söder över: Det är inte dom 3 uteblivna poängen som upprör en idag samt stor del av serien. Det är inställningen hos laget. Hänger och tittar på motståndarna. Jag ger bara Per Svensson, Filip Westerlund godkänt, samt brunkarna. Våra "stjärnor" lyser med sin frånvaro.
JanneH: hur var det dom sa i paus, vi ligger och taktar på att landa serien på ca 30 poäng och ifjol krävdes det över 60 poäng för LHC att undvika kval. Det är genant det klubben presterar, vi framstår som bönder med noll koll.
Ett lag som spelar så här dåligt SKA inte vara i högsta ligan, lika lite som vilda Väsby platsade i SHL så platsar vi i SHL just nu.
Rallarn: Joo jag tror ni skulle få bra utdelning. Ni behöver backar som spelar fysiskt och rejält. Är ju rena friåkningen för Leksand in i er zon. 2 backar plus en riktig spetsforward. Byt ut Bohm och Erixon dom spelar harigt och utan fysik. Värva nån snabb och fysisk back som kan trycka dit motståndarna vid plexit varje gång de försöker ta sig in.
vonDöbeln: Har inte sett matchen och tänker inte se den. Men jag antar att försvarsspelet inte sitter än?! Skämt åsido, det som är lite oroväckande är ju att Torines inte direkt flaggat för att ekonomi finns för nyförvärv. Snarare att ekonomin är tuff just nu. Och Nubben vill inte ändra ngt, utan det är laget som finns som ska lösa detta.
Jag ställer mig lite undrande till varför föreningen inte har haft en öppen swishkampanj sedan start? Det kostar väl inget, eller är det ngt man inte får göra på eget bevåg i SHL?
Vill också säga att denna säsong känns som det värsta antiklimax jag känt på länge med Timrå IK. Vi som var på gång, allt kändes så bra. Nu skäms man nästan när man ser laget spela.
Och jag är rädd för att ett byte av tränare och/eller ett par nya spelare inte räcker. Vi känns ljusår från SHL nivå enligt mig.
Allting handlar om självförtroende just nu. Det måste komma in någon som får laget att tro på det här. Grämer mig ff över förlusterna hemma mot Djurgården och Linköping. Är säker på att det hade sett helt annorlunda ut om vi hade vunnit dom.
Såg inte hela matchen men tycker av det jag sett i höst att ni har ju ett lag som kan bättre. Typ som kristianstads inledning på säsongen, ofta hyfsat spel men ingen utdelning…är det verkligen tränaren som smittar av sig på laget eller vart är felet?
The great one: va fan är det här. Tänker fan inte sitta o hålla käften. Ska man hålla på så här hela säsongen bara för att hoppas på hålla sig kvar i kvalet? Det är fan pinsam inställning rakt igenom från spelare upp i ledningen. Hur satans kul är det att ha ett sånt här lag i SHL för andra lag? Hade jag inte hållt på Timrå sa hade sagt byt ut skiten mot ett värdigt lag Avgå Freddan du är tyvärr inte kompetent för den taktiska delen som SHL kräver. Spelar matrialet är bättre än vad tabellen säger. Dom har presterat mycket bättre i sina lag innan
Tänk om man hade ett jobb som man älskade att utföra, med fantasilön, och allt som krävdes tillbaka var att man 2-3 gånger i veckan gör det bästa man kunde under 10-30 minuter och på nåt sätt rättfärdigar för sig själv att glida runt, hänga med huvudet, vara ängslig och tycka synd om sig själv, eller vad fan det nu är
söder över: 10 raka förluster nu. Det är tragiskt att se mitt älskade Timrå nu. Jag skäms. Tränaren är faktiskt den som i slutändan är huvudansvarig. Byt tränare redan nu om det finns något bra alternativ.
Bort med Bohm, Alvarez och Andersson. In med 2-3 nya.
Lodin fri 3 ggr idag Rattie 2. Kunde gjort iaf 5 mål
timråsuppi08: Bjud bortasektionen på ett mål iallafall era oduglingar. Där fick Erik Andersson nästan ett läge att skjuta, jag hade fan glömt bort honom och blev fundersam en sekund när Oldeen nämde hans namn.
jå1: det är väl inte självklart att Timrå ska satsa för att gå upp igen, det kanske är mer rimligt att vi blir som Mora, en klubb som ska försöka bli topp 5 i allsvenskan. Men OM man ska satsa på att gå upp igen så är det väl pinsamt tydligt att det behövs en helt annan organisation och helt andra människor som ska leda den sportsliga sidan. Timrå IK är familjära och naiva. Det funkar inte idag, SHL är en helt annan sorts business.
söder över: Lööke ser man som en potentiell målskytt. Bara man har tålamod med honom så kommer han att börja göra mål. Boyce är boyce och har inte lika mycket potential. Att det är nu vi behöver poäng har helt enkelt inte sjunkit in.