1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591394 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

« · 1572075 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: jag har mina källor men tänker inte röja dem här och nu.
Kommentera

Henrik Ellemo: nej jag har ingen källa på det. Fortsätt du att leva i din bubbla. Det blir nog bra det.
:-)
Kommentera

250kg kärlek: Källa på det?
Kommentera

Henrik Ellemo: ni har en total kostnad för era spelare (oavsett var de spelar) på ungefär 40 miljoner.
Kommentera

250kg kärlek: 18 mille sammanlagt. Spelare som just nu belastar vår ekonomi (de var fler förr) har vi på lån till andra klubbar, dessa betalar en del av kostnaden. 
Kommentera

Per HApps: Vi får inte lönegaranti. Vi FICK lönegaranti i en månad, som är ett lån som kommer att betalas tillbaka när rek. är klar. VI har fått skulder avskrivna med 50 mille. Fordringsägarna och våra egna fans är de enda jag tycker synd om när det gäller Leksands ekonomi. VI Supportrar har samlat in 6 mille hittills, så det är ett stort jobb som krävs för att få ekonomin att gå ihop, så det är inget jag önskar eller rekommenderar andra klubbar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Henrik Ellemo: men det där stämmer inte. De som spelar med er nu, ja. Men alla ni skickat, som belastar er budget...
Minst 40 millar, tro mig.
Kommentera

250kg kärlek: Fel. För ett par år sedan låg vi på en spelarbudget på 40 mille (därav dagens ekonomiska problem. Förförra året mer än halverades den till dagens 18 mille.
Kommentera

Per HApps: Leksand spelar i en annan division. Lite bättre än alla andra.
Kommentera

Per HApps: sålde dom inte tillbaka gathörnet?
Kommentera

Henrik Ellemo:
Det är väl ingen konst att ha stor spelarbudget när Ni får STATLIGA Lönegarantier och 90.000.000 kr i skulder avskriva.

Eller har jag fel? Rätta mig i så fall.

Glömde bara en sak, ni äger ju några gatstenar ! 
Kommentera

Henrik Ellemo: det är skitsnack. Vet du vad ni betalar för Moe i Sundsvall? Måhända att det inte påverkar er ekonomi men ni betalar för honom. Vad kostar han, för att ta ett exempel.

Jag skulle tro att er lönekostnad ligger på 40-50 miljoner.
Kommentera

Henrik Ellemo: det är nog inget någon vet. Men jag skulle tro att den ligger på 20-27 miljoner.
Kommentera

250kg kärlek: Vår är cirka 18 mille. Kan inte tänka mig att ni har 8 mille, då har ni ju lägre än SSK.
Kommentera

250kg kärlek: Hur stor spelarbudget har ni??
Kommentera

Henrik Ellemo: ni har nästan 10 miljoner högre spelarbudget än oss.
Kommentera

250kg kärlek: OM vi nu skulle gå upp i år (långt långt kvar än) så är det väl en bragd av oss med tanke på att både ni och Rögle ANTAGLIGEN har högre spelarbudget än oss?
Kommentera

Henrik Ellemo: helt ärligt är Leksands ekonomi rätt 'off' om man ska vara ärlig. Om ni tar er upp i år så har ni fuskat. Det tror jag fler än mig skriver under på.
Kommentera

El Maco: Klart man får kritisera mig eller Leksand. Det jag efterlyste igår var seriösa källor till att Leksands IF fuskat. Några sådana har jag ännu inte fått. Leksands ekonomi är för övrigt rätt off topic relaterat till trådens namn kan jag tycka.  

Kommentera

El Maco: Klart man får kritisera oss med. Det viktigaste är ju att argumenten är sakligt underbyggda, helst med pålitliga källor. 
Kommentera

Henrik Ellemo: Förutom du och Leksand då? För så sent som igår hade inga fel begåtts?
Kommentera

Dream Team: Klart man skall kritisera det som är fel, oavsett vilket lag man håller på!
Kommentera

mattias - 74: Det är rätt så fascinerande att man som leksing ens törs tänka tanken att kritisera ett annat lags agerande i NÅGOT sammanhang? Nämn EN positiv sak med Leksands IF som inte överskuggas av deras totala brist på respekt inför pengar och de personer som på ett eller annat sätt drabbats i den här soppan? 
Jag törs inte ens börja tänka på vad jag hade kunnat skriva, men då tar det förmodligen resten av dagen och dit går jag inte.
Kommentera

Olle:

Själv imponeras jag mest av SAIK. De kom med i leken igen hösten 2006, efter typ 16 års frånvaro från elitserien (ungefär som TIK när vi gjorde comeback 2000). Sedan har de kört om oss rejält och redan varit i två raka SM-finaler. Nu är de Sveriges bästa och hetaste lag och lekte bort SM-vinnarna i kvarten hur lätt som helst i fyra raka utklassningssegrar.

Nu vet jag inte riktigt vart jag vill komma förutom att det finns en besvikelse över att Timrå inte nådde längre än vad de gjorde. Under ett par säsonger hade vi mycket väl kunnat nå en final men det blev bara kvartar och semifinaler. Och nu kanske sagan blir all. Det är lite av en loserförening man håller på.

Och ja, jag hade hellre haft Leksand som favoritlag men nu är av geografiska skäl så inte fallet.

Kommentera

Jockz: Lundström måste vara skadad big time.
Kommentera

Jag förstår inte! han släpper kvitteringen mot Örebro när skytten är långt ifrån och han har fri sikt, klantar in 1-1 på VIK och kunde fan tagit SSK:s mål också, sedan igår släpper han in 3 puckar VÄLDIGT enkelt varav en är säsongens tavla. Man bara gick och väntade på det, han kan göra ok insatser sen kommer en sån här genomklappning.

Men nu stämmer jag verkligen in i kören, då han med sin stolthet som enda anledning säger: 

– Det är Bellissimo som står då. Jag har valt honom som etta och därför kommer vi att spela honom, säger Montén.

För att du valt honom alltså. Idiot.
Kommentera

Olle: Märkligt att man inte ställer Lundström i kassen, kändes mycket lugnare med honom!
Kommentera

Jontelin: ja det var ju lite därför jag tog Modo och Brynäs som exempel. Geografiskt är det inget Monte Carlo där heller men dom har på sikt byggt en grund och kan, om alla bitar faller på plats, vara med och slåss om SM-guld.
Kommentera

DJ Hemp:

Jo såklart det gör ;)

Kommentera

mattias - 74:

Saknas det möjligen ett "inte" i ditt senaste inlägg? : )

Kommentera

söder över:

Precis. Jag hade blivit skogstokig om spelarna tackade oss om vi reser land och rike runt för att stötta dom.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: vi kan ta ursäkterna senare och fokus på ks NU...

självklart skall spelarna vara tacksam mot de som stöttar dem

Kommentera

Snoop:

De skall iaf fan tacka sina tillresta Supportrar. Vilka tror de att de är? Brist på respekt. Det gör alltid Leksand när dom är på resande fot även om dom förlorar eller vinner. Tycker ni fans borde kräva en ursäkt av spelarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

söder över: Sorry. Såg nu då jag inte läste genom kaffemuggen att det var Västeråsmatchen du avsåg.
Kommentera

söder över: Det är ju däremot sämre. Men efter 6-2 i arslet så vill man nog dra och duscha så fort man kan
Kommentera

Timrå Icon: kan det vara därför som laget hade svårt att visa klacken som reste ner till västerås uppskattning?

hmm...

Kommentera

mattias - 74: Rögle tackade nog bara för uppvisningen och att de fick vara med på showen :-)
Kommentera

mattias - 74: Självklart ska man tacka efter matchen om det är så reglerna är, men jag har för mig att Örebrospelarna bara gled av isen utan o tacka efter straffarna, sen tycker jag vi ska ha i nordamerika att man tackar bara efter matchen när en slutspelsserie tar slut men det är bara min personliga åsikt, för efter en förlust skulle man ju bara vilja sätta en klubba i nacken på motståndarn inte skaka deras äckliga händer ;)
Kommentera

nectis: Nä de brukar ju komma i öltälten på Gatufesten de ;-)
Kommentera

Timrå Icon:

Jaså, det kände jag fan inte till. vad jag kommer ihåg så tackade iaf Rögle Leksand efter matchen men det kanske är som du säger.

Kommentera

Timrå Icon: Ja jag har då inte sett någon handskakning än så länge.
Kommentera

mikenomad: Meeeen om de så gärna vill så åker väl du och jag ned och skakar hand med dem...jag är inte den som är den....tar du med 20l. handsprit....?
Kommentera

Timrå Icon: Jo, du har rätt. Så är det.
Kommentera

mikenomad: Men är det egentligen inte en oskriven regel att man i ks och slutspel bara skakar tass efter sista avgörande matchen?
Kommentera

mattias - 74: Sånt där är alltid dålig stil men jag tror och hoppas att det berodde på besvikelse och frustration över den egna insatsen.
Kommentera

söder över:

Du och jag vet vart vi står nånstans och jag vill absolut inte provocera men allvarligt , är det inte jävligt barnsligt av Timrå och inte tacka efter matchen?

Kommentera

Carl Lejonkräk: jag ger inte upp. Än. Som sagt måna matcher kvar att plocka pinnar på. De två kommande känns som lite avgörande. Tar man inte pinnarna där så blir det tufft men inte omöjligt ändå kanske.
Kommentera

Olle:Liten landsortsklubb...??? Ja för Skellefteå och Luleå är ju verkligen stora metropoler....?! Om de kan vara i toppen, så kan vi. Det är hur man sköter klubben ända ifrån skridskoskolan och upp som inverkar. Alltför för mycket ryggdunkande och "inavel" som tyvärr visar sig nu. Nej rensa upp ordentligt i alla led och antäll folk utifrån och som har kompetensen för uppgiften.

Kommentera

söder över: mer än halva serien kvar och ni har dubbelmöte mot Rögle nu så ge inte upp. Håller verkligen Örebro hela vägen? Leksand har fått stora frossan förr :-)
Kommentera

Kevin O Shea: frågar du mig så skulle jag säga lite av det hamrin skriver angående att inte vara redo för uppgiften. Nerver och ineffektivitet.

Känns som att släppa en sådan här torsk o gå vidare inte är rätt. Man måste identifiera problemet och se till att det inte inträffar igen. Knäckebröhult mötte inte timrå ik ikväll... dom mötte ett gäng som snott utrustningen av timrå ik...
Kommentera

« · 1572075 · »