1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590881 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinal 2010

« · 1252144 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2010
Raggaren Putte:

Ja, det är svårt att veta hur detta ska fixas. Hur Challe än gör så krävs en heroisk insats av laget ikväll.
Kommentera

Raggaren Putte:
Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!
Kommentera

Per HApps:

Exakt. Kanske läge att snacka mer om sådant på hockeygymnasierna.
Kommentera

Vad tror ni, är det "godnatt" ikväll eller? En önsketanke är ju förstås att det står 0-0 eller 0-1 efter första, och att Lindbäck gör en "idiotmatch",nåt sånt scenario tror jag är vårt hopp.
Kommentera

Det är sådana matcher som man oftast vinner. Då verkligen ingen tror på en...
Kommentera

tik02: Det är aldrig "godnatt" förrän förlusten är ett faktum. Jag är optimist och tror på resultatet 2-4. Let's go for semi!
Kommentera

John K: ikväll vinner Timrå....nästan säker på det...sen tar vi dom hemma sen...7 och sista matchen blir stenhård...
Kommentera

Per HApps: Hoppas du skämtade......
Kommentera

Kramer:
Nä, det gjorde jag inte!
Kommentera

Slutspelsrock, ja jag gillade att läsa lite omväxling istället för en massa skador osv..
Plus att Timrå skulle ta silver enligt denna ranking :P
Kommentera

Per HApps: Så här det varje år. Det föds flest bebisar slutet av mars- början av maj. Det är midsommaren och semestern året innan som är skulden till detta. Fan, kan man inte ha lite jämnare frekvens på gökandet under året!
Kommentera

jens_88: lika stor bragd att ta denna kvartsfinal som det var att ta sig till slutspelet! under har alltså skett förr! KOM IGEN NU TIMRÅ!!
Kommentera

Per HApps: "Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!"

Jag gjorde samma fel. En total missräkning innebar för mig ett kvartsfinalspel att bevittna hemifrån. Förra matchen såg jag inte ens, då var jag och min sambo på BB. Kan berätta att jag aldrig tidigare varit så likgilltig inför ett förlustresultat som jag var då jag nåddes av nyheten att Timrå torskat.
Kommentera

Själv är jag kolugn inför kvällen. Jag har hela tiden varit orubblig i min tro på semiavancemang. Det är när det är som brunast som hjältar och legender föds.

Så: i kväll blir det en bragdbetonad insats och seger med minsta möjliga marginal. Sen en riktig smäll på HV-nyllet på söndag, för att sedan avsluta med en suddenseger i 7:e avgörande.

Så, nu vet ni det. Chilla er igenom aftonen!
Kommentera

Kerstin_k: Fan, du är verkligen ingen riktig supporter.
Skämmes!!1
Kommentera

Kvällens tips:

HV71 - Timrå IK 4-1

I såväl matchen som matcher således...
Kommentera

Per HApps: Svårt det där. Lusten har liksom ingen lag. "nu jävlar ska/måste jag hålla mig" och likt förbannat går det åt fanders. Har du aldrig råkat ut för det...erkänn nu.
;)
Kommentera

Ikväll krossar vi Hv blå.
Kommentera

Per HApps: Trodde du skämtade men tydligen inte. Det är inte bara att bli gravid på beställning för alla. Oavsett det är så för familjen Gabbe eller inte så begär jag verkligen inte av en idrottsman att vederbörande ska hålla sig till ett fyramånadersfönster där det inte inkräktar på spelet. Barn är en välsignelse som lätt toppar en kvartsfinal sex.
Kommentera

El Maco:

Det har med prioriteringar att göra.

Gabbe prioriterar familjen högre än karriären och det är inte alla som gör det i dagens läge så det ska han ha stor respekt för!

Sen går det ju inte att hymla om att det kom jävligt olämpligt för oss men det skiter väl han i rätteligen.
Kommentera

Simmalugnt: Du uttrycker dig lite väl svepande, tycker jag. Alla prioriterar väl familjen och ingen skiter väl i hockeyn.
Kommentera

Har själv inte varit med om att bli pappa i just mars, men det är ju självklart att sådant inte kan planeras. I fallet Timrå IK får man dock lätt tunnelseende och irriteras över tajmingen som nu sker. Nylander samma sak, även om han inte tillför lika mycket på isen. Fan, sicken absurd diskussion förresten. Den borde kanske läggas ner snarast, eller?
Kommentera

T T: Nu är det ju inte en sjunde och avgörande match det handlar om heller, att han vill vara med när sitt barn föds måste man ju kunna ha förståelse för.
Kommentera

T T:

T T:s ord sammanfattar det hela väl. De kanske kan avrunda "debatten". Matchen börjar om drygt en timme och det vore la gôtt med en kebab före, känner jag.

Edit: Vad nu kebab har med saken att göra. Där visste jag inte ens riktigt vad jag skrev. Det måste vara ett tecken på att man har ätit för lite i dag...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Fantastiskt beklämmande att ämnet ens föranlett en "debatt".
Kommentera

T T:

Nja, jag gjorde en generell jämförelse med samhället där många prioriterar karriären före familjen. Det kan du väl ändå inte neka till att det förekommer?

Sen skiter i är kanske fel ord. Men vad är väl en hockeymatch när man får tillökning i familjen?
Kommentera

Mathias:

Vinnerborg igen.

Ska man ens orka se skiten?
Kommentera

SM-Guld SM-Guld SM-Guld...
Kommentera

Mathias: Stefan Liv står inte med under själva rubriken Goalkeepers

Är det Andreas Andersson idag ? ;)
Kommentera

Kvällens tips,1-3 det är våran tur nu.
Kommentera

Tuff comeback för Sonntag. När spelade han match senast?
Kommentera

Bragd-Birger: Och ikväll är det brunt med det perspektiv som råder sedan sista perren i Luleå, dvs slutspel. Har man hela säsongen som perspektiv är läget fluorescerande vitt. :-)
Kommentera

T T: Han fick väl något byte senaste matchen hemma? Borde väl räcka...
Kommentera

Knylan: Jaså, det såg jag inte. Jamendåså.

Nej, Moe spelade 15 sekunder och ingen istid för Sonntag enligt Hockeyligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

fighter: Tur kommer nog krävas och att Lindbäck är omänsklig. Tips 0-1.
Kommentera

Bergius: 0-1 eller 1-3 spelar ingen roll bara vi vinner.vi är nog ganska uträknade nu,därav vinner vi således ikväll.
Kommentera

Mathias: Känns inte som någon bra lösning att "Smilet" Vinnerborg dömer i Jönseping.
Kommentera

Andersson: Livs namn lyser i rött. Han står.
Kommentera

Frisco: Åtminstone får han starta.
Kommentera

pinus: Vinnerborg igen!!! känns ju bra.. speciellt då han e från ljungby
Kommentera

Hade tänkt åka in till kinnarps o kolla men valde web tv då jag inte kände för att gynna jeHoVa 71
Kommentera

Lets go boys.....nu tar vi bibelbältet och fixar en till hemmamatch!!!!!

GÖR MIG STOLT!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

vilken skit start
Kommentera

MB: Nu är vi utdömda av hockeysverige...

Kom ihåg Monthy Pythons Kapten Yellowbeard - Havets fasa! När han möttes av påståendet "But you're dead" - svarade han helt kallt:

Us Yellowbeards are never more dangerouse than when we're dead...

KOM IGEN!! KÄMPA!
Kommentera

lincoln: vi vinner!
Kommentera

om vi ska vi vinna så måste vi våga hålla i pucken och börja åka skridskor
Kommentera

danne80: Precis - Totalt utspelade
Kommentera

fighter: krävs ett mindre mirakel om vi ska ta den här figthen..hoppas hoppas
Kommentera

för fan! bänka moe för helvete!
Kommentera

Men Moe för helvete! När ska du lära dig att vara lite kallare.
Kommentera

« · 1252144 · »