1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590299 inlägg · 6216 ämnen

Laget första matchen i Schweiz

« · 742147 · » Till forumet

Sv: Laget första matchen i Schweiz
Cyklob: Så typiskt då... Skönt iaf att se att Hallins skada inte var så allvarlig.
Kommentera

...det är bara att konstatera att våra keepers inte är av den klass som man önskar. Man kan bara önska att Nubben inser fakta och införskaffar en målvakt så snart som möjligt... Att tro att Asplund/Backlund håller i ES är som att tro på ett mirakel tre dar före lön.... Att Asplund inte håller elitserieklass har jag redan påpekat vid ett tidigare tillfälle. Backlund vet man inte riktigt var han står.. men talang verkar han besitta i alla fall. Men att den ska infinna sig i är är väl en chansning som jag inte köper. Ska man bygga ett lag så bör den börja med en målis som ger signaler till resten av laget att HÄR finns jag....och det har vi inte... Tyvärr.
Kommentera

Chad The Man: Backlund uttagen till landslaget, det tycker du inte är ett bevis på att han håller även i ES?
Kommentera

Hockeypucko: Nix... Det säger inte nåt. Han har inte bevisat att han är en målis som man vinner ett SM-guld med...men en talang är han helt klart..
Kommentera

Chad The Man: "Backlund vet man inte riktigt var han står.." Han står så vitt jag vet i mål... Sen är det ju så här att om du inte vet var han står, varför då uttala dig? Backlund håller definitivt Elitserieklass och Asplund är en bra backup. Backe hade ifjol, trots att han spelade i ett bottenlag, en väldigt fin statistik och placerade sig på den övre halvan bland målvakterna i ligan. Han har absolut det som krävs för att tillhöra landets bästa keepers och ett kvitto på det är att han nu får chansen att visa upp sig i Tre Kronor. När det gäller Asplund så är han fortfarande utvecklingsbar då en målvakt är som bäst kring 30... Får han bara känna på det lite mer än under fjolårets turbelens så ser jag honom som en fullgod ersättare.
Kommentera

Säg mig vilket lag som har tagit ett SM-guld med en målvakt som bara har talang?
Kommentera

Ambroo: Ja timrå verkar ju inte ha turen med sig när det gäller att slippa skador i alla fall. Men det kanske inte är så allvarligt med Nylander heller.
Kommentera

Klart att det säger nåt att han är uttagen i landslaget! Tja, om vi säger så här istället.... Hur många av de aktiva målvakterna i serien har bevisat att de kan vinna guld? Sen kan man ju även fråga sig om en målvakt utan talang kan vinna ett guld...
Kommentera

Ambroo: Asplund var lovande för många år sen i Brynäs oxå,men hans största problem är den mentala biten,grabben har ju inget psyke,o det vet många elitspelare om,så jag tror han får hör ett o annat.
Vad det gäller Backlund så har han en del att bevisa,men han blir säkert bra för er.
Kommentera

Ambroo: Ja ja...i mål...haha.. hur gick det då för masarna..... hur många matcher vann han åt leksingarna... Lätt räknade va? inse fakta bara så måste du förstå...
Kommentera

Cyklob: Näe det verkar bara vara en massa kex vi fått in;-) Att Lotvonen blir skadad stup i kvarten känns inte alls bra. Killen väger 104 kg, men man kan ju undra om han är gjord av socker... Förhoppningsvis så är det inget allvarligt med Lill-Nyllet. Man får väl vänta och se vad tidningarna skriver imorgon.
Kommentera

Ambroo: Verkar vara som timrå har tagit över modos skadebkymmer från förra säsongen och modo har tagit över timrås problem med att göra mål :)
Kommentera

Men.... vill man så kan man väl fortsätta att blunda för det problemet. Men det kommer att straffa sig...tro mig.
Kommentera

Bissett19: Det är sant och allmänt känt... Jag är dock övertygad om att man jobbar stenhårt på det och får han bara förtroendet och hittar tillbaka till glädjen i spelet så har han mycket gratis genom talangen. Det sägs också att målvaktsparet har en sällan skådad kemi och att Asplund växer mer och mer. Klart att Backlund också har mycket att bevisa, men han har precis allt som krävs för att lyckas och att matchas i ett bättre lag gör att självförtroendet blir större och större, självförtroendet som är A och O på målvaktsfronten, och hans försäsong har hittils varit mycket bra. Jag vet att det handlar om just försäsong, men att som målvakt få vind i seglen är väldigt viktigt.
Kommentera

Cyklob: Det kan jag isf ta. Ni gick ju till kvarten ändå menar jag;-)
Kommentera

Ambroo: Heheh jo det är ju iof sant :)
Kommentera

Ambroo: Och det kan vi hoppas? Ska vi vara med och kriga i toppen av serien så kan man inte HOPPAS inte nån blommar ut... allra minst en målvakt.
Kommentera

Chad The Man: Jag tycker det är du som ska ta och öppna ögonen istället eller har du tittat för djupt i flaskan?;-)
Kommentera

Chad The Man: HOPPAS eller HOPPAS inte?! Jag har varken skrivit det ena eller det andra...
Kommentera

Ambroo: Jasså... vad menar du? Öppna ögonen.
Kommentera

Chad The Man: Tror Du har helt fel när det gäller Backlund har sett honom ett antal gånger o han spelar lungt o tryggt o bra..
I Leksand var det inte lätt att vara toppkeeper i fjol..precis som många i timrå verkade underprestera fast mycket av orsaken låg i att laget totalt sett var svagare o det avspelar sig otryggare spel hos de flesta trots den situationen även i Leksand spelade Backlund på en rel. hög o jämn nivå som sista utpost..
Asplund gör inte ett lika tryggt intryck.. det är sant (ännu i varje fall)..men det gör inte heller tex. Modos Zajkovski (stavningen?) som andremålvakt
o inte heller många andra andramålvakter men som förstakeeper har vi i Backlund en riktigt riktigt bra målvakt!
Kommentera

Chad The Man: Jag tycker att en som drömmer våta drömmar om en sån som Trevor Kidd både ska öppna ögonen och vakna upp på allvar.
Kommentera

htikare: Amen!
Kommentera

tror det är någon som smuttat lite för mycket på alkohol läsken :)
Kommentera

Ambroo:Så du tror man jobbar med Aspens mentala problem?nu är det ju så att det inte är nåt nyuppstått problem direkt,Asplund debuterade ju i Brynäs säsongen 98/99 o sen dess har han varit "lovande",o samma problem uppstår varje år med hans psyke att han helt enkelt viker ner sej när det blir en viktig match.Det är tyvärr lite Jonny Rödlund varning på honom,ung o lovande i en massa år.Skillnaden är väl att Rödlund hade lite bättre självförtroende än Asplund.

Men ni har ju Backlund som sagt som ser ut att bli en stormålvakt,men blir han skadad så är ni in deep shit.
Kommentera

htikare: Hadde Backlund varit en toppkeeper så kanske Leksingarna spelat i ES idag.. Såg han i ett tiotal matcher ifjol och han ingav inte det förtroende åt sina backar som en målis måste för att ett LAG skall bli stabilt på alla positioner.. inse fakta.
Kommentera

Bissett19: Nu vet inte jag om man jobbar med "Aspens" mentala problem, men vad har det att göra med att han debuterade i Brynäs 98/99 ?
Kommentera

Bissett19: Ja man lär ju inte sitta ner och rulla med tummarna... Nån gång måste det lossna för killen och man kan ju inte direkt bara ge upp honom. Det kan för en målvakt vända på en natt. Allt handlar om att tro på sig själv och att i de stunder man inte tror på sig själv ha nån annan som gör det åt en. Jag är som sagt väl medveten om att hans "psykiska ohälsa" har pågått under en lång tid, men än är han inte bränd...

Sen så var det ju så att Rödlund trodde lite för mycket på sig själv innan han insåg att det inte var mycket att tro på, men det är en annan saga.
Kommentera

Chad The Man: Så du tror att det är lätt att spela på topp och ha ett satans självförtroende när medspelarna underpresterar och dina försvarare lämnar dig ensam?
Kommentera

Ambroo: ..i 50 omgångar. Och du ska inte vakna ur dina våta drömmar..
Det är inte rinkbandy vi talar om.
Kommentera

Chad The Man: Jag såg också ett antal matcher o uppfattade inte alls Backlund aom du verkar göra..
Jag tyckte man direkt såg att Laget var problemet mycket svagt försvar o undermåligt understöd för målvakten, men tycke o smak o tro är olika men själv känner jag mig mycket trygg med Backlund i mål.

Däremot alla övriga skador i truppen känns oroande..men det går ju också i vågor under försäsongen o drabbar ju fler än oss..även om det är ett antal skador just nu!
Kommentera

Chad The Man: Mina drömmar är sol och bad på en strand i Thailand... Vem har pratat rinkbandy? Jag och många med mig tror på Backe, men du ditt orakel gör det inte... Nåväl, tiden för utvisa hur det blir med den saken för vi kommer inte längre i skrivande stund.

Skål och god natt känns närmare tillhands!
Kommentera

htikare: Du klämmer i med "inse fakta"?? låter lite väl självsäkert..det är ju endast dina fakta.. dina persolnliga tankar ingen av oss har några egna ABSOLUTA fakta.. bara olika bedömningar
Kommentera

Ambroo: Orakel eller inte orakel.. Här lär det finnas en hel del värre orakel än jag..men min uppfattaning kan ingen ändra på. Tyvärr så finns inte den tiden att vänta på hur det blir med den "saken". Ska man tillhöra toppen av ES så gäller det att "sakerna" är på plats.
Kommentera

Chad The Man: Vad är du för en Narr, egentligen?
Vi gick inte längre än till kvartsfinal med den av den erkända hockeytidningen "Hockey News" nyligen utsedde NHL's bäste spelare, i målet.
Miikka Kiprusoff, rankad som världens bäste målvakt, kunde inte ta Timrå till ett SM-guld - så vem fan vill du ha i mål egentligen?
Kommentera

Chad The Man: Backlund kommer att få en del landslagsturneringar att spela i år, och tro mig inte bara den han är uttagen till redan.....
Kommentera

65selander: Okej okej, jag ger mig väl då ;-)
Kommentera

-Gurra-: Du har nog missupfattat mig.Jag jämför inte EV ZUG Med sundsvallhockey.Vad jag menar är att det bortamatch även mot sundsvall i sca cupen.
Kommentera

-Gurra-: Är det nån som vet tabell läget i schweiz ?
Kommentera

kungsbacka: Alla tre lag ståtar med en seger och en förlust var. Detta innebär att sista matchen i turneringen blir avgörande för vem som vinner. Har dock ingen aning om målskillnaden..
Kommentera

mikenomad: Fyra lag ska det väl vara...
Kommentera

mikenomad: Ja det ska det vara.TIMRÅ, mannheim,ambrio piotta,ev zug, kunde vara kul om timrå vinner turneringen det har man aldrig gjort väl?
Kommentera

kungsbacka: Matchen mellan Ambri-Piotta och Adler Mannheim gick till någon slags förlängning eller straffavörande. Jag har ingen aning om hur man räknar poängen, men jag chansar på att en seger efter full tid ger två poäng, medan seger efter sudden death/straffar ger en poäng. Tabellen blir då såhär.

Adler Mannheim26-63 p
EV Zug27-52 p
Timrå IK25-62 p
HC Ambri-Piotta25-61 p

Dagens matcher enligt följande:

13.00 Adler Mannheim - Timrå IK

16.00 EV Zug - Ambri-Piotta

Kommentera

Chad The Man: Och hur många av lagen har "sakerna" på plats redan nu?
Kommentera

Dream Team: Tack underbart.Men då blir det svårt att vinna.Hoppas timrå är revanch sugna och att a-piotta kämpar för att inte bli sist.
Kommentera

Ambroo: Inget lag har nog sakerna på plats nu.Men det är alltid sköj att vinna.
Kommentera

kungsbacka: Jag syftade mest på chads geniala analys....
Kommentera

Tabellen är som följer

Zug 3p
Ambri 3p
Mannheim3p
Timrå 3p
Kommentera

lungan: Nej, tabellen kan inte se ut sådär då Ambri-Piotta inte har vunnit någon match efter full tid. Jag hittade den korrekta tabellen, och tydligen så ger en seger efter 60 min. tre poäng. Tabellen ser ut såhär:

Adler Mannheim26-64 p
EV Zug27-53 p
Timrå IK25-63 p
HC Ambri-Piotta25-62 p

(Se även länktips nedan)
Kommentera

Dream Team: Vackert så! Det verkar inte som att det är nån uppdatering på timraik.nu idag...det är ju dock vilodagen så det är ju förståligt... Men du som är ute och slösurfar kanske har hittat nån resultatservice?
Kommentera

« · 742147 · »