1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2010

« · 1252796 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2010
DJ Hemp: Kan bara instämma. Men jag är forfarande förbryllad över lagets svårigheter att hålla tätt längre än ca 1 minut efter att de själva gjort mål - vad är det som händer egentligen? Men det kan bli riktigt kul nästa säsong om ryktet om Challe i Modo stämmer. Det ger en extra krydda i derbyt.

Synd att klubbledningen eller Linkan inte tycks kunna klara av att ge besked när det handlar om negativa sådana. Ett dåligt besked är bättre än inget alls, eller ett besked om att vi ger besked när ni spelat klart.

För Timrås del hoppas jag nu på förstärkning i truppen med någon till snabb, rörlig och smart back, sen måste naturligtvis de som lämnar för KHL/NHL esättas. Tyvärr ärTimrå ett lågbudgetlag. Då blir teambuilding extra viktigt för att få alla att jobba för varandra. Tycker Challe ocn Nygge lyckades med det till slut, men det dröjde kanske väl länge.

För mig verkar det som om truppens ledning borde kompletteras med en kostansvarig, Pizza och hamburgare till hårt arbetande idrottare efter matchen mot Luleå, fnys. (ST) Fyller man inte på med rätt sorts energi så blir återhämningen sämre och för att orka hela matchen krävs också att man äter rätt dygnen innan. Den som inte äter rätt kost inför och efter ansträngning tappar orken snabbare under machen. Titta på hur skidåkare äter.

Varför inte låta killarna köra ett konditionspass med regionens skidåkare Modin och Svanebo någon gång i sommar i en grusgrop - så de ser vad hårdkörning är för något..... Och sen kostsnack i samband med detta.

TACK TIMRÅ IK ni har verkligen fått mitt humör och mina känslor att nå såväl topp och botten i år. Det är inte enkelt att var supporter heller - men man känner att man lever....
Kommentera

Nisse: Lyssna inte på töntarna där nere, de visste inte vad is var för något innan man började med konstfuset surrogat.
Kommentera

Per HApps:

Det är inte det minsta synd om folk som totalt saknar empati. Snarare precis tvärtom. De mår bra, de lider ingenting, de är psykopater. Sluta upp med att tycka synd om psyko-Janne nu! ;)
Kommentera

The Palm: Vad sägs om kommentaren i samma inslag att SAIk är på väg mot en överraskning mot FBK. Jag frågar bara vilka som kom före vem i tabellen ? Är det det berömda norrlandshatet som visar sig hos tv 4 ?
Kommentera

"Tur i oturen så drabbas inte Timrå av skadebekymmer, laget har nämligen semester.."
TV4 -Sportens Max Grinndal kan inte vara mer plump i sina försök att vara putslustig.
Kommentera

Simmalugnt:
Tack Challe! Jag kommer aldrig glömma Kvartsfinalserien mot Modo!
Kommentera

Anonymous:
Det som gjorde störst intryck var Janne Karlssons totala brist på empati, jag tycker synd om honom som människa.
Kommentera

Horace76c: HV bögarna gjorde en läggmatch borta i Timrå för att få en extra hemma, så otroligt genomskinligt så det borde vara straffbart.
Kommentera

PEAP:

Jag instämmer med föregående skribent på alla punkter.
Kommentera

Tack för i år Timrå ! Slutspelet var mot bakgrund av hur säsongen sett ut en bonus, och HV var för bra helt enkelt.

Tack Challe och Nygge för 3 år ! Kvartsfinalsegern mot Modo givetvis höjdpunkten. Lycka till med vad ni nu ska göra.

Hoppas att det inte är för illa med Sebbe !!

Kom igen Timrå, bara ett halvår till säsong 2010/2011 !
Kommentera

Kattgubben: Ja, alla som kan sin hockey vet att Ove är en sann legend och en hjälte i Brynäs. Känns vemodigt att tacka av Ove samtidigt som man känner en stor stolthet.
Kommentera

pratarn:
Stort av er oavsett resultat i serien...inte alla som kan pressa HV i 5 matcher...
Samtidigt så var väl DIFs (Gråter för min förening) och HVs avancemang egentligen de 2 på förhand klaraste om man tänkte efter...
Kommentera

Mappe:
Pärssinen låg bakom båda målen ikväll.
Tack Challe!!
Grattis till det lag som får honom som tränare nästa säsong.

Heja SAIK
Kommentera

riwi1234: Oj, se där. Var fick du luft ifrån. Reggade dig på nytt forum bara för att få ur dig det där. Starkt jobbat kusin Thörnberg.
Kommentera

Det var ifjol vi skulle ha tagit HV, då hade vi lag till det. Det här laget räckte inte till, men är ändå inte missnöjd, med tanke på laget så var detta bara en bonus. Jag är glad att vi slapp kvalserien, vi får en säsong till i högsta serien och nu med fetare pengar från tv avtal.
Kommentera

GRATTIS HV-71 till ert semifinal-avancemang.

Trist att behöva fundera på var man lade badbyxorna nu igen men jag tycker ändå att man har gjort vad man kunnat efter de förutsättningar man getts och således fallit med flaggan i topp.

Tänker på Gabbe som nyss eller snart får vara med om de finaste och mest omvälvande en människa någonsin kan uppleva. Lycka till och hoppas allt gått/går bra.

Tack Challe för denna tid. :-) Tre år med tre slutspel och riktigt spännande matcher mot detta ständiga HV-71.

Sommarlov med allt vad det innebär ger mig blandade känslor och det retar mig att man partiskt nog skall tycka att så många beslut... ...vi lämnar detta.

Har ej scrollat då jag nyss är hemkommen så jag ber om ursäkt ifall jag missat något men jag vill bara avslutningsvis få säga att min främsta prioritet ligger vid att få höra att Sebbe samt Sonny kryar på sig. Det ligger en otäck sorti över deras lämnande av isen haltandes/liggandes och jag fann mig gång på gång tänka att allting trots allt i detta slutspel varit en bonus, låt mig bara få höra att dessa killar mår bra.

Krya på er.

För tidigt att säga och för tidigt att ta emot för många supportrar men dock...

Trevlig sommar på er alla!!!

(tystnar för säsongen)
Kommentera

Raggaren Putte:

MoDo var jag bara less på efter kvart nr 7 för tre år sedan. Annars är de ju våra bröder. Trätobröder är också bröder. HV är djävulen personifierad. The devil in disguise, that´s what they are...

Jag har varit positivt inställd till "Challe" i tre år. Han hade knappast kunna göra ett bättre jobb. Skulle inte förvåna mig om han vinner SM-guld med sin nästa klubb. MoDo...?
Kommentera

Raggaren Putte: haha, maken till cyklop har jag aldrig sett!!!!!!!
påstår att alla andra än du själv o timråspelare filmar o spelar fult...
4st domare som varit på timrås sida 290 av 300 minuter i denna KF-serie kan bara inte gjort fel i vartenda match.... har du ingen gammal volvo 240 du kan gå ut o polera på? timrå skjuter 20 skott på dom 5 sista perioderna trots att vi ligger under med uddamålet.... som Wikegård sa igår... Dåligt ledarskap i dåliga föreningar...
Kommentera

DJ Hemp: Instämmer! Tack Challe, trots att jag inte alltid varit direkt positiv till den hockey som spelats under de här åren. Men du hade förtjänat en bättre behandling än den du fått av vår kära hönsgård.

Alla som HV möter nu är mina vänner. Även MoDo. ;)
Kommentera

Vad som i kväll skedde kom knappast som en överraskning. Dags så att tacka laget och föreningen för en godkänd säsong. Mer än så här begär man inte med den trupp vi har förfogat över.

Historien från i fjol upprepar sig. Mitt favoritlag i det fortsatta slutspelet är nu åter det lag som HiVarna möter. Spontant hoppas jag att Djurgår´n tar hem hela skiten. Lite ironiskt kanske, men jag vill inte att något av de övriga lagen ska vinna. Allra minst det grislag vi just har mött.

Tack "Challe" för tre övervägande fina år! Du har fått ut ungefär vad man kan förvänta sig av de lag vi har haft att tillgå...

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Inte om det stått 5-1 till hv då tacklingen gjordes pga de utvisningarna...
Misstag gjordes åt bägge håll. Man blir inte mer felfördelad för att de missar en grövre grej om de missar 3 mindre åt andra hållet...

Jag är mer irriterad över de missar som gjordes i match 1 och 2. Den här matchen var det +-0
Kommentera

ja ja gubbar, nästa år, då jävlar! Förläng inte med Pärssinen, han är en riktigt usel hockeyspelare nu för tiden. Domarinsatsen idag var väl ok. Jag tyckte att den var riktigt usel i match 1 och 2, men bättre allt eftersom. Nu hoppas jag att dif tar hela skiten, jag diggar hårde Hardy. Hejdå, vi ses i september!
Kommentera

Kennelklubben:

Snyggt kämpat! Ni ska ha heder för er säsong!
Kommentera

Tycho: 5 + game har möjlighet att ge en betydligt större påverkan på matchen än ett par tvåor åt andra hållet om du frågar mig.
Kommentera

250kg kärlek: Jag är otroligt nöjd att vi inte harvar i kvalserien och tycker att laget gjort en fantastik uppryckning. Just nu är jag dock så färgad av vad jag just sett så det måste ut ur systemet innan man kan känna sig nöjd med något annat.

Att vi skulle åka ut ikväll var ganska väntat, men är allra mest arg på att den där Thörnberg hela tiden ska komma undan med sina fega hockeymord. Det är inte första gången direkt som idioten skadar spelare efter fega tacklingar. Enda skillnaden är att han verkat ha lagt knätacklingar temporärt på hyllan.
Kommentera

MarcusElving: Ove Molin i intervju nu.... Riktigt rörande :(
Kommentera

Raggaren Putte: Jag säger inget om de två situationerna där jag håller med dig. Tacklingen på Sonny ska inte vara mer än 2 minuter, för den var inte SÅ ful. Det som Thörnberg gör på Sebbe är livsfarligt och det borde varit 5 + game.

Men domarna släppte en massa utvisningar som vi skulle haft också så i slutändan var det inget lag som tjänade på det... Även om dessa inte var lika fula.
Kommentera

Idag lider vi tillsammans norrländska vänner! :/
Kommentera

danne80: ok, men vad har det med Linkans "avvaktande" inkompetens (enligt dig) att göra? Självklart ska arenan in till stan.
Kommentera

Tycho: Icke! Här har de tagit petutvisningar för tacklingar mot sargen hela året. Och här vet Thörnberg exakt vad han gör och alla ser det men de skiter i det. Och alla jävla "keep-your-head-up"-idioter kan hålla käften och dra tillbaka till hfboards och snacka med trailertrashet från Kanada. Man ska inte behöva ha ögon i nacken för att slippa få huvudet inkört i sargen av en feg idiot.

Om de ska ta den där typen av utvisningar hela säsongen och sedan släppa när det blir riktigt vidriga såna så är det inget annat än uselt. Och det drabbade Timrå, såväl genom utebliven utvisning som att en av de bästa spelarna försvann. Och kanske honom själv mycket värre, hemska tanke.

Dessutom så är tacklingen på Sonnie inte ren för fem öre. Han böjer sig ner mer och mer ju närmare han kommer och Sonnie i den fart han har kan bara hamna i den där framåtrotationen vad han än skulle vilja. Den är värd avstängning bara den och det har de i alla fall fattat i NHL, även om vår patetiska domarskara tycker att det är lika illa att lägga klubban på någons handske.
Kommentera

Som några skrivit nedan: Vi har ingen förste center som utmärkt sig annat än i tidningen och ett mirakel att vi gick till slutspel. Det är faktiskt det vi kommer att komma fram till om en vecka när vi gör en analys som inte är färgad av stundens besvikelse. Kom ihåg att vi var inte långt från kvalserien ett tag. Vi skall tacka Challe och Nygge för ett storstilat jobb - tre slutspel på tre år, fast spelet under resans gång de flesta gånger varit en stor jäspning. Hoppas Perra får till något riktigt bra inför nästa år, tyvärr tror jag inte att han får mycket hjälp av Linkan/T.J. Kan vi få hoppas på lite hederlig Timråhockey och att publiken därmed återvänder till ladan. Faan tro´t.
Kommentera

Raggaren Putte: Var glada att Timrå förmådde att störa HV i en matchserie över 5 matcher. Var glada att Timrå undvek kvalspel O C H lyckades ta sig till slutspel.
I nederlagets stund skall vi vara stolta över detta lag. Vi bjöd upp till dans, vi var aldrig utspelade. Vi spelade på toppen av vår förmåga.

Jag är jävligt stolt över Timrå IK. Tack för att ni finns!!
Timrå IK - alltid!!!
Kommentera

Kattgubben: Det som är lustigt i hockeysverige är att "det jämnar alltid ut sig", svennebananlandet har talat.
Kommentera

dr-nix:
Har du fortfarande inte fattat efter en hel säsong att Linkan inte har ett skit att säga till om.????????????????
Kommentera

Äh, vi hade inte laget för att vara i slutspel, vi toksprattlade till och tog oss mirakulöst till slutspel pga av en kanonmålis som inte är kvar nästa år. Vi har haft ett alldeles för dåligt lag med några få toppspelare, men när de är borta så finns det inte en chans. Hur nästa säsong kommer att se ut törs jag inte ens tänka på, vi har ju gåttt bakåt nu i ett par säsonger och INGET säger att det kommer bli bättre, att Linkan ens överväga ett nytt kontrakt till Pärsinen är ju fan inte klokt, då har man inte mycket till ambitioner eller några vassa spelare på lut.

Men de ska ha stor heder för att de tog sig till kvarten men tanken var tom.
Kommentera

Olle: det är lite Linkans fel, det finns inga tuffa spelare i Lagbygget. Kanske det han insett om den där Halonen är "klar" som det rapporterades om ett tag tillbaka. Han ska väl vara en rätt tuff back har jag hört/läst någonstans.

Värva gärna in några större spelare som klarar av att spela tufft. Dom behövs i varje lag.

Kommentera

Bragd-Birger: Välkomna till silly season!

Nu hoppas vi bara att Sebastian är relativt oskadd.
Kommentera

GurraG:

Hoppas att man arbetar för att Linkan drar till annat uppdrag, HV kanske, och att man FÖRSÖKER få Challe att stanna som ny sportchef.

Nu ska jag dränka sorgen i en wirre, BOWMORE, skål gubbar vi syns om några månader igen, och då jävlar!!!
Kommentera

Det är lustigt.. HV leder utvisningsligan, men i matcherna mot oss har vi haft fler utvisningar, OCH vi leder fairplayligan...
Kommentera

Bragd-Birger: Om nån ska agera nu är det förhoppningsvis personalen på Länssjukhuset i Jönköping. Resten fpr vi ta sen.

Med tanke på vad som stod på isen i detta slutspel får vi väl tacka för försöket.

Men det måste förstärkas nått rejält till nästa säsong.

HV har jag på nått jävla sätt helt klart sett nog av nu. Orkar inte gratta dom - Det sköter dom nog riktigt bra själva.
Kommentera

danne80:

HV var det bättre laget, det är nog alla överens om.
Men det spel som dom tillåts hålla på med, så ska dom inte u´ndra varaför alla hatar dom.
Se på straffen som dömdes i förra omg mot, tror det var Frölunda. så jävla ojämn dpomarnivå och det är alltid till HV:s fördel.

Janne Karlsson kan ta sitt sketna uttalande om Sebben att han inte såg, och stoppa upp.

Jag är TIK:are ändå.

Tror på en bättre säsong nästa år och då, ska vi såga Thörnberg ur sargen med lövsåg.
Kommentera

Raggaren Putte: Sluta! De var usla men inget av lagen var speciellt förfördelade!
Kommentera

dr-nix: sportsligt kan man inte vara besviken tycker jag. Som du säger så har vi haft bra spelare skadad/borta hela matchserien och det är ju självklart en besvikelse, vi hade behövt fullt lag.

Vad jag däremot är besviken på är att man inte kommer in i något mentalt slutspelstempo. Ingen tuffhet, inget fulspel utan hv får göra vad dom vill. I den här matchen blir det väldigt tydligt. Jag är besviken på att ingen står upp för killarna som blir skadade på riktigt fula sätt, ingen sätter emot och det kommer jag gräma mig länge över. Fjolligt.
Kommentera

Vad fan ska man göra nu då?! Så jävla arg på det där jävla frikyrkliga skitlaget och deras dubbelmoralavlade fanskara. Kan nästan tänka mig att ta mig till en semifinalarena med något annat lag bara för att få ösa hat mot avskrapet.

Har dessutom alltid tyckt att Janne Karlsson varit en hedersknyffel, men hans intervju i pausen fick honom att sjunka till avgrundsnivå. Mediaträning för helvete, om du nu skiter i om Sebbe skulle vara förlamad eller inte.
Kommentera

Jahapp säsongen slut då blev 2 extra hemmamatcher den här "skit"säsongen. Otroligt att HV kan komma undan med så jävla mycket fult som de gör. De måste vara det lag som spelar fulast i hela Elitserien och kommer undan med det hela jävla tiden. Hoppas Thörnberg blir överkörd av ett tåg jävla fegskit är vad han är vilket han bevisat 3år irad i slutspelet.
Kommentera

Bragd-Birger: J18 vann iaf sin första kvartsfinal (av 3) mot Djurgården. Förhoppningsvis kan dom gå långt i slutspelet istället.
Kommentera

GurraG: Ja, verkligen. Trots helt ordinarie lag orkade man inte stå upp.
Patetiskt! Agera någon!!1

Nej, men. Så kan det gå. Orkar inte utveckla skiten mer, annat än att de två suddenförlusterna blev ödesdigra. Där skulle vi behövt stolpe in.
Sen skulle vi behövt en förstecenter som härförare. Nu hade vi en Corso i första matchen, men han utmärkte sig endast i tidningsrubrikerna.

Det är bara att konstera det vi redan vet:

Hockey är en skitsport!
Kommentera

För att få undanförklaringarna ur vägen:

- Vi hade några domslut mot oss (missade bl.a.) som kan ha varit avgörande

- Vi tappade nyckelspelare pga. skador/osv.

Med detta sagt räckte vi inte till helt enkelt, HV71 var bättre. Bara att gratulera.

Hoppas det inte är så allvarligt med Sebbe bara.

Kommentera

« · 1252796 · »