SuneMangs: Har inget mot IFK Göteborg, snarare har det varit ett lag man tyckte det var trevligt när det gock bra för förr. Men bra har de inte varit på många år. 🙈
Synct: Tycker ändå att Patrik gör det bra. Joel är däremot tröttsam. När han får frågan om inte Timrås backsida är underskattat så berättar han att Frölundas är bättre. Avdelningen "jag förstod inte frågan".
Grymt skönt med 2-1:an efter en period som domarna lär lämna med göteborssaliv mellan skinkorna.
En jobbig förstahalva av perren annars. Sjunker ner, svårt att spela oss ur, ännu svårare att komma loss från sargerna i anfallszon.
Irriterande: att samtliga i PP2 vägrar ta avslut i kanonlägen och söker Jonte istället. Som i sin tur söker pass när han får pucken. Lite mer killer-instinkt där. Gillar dock dimensionen Jonte ger. PP2 gick från "i princip ofarligt" till "står ni på hälarna smäller det".
Jobbig tredje att vänta. Timrå lär behöva göra sin bästa perre för att ge sig själva chansen.
OlliJanne: Linus Eriksson fick en tuff start genom att bli utkastad från DIF och inkastad i Timrå. Ung och oerfaren men jäklar vad bra han kommer att bli!
OlliJanne: Det kommer se ut så här för Hållander i Scandinavium, Frölunda byter sist. Nyckeln blir för dom andra att producera och framförallt för Jokinen att nyttja sista bytet när vi spelar i vår hemmaborg. Frölunda kommer göra att för att stänga ner hållanders kedja. Tycker en sån som Hartmann faktiskt står upp riktigt bra ikväll. Fortsätter han så här så kan han bli ett riktigt slutspelsmonster.
{204}: ja men Westberg skriker lika högt oavsett vilket lag som gör mål. Edlund skrek när HV gjorde mål och viskade ointresserad när Modo kvitterade. Hatar den sura jävla västerbottningen HELA Västernorrland eller?
{204}: Att de blev tyst när Timrå gjorde 2 - 1 var för att de inte förstod varför domaren gjorde Wash out och trodde målet skulle granskas, annars är både Patrik och Joel bra och Patrik skriker lika mycket oavsett vem som gör mål.
Rico01: Sanny har ju med tidens gång distanserat sig från Timrå IK och det kan man ju förstå i den tv-karriär han har nu. Joel Lundqvist är ju ingen jävla kommentator, han spelade i Frölunda för vadå, 1-2 säsonger sedan? Han är ju en Frölundaikon! Vafan sätt in Jonte Hedström i kommentatorsbåset i våra hemmamatcher så ska ni få se på lite rödare kommentering.
{469}: Jag har brytit med fotbollen också, mest pga alla jävla filmningar och att klubbarna numera är företag som drivs av oligarker. Men inte i fina Allsvenskan, så jag brukar se lite Blåvittmatcher när tillfälle ges.
Nu ska jag inte förpesta er kvartsfinal med fotbollssnack. Krossa fiskrenset nu :)
Kommentatorer ska vara neutrala i så stor mån det är möjligt precis som domare i min mening. Ska Joel Lundqvist vara med kan han väl kommentera Luleå - Växjö eller något. Har inget emot honom i övrigt, han gör så gott han kan men är helt fel castad.
Bragd-Birger: Japp, man borde lärt sig från målet i första PPt! Dahlén med macka till Hartmann, som tar skottet. Även om den går utanför så "ställer man frågor" till motståndarna, varav sargreturen ställer till det för Frölunda och vi kunde ta tillvara på det!
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer