Smokey: finns inga känslor där ute. Ingen står upp för sina lagkompisar, inte ens när Johansson blir pååkt blir det gruff. Timrå åker runt och rycker på axlarna, så här spelar man inte slutspelshockey. Man är inte mentalt med överhuvudtaget och för dom som säger ”vi skulle valt VIK” kan jag bara säga att VIK har spelat slutspelshockey sedan sekund ett, vi hade haft lika stora problem med dom.
Smokey: De spelar som krattor pga prestationsångest eller kanske de vill ha en femte avgörande på hemmaplan? Vi får se i tredje om man vågar att spela ut. Kan Freddan hitta på något? som tex toppa laget.
Linkovich: Men vad är det för fel på dig? Jag har hört rykten (kan inte säga att det är säkert) men om du ser på dom senaste matcherna så borde ju till och med du förstå att nåt är fel eller? Men fortsätt du/ni att säga att jag är ett troll. Timrå har ångat på hela säsongen men nu i slutspelet är vi inte med alls så vad är din förklaring???
Hassan: Jo fast alla har börjat leta fel. Det som är problemet är att laget och tränarna förväntat sig att spela ut AIK. De stuvar om kedjor helt i onödan när allt inte går vår väg. Flera anfallare är missnöjda med sin egen prestation osv. Detta när vi har 2-1 i matcher och drömläge. Helt fel inställning. Jag skiter i folks individuella prestationer så länge vi vinner matcher.
The great one: vi skulle ha öppnat plånboken och köpt en forward när vi hade chansen. Så här i efterhand hade det nog betalat sig bättre än PW på backen. Som du säger, när vi har svaga forwards och noll konkurrens i laget så brinner det inte i ögonen på timråspelarna.
Matsg: Nä, jag tror Freddan har tappat omklädningsrummet. Och förmodligen är Freddan klar för en roll i Modo också.. Tror all positiv glans över laget stigit dem åt huvet. När man inte krigar för klubbhjärtat, som varit Timrås signum. Då är det illa... Är många klar för andra klubbar? Inte vet jag...
Matsg: Jag pendlar mellan att tro det är prestationsångest eller helt enkelt man har blivit för van att vinna så man tror det ” löser sig, vi vet vad vi kan ” man sa ju att efter första förlusten att ” vi skall inte analysera detta då noga utan bara gnugga på ”
bar mofftak: Några spelare var ju värvade för att de visste vad som behövdes för att ta steget upp, vart är de spelarna idag. Det har sagts hela säsongen att de kommer bli viktiga och steppar upp när det blir slutspel.
She: Om 16 minuter kommer vi vara i samma läge som vi var inför match 7 mot Oskarshamn när ALLA skrek ”Bänka Svedberg!!” Det gjorde inte Freddan och vi åkte ur. Den här gången har han chansen att peta in en junior i truppen som kanske är den enda som brinner för det tillräckligt mycket just nu. Det ska bli spännande att se om han vågar.
9386: precis, det ser så löjligt enkelt ut för ett lag med flyt...nä orkar snart inte bry mig...känner mig otroligt besviken på att man går i AIK fällan och viker ner sig..
KulltorpsOlli: När Olofsson tillåts glida en halv säsong utan att något händer så tappar man ett lag. När Lodin börjar göra mål så blir han flyttad till den ickepresterande 1:a linen istället för att hans line får blir ny 1:a line. Då signalerar man att det bara är 1:a linan som behöver göra mål.
Smokey: Nej. Det beror på en dålig laginsats. När man börjar leta individuella problem när det inte behövs är man illa ute. Typ alla som "brukar" levererar som nu blir griniga. Vi hade 2-1 i matcher. Hade räckt vinna även denna match med 1-0. Tyvärr ska vi stuva om och få det att "lossna". Vakna, AIK har steppat upp, inget kommer lossna utan det är fight i 60 min som räknas.
Synct: AIK å sin sida för ju exakt allt rätt också. Varje beslut som tar är precis exakt det bästa som går att tas. Medan Timrå...ja, det är ju en helt annan historia.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️