Äh nu får alla Timråiter sluta klaga så förbannat på Lärking. Han släppte lika mycket åt båda hållen och att han var en avgörande faktor för matchutgången är väl att drömma va ? Visst det var ju offside i målgården vid 3-1 men i ärlighetens namn hade det inte spelat nå roll om det godkänns eller inte. Frölunda var bättre på allt i andra perioden,bara att sväjla stoltheten och bortförklaringarna och inse det.
Sen undrar man lite smått hur faan det står till i skallen på Arne & Ankan egentligen. Timrå lirar snudd på drömhockey i första perioden och vad händer..Jo naturligtvis är det VF som är dåliga. När Vf sedan tar över i andra haglar superlativen och allt är som det ska vara känns det som. De é skönt med kunniga och objektiva killar som kommenterar va...
Helg Ernest: Han låser inte Kapanens skridsko. Men han har en skridsko i målgården och det räcker för att det ska var offside. Men Kapanen har faktiskt skridskon mot stolpen och dum vore han annars.
Los Lobos: Kan inte Du gå och äta lunch eller så? Det här börjar ju bli rena Wikegårdsdebatten:
- Äh, bara ett köttsår...
Dömt är dömt och kan inte ändras. Däremot vidhåller jag att en Frölundaspelare var i målgården och enda sättet att trolla bort honom är att retuschera reprisen från Canal+...
FreddanVF: Skönt att det finns VF-supportrar som inte tappat synen helt utan kan erkänna det som bevisligen finns där...
bajenmattias: Det är väl tillåtet att hata en domare? Sedan är ju vår käre keeper ingen hejare på svenska, man kanske får ha lite överseende med att han inte riktigt greppar språkets valörer.
Jo VF hade en bra trend och hade nog vunnit ändå, men Timrås chans att vända rök ju i princip med 3-1.
Los Lobos: Tror nog ingen har video tillgänglig nu. Däremot ser man tydligt en spelare i målgården om man tittar på reprisen på storbilds-TV (...om man inte är Frölunda-supporter på O´Learys för då är killen osynlig. Måste ha varit något han rökt...). Oavsett om videogransking sskulle ha skett eller ej så är killen bevisligen där...
Los Lobos: Jag anser att killen som gjorde målet var offside. Jag vet att du inte tycker det. Tröttsamt att dra det i långbänk, mer intressant med själva principen, tycker jag.
Los Lobos: Jari Tolsa står i målgården. Och en spelare i VF sitter på knä till höger om Kapenen men han är nerknuffad av en Timrå back och långt från situationen. Men dömt är dömt.
liepins/Los Lobos: Håller ni fortfarande inte med mig om TIK avgör med felaktigt mål imorgon? (jag VET att ni säkert tycker att 3-1 var korrekt, det behöver ni inte skriva :) )
Arf: Är väl ganska bra tycker jag. Anledningen till att man tog till en måldomare var ju för att det i vissa fall var svårt att se om pucken är inne eller inte. Nåt får ju domaren göra själv;)
FreddanVF: Om VF går vidare till final så är det knappast för att VF har bättre coach utan snarare att VF har bättre spelar matrial än TIK. Hur många landslags män har inte VF??
Alla till "ladan" och hylla hjältarna för en bragd säsong.
Detta skriver Wennerholm i dagens krönika:
"Och att möta Christian Sjögren fem matcher i rad är inte kul för någon."
Arf: Ingen anledning att videogranska 3-1 målet. Vet du inte om att kamerorna i svensk hockey bara är till för att se om pucken är inne eller inte. Inte som i NHL där man kollar allt. Och pucken var ju solklart inne i mål. Så det behövdes inte.
Arf: Om em domare är konsekvent dålig åt båda håll så sak han inte vara domare. Kan inte nån sparka Lärling?! Jag är trött på hans inkompetenta domslut!!!
Fast Lärking var väl ändå mindre dålig än Rönnmark senast? Hade inte VF varit så bedrövliga i PP hade ju Rönnmark avgjort lördagsmatchen med sina justitiemord till utvisningar (ff a Styfs utvisning för en ren tackling, som senare gav andra 3-5-läget). Lärking är ju i alla fall konsekvent dålig åt båda håll!
Undantaget möjligen att inte videogranska det regelvidriga 3-1-målet...
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Han släppte lika mycket åt båda hållen och att han var en avgörande faktor för matchutgången är väl att drömma va ?
Visst det var ju offside i målgården vid 3-1 men i ärlighetens namn hade det inte spelat nå roll om det godkänns eller inte.
Frölunda var bättre på allt i andra perioden,bara att sväjla stoltheten och bortförklaringarna och inse det.
Sen undrar man lite smått hur faan det står till i skallen på Arne & Ankan egentligen. Timrå lirar snudd på drömhockey i första perioden och vad händer..Jo naturligtvis är det VF som är dåliga. När Vf sedan tar över i andra haglar superlativen och allt är som det ska vara känns det som. De é skönt med kunniga och objektiva killar som kommenterar va...