Lövva: Jajjemen. Slår vad om Jonte är minne blott nästa säsong. Huruvida Nilsson blir kvar eller ej låter jag vara osagt.
Inte ens Styf är ju längre elak. Det är fan inte roligt längre, när alla andra lag skall ha fula spelare på isen men vi bara ha pösmunkar till svärmorsdrömmar i laget.
ernie eagle: Kan man inte få se ett rejält rallarsslagsmål nuförtiden där Timråspelarna bara pumpar, som det är nu så blir ju vi ju avbrutna hela tiden, åker på stryk eller bara kramas.
Nej tacka vetja Micke Johansson ala 93/94 hemma mot Kiruna då han spöade skiten ur en lappdjävel och kom honom två klockor under ögonen och tappade linser. Sånt ser man aldrig numera. Bara en massa hundsimsslagsmål och lite tröjdragningar och annat larv.
Skall vi få stryk så kan vi väl för fan oxå dela ut stryk. Spelarna skall ha blodsmak i käften. Hoppas staken står i slutspelet och vi får se lite jävlar anamma och killer instict hos Timrå, annars blir jag besviken!
Att totalt såga allt vad fula och elaka tilltag och spelare är till att avsluta med att du vill också ha stygga pojkar och gnälla över att våra tuffungar inte är elaka nog?
Förutom att även kategorisera en av världens abslout bästa backar Zdeno Chara som en hockeymördare så har du alltså kommit slutsatsen att om en spelare spelat tufft i Björklöven så kommer han alltid att vara en mjukis om han går till Timrå?
I huvudet på ernie eagle mina damer och herrar.
PS Magnus Nilsson är kontrakterad över nästa säsong.
Hur kan du säga att Chara är en av världens bästa backar? Vilken planet kommer du ifrån, han använder klubban till allt annat än att spela hockey med den! Anser jag iaf!!
JimmyH: Det är väl skillnad på att starta en renodlad fight och slänga handskarna man-mot-man och ge dem vad de förtjänar än yxar ner dem med klubban bakifrån och delar ut vårdslösa tacklingar?
Han är bara stor och oftast är hans händer i ansiktet på motståndarna. Har nyss haft den här debatten med Gnällspikarna i Värmland och orkar inte ta den igen men tycker du han är bra får det stå för dig
Lövva: Jag har inte sagt att jag inte överhuvudtaget vill ha hit några tuffa spelare. Jag vill bara inte ha hit Kåberg och Ledin.
För de HATAR Timrå. Vi kan väl för fan värva internationellt. Eller spelare som inte har haft nåt med Timrå att göra innan.
Och de spelare som vi redan har är för snälla. De vore bättre om Jonte Hedström spöa upp en luling än åkte på linjemännen istället och drog på sig 5+20min för matchstraff än 5+10min unsportsman liked conduct.
Det ser liksom lite snyggare ut.
JimmyH: Jörgen Eriksson om väl oxå från Löven, Stefan Lindqvist likaså. Är väl bara han som är undantaget då (Linkan). Han var väl hyfsad i några säsonger innan han plockade fram damhandväskan och flydde nästgårds till lokulan Gärdehov och lallade omkring!
ernie eagle: Jo givetvis hatar Timrå dem? Eller är det du som hatar dem? eller är det till och med så att du är Timrå?
Jonte brukar inte direkt vara populär hos motståndarna och jag tvivlar på att det höjdes några direkt postiva röster om honom medans han spelade i Luleå och Djurgården. Å Skellefteå också för den delen.
ernie eagle: Kåberg och Ledin hatar nog inte Timrå mer än de hatar andra lag. Är lika oömma överallt.
Jo men hur kan de ha med att de spelade i Löven att göra att de inte var tillräckligt bra här? Förstår inte kopplingen? Jörgen gjorde dessutom sju A-lags säsonger i Timrå. Mats G Ahltin och Christer Granström spelade väl aldrig i Löven?
mattias - 74: En bra ishockeyspelare följer regelverket och ser till att utföra sin uppgift. Att han sedan tvingas ta till olagliga metoder ibland eller att han kanske inte blir bästa kompis med motståndarna får komma i andra hand.
JimmyH: Jag jobbade med honom förut. Då fixade han en klubba åt mig. (Jag fick en av hans) Snacka om JÄRNSPETT! Var som att slå ett spett i backen, tvärstummt. Så jag förstår att han aldrig sköt några mål. Ett slagskott och det tar 10 minuter för kroppen att åtehämmta sig och sluta vibbrera
mattias - 74: Såg matchen mot FBK precis när Chara kommit till Sverige och måste säga att jag vart imponerad. Trots storleken var han följsam och smidig. Han var även mycket svår att passera och visade fint spelsinne. Bästa backspel jag någonsin sett Live. Han är kanske inte alltid helt "ren"... Men hur många bra backar är det egentligen?
ernie eagle: Snacka inte om Pelles personlighet när du inte har en aning hur han är att umgås med! Du som nu känner både Wikegård och Sjögren ta och fråga vad dom tycker om LEDIN utanför hockeyplanen! jag lovar att du blir chockad iaf enligt vad du anser om karln...Per Ledin är en rekograbb, jag kan lova att killen skulle sätta sig i biljäveln och åka till malmö och hämta dig om han var i luleå! det är ingen överdrift!
Jag kan tänka mig att Sjögren är en reko grabb omän han ibland spelat som en huvudlös idiot...
Herminator: såg det, men mycket är spel för gallerian detta kan ju höja hans månadslön avsevärt i Luleå! Jag vet hur bra han trivs i Luleå hockey och i staden..men man ska aldrig säga aldrig!
willysson: ledin är inte klar för fbk jag tror inte att han ljuger om em sån sak citat från kuriren .Jag har varken pratat med min agent eller någon klubb. Men min agent för samtal med Luleå, säger Per Ledin. Han fortsätter: – Jag vill göra klart slutspelet först, det är det viktigaste just nu.
tk75: "I want to say one thing to the American people. I'm going to say this again. I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky. I never told anybody to lie. Not a single time. Never. These allegations are false and I need to go back to work for the American people."
JimmyH: Du ifrågasatte ju min filosofi. Varför skall vi värva "busar" från andra lag som har ett förflutet som motståndare till Timrå i sk "hatmatcher", som på sin höjd bjuder på en kram när de väl kommer till Timrå. De spelar tufft första 10 matcherna, sedan lugnar de ner sig, och utövar sin tuffhet i sängkammaren istället. Gör sina respektive på smällen och blir trygga familjefäder istället och helt plötsligt tycks det inte längre vara lika viktigt att vara macho ute på isen.
Vart tog styva Styf vägen? Undantaget matchen mot Mora, så skjuter han alldeles på tok för sällan numera, drar knappt på sig några matchstraff längre, inga blåklockar delas ut, inga förändringar på tandgarnityren, inga handskar upp i ansiktet på sina antagonister. Nej just det ja, han har ju blivit farsa två gånger om och tycker att hockeyn nuförtiden bara är en lek. Robban åker inte längre in i målvakterna för att dra ett annat exempel.
Finns säkert fler exempel, bävar med vånda inför den dagen Zäta blir farsa.
Måste man bli så där äckligt trygg med en unge på halsen? Vad är det för fel på lite action under några timmar några dagar i veckan.
Nej drick rödvin för fasiken och kolla på P-film som uppladdning så skall ni få se på stake till match för att citera Fredrik Wallberg!!!
ernie eagle: Och "Goofy" var ju väldigt lyckosam under sin tid i Timrå. Var nog bara ledningen som uppskattade hans spel. En jäkligt trevlig kille på sidan om för all del men i mina ögon var han en säkerhetsrisk som back med sina "indianare" i egen zon och dribblingsnummer som siste man på defensiva blå och dessutom gick han bort sig alldeles för många gånger i markeringar, fick ju nervösa svettningar varje gång karln var inne på isen.
tk75: Varför känner jag igen valsen och turerna angående Per Ledin vara eller icke vara i FBK nästa säsong likt en en hemsk sommarplåga i radion som vevas om och om och om igen?
Lät det inte likadant när Lindman skulle till Färjestad, lät det inte likadat när Fagemo skulle till Luleå?
"Vi har inte hört ett ljud, just nu är det full fokus på Timrå och det där sköter min agent, vi får se efter säsongen vad som händer".
Robban är precis som han alltid varit och låg på Gerber så sent som i torsdags. Styf har växt sig riktigt stark mot slutet. De matcher han spelat efter matchen mot Mora så har han hållit mycket hög klass.
ernie eagle: Varför diskutera Per Ledin till FBK på Tiks:s hockey snack måste väl vara fel forum tycker jag nä snacka på Lules eller dansbandmusikernas
ernie eagle: Jag håller med dig i din filosofi ang. när spelarna blir farsa, så händer nåt, dom blir nästan nonshalanta! Jönsson blev precis likadan som du beskriver styf! fast jag tycker jönsson har tuffat till sig lite nu! kanske är därför jönsson är så gnällig, han har tagit efter kärringen sin;)
mattias - 74: Ja du är ute och cyklar! det är ju bara supportrar som klagar, och en del ifrån lägre divisioner... Media och hockeyexpertisen har ju så gott som inga problem med charas spel, vilket innebär att dom flesta inkl. du, är ganska så avundsjuka på att vi har honom i vårat lag. VARFÖR är han inte avstängd i hela slutspelet, med tanke på att han hugger ner motståndare med klubban i ryggen bakifrån?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.