1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595906 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv:Kvartsfinal 2009
JimmyH: Hahaha

actionleif: Det var ju på engelska. Inte skånska.

Som liknande videoklipp fanns detta: www.youtube.co...w0ktmkpk4Y

JimmyH: Hehe nej men varför tog du bort ursprungsinlägget?

JimmyH: Konstig länk.

actionleif: Hockeysnacks fel.

actionleif: Skönt att höra Sonnenberg(tror det är han i varje fall) i det klippet:

"Let's get the people what they're here to see boys!"

JimmyH: Filmar dom i rasstgården(fyllhäcken) i Jönköping?;)

Låt höra lite tips på reslutatet i kvällens match.

Tippar med hjärtat 2-3... Efter förlängning.

Nånting jag inte förstår med hela offside diskussionen angående pär styfs mål och som jag hoppas på att jag kan få besvarat här är följande:

Man fastslår att Sebbe är offside, om ni vägrar tänka på det ponera då att så vore fallet.

1. Pucken ta på Joukka Voutilanen innan.
2. Vi har väl avaktande offside i sverige?
3. För att en offside ska fastställas så måste väl spelare i timrå ta pucken?

JimmyH: Hahaha =) Det där var ju Axie och s(H)undh en kall vinterdag strax innan jul i väntan på tomten. Se hur jäla glad dom är alltså.

Inga utställningshundar ikväll nu, hundar. In i skiten (avföringen).

Jensen_12: Tyckte han kallade några för "morons" oxå. :)

RunarUp: Jag är kvar i Växjö åtminstone ett halvår till. men mor kommer ner på besök imorgon så jag håller mig hemma... speciellt som det gick så uselt när jag var där och bevittnade 7-0-förlusten. Men tackar siom frågade. En annan gång kanske det funkar bättre =).

Bettman: Går pucken genom målgården vid avvaktande offside så ska det väl blåsas offside, och det kan man väl säga att pucken gjorde den här gången.

Yellowcard: tror det samma, styf avgör från egen blå idag, challes röda finne hänger utanför båset, men domaren friar, ingen offside;)

En grej som många missar är att spelaren som hoppar in hinner ut ur zonen innan pucken går i mål. Borde inte det upphäva offsiden?

Frella: Okej! Hade jag ingen aning om!

Men utan Joukkas styrning på pucken hade den ju aldrig gått i mål heller.

Aja, vill gärna tycka att målet var regelrätt men jag måste väl ge mig :)

Yellowcard: Tippar inte med hjärtat utan förnuftet och det säger dessvärre 5-2 till HV....

KniveN: nä . de är då pucken går över blå

Bettman: Det blir ju lätt parodiskt när inte ens domarna kan reglerna. Linjedomaren tittar på videon efteråt och är övertygad om att han dömt korrekt då Sebbes skridskor inte nuddar isen innan pucken är över linjen. Det är hans motivering till att han dömer som han gjorde, vilket alla vi Tikare naturligtvis är tacksamma för.

Tråkigt för HV då att det är en grav feltolkning av regeln då det tydligen inte alls är nödvändigt att skridskorna är i isen, det räcker att spelaren är över linjen. Fast jag tycker annars inte att det är mkt att tjafsa om, felbedömningar görs hela tiden och är en del av sporten.

Vi fick ju t.ex. ett korrekt mål bortdömt tidigare på säsongen mot just HV så nu kan man väl säga att udda är jämnt. Känns bra dessutom att få den retroaktiva utdelningen i slutspelet i en sudden....ler.

mikenomad: Offside eller inte. Han är ju luftburen eftersom att när han hoppar in så har han inte landat på isen förrän pucken passerat blå o i luften råder inga gränser!

superfalle: Så om en spelare är i zonen och pucken slås ner så är det avvaktande offside tills att pucken kommer ur zonen? Linjedomaren brukar ju ta ner handen när spelaren åker ur zonen.

Hahl Bundy: Problemet med såna här "avslöjande" artiklar från kvällstidningarna några timmar innan nästa match är att syftet är ju att skapa lite kaos och sätta press på domarna, en press som i det här fallet lär gynna HV. De kommer väl tillåtas kasta in puckarna i mål ikväll....

Med den ressonemanget om ofcide regel, och hävdande från förbundet att det är ofcide om spelare hänger över sargen, då borde det bli en himmla massa utvisningar med för många spelare på plan, för döms man ena gången ska man väl dömmas anndra gången med...

mikenomad: Visst dom engagerar sig i detta. Ingen, absolut ingen,hade sett den här situationen om inte Liv hade gjort sin Rembrandt.

Skellefteås bortdömda mål engagerar inte lika mycket som HV:s grinande tydligen :/

...och Charles Nygårds verkar alltså inte byta plats på Sonnenberg och Tenkrat ikväll. Där ser man, där ser man. Mycket, mycket, mycket märkligt.

Vibbarna var mycket goda igår, nu är dom bedrövliga. Men(!) kan vi hålla jämna steg målmässigt under en längre tid, då ser jag goda möjligheter till vinst.

Ska det vara så förbannat svårt att vinna en bortamatch?

Giv oss glädje, oväntad glädje.

Det blir en glädjetår om vi vinner.

Skarin: Varför byta? Sonneberg gjorde ju mål och Tenkrat var strålande...eller nåt.

Hahl Bundy: Nej, vad beträffar det bortdömda målet var det ju inte storlaget som blev förfördelat.. således faller det inte inom kvällspressens agenda att haussa upp det, till skillnad från vårt offsidemål som ju drabbade stora HV.

Harryhaffa: Hur många offside mål har man inte sett i fotboll tex när repriserna visas i slowmotion fram o tillbaks 17 ggr.
Detta var i samband med ett byte då 3,4 man ska byta. Hur ser det inte ut under matcherna i samband med det då det byts. Då räknas inte spelarna om dom håller i sargen o det är 8 gubbar på isen vid avbytarbåset.

Den mänskliga faktorn är också inräknad o vem kan se att pucken är utanför blå när spelaren hoppar in? Pucken är ju 2 meter i luften.

Skönt att Hv grinar för Styfs mål, vi fick ett bortdömt där nere och skönt att de jämnar ut sig.

21.30 in på denna, hoppas det funkar.. Då börjas pratet om dom 4 som åkt ner!

Frella: Haha, du är komisk. Nä men Sonnie-Wandie-Hynnie var ju också hemskt, hemskt bra.

Nu var det iofs Nygårds som satt ihop Tenkie-Reggie-Hynnie ifjol i slutspelet så varför inte göra det igen. Reggie och Wandie känns ju också väldigt lika i spelsättet dessutom. Vi behöver få igång 7-13-62 just i detta nu. För finnarna lär väl vara igång nu i och med målen sist? Och för att inte tala om Sonnie som ju också gjorde mål.

Skarin: Vart vill du då placera boogie-woogie?

Dunc: På sidan. Lander är det bästa alternativet.

Ambroo: Lander istället för Bogg?

Skarin: Absolut.

Skarin: Nu kommer ju Tenkrat göra 3-4 kassar ikväll efter alla sågningar men jag har svårt att se varför man inte kastar leken i just det här fallet.

Ambroo: Håller med , Bogg är för slö på skridskorna , Lander bättre på de flesta punkter!!

In med Lander!!

Frella: Nja, jag tror mer på att Pyrr, Pärr, Hynnie och Wandie sätter två mål vardera efter deras sågningar. Sonnie gör väl ett då.

Ambroo: Nja, där är vi inte överens iaf. Skönt på sitt sätt för en gång skull ;)

Skarin: Lander har hungern som Boggen saknar och dessutom så kan han och MPS skapa magi om de har den dan.

Ambroo: Visst KAN dom skapa magi. Framförallt på hemmaplan dock.

Mackelito: Idag är det fritt fram för chansningar och "tokkörningar". Man har absolut ingenting att förlora och skulle det inte gå vägen så har man möjlighet till gris och gnet imorgon.

Skarin: Chansa!

HV 71 - Timrå IK

LÄRKING, Christer dömer ikväll

assisteras av
LYTH, Peter
DAHMÉN, Jimmy

Ambroo: Jag skulle vilja säga att det är i dagens match vi har chansen, torsk ikväll och vi kan chansa hejvilt imorn för att på nåt sätt bryta mönster.

Jag ser inte överhuvudtaget hur vi ska kunna vinna (eller ens få oavgjort) borta mot HV?!
Beställer nog inte ens hem matchen...

Finns det någon som helt allvarligt tror att Timrå kommer att ha skuggan av en chans ikväll?

ALLTING talar för HV71!

Ambroo:

Det är stoltare, våga sitt tärningskast,
än att tyna med slocknande låge.
Det är skönare lyss till en sträng, som brast,
än att aldrig spänna en båge.

Laken: Jag tycker nog att det finns en liten chans för vinst ändå...

Laken: Vi vinner, 1-5 !!

Laken: Jo, det här känns ju inte riktigt stabilt. Lekfull träning, konstiga formationer, Backe istället Åke osv.

klart detta kan gå vägen, dom måste bara tänka att kinnarps är eon. släppa på dom mentala spärrarna som säger att det är farligt på bortaplan.

ÄLSKA TIMRÅ!

« · 1140101 · »