Kan någon väcka mig när vi är i Hockeyallsvenskan igen? Föreningen som var mycket bättre förberedd för SHL den här gången sas det. Jovisst, tjena exakt samma sak som förra sejouren nu. Vi gjorde en bra match mot Örebro där hjärnspökena förlorade oss matchen. Men att göra den här prestationen direkt i matchen efter är ju bevis på att laget kan tagga till en match av vad 14? Nä, jag ger upp.
Klubben går ut med en reviderad målsättning att undvika bottenkval istället för att gå till slutspel men det göra ingenting som signalerar att man har någon annan målsättning än att antingen RÅKA vinna en bäst av 7 i slutet av säsongen eller att ta med sig en stabil summa pengar i fallskärm in i HA nästa säsong.
Hur kan man inte agera? ALLA andra klubbar värda sitt namn antingen sparkar folk, värvar eller gör någonting öht för att visa att man bryr sig.
Vi som är supportrar står vid lagets sida och blir pissade i munnen mer och mer ju längre detta pågår utan att agera.
Har man inte råd att värva eller sparka så SÄG DET tydligt så vet vi att det kommer vara skit resten av året. Denna ständiga ström ursäkter och ”tro på laget” är bara en hårdare och hårdare pungspark
The great one: Det här är det sämsta hockeylaget jag sett i högsta serien någonsin, det är helt sjukt att man inte agerar från ledningens sida. Gör en deal redan nu, vi lägger oss i kvalet mot en betalning om 10 mkr. Men gör dealen nu för när det är dags för kval kommer vi vara så jäkla körda att alla motståndare hellre spelar om det istället för att betala.
Vi kanske kan satsa oss upp i SHL igen med en ny ledning men det kommer kosta den här gången för Dahlén kommer inte tillbaka och räddar oss en tredje gång.
Triathlet: Ja, nu räcker det. Jag orkar inte med kommentatorns tjat heller längre. Jag tror jag återgår till min serie. Vi får hoppas att Djurgården och Linköping förlorar också.
Olle: han skulle ha lämnat för 5 omgångar sedan… kommer inte försvinna de närmaste 10 omgångarna…
Tio omgångar till där Timrå används till att torka rumpan på motståndaren när den bajsat klart där man haft ett friläge per match så kommer han fortsätta tycka att det ser bra ut…
Alvarez får klubban ryckt ur handen… Står stilla och lyfter armarna i en frågande gest mot domaren!?
Problemet är hur han gör det, väldigt klumpigt och han ger inte domaren något val. Lägger man arm runt sådär och trycker upp en spelare utan puck i sargen och tar ner farten så är det utvisning. Han hade ju bara kunnat åkt in framför för att stänga vägen och då hade det inte blivit något, alternativt bara sett till att vara mellan puck och mål för att bryta om leksandsspelaren nått pucken.
Mer ett dåligt agerande av Erixon än av domaren tycker jag.
Håller med att det varit andra situationer som varit väldigt märkliga, men tycker inte detta var en av dem.
The great one: ja helt klart sämre lag denna gång, hur tänker ledningen? Snåla dig ur denna gång igen? Ja fattar inte.... Derbyn mot kovland inom 3 år.
palleparling: Det sämsta vi kunde gjort var att göra en okej match mot Örebro senast, utan den hade inte Nubben haft nånting att komma med i dagens st.
Man skulle betala mycket för att sitta med i ett möte med de ansvariga i föreningen. Vi är sist så de sjunger om det, vi behöver en förändring och det är illa kvickt, vad ska vi göra?
”En förändring?” ”Nej, vi kör på som vanligt men det kanske blir ett annat resultat!”
Är det inte detta som kallas för definitionen av sinnessjukt?
73Sjöbba: är det här matchen som skulle vara freddans sista? Eller skulle han få en till? Vad är rekordet för sämst poängsnitt genom tiderna för elitserien/SHL?
Kan någon förklara för mig varför i helvete Blomqvist spelar powerplay, framförallt varför framför mål? Är det något han har så är det ju ett bra skott iaf. Det finns inte en enda spelare i laget som är klenare än honom, ligger ju mer än vad han står upp.
Rallarn: bra känsla av Erixon… backar hem och ger bort en kontring…
Haha!
För övrigt konstaterandet att Timrå med denna bättre upplaga än senast vi var upp och vände släppt in 15 mål mer än man gjorde senast eeeeh nä16 menar jag…
Ovärdigt…
Fruktansvärd brist på allt i denna trupp…