1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590291 inlägg · 6216 ämnen

Ledin klar för FBK

« · 513096 · » Till forumet

Sv: Ledin klar för FBK
65selander: Med tanke p den succé Hento gjorde ifjol i slutspelet så kan man nog bänka Ledin oxå. Men tror inte man bänkar en sån kille, däremot förstår jag inte att han går till FBK. Han har haft EN bra säsong och fått bra med speltid, i FBK är kraven helt andra och risken att han får spela med mongolidkedjan Kåberg-Steen/Berglund känns rätt stor.
Kommentera

Per HApps: Knappast verkningsbart mot hungriga sportchefer.
Kommentera

Frella:
Vi kommer väl alla ihåg Lindman?
Från förstalinen i TIK, bänknötare i FBK och nu kvalseriespelare i MIF.
Det kan gå fortare än för Magnus Ugglas 4. sekunder.
Kommentera

Frella: Mongolidkedjan? Nu blev ni paff va? ni hade ju kallt räknat med att ledin skulle gå till timrå nästa säsong! eftersom att ni är så POPULÄRA nu...
Så otroligt skönt om detta skulle vara sant! fast ni kanske använder eran feta plånbok, och värvar Joe Thornton till nästa säsong, eller varför inte Draper? synd bara att, om det är sant, så kommer alla andra fans att bli ännu mera avundsjuka på FBK.
Kommentera

Per HApps: Lindman har haft exakt en bra säsong i svensk ishockey. Skönt att han hade den i Timrå. Lindman har förmodligen haft två säsonger med riktigt bra betalt också. Den lönen har FBK stått för. Även om Mif väl lägger upp en del nu på något sätt.
Kommentera

Dawidovski: Du är ju dum på riktigt...
Kommentera

Dawidovski: Jag hade faktiskt kallt räknat med att Ledin skulle fortsätta med Luleå. Ska han gå någonstans är väl FBK ett rimligt alternativ. Men det är som sagt inte valet av klubb i sig som diskuteras, det är klubbens val av metoder flera år efter varandra.
Kommentera

Dawidovski: Helt klart misstänkt, Tikarna är sur över att Ledin INTE kommer. Därför moraliseringen angående när man ska få börja värva. Men varför värvar Loob en så usel spelare som Per Ledin?
Kommentera

El Maco:
Ja, är det inte klubbdirektörer som pratar om att pinka i byxorna så är det sportchefer som beter sig som idioter.
Kommentera

El Maco: FBK börjar tidigt att värva, man är också ett topplag. Finns en viss koppling där ser du. Börja värva Sundlöv/Sjödin!
Kommentera

El Maco: En bra? Jag får det till en halv, och det var fram till nyår med Timrå, efter det var han bedrövligt dålig och trodde han var bäst i Sverige, speciellt som FBK var och röck i honom. Sen kom verkligheten ikapp honom, han skulle inte platsa i TIK nu, och frågan är om han verkligen är ES-mässig längre...
Kommentera

El Maco: Du menar att värvningen kom olämpligt? well, vi vet ju inte till 100% om det är sant.
Kommentera

Larry: Japp, Ledin är verkligen usel.Bara 35 poäng på 45 matcher.Sicken sopa alltså!
Kommentera

Portello: Alla spelare kan göra en bra säsong, bra spelare fortsätter säsong efter säsong att leverera. Ledin är en retsticka, såna är bra att ha. Men någon stora ishockeyspelare?
Nej, blir bänknötning i FBK. Men bra betalt!
Kommentera

Om det är på det sättet så tycker jag att Färjestad skall börja spekulera över vilka i laget som de skall kicka till nästa säsong också... blir sur på detta FBK och den där Glennert.
Kommentera

ernie eagle: jasså, så ni vill bli av med Jonte å Manderville?
Kommentera

ernie eagle: Det där var ju väldigt moget.
´Du borde nog läsa på vad för slags kille Ledin är.... Hur Jämtin är som person vet jag inte där i mot.
Kommentera

Lövva: Earnie pratar om hur dessa spelare fungerar som människor och hur de passar in som kompisar i ett lag. Inte hur offervilligt de kämpar på isen.
Kommentera

Lövva: Jonte förstör ingen stämning än mindre Manderville. Jag pratar off ice nu alltså.

Jämtin och HV71 var ju en lyckad kombination denna säsong. Okej låt gå för att Ledin gjort succé i ett mediokert Lule som med ett nödrop grejade slutspel, men det är inte precis en kille som jag skulle gå hem och dricka kaffe hos om man säger så.
Kommentera

ernie eagle: Jag citerar Sanny Lindström: "När jag å Ledin blev uttagna i samma landslagstrupp tänkte jag, "hur fan ska jag kunna spela i samma lag som den killen?". Men det visade sig absolut inte vara några som helst problem. Trevligare kille har jag aldrig träffat!

Alla i Luleås lag värderar Ledin så högt man kan värdera en spelare. Han brukar efter matcherna surra med motståndar spelarna, och är väldigt omtyckt.

Om man ska prata off ice så visst. Inteligent kommentar av Jonte å säga "vi pissade på dom". Mm, verkligen inteligent.

Du har inte den blekaste om vad du surrar om nu
Kommentera

Portello: Dessutom har karln ett förflutet i Björklöven. Och det säger allt.

Jag tipsade Nubben om Jesper Jäger ifjol när det sprack med Fredrik Svensson. Men det var både första och sista gången kan jag säga vi värvar från våran en gång i tiden bittraste konkurrent.

Visst det har Uffe Dahlén oxå, men risken är minimal att han kommer spela någonting överhuvudtaget i slutspelet, så till vida vi får halva laget skadade då i kvartsfinalerna eller drabbas av en plötslig febertopp på våra nyckelspelare fem-i-tolv och blir kort om gubbar.
Kommentera

oraklet: Ledin är ett helgon utanför isen. Nyckterist. Världens mest omtänksamma kille. Omtyckt av varenda människa som har något med han att göra. Vem tror du hjälper spelare ut fårn isen när de har blivit skadade? (oavsett lag) Vem tror du alltid hämtar match pucken när Luleå har fått en premiär målskytt? Vem tror du alltid är först med att hämta isskrapan när det behövs skrapas på isen? Vem tror du alltid stannar kvar till sist ås kriver autografer åt massa ungar? Vem tror du alltid tackar fansen mest?
Kommentera

Lövva: Du har säkert rätt i din beskrivning av Ledin. jag fick ett gott intryck av honom då han gästade hockeykväll eller Tre-Kronor studion för någon månad sedan.

Som tur är förresten så slipper man sitta och fika med Cluben Casuals ( LHC ). det ryktas om att de hade bjudit ned Djurgårdsfansen för att slåss i lördags. Det slutade med gatlopp för de 8, enligt uppgift, stackars medlemmarna som slutligen låste in sig i en bowlinghall. Nu har de enligt en egen uppgift lagt ned Cluben Casuals och de är tydligen besvikna på WhiteLions som inte "ställde upp" ..
Kommentera

oraklet:

Jag vet andra som sprang som galningar då Cluben Casuals klättrade över ett staket för att disskutera etik och moral i ramsorna.
Kommentera

oraklet: Säkerligen samma personer som "blev oskyldigt anklagade", enligt dem, för bråket i Gavlerinken för en månad sen.
Kommentera

Lövva: Du att värva spelare med ett förflutet i Björklöven är lika jävla illa som man spelare går emellan Djurgården och AIK i hockey/fotboll.

Ledin skulle inte göra sig själv rättvisa i Timrå, därtill är hatet allt för stort och Timråsupportrarna har inte glömt Ledins förflutna. För att gå tillbaks till Jäger igen så kan vi säga så här. Karln var överjävligt ful och grisig i matcherna mot Timrå och gjorde dessutom en hel del poäng i just mötena mot Timrå. Hur många poäng producerade han i Timrå? Hur många matchstraff fick han? Hur många slog ner? hur många spelare gick han in och markerade?

Han var helt lam och oföretagsam. Han åkte runt som Bulan gör nu ungefär och småskrattade mellan avblåsningarna. Vad är det för nån sorts jäkla attityd?

Jag hade förväntat mig en GALEN och HUNGRIG Jäger på isen, av det syntes nada.

Jag vill inte ha spelare som bara skall lyfta lön för att det spelat hatmatcher mot Timrå. Jag vill ha hungriga, utvecklingsbara, potentiella ES-stjärnor i truppen som har lite tåga i kroppen och går in med stake till match och visar vart skåpet skall stå. Annars är det inte välkomna.

Jag tvivlar starkt på att Ledin har nåt av värde att tillföra Timrå.

Därför är jag mer än nöjd om han skriver på för FBK!!!
Kommentera

Poffa: Det är möjligt att dessa personer är något helt annat då de inte "är ute på isen". Kan ju vara så att de går in och offrar sig för laget och att de är alldeles utmärkt sympatiska egentligen..
Kommentera

ernie eagle: Tänk vad olika supporters kan resonera. Hade Wernblom skrivet på för Luleå - ja då hade jag ljublat. Å tro mig, Luleå vs. Wernblom är en epok som går långt, mycket länge tillbkas än vad Timrå vs. Ledin gör.

Hatad av motståndarna - älskad av fansen. Är inte det en drömspelare?
Kommentera

Lövva: Men då kan ju Luleåfans ta och slog en signal till Christian Sjögren då nästa gång han besöker Coop. Jag har telefonnumret så kan duka med kaffe och kanelbullar och hälsa honom varmt välkommen till Luleå, Han är ju så omåttligt populär hos er efter en viss match för två år sedan i Timråtröjan. Så kan jag kontakta Ledin så går vi ut på stan och tar en fika någonstans i Sverige.

Tycker det låter som en jättebra deal så kan vi slå två flugor i en smäll och spräcka illusioner som vi båda har om dessa herrar!
Kommentera

ernie eagle:

Om Ledin skulle ha spelat för Timrå iår så skulle han ha legat på en tredjeplats i eran totala poängliga. Så du menar allvar att han inte skulle bidra med något?

71 Hedström, Jonathan LW 45 matcher 14 Mål 20 assist 34 Poäng 90 utvisningar

27 Ledin, Per LW 45 matcher 15 mål 20 assist 35 Poäng 94 utvisningar
Kommentera

Portello: Det kan man alltid vrida och vända på åt diverse olika håll. Ledin spelade i ett lag som inte tog lika många poäng och hade kanske därför mer powerplay spel än Hedström. Å andra sidan tog TIK mer poäng och därmed borde Hedström ha tagit fler. Å tredje sidan kanske de har olika typer av roller på isen i sina respektive lag. Å fjärde sidan hade kanske Ledins kedjekompisar bommat så många gånger att det slutligen borde bli mål, medans Hedström inte fick röra pucken innan den låg inne i motståndarmålet. Och så vidare..
Kommentera

Portello: Räknar man på det viset, så skulle han bidragit. Men tror karln skulle tokfloppa i en röd/vit tröja. Tror inte alls han skulle vara ens tillnärmelsvis lika grisig mot LHF-spelarna i mötena mot Luleå. Han skulle inte ens försöka gå in och skada någon, han skulle morsa på alla killarna som bästa kompisar i nån sorts form av värsta klassfesten och spelarna skulle åka i åttor runt Ledin. Han skulle bara "kramas" lite grand och på sin höjd dra på sig några simpla tvåminuters-utvisningar.

Lika lite tror jag på en Pär Styf i LHF eller Kent Manderville. De skulle inte passa in.

För all del jag kan ha fel. Men min intution brukar stämma ganska bra bortsett vid ett fåtal gånger då jag haft fel med besked!
Kommentera

oraklet: Visst är det så, men jag har ändå svårt att tro att någon som har gjort 35 pinnar inte har något att tillföra er som Ernie påstår. Men han har ju såklart rätt att tro det om han vill.
Kommentera

Portello: men okej jag skall medge att jag var lite avigt inställd till Niklas Wikegård oxå innan jag träffade honom personligen nere i Schweiz och fick sitta ner i lugn och ro med honom off ice i ett soligt Lugano.

Så får jag träffa Per Ledin personligen kanske jag kan revidera mina tankar. Jag menar jag är ingen sämre människa än att jag kan ändra min uppfattning.

Men i dagsläget vidhåller jag min ståndpunkt vad beträffar Ledin.
Kommentera

oraklet: Nog håller jag Jonathan Hedström som en bättre spelare än Per Ledin statistiken till trots. Men nog skulle jag jubla om Ledin hade skrivit på för Timrå tex även om han hör hemma i Luleå.

Norrlandshockeyn är minst lika viktig som Stockholmshockeyn och Luleås problem på spelarmarknaden ät ett orosmoln likt att Boden inte ens ställer upp att kvala samt att det ryktas lite lätt att även Piteå inte heller kommer ställa upp.

Kiruna får nog svårt att ta sig upp. Skellefteå är dock på frammarsch.

Däremot har jag svårt att se varför en sådan reko kille som Ledin skulle kunna skriva på för ett lag som Färjestad?

Mats Lindgren är väl den senaste värvningen jag kan komma på som Färjestad gjort från en norrlandsklubb som blivit riktigt lyckad. Det var 92/93 nångång. Om inte räknar silvermannen Hållberg då.
Kommentera

ernie eagle: Att du äns gämför Sjögren med Ledin är ju fullständigt patetiskt. Har aldrig påstått att bara för att en spelare är hatad av fansen är han välkommen till klubben. Men en spelare som alltid ger allt för laget, med den pondusen som Wernblom har, vem vill inte ha honom i ett lag?

Sjögren ville ju inte äns TImrå själva ha kvar.

Det går bra för er några säsonger å vips drabbas du av totalt storhets vansinne
Kommentera

ernie eagle: Jag tycker du ska fila på formuleringarna. Ditt första påhoppsinlägg i den här tråden är borta nu. Eftersom en massa mäniskor bemödat sig om att besvara dig får det stå kvar fast det ser konstigt ut.
Kommentera

JimmyH: Piteå ställer upp.Redan spikat å klart
Kommentera

Lövva: Du jag har personligen snackat med Sjögren och stod i baren med honom nere i Lugano. Så där vet du lika lite honom i såfall som jag vet om Per Ledin.

Och Sjögga är en skön människa, precis som du påstår att Ledin oxå är.

Ord står mot ord. Och varför går det inte att jämföra dessa två då?
Kommentera

Lövva: Det är bra !

Appropå Norrlandshockeyn så tror jag nog att Luleå kommer att tuffa på i en bra takt i många många år framöver. De har ett gediget upptagningsområde, men kanske får de svårt att plocka de bästa spelarna från södra Sverige.
När det gäller Skellefteå så vore det otroligt kul om de skulle lyckas ta sig upp. Jag gillar det laget och deras publikintresse, det påminner mig om något ..
Sedan tycker jag att Björklöven borde ha förutsättningar att vara bättre än vad de idag är. Kanske kommer de också att lyfta om något år, man kan ju tänka sig att de behöver sanera sin ekonomi och bygga inför vad som komma skall.
Kommentera

ernie eagle: Jämförelsen haltar med en sådär 25 poäng.
Kommentera

ernie eagle: Jag menade inte hans personlighet utan hans hockeymässiga kunnande vilket uppenbarligen inte duger i Timrå.

Skillnanden mellan dig å mig är att jag påstår att Sjögren inte skulle ha något att göra i Luleå - hockeymässiga aspekter. Du säger att Ledin inte skulle ha något å göra i Timrå - som han är som person.

Du vet uppenbarligen inget om Ledins personlighet. Jag vet inget om Sjögrens personlighet men en viss koll har jag trots allt på vad han har presterat på isen
Kommentera

El Maco: Det var väl inte det som var poängen?! Eller?

Vi snackade om personligheter och att jag inte ville ha hit nr.27 Per Ledin i LHF till Timrå eftersom en viss "Dawidovski" påstod att det fanns avundsjuka som bakomliggande orsak som låg till grund för våra inlägg angående etik och moral och att man inte bör slutförhandla med spelare i konkurrerande lag mitt under brinnande säsong.

Jag är inte ett dugg avundsjuk på FBK om de får Ledin till sitt lag.

Oh visst Ledin har gjort betydligt mer poäng än Sjögren nånsin producerade under sina två år i TIK. Men nu var väl rollfördelning lite annorlunda oxå mellan dessa spelare, rätta mig om jag har fel?
Kommentera

oraklet: Tror det är viktigt för Norrlands hockeyn att Skellefteå går upp. Då blir det helt plöstligt rimliga avstånd mellan lagen. Luleå-Skellfteå-Ö-vik-Timrå och Gävle. Men ska man titta neråt till den nyskapde allsvenska serien så är det ju också självklart viktigt att den är Norrlands representerad på mer än två håll. Klart för "super allsvenskan" nästa år är ju redan som bekant Björklöven. Men ack så viktigt det är att Piteå och Sundsvall kommer dit också, nu när Boden har sagt tack å hej. I värsta fall (om Skellfteå skulle gå upp) så kommer det bara att spela ett Norrlandslag i allsvenskan nästa år. I bästa fall fem, Kiruna, Piteå, Skellefteå, Löven och Sundsvall. En viss skillnad. Men rugigt viktig.

Norrland kommer aldrig att kunna vara med å konkurera med södra Sverige i fotboll - i det stora hela. Det gör ju att hockeyn blir ännu viktigare att vi blir nummer ett i landet! (VI=allt norr om Darlaälven)
Kommentera

ernie eagle: Du tror inte rollfördelningen fördelas efter spelares kapacitet? Om inte så lär väl inte laget bli allt för lyckosamt.

Ledin får mycket tid i powerplay och boxplay för att han gör en hel del nytta där. Sjögren får inte det för att han tillför för lite där. Ganska logiskt, eller hur?
Kommentera

Lövva: Vad skalll vi med bufflar och "hockeymördare" till. Ledin är ju kapabek att ta sig vilka friheter som helst ute på isen för att sitt lag skall vinna. Tycker FBK får ett fint lag nästa år om NHL fortsätter strejka.

Chara, Sourey, Berglund, Kåberg, Ledin m fl.

Oerhörd spetskompetens måste jag få säga. Undra hur många korsband, meniskar, nyckelben, båtben, handleder och ljumskar som ryker nästa säsong.

Jag vågar inte ens gissad men helt otippat är väl inte om Timrå drabbas av några långtidsskador i mötena med soliga Karlstad.

Fattas väl bara att värvar Johnny Odåga nu oxå då från DIF så är ju laget komplett.

Ledin sticker fram, Ledin sticker fram, hård och hårig, hård och hårig!!!
Kommentera

Lövva och ernie eagle:

Per Ledin skulle platsa i Timrå IK. Ingen här antar jag känner honom personligen så det är ent ut sagt löjligt att diskutera hurvida han skulle sprida god eller dålig stämmning.

Christian Sjögren ville Timrå ha kvar. Han tyckte dock att han fick för lite speltid och tjejen trivdes inte riktigt på topp här.

Hur som helst är dessa två retstickor på isen i samma ålder. Per Ledin har dock utvecklats till en toppspelare i elitserien denna säsongen, innan det var de jämnbördiga i klass.

Var ligger egentligen diskutionen?

Håkan Loob fortsätter dock att skapa ovänner. Lysande spelare blir inte alltid lysande sportchefer. Mats Hallin och Masken Carlsson är andra som är sådär jättepopulära.

Kent Norberg var en skicklig spelare på sin tid men tycks dock vara populär från de flesta håll. Den ende som visat sig öppet vara emot honom är väl Helg Ernest.
Kommentera

ernie eagle: Med risk för att bli tjatig. Men om Ledin spelare så fult, varför har han inte dragit på sig ett enda matchstraff denna säsong?

Jämför det med vissa Timrå spelare...

Föresten, var det inte du som hade en hel del agg mot Mange Nillson förra säsongen? Tills han kom till Timrå?
Kommentera

JimmyH: Jag känner inte Ledin, svar nej. Men jag har pratat med honom ett flertal gånger å känner folk som känner Pelle väl. Farsan min är dessutom nära vän med Ledins föräldrar. Såhyfsad koll har jag ändå på hur Ledin är som person.

Beträffande Håkan Loob så tror jag snart han har gräft sin egen grav. Snart har han fiender på alla håll och vem vet. Kanske blir "Enemy behind the line" verklighet. Karln är kapabel att gå över lik för att skörda framgångar.
Kommentera

Lövva: Jo men Mange Nilsson har inget förflutet i Björklöven. Och han har inte floppat även om han varit betydligt givmildare mot motståndarna denna säsong. Ser du kopplingen? I Luleå och Löven är de busar, i Timrå mjukisfigurer på isen. Vi kan ju värva Mats Lusth som assisterande tränare oxå, ta hit Niklas Wikegård på konsultuppdrag med sin bas i Sigtuna och när vi ända håller på, plocka hit Emil Kåberg och Andrew Peters och Todd Bertuzzi. Kan vi även anlita Mike Keenan som scout osv.
Kommentera

« · 513096 · »