Raggaren Putte: Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!
Vad tror ni, är det "godnatt" ikväll eller? En önsketanke är ju förstås att det står 0-0 eller 0-1 efter första, och att Lindbäck gör en "idiotmatch",nåt sånt scenario tror jag är vårt hopp.
Per HApps: Så här det varje år. Det föds flest bebisar slutet av mars- början av maj. Det är midsommaren och semestern året innan som är skulden till detta. Fan, kan man inte ha lite jämnare frekvens på gökandet under året!
Per HApps: "Är mest irriterad att inte spelarna har lärt sig att det är 9 månaders leveranstid för bäbisar. Och sedan PLANERAR med den vetskapen.!!"
Jag gjorde samma fel. En total missräkning innebar för mig ett kvartsfinalspel att bevittna hemifrån. Förra matchen såg jag inte ens, då var jag och min sambo på BB. Kan berätta att jag aldrig tidigare varit så likgilltig inför ett förlustresultat som jag var då jag nåddes av nyheten att Timrå torskat.
Själv är jag kolugn inför kvällen. Jag har hela tiden varit orubblig i min tro på semiavancemang. Det är när det är som brunast som hjältar och legender föds.
Så: i kväll blir det en bragdbetonad insats och seger med minsta möjliga marginal. Sen en riktig smäll på HV-nyllet på söndag, för att sedan avsluta med en suddenseger i 7:e avgörande.
Per HApps: Svårt det där. Lusten har liksom ingen lag. "nu jävlar ska/måste jag hålla mig" och likt förbannat går det åt fanders. Har du aldrig råkat ut för det...erkänn nu. ;)
Per HApps: Trodde du skämtade men tydligen inte. Det är inte bara att bli gravid på beställning för alla. Oavsett det är så för familjen Gabbe eller inte så begär jag verkligen inte av en idrottsman att vederbörande ska hålla sig till ett fyramånadersfönster där det inte inkräktar på spelet. Barn är en välsignelse som lätt toppar en kvartsfinal sex.
Har själv inte varit med om att bli pappa i just mars, men det är ju självklart att sådant inte kan planeras. I fallet Timrå IK får man dock lätt tunnelseende och irriteras över tajmingen som nu sker. Nylander samma sak, även om han inte tillför lika mycket på isen. Fan, sicken absurd diskussion förresten. Den borde kanske läggas ner snarast, eller?
T T: Nu är det ju inte en sjunde och avgörande match det handlar om heller, att han vill vara med när sitt barn föds måste man ju kunna ha förståelse för.
T T:s ord sammanfattar det hela väl. De kanske kan avrunda "debatten". Matchen börjar om drygt en timme och det vore la gôtt med en kebab före, känner jag.
Edit: Vad nu kebab har med saken att göra. Där visste jag inte ens riktigt vad jag skrev. Det måste vara ett tecken på att man har ätit för lite i dag...
Nja, jag gjorde en generell jämförelse med samhället där många prioriterar karriären före familjen. Det kan du väl ändå inte neka till att det förekommer?
Sen skiter i är kanske fel ord. Men vad är väl en hockeymatch när man får tillökning i familjen?
Bragd-Birger: Och ikväll är det brunt med det perspektiv som råder sedan sista perren i Luleå, dvs slutspel. Har man hela säsongen som perspektiv är läget fluorescerande vitt. :-)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Ja, det är svårt att veta hur detta ska fixas. Hur Challe än gör så krävs en heroisk insats av laget ikväll.