1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596155 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
SuneMangs: Har inget mot IFK Göteborg, snarare har det varit ett lag man tyckte det var trevligt när det gock bra för förr. Men bra har de inte varit på många år. 🙈

Pretfet : Jag dvs Zäta kommer att kommentera när Timrå har hemmamatch 😎

Skulle ni ha samma problem om Sanny skulle vara bisittare i Timrå? Eller i Karlstad gud förbjude, fast det är han väl redan?

Synct: Tycker ändå att Patrik gör det bra. Joel är däremot tröttsam. När han får frågan om inte Timrås backsida är underskattat så berättar han att Frölundas är bättre. Avdelningen "jag förstod inte frågan".

För övrigt var Max mål en spark

{469}: Ser ju lovande ut inför säsongen som kommer, iaf om svenska cupen är någon form av kvitto för hur det ser ut inför säsongen.

Hoppas ni håller undan nu och spöar fiskrenset.

Sedan vill jag belysa att tv 4 som letar upp Petterssons armbåge som FHC spelaren hoppar in i på egen hand…

Men av en händelse…. Bara sjuk slump… inget annat än slump så finns det ingen repris på trippingen på Pääjärvi i BP…

Det finns heller ingen på den övertydliga hakningen i Timrås PP bakom mål…

Det är jättesvagt…

Vi överlevde 2 perioden!

Nu är det bara ner med axlarna och kriga av 3e nu.

Backarna måste dock få förutsättning att delta och utvecklas i Timrå det här är i mångt och mycket sämre än många HA klubbar!!

Svensson gör det enkla. Lägger en puck på mål i avsikt att den ska nå fram. Skymning.
Mål…

Grymt skönt med 2-1:an efter en period som domarna lär lämna med göteborssaliv mellan skinkorna.

En jobbig förstahalva av perren annars. Sjunker ner, svårt att spela oss ur, ännu svårare att komma loss från sargerna i anfallszon.

Irriterande: att samtliga i PP2 vägrar ta avslut i kanonlägen och söker Jonte istället. Som i sin tur söker pass när han får pucken. Lite mer killer-instinkt där. Gillar dock dimensionen Jonte ger. PP2 gick från "i princip ofarligt" till "står ni på hälarna smäller det".

Jobbig tredje att vänta. Timrå lär behöva göra sin bästa perre för att ge sig själva chansen.

OlliJanne: Linus Eriksson fick en tuff start genom att bli utkastad från DIF och inkastad i Timrå. Ung och oerfaren men jäklar vad bra han kommer att bli!

OlliJanne: Det kommer se ut så här för Hållander i Scandinavium, Frölunda byter sist. Nyckeln blir för dom andra att producera och framförallt för Jokinen att nyttja sista bytet när vi spelar i vår hemmaborg. Frölunda kommer göra att för att stänga ner hållanders kedja. Tycker en sån som Hartmann faktiskt står upp riktigt bra ikväll. Fortsätter han så här så kan han bli ett riktigt slutspelsmonster.

Rico01: Sanny spelade för pengarna, Joel är Frölunda.

{204}: ja men Westberg skriker lika högt oavsett vilket lag som gör mål. Edlund skrek när HV gjorde mål och viskade ointresserad när Modo kvitterade. Hatar den sura jävla västerbottningen HELA Västernorrland eller?

{204}: Att de blev tyst när Timrå gjorde 2 - 1 var för att de inte förstod varför domaren gjorde Wash out och trodde målet skulle granskas, annars är både Patrik och Joel bra och Patrik skriker lika mycket oavsett vem som gör mål.

pingvin: Gillade att Eriksson satte första tacklingen efter första avblåsningen.

OlliJanne: Jag lider med er som fick Westberg i kvarten. Hoppas han inte följer med till Timrå bara.

Själv sitter jag och bävar inför kvart 3 och 4 mot Malmö och behöva stå ut med Åke Unger...

SuneMangs: Tilläggas att jag har rätt dålig koll på Svensk fotboll överlag. Men IFK får gärna börja vakna till liv igen. 👊

Förövrigt anser jag att Sture ska kommentera Modos matcher.

{204}: Nja, Patrik tycker jag faktiskt verkar gilla Timrå litegrann. Joel är självklart Frölunda trogen tills sista sekund på jorden.

Rico01: Sanny har ju med tidens gång distanserat sig från Timrå IK och det kan man ju förstå i den tv-karriär han har nu. Joel Lundqvist är ju ingen jävla kommentator, han spelade i Frölunda för vadå, 1-2 säsonger sedan? Han är ju en Frölundaikon! Vafan sätt in Jonte Hedström i kommentatorsbåset i våra hemmamatcher så ska ni få se på lite rödare kommentering.

Vargher85: Skapligt utdragna matcher i Modo. När Sture skall få kommentera klart innan perioderna får börja..

Vargher85: haha, det kommer låta som att han kommenterar en match i snooker, garanterat.

{469}: Jag har brytit med fotbollen också, mest pga alla jävla filmningar och att klubbarna numera är företag som drivs av oligarker. Men inte i fina Allsvenskan, så jag brukar se lite Blåvittmatcher när tillfälle ges.

Nu ska jag inte förpesta er kvartsfinal med fotbollssnack. Krossa fiskrenset nu :)

Att försöka hålla denna ledning kommer vara den svåraste uppgiften denna säsong, låt det gärna bli 1-3!

Kommentatorer ska vara neutrala i så stor mån det är möjligt precis som domare i min mening. Ska Joel Lundqvist vara med kan han väl kommentera Luleå - Växjö eller något. Har inget emot honom i övrigt, han gör så gott han kan men är helt fel castad.

Blake Slåhan: Skriv till TV4, lär få mer effekt än att grina här. Fast ni kanske inte får lika mycket ryggdunkar...

Villervalla: Nu gör vi så här släpp ner axlarna o slutar att krampa taget om klubban o spela som om de vore hemmamatch!!!!!🇺🇿🇺🇿😎💪👍

söder över: jag säger bara Svensson topp tre spelare ge han monster lön nästa år

Vi VINN mä 3-1 ikväll rabbuslingar å dä komm i tomm kasse 💪💪💪🏒🥅🏒🥅🏒🥅🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Bragd-Birger: Japp, man borde lärt sig från målet i första PPt! Dahlén med macka till Hartmann, som tar skottet. Även om den går utanför så "ställer man frågor" till motståndarna, varav sargreturen ställer till det för Frölunda och vi kunde ta tillvara på det!

Andersson: Nu är det vilja och att offra en hörntand eller 2 som gäller. Inga utvisningar tack.

Vi har en bra chans att stjäla en bortamatch och den psykologiskt viktiga förstamatchen

Kom igen nu kämpa!!!

SMÅLAND: Skål, SMÅLAND!

Kåge: jädrar vilken goaltender interference ni kom undan med!!!

Nu blir det skriverier!!!

😂

Manage the puck! Det räcker så

Har Pilö fått någon istid kom jag just på?

SuneMangs: Du förpestar inte ngt du e som man ska vara i andras böcker stort credd till du!!!🇺🇿🇺🇿🤣

She: han har väl redan avtalad lön nästa säsong

JonteD: Tack, lilla farbrorn <3

Inte mycket "manage the puck" nu. Kom igen, våga spela!

Men måste vara mål där...

Räddade Frölundaspelaren som låg i målet? Vafan...

Bragd-Birger: Där ska det vara 3-1!!!!!!
Vilken räddning

{469}: Timrå 2 mot 1 jätteräddning

Olli Hahl: ja det eller att Timrå inte fick upp den högt .😏

Zäta75: Mmm, ganska nära 3-1 kan man säga

Manderville: vad fan är det som händer, slå tillbaka nåt jävla drömpass?! Ett pass och skott! Jävla pajasanfall!

Blake Slåhan: fan vad gallerpojkar gör mål mot oss

Blake Slåhan: Men hur fan ser det ut egentligen

Där kom målet också

Blake Slåhan: Jag döööör . 2-2

roger_sundsvall: Meard, vi blir för passiva. I onödan

« · 2844340 · »