1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595579 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
FM:

I PP är han fan så farlig, och det är det jag snackar om. Enda backen som har ett skott tillsammans med Styf

RocknRolf2: Lehtonen är just nu helt enkelt för dålig, han kan väldigt väldigt mycket bättre samma gäller Pyörälä, visar inte dom mer får dom absolut inge NHL kontrakt, men de är mycket hockey kvar av denna kvartsfinal(förhoppningsvis) så bara hoppas de kommer mer från dom.

Olle:

Vad har det med PP att göra??

Olle: Framför allt måste hela femmorna delta i försvarsspelet. Tycker att det är bedrövligt hur ofta Pyrret och pöjkarna blir fastspelade och yra i egen zon. För att inte tala om alla drälluppspel och märkligheter som dessa strösslat med de senaste mactherna.
Att enbart skylla på backarna är att göra det allt för lätt för sig.

TIKbiff: Det som är mest irriterande är resultatet 4-0 då matchen är ganska jämn. Men det blir väl såhär när inte våra spelare kliver fram! Vi gör aldrig 4mål i 3:e perioden. Har jag fel och vi vinner får ni mer än gärna mobba mig resten av året!

*suck och stön*

Det jag känner är att vi otroligt sällan är först på pucken, vare sig i offensiv eller defensiv zon. Hv gör allting lite mer än oss och har därför fått utdelning.
Vi är inte dåliga men inte heller tillräckligt noggranna.
I övrigt har jag bara en observation: Hv's hemmapublik är lika enögda som Modos... det trodde jag inte var möjligt...

FAN 5-0 efter 14 sek, står dom inte upp för föreningen och tröjan dom bär nu kommer jag nog åka till flyget o nita varenda jävel !!!

Blizzard: SÅ jämnt har det väl ändå inte varit? HV har högkvalitativa målchanser hela tiden, även fast dom skjuter färre skott. Raka motsatsen gäller för timrå, anser jag.

-4 för Lehtonen nu. Smickrande.

Kattgubben: Gonatt gonatt gonatt.
Nya tag på måndag!

Kerstin_k: blir ju bara så frustrerad måste skriva det har ju ingen sandsäck att slå på längere då den gått sönder för länge sen :/ och ska jag ta ut det i promenad får jag nog gå till stockholm fram o till baka sorry för vissa saker jag skrev :/

Tycho:

Ja alla inser det med publiken utom H-sand bärta;=)

Snoop: Blir det att hälsa på på Midlanda ikväll med en varm hälsning till laget?

Vi skulle ha haft 2-0 eller 3-1 efter första perioden men nu missade Styf med flera...

Tycho: I första perioden var vi absolut med och vann puck, glöm inte det!

Pestilence: Om dom inte står upp för föreningen o visar stolthet så

Att dom inte skäms, och att Lander varit bänkad i 5 perioder nu är ju helt sanslöst

hv har haft en djävla utdelning på sina skott. Det studasr verkligen deras väg. Samtidigt ska Timrå göra minst ett mål i första och sen begriper jag inte vad som hände när vi fick 5 mot 3-läget. Snacka om övertändning. 5-4-spelet dessförinnan var riktigt bra, men sen blev det hjärnsläpp. Vad gör man i 3:e , släpper matchen och tänker på nästa tillställning eller försöker reducera och sätta press på HV ? Man kör i början och försöker ett tag, går inte det så blir det nog avslaget på slutet. Vore kul om man fick hål på Liv och skapa lite spänning i alla fall. Spelmässigt ser det inte så illa ut, men målproduktionen har varit dålig på slutet inkl, sista matcehrna i ES.

Laken: Timrå spelar rätt bra i andra också men missar på de sista avgörande momenten. Dessutom är Liv överlägsen Backe ikväll.

Nåväl, matchen är förlorad och målskillnad har ingen betydelse i slutspel. Nu gäller det att kunna ladda om inför nästa match. Och då kommer inte Thörnberg vara med.

2 mål av Thörnberg.....Ist för att lämna besked DIREKT om avstängning eller inte så skjuter dom upp detta till måndag och låter honom spela idag!! HUR JÄVLA PANTAD KAN MAN VARA, FY FAN!!!

Synd att vi inte kan bänka Lehtonen

U137: Korsning goodbye !

1-1 i matcher ny match på måndag.

Blizzard:

Kom igen vi är i slutspel för fan, du laddar vi för måndag och ger boysen ett satans stöd. Denna matchen är glömd.

Tänk positivt, vi kunde varit modosupportrar;=)
De är också i slutspel, fast damerna såklart...

Snoop: Ja, sedan Pyörälä gjorde sitt 20:e mål (vilket var jäkligt länge sedan) har han bara lyckas måkta med ett straffmål...
Det är nu han måste kliva fran och producera tillsammans med Hynning, Lehtonen och Tenkrat!

Blizzard: Hoppas inte Timrå brytt sig om det här larvet. Det är ju löjligt att fokusera på yttre omständigheter . Ska vi hoppas på att motståndarna får spelare avstängda för att vi ska ha en chans ? Jag håller med i sak, ska man bli avstängd så ska man bli det direkt, men det här känns fånigt att ynka om hur orättvis världen är. Nä, sätt puckarna själv i stället.

Kevin O Shea: Ja precis dom måste vara betydligt mkt bättre än detta.

Vi får väl hoppas att detta debacle mynnar ut i att HV71 underskattar oss på måndag - att de blir lite bekväma.

RocknRolf2: Jag ska tala ur skägget och säga precis som jag känner: Skogs har jag både försvarat och haft enorma förväntningar på. Tyvärr är hans prestation att likna med Bambi på hal is. Han är för dålig och bör lösas från kontraktet. Lehtonen har över tiden fungerat bra men han har bra mycket mer att bevisa i ett slutspel än det han visat upp under grundspelet. Lotvonen (med all respekt för hans skada) har varit riktigt dålig, antagligen Timrås mest givne back som presterat absolut sämst. Låt killen lägga in ettan i sin bil och börna vidare. Robin Jonsson är också en spelare jag gärna ser prova lyckan i ett annat lag nästa säsong.

Det var backsidan det. Övriga spelare förtjänar nytt kontrakt.

När det gäller Forwardsuppsättningen så blir man aningen confused. Pyörälä, Tenkrat, Wandell är spelare som varit mycket bra/bra under serielunken. När vi sedan går in i ett slutspel märks inte många av dem. Är de nöjda, har de tagit slut eller bryr de sig inte? Jag blir så förbannad när jag ser lagets största stjärnor underprestera så in i helvete. Det finns fler spelare som inte gjort sitt bästa men de jag nämnt har varit osynlig i de två matcher som betytt mest.

Nä, fortsätt satsa ungt. Satsa på spelare som bryr sig och som inte tror att det går att glida omkring på en skridsko. Två matcher är snart spelad och det är URTIMRÅ-spelare, läs Bagarn och Styf, som lever upp till vad som kan förväntas av ett lag.

Otroligt jävla illa att inte fler i laget drar sitt strå till stacken och inser att det är slutspel det handlar om och att det är hedern man spelar om nu.

U137: Jag grinar inte över spilld mjölk! Tycker bara det är så jävla onödigt att chansa, stäng av honom eller inte! Det som ska granska är ett klipp på ca 10sec ska det ta 4-5 dagar att kolla??

Blizzard: och där kom 6-0

RocknRolf2: Till nästa säsong så behöver vi ju främst en förstamålvakt och den trygghet en sådan skulle medföra. Dessväre lär det ju inte bli så om Lindbäck och Åkerlund får dela på den sysslan. Med en förstamålvakt så kunde man ju dessutom ha överseende med spelare som Skogs och Lotvonen samtidigt som spelare som Moe och Erixon skulle kunna utvecklas i en bra miljö. Med backe i mål så syns ju varje liten miss våra backar gör.

En sådan match visar hur mycket Lotvonen hade behövts.

Blizzard: Almtuna IS - Växjö Lakers på Tv4sport började kl:17,00

haggen: Kul att matchen går på Kanal5 typ hela sverige kan se Timrå IK bli förnedrade! Imorgon kommer man få höra av alla som inte kan något om hockey "hur gick det igår då?" "gick tungt igår?".

hade ja vare spelare i timrås lag hade ja skämts och verkligen betalat supportrarnas resa eller bytt så fansen fick ta flyget hem

Blizzard:

Det är det som är ljusningen med slutspel, även om det är stortorsk så är det 0-0 på måndag igen, torsk är torsk oavsett siffror.
Kan vara bra ändå med stora siffror så alla som sovit denna match kan ta och vakna upp.

Snoop: Kul för Backlund 7-0 !!

lika bra att det blir tvåsiffrigt och skämma ut sig riktigt ordentligt när dom ändå är i farten

haggen:

tjusningen såklart;)

250kg kärlek: Jag håller med i det mesta i din spelarkritik. Men samtidigt står det ju 1-1 i matcher och är långt ifrån över, spelare som Lehtonen och Pyörälä har all tid på sig att börja prestera som vanligt igen.
Och man måste ju ändå på nåt vis vara medveten om att det är just tack vare dessa spelare vi är i slutspel överhuvud taget. Utan Lehtonen hade garanterat missat slutspel, möjligtvis varit i kvalserien.

Dagens överlägset bäste Timråspelare är Styf!

Blizzard: Alltså ja vet inte va ja ska säga, man är så besviken så man finner inga ord alls, thörnberg gör hattrick o ja mår illa.

Men hallå!? 7-0??? wtf..

Snoop: Hahah , ganska kuil , drömmer jag isåfall väck mig ...

RocknRolf2: Det här är riktigt illa och inte så lite pinsamt....

Inga gestikuleringar och rynkor i pannan idag inte på lill-Kenta det lilla rövhålet.

3 mål av Thörnberg. Det är naturligtvis inte bara piss för Timrå utan för hela svenska hockeyförbundet. Jävla amatörer, jävla inkompetenta pajasjävlar!

mikenomad: Det är lugnt, Challe är ju en grym slutspelscoach

Snoop: Det är jobbigt att erkänna men Thörnberg är även en väldigt bra hockeyspelare.

RocknRolf2: Helt jävla sanslöst att det först och främst kan ta flera jävla dagar att gå igenom några sekunders klipp, sen att man ens får spela när man är under utredning

Blizzard: Blir så less att Timrå kastar in hadduken direkt. Så ruuuskigt glad att jag inte åkte på matchen, hade slängt in flaggor osv. som Malmöfansen=)

« · 1137829 · »