Det är inte bara i laget som det flyttas om...
Domherrar: LÄRKING, Christer
LM1: SMEDMAN, Nicklas
LM2: LYTH, Peter
Det är ju bra att Andersson byts ut efter förra matchen för då var han inte bra, fast Lärking hmmm...
FORZA TIK........alltid, alltid........
Johanneshovs Isstadion, tisdag 8 mars klockan 16:32.
__BA__: Tydligen sena återbud i Djurgårdens trupp.
Först blev Marcus Nilson avstängd för sin vårdslösa förseelse mot Kalle Koskinen. Nu är det klart att Kristoffer Ottosson, center i förstafemman inte kommer att spela matchen.
Ny dag, ny match. Det står och väger efter de två första kamperna där Djurgårdarna verkar vara med nöjda med var de fått matcherna. Första målet vinner, igen?
Kenta och Huss tillbringade gårdagen med att läsa på hockeysnack och nickade instämmande när det skrevs om att något måste göras för att få fart på laget. Enligt ST flyttas Modin till Hagos-Manderville och Nordgren sätts in bredvid Zäta och Jonte. Det låter vettigt. Manderville ska kunna bidra med energi så att både Hagos och Modin kickstartas igång varje byte. Nordgren är en killer som tar vara på chanserna som Zäta och sarggrävarhedström vaskar fram. Låter bra i mina öron.
Målvaktsfrågan är ett annat diskussionsområde. Jag utgår från att Kiprusoff står kvar. Men blir det en tavla idag igen så får han öppna båsdörr resten av slutspelet. Jag önskedrömmer och tror att han spikar igen den här gången.
Det lär bli en härligt stämning i Hovet. 300-400 TIK:are kommer i och för sig att vara i klar minoritet men får förhoppningsvis jubla bäst och sist.