1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589763 inlägg · 6217 ämnen

Kvartsfinaltråden

« · 1001232 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinaltråden
Rox: jag har svårt att tro att man väljer motstånder efter avstånd.
Kommentera

Wayne Gresky: Du har delvis rätt - Timråspelarna är grymma på att skada sig själva. Vi har helt klart svart bälte i den diciplinen.
Men jag tror inte det är någon fara med Johan Andersson - endast ett benbrott stoppar honom.

Men jag tycker väl inte Timrå skadar spelare i andra lag i någon större utsträckning? Frimärket Yetman var ju resultatet av spelet hockey (tacklingar är tillåtna). Wagh in i sarg - var resultatet av en jäkla tilltrasslad situation med ytterst olycklig utgång.
Kommentera

Rox: det tar ju ungefär lika lång tid att flyga till Göterborg som det tar att åka buss till Timrå.
Kommentera

Leffe: Nu var ju ursprungsfrågan hur Modo tänker, buss 15 mil ner till Timrå eller 115 mil med flyg till Göteborg..... Förutsatt att det är Frölunda kvar att välja på....
Kommentera

Leffe: då borde det bli en 74-75mil från nolaskog,inte illa pissat av mig som i göteborg.
Kommentera

Dream Team: Jo. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Att ni inte mönstrar fullt lag kan du väl knappast skylla något annat lag för.
Kommentera

fighter:

Från Sundsvall Centrum är det 54 Mil bra precis. har åkt den vägen 450 miljoner gånger ca
Kommentera

The Palm: Själv föredrar jag Frölunda, det blir bättre hockey då. Och färre skador. Ni lyckas ju skada både er själva och andra och jag har helst fullt lag när det drar ihop sig.
Kommentera

Rox: beror väl på vilken väg man flyger,nej skämt o sido det är nog max 85mil till karlstad från nolaskogarna...
Kommentera

Wayne Gresky: Då skulle du tappa hakan va?;) Om Timråklacken kom kämpandes 15 mil på cykel till bortamatcherna? synd bara att vissa måste kämpa och vissa får glida på räkmackor va?;)
Kommentera

The Palm:
Vad har timrå för trumf på hand förutom lite halvskade spelare som inte vet om dom kan spela förrän matchdag?
Kommentera

Rox: Oops!!! Tänkte lite fel där.... Sorry!!!
Kommentera

Bragd-Birger:
"Så, som sagt: Modo komme välja Timrå. Med spelad sturskhet men avslöjande ränder i filsingarna."
Ren och skär poesi Bragd-Birger.

Det snackas om nitlotter hit och nitlotter dit. Timrå sitter med trumf på hand. Vi har bättre lag än Modo och Färjestad villket alltså gör att dessa två alternativ är en "drömlottning". Mot semifinal!
Kommentera

Per HApps: Är det 115 mil till Karlstad...???
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, självklart vinner ni precis lika busenkelt som ni gjorde förra gången. Timrå, dom är väl i vanlig ordning knappt slutspelsmässiga. Få lag har varit så bra som MoDo anno 2007/08 genom alla tider. Grattis till guldet.
Kommentera

Per HApps: Lite sent va? Ska du cykla upp till Swedbank om vi väljer er eller har du redan gjort det?
Kommentera

Wayne Gresky:
Men grattis till guldet då,
Kommentera

Bragd-Birger:
Sedan är det miljövänligare att välja Timrå. 15 i buss släpper ut mindre co2 än 115 mil med flyg.
Kommentera

Wayne Gresky: idiotiskt inlägg men det är väl inte att vänta nåt smart
inlägg från nån insnöad nolaskogare,men jag har drömt ända sen sen ifjol
när modo vann med 99% tur och 1% skicklighet att få möta er i slutspelet
den här säsongen,min dröm ser ut att gå i uppfyllelse,om im inte
harald mfl bangar ur.

därmed inte sagt att jag är säker på att timrå vinner,men jag tror och hoppas det,så man kan få igen käften på er en gång för alla.
Kommentera

Jag tror det blir bra med Modo förutom att vi får in bonushjon från Nolaskog. Räcker så bra med spud som vi har till vardags.
Kommentera

berra:

Ja, grattis! har ni Linköping i semi nu eller har dom inte hunnat spela klart?
Kommentera

Wayne Gresky: Det är bra om ingen tar Timrå på allvar allra helst Modo vilket dom kommer att få ångra
Kommentera

Bragd-Birger: Livrädda? Det är väl Frölunda som ses som "nitlotten" ute i hockeysverige? Timrå är det väl ingen som tar på allvar?
Kommentera

Nybbe: Jag tror inte heller att de vågar möta Timrå, men de vill så gärna slå ut oss att de inte kan låta bli.
Kommentera

Om Modo står inför valet Frölunda eller Timrå måste dom givetvis välja Timrå. I annat fall signalerar man ju rakt ut att man är livrädda. Näppeligen en känsla man vill packa slustspelsryggsäcken med.
Så, som sagt: Modo komme välja Timrå. Med spelad sturskhet men avslöjande ränder i filsingarna. Dom åker, and they know it.
Kommentera

Bigthelin: Ja, det kvittar vilket som. Men visst är tanken på en revansch för fjolåret kittlande. Känns ju oerhört mycket roligare att möta Modo än FBK.
Kommentera

Bigthelin: skrev du i ditt huvud? är det inte bättre åh skriva här i forumet :) de borde underlätta liiite ! F.Ö Forza TIMRÅ IK
Kommentera

Bigthelin: bra att man kan stava för övrigt...:P Färjestad ska det stå;) skrev för snabbt för mitt huvud;)
Kommentera

Kerstin_k: Tror att Färgestad skulle kunna bli precis lika svåra att möta i en kvartsfinal som Modo. Så för mig kvittar det på det viset. Men däremot så skulle det vara nååååågot mer spännande att möta Modo igen och få en chans till;)
Kommentera

dr-nix: Ångestladdade matcher att vänta framöver då? :)

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot förkunnandet att det blir Modo som blir våra motståndare.

Underbart med en chans till revansch...
Kommentera

det är våran tur nu!!!!!!
Kommentera

dr-nix: Tror inte MODO vågar möta TIMRÅ igen
Kommentera

Har inte läst igenom diverse trådar här men rent spontant känns en kvartfinal mellan MoDo och Timrå rätt så kul. Faktum är att det inte finns någon lätt motståndare att möta bland lagen ovanför oss i tabellen och möter man MoDo vet man att det kommer bli hetlevrat :)

Bring it on Ö-vik.
Kommentera

Tror nog att både spelarna i MoDo o Timrå vill ha länsderby, korta resor, sova hemma, värma hemma på fm, bra drag ...... föreningarna (kassörerna) gillar nog det också...... bra med publik, bussresor.
Chartrat plan (o övriga kostn) till Göteborg kostar väl en kvarts mille eller så per match.
Tycker MoDo spelat knackigt trots 3:e platsen i serien.... och man har inte fått det att fungera 100%-igt. Kommer inte Timmy tillbaka är det inte kul.
När det gäller Timrå så känns det som ett "sämre" lag på papperet än ifjol,
och era skador ställer till det.
MEN..... nu är det historia med knackigt seriespel, och "lag på papper"...... en kvart är en kvart o mycket kan hända. Är dock synd att en måste åka i kvarten.
Snart hatar "VI" ....Krizan, Sanny , Skröder , Styf,... alla domarna... andra lagets publik, m.m. i ett par veckor och beskrivningar av samma situationer kommer att skilja sig som luft o vatten. RIKTIGT KUL alltså..... håll i er ....
Kommentera

fredriko74: Detta var det som jag länkade till som du inte kunde se :

Modo har bestämt sig – ”Skulle vara skitkul att möta Timrå”

ÖRNSKÖLDSVIK. I fjol var Fredrik Warg (då Timrå) på den förlorande sidan i kvartsfinalklassikern ”Slaget om Västernorrland”. Modoforwarden ser gärna en repris.

– Det skulle vara skitkul att möta Timrå, säger Warg.

Det enda spelarna och ledarna i Modo visste i går var att Timrå blir ett av de två lagen man får välja bland.

Om Fredrik Warg själv fick välja skulle valet falla på Timrå.

– Det blir alltid bra matcher och fullt drag på läktarna. Hela länet blandas in då.

När Modo i fjol vann SM-guld utspelades den tuffaste matchserien mot just Timrå, och det krävdes sju matcher och sudden death i den avgörande kvartsfinalen för att skilja lagen åt. Hjälte den gången; Per Svartvadet, som snyggt direktsköt segermålet på pass av Oscar Steen.

Svartvadets val gjort
Svartvadet berättar att spelarna redan gjort sitt val för i år.

– Det är redan klart. Vi har rangordnat de fyra lagen och vet hur vi resonerar.

Har spelarna eller ledarna mest att säga till om?

– Jag hoppas budskapet når fram (skratt). Men vi är nog ganska synkade. Hur vår rangordning ser ut? Det säger jag inte.
Kommentera

Från Timrålägret är dessa representerade i Hockeysnacks liga Matchtips.

Från Timrå IK: El Aka Ali, Tellus, SwärdH, Hälge, Herminator, Uddan, Varre, Gladh, Dream Team, Ambroo, calkar, Ann, Tikfanz

Lycka till med er.
Kommentera

Han är rolig den där Fredrik Warg. "Skulle vara skitkul att möta Timrå". Synd att han inte kände och tyckte så ifjol. Att det skulle vara skitkul att få möta Modo alltså. På isen såg han ju inte ut som att han hade roligt i alla fall.
Kommentera

Skarin: Vinner Frölunda mer än två matcher i slutspelet så ska du få alla mina offspring-plattor.
Kommentera

El Aka Ali: Slår vi MoDo, och Frölunda slår FBK - så blir det Linköping i semi och inte HV...
Kommentera

Jag förstår inte varför min kompis Jimmy Backlund är så rädd för Modo.

Visst, Frölunda har varit väldigt ojämna och mycket upp och ner. Men det har även vi varit. Dock inte lika mycket. Men, nu är jag mer och mer inne på att Modo kommer välja oss ändå.

Jag tror, precis som jag trott de senaste 5-6-7-8 månaderna att vi har lite större chans att slå ut Modo än Färjestad. Och Frölunda inte minst, även om det inte kan bli dem förrän lite senare.
Kommentera

Hahl Bundy: Det ligger en hel del i vad du tror. Det jävliga är bara att då får vi med säkerhet möta HV i semifinal. För mig spelar inte det så stor roll men det blir avsevärt mycke svårare. Men, men vill man gå hela vägen så får man ta tjuren(ha.ha) vid hornen.
Kommentera

Själv kanske jag skulle vilja möta Modo i Minst semi.
Jag bävar att behöva utstå en förlust till mot Modo i en kvartsfinal, fast å andra sidan skulle det vara en euforisk happening att slå ut dom.
Kommentera

JimmyH: Intressant blogg idag, spec. citat:
"Blir det mot all förmodan så att Modo fegar ur o inte vågar ta oss." :)
Kommentera

Vill bara passa på att tipsa om att vi på ST-tv utökar Hockeypuls-satsningen med "Hockeypuls: Studio" i morgon.

Från klockan 14.00 kan man se Robban Carlsson och Peter Gradin diskutera Timrås slutspelschanser - och så hör vi folk i Eon Arena om vem som är mest underskattade spelaren i Timrå.

Kika in på ST.nu vid 14.00 i morgon!
Kommentera

Kevin O Shea: JO men det har han gjort rätt i Pääjärvi är ju ett mycket coolare namn :)

Det är inget fel på Svensson förutom att de är rätt valigt!
Kommentera

Kevin O Shea: Så har det sett ut sedan i höstas.

Det har nog med att det långa efternamnet inte får plats att göra mer än något annat.
Kommentera

fredriko74: Har noterat att Lillebror Svensson, tagit bort namnet Svensson på matchtröjan och kallar sej enbart Pääjärvi!
Kommentera

Hahl Bundy: Tack! har inte tlagt märke till ikonerna bredvid ämne, besvara.

Men då vet jag!
Kommentera

Ja det är storebror Björn Svensson jag menar!
Kommentera

« · 1001232 · »