ACS: har inte Timrå som favoritklubb så jag vet inte. Men det är skillnad på budgeten för en trupp och en lista på officiellà löneutbetalningar.
Bara det jag ville skriva, det är dessutom skillnad även hur man räknar på den posten, FBK till exempel räknar in tränarlönerna i kostnaden, medans andra klubbar bara redovisar kostnad för spelarna
eltifoso: Jag antar att ALLA ersättningar är med där då även Pensionsavsättningarna annars skulle betalts via Lönegarantin, har dock inga "rena" bevis för detta..
Samma fråga till dig: Är de med i Timrås siffror??
Visa EN källa som pekar på att LIF har högre Lönebudget än Timrå?
I ALLA intervjuer eller artiklar om LIF´s lönebudget så står det att de halverat den de senaste två åren, från 40miljoner till 20miljoner..
Lycka till ikväll, ser mycket gärna både LIF och Timrå i Elitserien!
250kg kärlek: Här kan du läsa vad LIF har för spelarbudget, den ligger på mellan 18.2-20miljoner, exakt som Ellemo skrev..
Du kan i andra länken läsa Timrås budget på 28miljoner/år..
Ljuga om LIF verkar vara årets fluga(iallafall EFTER att man inte klarat av att slå oss) men någon måtta får det väl vara och att lämna en källa till sina påståenden kan väl knappast vara för mycket begärt??
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Timrå har en högre spelarbudget än LIF, och ni får mycket bättre förutsättningar än oss när ni ligger i Elitserien.
Det är roligt att du nämner staten. De enda företag/organisationer som gick emot och trotsade ackordsuppgörelsen var faktiskt staten, skatteverket (och hockeyförbundet). Staten borde älska Leksand, som inbringar väldigt mycket skattemedel till denna. Om t ex 100 leksingar går till Oleary´s i Stockholm och dricker öl och äter mat och vid Leksandsmatch, resulterar det i skatteintäkter. DÅ Leksand har flest Supportrar i landet inom hockeyn (ev exkluderat Frölunda och kanske något Stockholmslag) så borde staten älska Leksand mest av alla lag.
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Jag kan lova dig att vi inte har en spelarbudget som ens är i närheten av den du nämner. Hur som helst, tror inte vi kommer längre i denna diskussion.
Vad tror du om fortsatta kvalserien för er del då?
Redigerad kommentar
El Maco: Klart man får kritisera mig eller Leksand. Det jag efterlyste igår var seriösa källor till att Leksands IF fuskat. Några sådana har jag ännu inte fått. Leksands ekonomi är för övrigt rätt off topic relaterat till trådens namn kan jag tycka.
Olle:
Själv imponeras jag mest av SAIK. De kom med i leken igen hösten 2006, efter typ 16 års frånvaro från elitserien (ungefär som TIK när vi gjorde comeback 2000). Sedan har de kört om oss rejält och redan varit i två raka SM-finaler. Nu är de Sveriges bästa och hetaste lag och lekte bort SM-vinnarna i kvarten hur lätt som helst i fyra raka utklassningssegrar.
Nu vet jag inte riktigt vart jag vill komma förutom att det finns en besvikelse över att Timrå inte nådde längre än vad de gjorde. Under ett par säsonger hade vi mycket väl kunnat nå en final men det blev bara kvartar och semifinaler. Och nu kanske sagan blir all. Det är lite av en loserförening man håller på.
Och ja, jag hade hellre haft Leksand som favoritlag men nu är av geografiska skäl så inte fallet.
Jag förstår inte! han släpper kvitteringen mot Örebro när skytten är långt ifrån och han har fri sikt, klantar in 1-1 på VIK och kunde fan tagit SSK:s mål också, sedan igår släpper han in 3 puckar VÄLDIGT enkelt varav en är säsongens tavla. Man bara gick och väntade på det, han kan göra ok insatser sen kommer en sån här genomklappning.
Men nu stämmer jag verkligen in i kören, då han med sin stolthet som enda anledning säger:
– Det är Bellissimo som står då. Jag har valt honom som etta och därför kommer vi att spela honom, säger Montén.
För att du valt honom alltså. Idiot.mattias - 74:
Saknas det möjligen ett "inte" i ditt senaste inlägg? : )
söder över:
Precis. Jag hade blivit skogstokig om spelarna tackade oss om vi reser land och rike runt för att stötta dom.
Redigerad kommentar
eltifoso: Ursäkta att jag spammar om LIF här men som svar bara:
Då dessa siffror var baserade på pengarna som betalades ut genom den Statliga Lönegarantin så BÖR ju alla löner vara inräknade? Bara så jag tänkte!
Bäst ikväll för LIF vore om Timrå-Rögle spelar kryss men hoppas Timrå och LIF går upp detta år! Vi lyckades vinna idag och hemma tar vi ViK, likaså vann Örebro. Måste ge dem credd, makalöst av Örebro!
Lycka till ikväll Timrå!