HV71 har en stor plunsa.... Vet att Kenta trivs enormt mkt i Timrå IK,men allt kan in vara för evigt...5 år är lång tid och HV lockar nog med massor med pengar,men vi ska komma ihåg att det inte var länge sedan HV försökte locka med stora plunsan och försöka sno åt sig Nubben,men de fick tjiiiiii.......kanske blir fallet så här även i detta fall.... Linköping i damallsvenskan försökte locka till sig Marta ifrån Umeå med stora plunsan....men fick tjiiiii......ibland styr hjärtat mer än pengar...tack!!! Nä,lämnar Lill-Kenta oss...vill jag se Ulf Dahlen el Wikegård i båset...nä...det kvittar...skål tamjefan i glöggbräntdricka...
SMÅLAND: Jag vet inte om Kenta kan tjäna så mycket bättre som elitserieränare än vad han gör idag. Hans taxerade inkomst var på drygt en miljon förra säsongen och sen vet man ju inte hur mycket som går in i fonder och dylikt...
Ambroo: Förövrigt gjorde Bagarn riktigt bra ifrån sig ikväll. Det är kul att han har utveckat sig så otroligt sedan han drog på sig det rödvita matchstället. Han kan bli en riktig joker i ett ev. slutspel.
Mappe: Han visade verkligen att han håller internationellt med sin fina skridskoåkning och med sitt riv och slit. Tillsammans med Ersberg, Åkerman och Mårtensson så tillhörde han topparna i ett vilt kämpande Tre Kronor. Även Sanny var bra och visade inte mycket av den ringrostighet vi fått uppleva i serien utan han visade upp det spel man saknat. Han fick mycket speltid i bp och spelade enkelt och använde kroppen på rätt sätt.
Kapten Lindow: Nu ska man ju inte ge sig på att jämföra dessa och det borde väl en expert som du förstå...? Kontiola är en center med otroligt kunnande och är förstecenter i dagens Finland.
"17. Johan Andersson - 4 Klarade debuten i den blågula landslagsdressen med bravur. Stark, tuff och totalt orädd skapade han oreda i ryssarnas försvar. Verkade stundals omöjlig att få stopp på, en framtida storspelare i Tre Kronor."
Detta skrivet av SvenskaFans redaktion. Behöver jag skriva att han fick högst betyg bland forwards?
Kapten Lindow: Ibland, ibland... Vad är det som säger att de befintliga formationerna kommer att se ut som dagens den kommande säsongen? Absolut ingenting! Som det ser ut i dagsläget kommer det knappast ens att göra när de skadade börjar hitta tillbaka.
Du svarade inte på hur du kan jämföra dessa två...
Ambroo: Det kan jag genast svara på! Nej jag jämförde ej Laakkonen med Kontiola, det enda jag skrev var " här är en annan "grym" kille". Jag vet inte var jämförelsen ligger i det, kan du förklara det för mig?
Kapten Lindow: Så du menar inte att du med en stänk av sarkasm ville få fram det då?
Åter till det senaste... Hahl är ingen förstacenter och han gör dessutom bättre ifrån sig som vinge. Med Kontiola, Warg och Andersson skulle vi ha tre center av yppersta klass. Vem den fjärde är/blir får tiden utvisa då Regin gott och väl kan ta chansen i AHL/NHL nästa säsong.
Känns som Kontiola skulle bli aktuell endast om Regin försvinner, annars blir det nog lite väl trångt på centerplatserna. Hur "starka" är dina känningar ang Kontiola?
Exakt!