1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590880 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2010

« · 1251615 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2010
Olle: Larv!
Arto har sagt hela kvällen att "spelar man hårt ska man tåla hårt spel!" Han har för övrigt varit en underbar kommentator, helt neutral.

Minns Virus, minns Petter Röv!
Kommentera

NuMo: Vilket inlägg är det mer exakt som du verkar ha såna problem med?
Kommentera

orion: Jag kan inte se att det är ett skäl att stänga av någon. Jag tycker att du skall gå vidare med det i stället för att grina om det livet ut i gästböckerna.
Kommentera

Simmalugnt: Jag kan inte ta ansvar för modos gästbok, men jag tror nog att de följer HS regler och riktlinjer. Däremot är det ett otyg att skrika troll åt alla som man tycker har annorlunda åsikter. Tycker väl egentligen inte att det är enligt reglerna om saningen skall fram. Du får väl ta upp det med ledningen.
Kommentera

NuMo: I ert forum blir man avstängd om man har fel, dvs tycker annorlunda.

"I MoDo.s gästbok är det lågt i tak
där går ingen jävel rak!"
Kommentera

NuMo: Men medan du är aktiv och online, kan du inte berätta vad det var för fel på mitt inlägg? Jag blev lite ställd...
Kommentera

NuMo:

Enligt Modolider finns inga världsmedborgare på HS det har jag lärt mig nu.

Skriver man ett ord i Modoboken så ropas det troll etc.

Nä då ska man springa hem till sitt.

Var och en på sin plats ska det vara.

Apartheid at it's finest.

Brynäsare och andra går bra, men Modolider är territoriella till max.

Det är synd att ni inte lever som ni lär bara.
Kommentera

Nisse: Nä, jag lovar att inte svara på det här inlägget. Varför skulle jag göra det, det innehåller ju inget av värde.
Kommentera

NuMo: Men snälla NuMo har Du fortfarande inte fattat. Läs vad som skrevs tidigare. Fundera över helgen. Kom tillbaks på måndag och redogör för vad du kommit fram till. Är det inte jobbigt när andra fattar och du fattar ingenting ? Snälla, svara inte på detta inlägget.
Kommentera

Simmalugnt: Ja, fast jag har ju inte varit här och gafflat något. Jag har ju bara varit en världsmedborgare på HS vars regler och riktlinjer jag vördar.
Kommentera

Simmalugnt: Nåja, läste man i modoboken efter dom missade slutspel så har det ju, i jämförelse, varit betydligt lugnare här.
Kommentera

NuMo:

Nä, inte särskilt.

Jag tyckte bara att ni modolider borde ha bättre saker att göra än att vara här inne och gaffla. Barnuppfostran till exempel.
Kommentera

Simmalugnt: Du verkar förvirrad.
Kommentera

Nisse:

Det enda som jag möjligtvis antytt att jag inte begriper är varför du skall beklaga mitt livsöde, som du inte ens vet om jag tycker är bra eller inte. Att jag spenderat mycket ledig tid på HS sedan det kom till är ju ett öde jag delar med en hel hög tikar. Deras livsöde pga hockeysnack kanske du däremot vet mer om än jag.

Nä. Du kan vara lugn. Mitt livsöde behöver du inte beklaga, jag har det bra.
Kommentera

NuMo:

Vad står det i er kvartsfinalserie?
Kommentera

NuMo: Jag säger som Ingemar Stenmark sa. (om du nu vet vem Stenmark är) Det är ingen idé att förklara för dom som inte begriper.
Kommentera

Olle:

3-1 i matcher gick att vända i kvarten förra året.

Nä nu jävlar grisar vi till oss segern på fredag och sedan tar vi in Huring som huvuddomare på söndag!

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Ja jo det är ju en fördel men nu står det 3-1 i matcher och i princip omöjligt att vända på steken.
Kommentera

Olle: Per Ledin då ? Kan inte han spela så är det väl en fördel för Timrå
Kommentera

73Sjöbba: Ja en touch på läppen är farliga saker, det här kanske är något för disciplinnämnden?
Kommentera

Olle: Undra om Laine spelar på fredag? Hoppas att Starkov inte skadade honom allvarligt. Det är alltid tråkigt med skador.
Kommentera

The great one: Pääjärvi tycker jag är ganska överskattad just nu. Han har lite för mycket på sina axlar också, han är inte den målskytt alla vill att han ska vara och han har en bit kvar till toppform. Förhoppningsvis innebär det att han kan stanna en säsong till men just nu spelar han alldeles för svårt.
Kommentera

haggen: Artos "ÅH" och "NEJ!" och "JAA" känns också så där lagom objektiva men det kanske bara känns så just nu i skuggan av kvällens nederlag.

Däremot är det dåligt av arto att inte kunna säga "filmning" istället för att göra ett långt utlägg om hur "baktung" Laine är och att det är hans sätt att "spela".

Redigerad kommentar

Kommentera

Pääjärvi borde få order från challe att alltid gå in på mål, när han gör det så skapar han farligheter hela tiden. Challe måste pränta in detta i skallen på honom, lyssnar han inte, så bänka honom och säg att det är färdigspelat.

Timo såg ut att trivas tillsammans med Piros, Sonnenberg den lilla speltid dom fick tillsammans. Pärssinen behöver bra spelare med sig, om vi ska få ut max av hans kvalitér.

Starkov gör det riktigt bra emellanåt. På något sätt finns det potential till en riktigt bra spelare i honom, men han blixtrar till alldeles för sällan.
Passet i matchen senast i HV71 till Axelsson var ju en riktig delikatess exempelvis.

Nu vinner vi på fredag och laddar för match på sönd.
Sedan tar vi en 7:e match nere i jerusalem.

Denna gång ska vi lyckas med det Hv gjorde ifjol, vända ett 3-1 underläge.
Kommentera

Hur den här serien än går så är jag så himla glad att jag är Timrå-supporter och inte hör till pack som hv, modo eller luleå.

Challe o Nygge ska hyllas liksom hela laget, man kan förstå att det börjar bli tomt i tanken hos grabbarna efter slutspurten av serien, så jävla bra jobbat!

Att de ska orka på fredag verkar föga troligt även om Styfen vill ge sken av det, hoppas dock att han har rätt.

Linbäck, snälla krita på för en säsong till.

Tycker även att det är lite roligt att Boorken håller alltmer på Timrå, eller om han nu bara ville huggas lite med Arto;)
Kommentera

NuMo: Utveckla gärna det resonemanget. Kritiken riktas självklart inte mot Laine, det trodde jag var uppenbart. Även om Vinnerborg inte på något sätt avgör den här matchen så är det ju något som är fel i svensk hockey. Det som står i varje gästbok (domarkritik) efter match står ju numera i kvällspressen efter varje match.

Man kan tycka vad man vill om bevakningen från journalisterna i dessa tidningar och vad deras primära syfte är men faktum är ju att den enda anledningen till att den svenska domarkåren inte uppmärksammas mer i mer respekterad press är ju för att sportredaktionerna på tidningar som DN fullständigt skiter i svensk hockey.

Edit: Meningsuppbyggnad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse:

Hehe, bra där!
Kommentera

Tycker Pääjärvi såg piggare ut än på typ två månader efter det att han förpassats till tredjelinan. Det tar vi med oss. Starkov och Pärssinen heta också, synd man hade en tredjegubbe med betong i handlederna med sig bara.
Kommentera

NuMo: Vad fan är problemet?
Kommentera

Olle: Jag ber om ursäkt att jag var lite rakt fram där. Självklart gillar jag inte heller Laines överdrift.

Synd bara att du själv inte uttryckte dig klädsamt om den moståndare ni möter. Kan ett sådant inlägg verkligen få vara kvar här på HS? Ja, kanske i den här gästboken.
Kommentera

Raggaren Putte:
Bagateller, HV var lite bättre idag.
Domarna var hyfsad, t.o.m. svammelborg.

Klar chans på fredag att vinna.

För vinst krävs att samtliga spelare höjer sig åtminstone 25% för idag var det för många som bara gick på 3/4: fart.
Sedan måste man ta ut en sån som Laine.
Den mannen jävlas bara hela tiden, ge han en propp så är vi av med han.
Kommentera

Nisse: Hahahahahahaha, jag tror allt att vi har en lustigkurre här! Den där var så jävla bra. Keep it up!

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo har ju rätt även om han väljer att uttrycka sig på ett oklädsamt, banalt sätt. Piros filmar och får utvisningen med sig. Första tanken tycker jag är "för helvete ställ dig upp"...det är pinsamt. Å andra sidan, om man nu sammanfattar antalet utvisningar som lag fått med sig, som varit billiga (i form av divings) så leder ju fortfarande HIV, med Laine i spetsen, med ca 10-1 i tillfällen. Frågan är ju om det inte är lika bra att chansa och ta sånna här utvisningar när det är Vinnerborg som dömer. Han kommer aldrig att ta en utvisning för diving ändå.

Jag hatar filmningar men när ett av lagen kan sätta det i system så att man får så uppenbara fördelar (trots att HIV var bättre än oss rent sportsligt också) och när man har en domare som inte kan hålla en, för sporten och åskådare, trivsam nivå på sin bedömning så är det ju frågan om man inte bara ska löpa linan ut och agera som Aarto tycker att Laine gör, vara väldigt "baktung" i situationerna. Det är jävligt trist att se men om man skulle halka sig vidare på ett bananskal så är det ju bara att sluta filma när man möter nästa lag och hoppas på att bli av med Vinnerborg.

För övrigt så var det här en riktigt jävla dålig insats och en spelare som Piros ska ju ha en rejäl utskällning för den totala arbetsinsatsen ikväll. Nu har tåget gått och det är tråkigt att konstatera att backarna (som på grundseriemanér börjat att begå juniormisstag i inräkning och markering) står för en riktigt darrig insats, att vi knappt skapar något alls framåt och att det är trist att man inte kunde visa mer känslor när så mycket stod på spel.
Kommentera

Tre saker:

*Första tio
*Tröga backar
*Tunna forwards

Det första går att göra annorlunda på fredag men räcker det? Tveksamt.

Edit: Annars så är det så satans tråkigt och riktigt, riktig jävla dåligt att man inte är med i inledningen. I den här matchen om nån så hade man kunnat chansa framåt, men det sket sig liksom efter dryga 40 sek.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: Varför då?
Kommentera

NuMo: Beklagar Ditt livsöde om Du varit på HS i 8 år.
Kommentera

Nisse: Här på Hockesnack menar du? Jag har väl varit här de senaste åtta åren. Vart har du varit?
Kommentera

Helt okej humör nu.. kanske för att det inte var domarna som vann matchen idag?
Kommentera

NuMo: Men vad gör en förvirrad MoDoit här. Gäller inte Era sålda slutspelsbiljetter till Själevads damfotbollslags försäsong ?
Kommentera

Jag tror inte att vi tar någon match i Kinnarps i denna matchserie. Vi skulle ha haft med oss någon av de två första matcherna för att ha en riktig chans nu. Har känslan av att vi väger lite för lätt. Aldrig att HV tappar detta, dessvärre...

Kan tillägga att jag tycker att matchbilden var mycket väntad nu efter matchen i måndags. Misstänkte att HV skulle sätta full fart från början. Synd att de fick med sig ett sådant riktigt pissmål redan efter 45 sekunder...

Sedan fick vi aldrig till det där massiva trycket man hade hoppats på. Hyfsat coachningsförsök av "Challe" i alla fall...

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Svårt att vara så där riktigt upprörd ikväll med tanke på hur matchen blev. En skitstart, vi var på väg in men efter tvåan är vi inte riktigt där. Saknades den där riktiga intensiteten.

Hoppas att vi går ut och kör ordentligt från start i nästa match. Finns inget att förlora längre.
Kommentera

Jag är inte så arg idag iaf. Vi var lite svagare än HV ikväll helt enkelt, men vi har def. möjlighet att vinna nästa match - så överlägsna är dom inte.
Kommentera

HV är fan inte märkvärdiga. Jag tror absolut att vi kan ta det här till en sjunde.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: 1-1 i bortdömda mål ikväll
Kommentera

Kinnarps regelskola:

Liv fäller Sonnenberg utanför målgården: Ingen utvisning.

Lindbäck nuddar Tedenby inuti målgården. 2 minuter.
Kommentera

Kattgubben: Det kunde vart värre...man kunde ju va Modoit
Kommentera

T T: Det verkar inte vara vår kväll ikväll :(
Kommentera

Kattgubben: en sån stor och stark hockeyspelare som laine får ont och kastar sig på mage så lätt är ganska gulligt, sen är han först att gnälla när en motståndare filmar Haha :)
Kommentera

Jamen det var väl på tiden att vi fick ett mål bortdömt igen. Jag har sett värre handstoppningar godkännas.
Kommentera

Mycket tveksamt att döma bort det där målet. Har sett mer klara felaktiga handstoppningar friade.
Kommentera

« · 1251615 · »