Helg Ernest: Nja......om det byts några platser så är det troliga cenariot, så som lagens form ser ut nu, att SSK tar Luleås plats. Då skulle det inte vara särskilt roligt att ta Luleås troliga plats som 9:a
Fortsätter förlusterna så ser det mörkt ut. Teoretiskt kan vi ju byta plats med SSK, men så illa skall det väll inte gå? Däremot tror jag på ett byte med Luleå. De skulle innebära slutspel mot FBK och hur roligt blir ett sådant ?
Anser att första matchen efter uppehållet, MIF borta är en nyckelmatch för att klara slutspel och att säkra den microscopiska som jag ser det, chansen att hamna i kvalserien. Hoppas att nästa omgång slutar på detta viset,att MoDo slår Brynäs,Leksand slår SSK, HV71 revanscherar sig för dagens insats och slår MIF och att Skansen IF slår Bumbibjörnarna(kan vi inte vinna sjäv får vi väl förlita oss på andra). Det skulle vara skönt med en sådan utdelning innan uppehållet.Sen överger ju man aldrig hoppet om att vårat lag tar en trea själv men man neggar just nu. Timrå ge oss sluuuuuuuuuuutspel, snälla!
Tycker inte att det finns så mycket att göra, vad jag förstår av webbradion så jobbar Timrå på vanligt och sliter och är värda att göra flera mål. Det är det där med att få in pucken i nät som är så svårt. Jäger kan man absolut inte skylla på ikväll. Det är bara att nöta på med dom spelare man har och hoppas att det lossnar. För att fylla ut en 4e line skulle man kunna ta någon av de yngre i IFSH t.ex Lauritzen.
Weman: De får bli som de blir de är hans beslut känner han att han vill fortsätta köra på så ja då gör han det.. Han kanske inte blir pigg o fräch men ja hoppas och tror på han i landslaget och de kommer ja alltid att göra. Detta kan också vara en chans till en VM-biljett.. Men såklart Timrå ik går före och våran framtida situation såå
irre: Och om det nu går dåligt då,ja då kommer han tillbaks med ännu sämre själv förtroende. Och inte lär han bli piggare och frächare efter shc. Och ve och fasa om han blir skadad,nä stanna hemma och vila och träna med laget,
Weman: Hade han fått nobben från landslaget kanske hans självförtroende sjukit ännu mer. Om han skulle tackat nej ja då vill han nog vila men det verkar ju som att han inte vill det. Han vill till landslaget varför då säga nej..
Nu när han med och känner att han fortfarande får förtroendet och möjligtvis stärker det honom.
Vad skall Nordgren till landslaget och göra,han har en enda skyldighet just nu och det är att tacka nej och vara hemma med resten av laget och träna avslut.
Weman: Vi får väl hoppas att han är på rätt väg nu och inte BARA döma ut honom hela tiden. Det är väl inte så jäkla lätt att spela bra när folk är på honom o hackar hela tiden. Hans självförtroende kan inte vara särskilt bra just nu.
ante24: OCH Jäger har fått alldeles för många chanser,han är för vek för Es Sen om han nu kanske har gjort en bra match det väger inte upp allt han ställt till med.
Weman: Okej, det var väl inte så lyckat, men i rättvisans namn fick han faktiskt också beröm vid ett par tillfällen. Jäger är knappast min favvospelare, men ikväll kan han ju inte har varit så dålig i alla fall.
matsby: Nä men det som retar mig är att Jäger får spel tid men inte Jonsson. vad uträttade Jägermeistern idag jo 10 minuter ABUSE OF OFFICIALS starkt jobbat.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·