1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590692 inlägg · 6217 ämnen

L-G´s tips

« · 115643 Till forumet

L-G´s tips
Hockeyexperten L-G Jansson tippar elitserien på följande sätt:

1. Färjestad
2. HV71
3. Västra Frölunda
4. Djurgården
5. MIF
6. Södertälje
7. Brynäs
8. Luleå
9. Modo
10. Linköping
11. Leksand
12. Timrå IK

Han anser bl a att Timrås spelarmaterial är alldeles för svagt och att Zätas försvinnande blir för tungt för klubben.

Har vi hört den förut?
Svar: Ja
Kommentera

Sv: L-G´s tips
Skarin: kan förstå att en okunnig människa tror det men en "expert" bör kunna kolla upp lagen lite innan dom tippar elitserien..
Kommentera

dr-nix: Tja, i dagsläget tycker jag att en tolfteplats känns som ett rimligt utgångstips. Även om jag naturligtvis hoppas på annat.
Kommentera

Här kommer några tunga skäl till att L-G har fel:

Fler tar ansvar efter "Z".
Den mest spännande tränarduon i hela elitserien.
Kapanen är kvar.
Matthiasson är kvar.
Bra nyförvärv (t.ex. Koivunen och Lindman).
Supportrarna.
Kommentera

Laken:
Bara bra att dom är lågt tippad, skrällen är given !!!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Laken: 7:e punkten - målskyttet...
Kommentera

Skarin:Jag tror inte dugg på hans tips.
I år kommer ES att bli den jämnaste på flera år och att han tippar MIF så högt upp är för mig en gåta.
MIF har förvisso bra tränare,men de har bara "Gamla överbetalda gubbar" i sitt lag.
Vi får väl se när 50 omgångar är spelade hur serien har blivit..
Jag tror fortfarande att TIK kommer att bli en "Joker" i årets ES..
Grattis TIK till segern ikväll..
En vecka kvar till nedsläpp..
Lall On Lall On..
Kommentera

Håckla: Äntligen hemma eller? Fick du med dig några Finnar hem. Typ Koskinen och Krykov;)?

Timrå Ik var även dom bästa ikväll.
Kommentera

Bragd-Birger:
Håller med dig. Känns ju som om det inte går att hamna så mycket längre ner i tabellen än en 12:e plats. Så visst ska vi vara nöjda med att få slå ur totalt underläge denna säsong. Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen..
Kommentera

Lite reflektioner från en opartisk betraktare:

>>Fler tar ansvar efter "Z".

Vad gjorde de förra året? Man kan fråga sig hur det står till med lagmoralen om alla i laget litade på att Z skulle göra allt förra säsongen.

>>Den mest spännande tränarduon i hela elitserien.

Som SSKare smärtar det att säga, men NEJ ni har inte den mest spännande tränarduon i ES. Anders Eldebrink har ingen tränarerfarenhet, även om han bevisat hundratals gånger på isen i Scaniarinken att han vet hur en back ska spela. Mycket (allt) kvar att bevisa i båset dock (dessutom anser en del SSKare att han kommer få sparken efter TIKs första besök i Scaniarinken, dvs att publiken tvingar fram en "Sören Cratz" ;0). Lill-kenta är en duktig tränare, han har varit här i SSK utan att göra bort sig. Men att tro att det är tränarna som ska göra't för TIK i år är att ha en lite för stor övertro till dem.

>> Bra nyförvärv (t.ex. Koivunen och Lindman).

Vi får se. Ingen av motståndarna ryser väl när man läser om era nyförvärv, fast jag väntar med att säga något. De kanske gör succé.

>>Kapanen är kvar.
>>Matthiasson är kvar.
>>Supportrarna.

Visst, det är alltid bra att ha kvar de spelare som är bra, men det är snarare förnyelsen som ska se till att TIK får en bättre säsong i år. Det gick inte förra året och det gamla kommer knappast att gå i år heller.

Jag hoppas dock att TIK klarar sig kvar (inte minst för Eldebrinks skull) och önskar lycka till. Hjälp oss att spela ner LHC och MIF i allsvenskan istället för er.
Kommentera

Bigge: uhmm angående Koivunen & Lindman så har vi inte fått våra åsikter om nyförvärven från det vi har läst utan från det vi har sett och dom som är kunniga och även vi andra dödliga håller med om att dessa har varit väldigt bra och dom kommer bli väldigt bra i år..jag tror att Koivunen kommer att överaska, han är en riktig playmaker och han kommer nog att producera flitigt med poäng.
Kommentera

Bigge: För det 1:a: Vi har ingen lagmoral, har aldrig haft o kommer aldrig att få, var o en kör sitt eget race o hitills har det gått bra, tydligen.

För det 2:a: Klart att tränarna gör allt, är det inte så hos er?

För det 3:e: Vadå bra nyförvärv? Vi har ingen "struktur" i våra värvningar o kommer aldrig att få.

För det 4:e: Visst det är bättre att byta hela laget varje säsong varför ha killar o fans som bryr sig om ett lag, o brinner för det???? Varför ha killar i ett lag som har hjärtat i klubben o som inte kan tänka sig att spela för ett annat lag? Varför ha supportar som kosta vad det kosta vill, stöder sitt lag till 110% o Som har varit med om mer motgångar än medgångar dom senaste åren, men som ändå brinner för sitt lag?

Nä, det är klart att det kommer att gå åt skogen med sån inställning, vilken klubb lyckas mad allt som är tvärtom än detta?!
Vi är ingethockey bockeygäng utan hockeykultur ända in i hockeykallingarna som aldrig tvättats sen Lill_Strimmas Tid!!
Det är hockekultur det!
Kommentera

Laken: Ett av de största skälen anser jag är att hela laget har tränat riktigt i sommar. Vilket det var si och så med hos vissa ifjol.
Kommentera

Jishua: dom har inte bara tränat "riktigt" utan dom har tränat hårt 9pass i veckan till början av Augusti sedan efter det så blev det 1pass om dagen.. det har visat sig att TIK nu är skriskostarkt bl.a. deras stamina är också bättre (antar jag) och det bådar för en bra säsong tror jag..
Kommentera

dr nix: Som jag sa, jag väntar med att uttala mig om nyförvärven. Sedan ska man inte ta för hårt på hur de spelar på försäsongen. vi har t ex spelare som är bra varenda försäsong men sedan inte lyckas i serien. Det kan oxå vara de som blir stjärnor. Endast framtiden vet.

rådbjer:
1. Har ni ingen lagmoral? I så fall kan jag nog sluta hoppas på att få se er i Scaniariinken 2003/2004. Kanske rentav hade slutat annorlunda förra året om ni haft det.

2. Tränarna ger (inte gör) nog allt i alla lag, men om du läst lite nogrannare så svarade jag på påståendet att tränarna skulle vara elitseriens mest spännande tränarpar. Endast en inbiten TIKare kan hålla med om det.

3. Nyförvärven väntar jag som sagt med att uttala mig om eftersom jag inte sett de, och framför allt inte i seriespel.

4. Det är jättebra att få behålla spelare som man vill ha kvar, men med tanke på hur det gick förra säsongen för er så behövs något extra. Kanske kan era nyförvärv vara det som krävs (jag tror dessvärre inte det, men som sagt, jag hoppas att ni håller er kvar i elitserien eftersom jag inte har något som helst emot timrå. Utom när ni möter SSK såklart ;0)

Jag borde ju förstått att jag skulle få mothugg. Hockeyfans är ett patriotiskt släkte (och det gäller inte bara er kära Timrå-fans).

Dessutom har vi i Kringelstan en hel del hockeykultur vi med som startade med vårt första sm-tecken 1925. Det har blivit sex till sen dess. Det är hockeykultur det!
Kommentera

Bigge: angående nyförvärv så vet jag att han kommer göra många poäng delvis på grund av det spel jag sett honom spela och att han i andra säsonger i andra lag också gjorde många poäng..
Angående punkt 4 så kan jag säga att 99% av TIK spelarna som floppade förra året kan mycket mer och kommer förhopnings visa det denna säsong..

en spelare som t.ex Niklas Nordgren som inte gjorde mycket väsen av sig förra säsongen förutom den där snygga straffen i början på förra säsongen kan visa mycket mer så snälla dra inga som hellst paraleller mellan förra säsongens TIK..det är en helt ny säsong nu och ett helt annat lag..
Kommentera

Bigge:

1.Kan rådbjer ha ironiserat..?

2. Vi är inbitna TIKare , därför tycker vi att det är ES mest spännande tränarpar.

3. Nyförväven ser bra ut.

4. Som ovan
Kommentera

Hälge:
>> 1.Kan rådbjer ha ironiserat..?

NÄHÄ?!?!

2. Tycker inte alla fans (okej, de flesta i alla fall) att just deras tränarpar är de mest intressanta? Därför kan man ju fråga sig varför just TIKs tränare skulle få ut så mycket mer pga fansens partiskhet

Våra nyförvärv ser oxå bra ut kan jag meddela, men jag har inte sett de i seriespel än så jag väntar med att uttala mig om Gahn och grabbarna. Dessutom har väl fler lag spelare som fått mer rutin i år än förra. Ser inte vad det är som gör TIKs spelare så speciella i det fallet.

Anledningen till att jag skrev mitt första inlägg var för att jag reagerade på ett inlägg här. Visst, som supporter till ett lag ska man vara positiv, fortsätt med det, men man ska väl oxå 1. kunna tänka lite med hjärnan och inte enbart med hjärtat 2. kunna ta att alla i Sverige inte delar åsikten eller hejar på just "mitt" lag (än en gång, eftersom en del verkar läsa mina inlägg lite slarvigt. Jag hoppas att det går bra för er i vinter).

Eftersom jag säkert kommer få ännu mer mothugg i form av "våra gamla spelare kommer utvecklas" och "vi har fått nyförvärv i år" så kommer jag inte svara på sånna meddelanden. Om det däremot finns någon som kan föra debatten vidare så kan jag tänka mig att svara. Och kom ihåg: det är på isen det avgörs. Ni kan mycket väl gå mot en bra vinter, det är inte det jag säger. Jag säger bara att det verkar finnas en viss tvekan även hos de egna fansen när man måste ta till vissa av de argumenten som jag kritiserade.
Kommentera

Bigge:
näää...TIMRÅ IK kommer att åka ut..
kanske direkt ner till 2an..konkurs blir
det också..vill du köpa Crippes grillor??
du får dom säkert billigt av konkursförvaltaren..

du tjötar om nyförvärv,förluster,tränare..
fortsätt gärna att tjöta men kan du göra det
någon annanstans..för oss TIMRÅ IK fans är
det bara bra att sådana som du dissar ner
på allt vad TIMRÅ IK gör... som du själv skrev
så avgörs det på isen..så då tycker jag att vi
låter lagen spela om det där och sedan summera
ihop serien när 50 omgångar är klara..

kan också berätta för dig att vi TIMRÅ IK fans
har lärt oss läxan så nu tänker vi med både
hjärtat och hjärnan...

p.s
jag tror att SSK kommer
att sluta på femte plats...
Kommentera

gud: Jag har aldrig dissat timrå. Däremot har jag önskat de lycka till och sagt att jag hoppas de finns med i elitserien även säsongen 03/04.
Kommentera

Bigge:
då ber jag dig om ursäkt..
var lite för het....
Kommentera

gud: Ingen skada skedd ;0)
Kommentera

Bigge: Tuta o kör bá :))

Vi vill bli nertippade vi mår bäst då!
The Big Red Machine kommer att chocka ES i år så nedrlagstippade som vi är!
Kom ihåg 1:a säsongen o nu är vi lika om inte mer negotippade, bara bra! ;))
Kommentera

Bigge: Eldebrink är STOR, väldigt STOR i Södertälje! Ha är närmast helgonförklarad. Men att Styrelsen i TIK skulle sparka honom för att väljer att ta emot hyllningar i Scaniarinken från SSK:s supportrar ser jag som en utopi. Om han och "Lill-Kenta" ska få sparken från Timrå så beror det INTE på detta i vartfall utan snarare i sådana fall andra orsaker.

Eldebrink har sitt hjärta i SSK, det kan vi INTE ta i från honom. Och vi tänker inte ens försöka heller. Vi vet att han är professionell och kommer göra ett bra jobb i Timrå.

Så hylla Eldebrink ni. Vi är Sveriges snällaste klack om vi bortser från "Goa Gubbar" då som är lite väl sliskiga och inställsamma för att passa in i kostymen enligt mitt tycke.

Vi kommer bara le när Eldebrink vinkar åt er till tonerna av "Simply the best"...

Det unnar vi honom!

Vi syns i Scaniarinken!
Kommentera

ernie eagle: =0) Nä, jag tror inte heller att Elde får sparken, det var bara ett litet skämt som gick här i stan när Cratz (löjligt nog) fick sparken på det sätt som det gjordes. Ni är hjärtligt välkomna att stämma in i hyllningarna när ni kommer till Scaniarinken. Och jag hoppas att det går bra för Eldebrink hos er.
Kommentera

Bigge: Tycker att det är charmigt med ditt von oben-perspektiv. 'Vi etablerade elitlag anser', liksom. Visst, SSK ser bra ut både på pappret och försäsongsmatchandet, men...än så länge har ni inte en futtig pinne mer än oss.
Förmodligen blir det slutspel för eran del, men det var jag (och många experter med mig - däribland SSK:s tränare efter att Timrå åkt åttor runt dom i SCA-cupen) övertygad om att det skulle bli för oss förra säsongen.
Vi får se. Serien kommer som vanligt innehålla lag som överraskar positivt såväl som negativt. Om ett par veckor vet vi varthän det barkar, för oss liksom för er.
Kommentera

Att göra en Timrå: Nia första året. Sista andra året.

Var hamnade SSK förra året...?

Seriously though, SSK ser vassa ut. Kan bli första "nya" laget att nå slutspel på en jäkla massa år.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har väl inte pratat speciellt mycket om SSK i mina inlägg. Sen är det upp till dig hur du tolkar inläggen.
Kommentera

Bigge: Prata på du bara!
Det är på isen det avgörs.
Där är vi väl överens...

Lycka till!
Kommentera

SirPimme: Japp. Det är bara läsa mina inlägg för att se att jag håller med dig. Precis som man då kan se att jag absolut inte har något emot TIK (även om en del här verkar vilja få det till det av någon anledning).

Lycka till själv!
Kommentera

Bigge:Må ni ha pengar nu och det går bra för er,men det vänder snabbt.....
Man kan inte köpa ett lag till framgång.
Se på AIK,IFK Göteborg och MIF....!
När det går dåligt så skiter spelarna i laget...
Tänk att i två år har Timrå fått kämpa i uppförsbacke och vi kämpat som ett lag genom svett och blod och tårar...
Det ska bli kul att se när SSKs överbetalda spelare sviktar om det skulle gå dåligt...
Tacka vet jag Timrå de kämpar för varann och tänker inte bara pengar..
Älska TIK i mot o medgång ALLTID
Lall On Lall ON..
Kommentera

SMÅLAND: Hmmm. Visste du att SSK är tillsammans med bl a TIK i botten av elitserien om man ser till löneligan? Visste du att SSK förra året var den elitserieklubb som hade flest spelare fostrade i den egna klubben av alla elitserieklubbar (13 stycken varav Jonsson lagt av till den här säsongen)? SSK har oxå kämpat i många år, med en hel del av dagens grabbar i laget, för att nå till den nivå de spelar på idag (dvs elitserien). Visst kan det komma att gå trögt för ssk i vinter, inget lag har garanterad framgång innan serien har startat. Fast det lär i såfall knappast bero på de orsakerna du nämnde.

Lycka till alla ni TIKare som inte bara slår ifrån er utan är öppna för debatt med andra klubbars supportrar på en anständig nivå (det finns säkert de som inte tycker att jag håller en anständig nivå, fast de som läst mina inlägg noga hittar nog ganska lite att klaga på egentligen. Eller?)
Kommentera

Jag märker det nu och har märkt det många gånger förut - vissa TIK-supportrar är ruskigt känsliga för kritik mot deras lag. Jag kan förstå att TIK inte är omtyckta på vissa ställen i Sverige (speciellt Linköping och Södertälje). Det räcker med att någon utomstående supportrer skriver något negativt så hackas det som satan på denne, vi TIK-supportrar behöver vara mer objektiva. Detta gäller givetvis inte alla men det finns ju några, inte minst här i GB. Jag älskar TIK men jag tål också kritik, bara den inte blir för patetisk...
Kommentera

Knylan: Kan inte göra annat än att hålla med. Tycker också att man från oss TIK-fans sida ibland reagerar väldigt mycket över väldigt lite. Men det kanske ligger något mer bakom som inte du och jag känner till.

Men skulle det dyka upp något riktigt "stolpskott" (äntligen fick man använda det uttrycket i rätt forum :-)) så tycker då jag att det är bättre att tiga ihjäl vederbörande och inte ens lägga ner energi på att besvara eventuella provocerande påhopp. Låt moderatorerna göra sitt jobb i så fall och plocka bort dessa galningar.
Kommentera

Knylan: Rätt åsikt! Onödigt att lägga energi på vad alla andra "experter" tycker och tänker om TIMRÅ. Jag tror att detta utgångsläge som alla tippar inför denna säsong är en härlig tändning för laget och för alla supportrar.
Kommentera

Bigge: Bryr dig inte om okunnigt folk.
Alla vet att man måste både kunna ta och ge kritik, annars har man ingenting här att göra.

Ni andra kanske skulle ta och vara lite mer realistiska...

Alltid Rött Alltid Rätt!
Kommentera

SirPimme: håller med , skit i vad tidningar och folk tippar , naturligtvis så kommer vårt kära TIK att vara på den övre halvan av tabellen. Slåss ur underläge har vi alltid fått gjort, kom ihåg Leksand i kvalet........ Ett lag består inte av bara en spelare, men det verkar inte resten av hockey Sverige ha fattat......
TIK 4 ever
Kommentera

rokla: FEL! Rätt= www.gnagare.nu
Kommentera

tjalle: ursäkta , spelar inte "gnaget " i Allsvenskan??
Kommentera

Skarin: Jag har för mig att L-G tippade att Timrå skulle
gå till slutspel förra säsongen?
Kommentera

Bo Bly: ja ja en liten miss kan väl vem som helst göra ( själv hade jag spelat på SM guld i fjol (är man optemist så är man, fick 1200 gr i odds. :-) ) hur5somhelst så ser de röd-vita starka ut i år.
Kommentera

Knylan: Jag vet inte hur det är i Linköping men i Södertälje kommer inte Timrå speciellt högt upp på minst omtyckta-listan. De flesta tycker nog snarare att det är kul med Timrå i elitserien (vad jag tycker i frågan har jag skrivit så många gånger, så de som missuppfattat mig hela tiden lär knappast förstå det om jag så skriver det igen). Och att Elde numera tränar TIK gör att ännu fler tycker att det är roligt om det går bra för er. De där östgötarna däremot är inte så omtyckta här.
Kommentera

« · 115643