjorde är ju en gåta, och hur många lägen hade Lehtonen i andra i slottet, detta förlorade Timrå själva jävligt bra.
Kommentera

Danfj:Sååå surt,nu e nog säsongen över.Var det mäl vid kvitteringen?,eller var det måldommaren Sören Huring,som fö hatar Timrå över allt annat,som tyckte de va mål?..
Kommentera

Nej, nu jävlar ska själva Satan in i templet på måndag och visa vem fan som bestämmer. Varför blåste man inte av? Hur många gånger hann han ramla? sju gånger? Det låg en lös skridskoskena på isen för fan och lägg därtill att det var en misstänkt interference på Backe, men ändå blåste man inte!
Kommentera

Danfj: Sjunde omgången spelas på måndag. Då RÄKNAR jag med att VARENDA jävla skridsko är kvadrupelkollade!!!
Kommentera

Äre sant att dom skrev upp Timrå - Färjestad på torsdag på mediakuben efter timrås 2-0 mål ?
Kommentera

« · 1142504 · »