1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589851 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30

« · 2247937 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Olle Liss: Nubben har sagt att det inte blir några förändringar, det kommer att se ut såhär i resterande 30~ omgångarna.
Låst ämne

kulltorp: Skärp er nu grabbar och sluta gnäll. Vad trodde ni när ni gick upp? Släpp illusionen att man kan leka runt i SHL som nykomling. Det enda Timrå ska göra är att överleva. Det kommer vara svintufft men så är det att vara nykomling.

Och lägg ner snacket om att värva hit och dit. Finns pengarna så kommer dom användas. Troligen har inte Timrå pengar att slänga på vilken spelare som helst. Det är väl 10 gånger bättre att vänta in en spelare som faktiskt kan rädda er? Kan nästan garantera att ni bara har råd för en eller två bra spelare och inte 3+ som vissa av er verkar tro.
Låst ämne

Olle Liss: du verkar ha bra koll på vad som brister i Timrå. Har du pratat med tränarna i löven efter förlusten mot Modo och förklarat för dom vad som gick snett i den matchen.
Heja Modo !!!
Låst ämne

Jalapeno: Vill du testa o ha Freddan som tränare i Leksand i 20 omgångar?
Låst ämne

Ryktas om stök efter matchen. Vi skämmer ut oss på alla möjliga vis som klubb just nu.
Låst ämne

Jalapeno: Överleva? Ja, det kan man ju försöka med. Då blir det Bragdguld.
Låst ämne

Per HApps: hoppas de hade en bra resa supporters härlig arena i Leksand mycket drickbart skål på hjältar som orkar åka. Hade serien varit låst har vi åkt käpprätt
Inte mycket som är positivt i klubben sämre kan det inte bli. Jag ville få ihop gruppen men verkar inte finnas någon..
Låst ämne

Olle Liss: Didrik är efterlängtad, men inte skulle det skada med en till. Är rejält besviken på Erixon, känns som att han spelar långt under sin förmåga!
Låst ämne

Jalapeno: Håller med till 100%
Hemskt å läsa allt som skrivs här
Låst ämne

kulltorp: man måste väl se helheten.

Freddan Bohm Nubben är inte hela bilden…

Som jag ser det så startade detta med att Wedin tog Ryssland. Lander tog Schweiz. Dahlen fick envägskontrakt ihop med sent avancemang.

Dåligt samspelt lag fick matcha igång mot HA motstånd som var bättre än oss och sedan drar det igång.

Våldtäkten är ett faktum…

Nu är ju saken att 2/3delar är kvar…

Vad fan tänker man göra?

Låtsas som ingenting gör mig fullständigt vansinnig!

Som freddan i senaste pk,n -fortsätter vi bara vara värdelösa på de känsliga detaljerna så vinner vi snart matcher.

Nubben ut i media och ta på sig ansvar.

Jajajajaja….

Det är inget oklart där!

Säg nu hur ni går vidare!?

Rokad i trupp och stab eller hålla igen alla utgifter och försöka sprattla inför avslutningen?

Jag köper det med om det är det enda som det finns förutsättningar till.

Innan sprattelförsöket inleds kanske man lyckas få grabbarna att se ut som ett jävla lag på isen med!

Killar som står upp för varandra även om man inte står sig mot riktiga SHL lag.

Kommunikation är a och o…

Den är man lika bra på som laget på isen just nu…
Låst ämne

UbbeNils: Censur
Låst ämne

Jalapeno: Det är tragiskt att se mitt älskade Timrå nu. Jag skäms. Tränaren är faktiskt den som i slutändan är huvudansvarig. Byt tränare redan nu om det finns något bra alternativ.

Bort med Bohm, Alvarez och Andersson. In med 2-3 nya. In med 2 hungriga fartiga transatlanter som Leksand.
Låst ämne

snushane: Välkommen tillbaka från timeouten 😁
Låst ämne

snushane: Snart händer det grejor !!!!!
Låst ämne

Jalapeno: Vad pratar du om ens? Håll käften.
Låst ämne

TikShank: Hörde det jag med. Enligt säkra källor så kommer samtliga spelare få ny färg på tejpen
Låst ämne

jå1: tack Jå1. Nån jävel måste ju försöka styra skeppet..även om man får stryk på färden..
Låst ämne

danne80: Sätt Nubben i Modanos taxi(har för mig han jobbar som det) så riggar vi kamera och laddar med popcorn. 😅
Låst ämne

Sputnik: värre än paradise hotel
Låst ämne

Jalapeno: Förlorar vi 52 omgångar men visar karaktär är det helt lugnt för mig. Men när vi inte strider. Inte ens orkar gå in i forecheck utan skrinnar runt som på allmänhetens åkning och slickar sarg hela matchen. Då brinner det för mig. Ingen har någon glöd. Ingen försöker bringa någon energi utan det är stendött.
Låst ämne

TikShank: Ja nu måste det faktiskt göra det. För om jag ändå ska försöka mig på att vara lite konstruktiv positiv så är ju det här poängmässigt alls icke kört. 6 p till fast mark med en match mindre spelad. Tåget gör vad det kan för att vänta in Nubben. Men då måste det ageras å det kraftfullaste nu. Nya tränare och som redan skrivits; bort med Bohm, Alvarez och E. Andersson och in med nytt. Börja där
Låst ämne

mikenomad: alltså seriöst. Vilken jäkla tränare som helst med lite självinsikt hade väl fattat att detta inte funkar och lämnat över till nån annan
Låst ämne

Riktigt dåligt att ingen ställer upp på intervju efter matchen, verkar inte som någon PK efter heller. Borde betyda att man skäms över läget eller att man är så förbannad att man inte kan prata, jag tror på det första.
Låst ämne

Woody: sist vann vi ju med 8-3 nu med 3-0 ni har ju gjort stora framsteg ändå gäller och se det positivt 👍
Låst ämne

Villervalla: Kan inte Molinder ta den då????
Låst ämne

RasmusVS: nej för helvete!!!! Molinder är den som allra mest att göra i Timrå!!!!

Individuell utveckling var det va?
Låst ämne

mikenomad: Nubben var ärlig och ödmjuk i hans senaste intervju men sätter man en 15 manna forwardssida pch Liljewall ändå är andracenter. Ja då vet man att lagbygget är under all kritik. Rajaniemi är inte dålig men med en målis om Enroth hade vi nog hållt mer siffrorna i många matcher trots backspelet. Vi är fortfarande otroligt uddlös framåt, Forwardsbygget får Nubben ta på sig och matchandet av forwards med det vi ändå har är lika ologisk som vanligt av Freddan.
Låst ämne

Ken Holland var en respekterad och välmeriterad GM. Titta på vad som hänt med Detroit sen han försvann.

Tydligt att Holland inte är en GM för den moderna tiden. Och edmonton är ett självspelande piano, Holland ska inte ha någon cred för ev framgångar.

Jag ser det hela som att nubben är ansvarig för det här haveriet och han kan gå nu. Han har tagit upp timrå några gånger och gjort bra saker för ett tag sedan. Men då är då och nu är nu

Även fast timrå klarar sig kvar i år kommer jag stå fast vid att han ska avgå.
Låst ämne

RasmusVS: Han har fullt upp med att utveckla spelare. 🤦
Låst ämne

SebastianH: Tror att det räcker med att Fredrik A entledigas till att börja med. Sedan in ut några spelare. Molinder får gärna försvinna också.
Låst ämne

Zäta75: Är Tommy Sjödin ledig?
Låst ämne

Gorkyman: Nej han är tränare i Österrike, vi kommer nog inte se några förändringar på tränarsidan så länge nubben är kvar.
Låst ämne

Rallarn: Finns fler lag som har det besvärligt, period 1: IFB- Modo 5-0
Låst ämne

Rallarn: Kan tänka mig att Freddan kliver av självmant
Låst ämne

Gorkyman: Vilka tränare skulle kunna vara tänkbara?
Låst ämne

DrCox: hur går hockeyn? Har du hört talas om karma någon gång?😁
Låst ämne

Vi gör ett rakt byte med Mora. Dom får Freddan och vi får Hedberg. Win-Win 😀
Låst ämne

jompa13: inget ont om Hedberg men ytterst tveksamt om han är en tränare för denna nivå
Låst ämne

Hockeyleksing: Är Ulf Dahlen en tränare för denna nivå är frågan.
Låst ämne

Zäta75: Ulf har väl sagt flera gånger att han inte vill?
Låst ämne

jompa13: Freddan och Hedberg har ju saker gemensamt iallafall, båda har torskat 8 raka men i olika serier.
Låst ämne

jå1: Särkijärvi / Eldebrink ?
Låst ämne

Zäta75: Ja då, men han vill inte enligt egen utsago.

Pelle hånberg sägs hänga löst. Intressant namn annars är Albelin. Men kommer han till Sverige blir det väl jyrgårn
Låst ämne

Zäta75: skulle nog försöka sno karlin av modo det gjorde vi och kolla hur det gått för oss👍 billiga är dom med 😁
Låst ämne

Har sett några av era matcher och ni ser rejält klena och passiva ut i egen zon. Motståndarna får spela lite som dem vill. Inte konstigt ni får problem även i anfallet då ni får långt upp till anfallszon och era forwards är trötta redan innan offensiv blå. Ni skulle behöva stänga mittzon och överlag stänga ned motståndarna fortare då tror jag ni kan flytta upp och få lite mer långvarigt tryck.
Låst ämne

Bra match!

Snart släpper det
Låst ämne

Hockeyleksing: Garpen slutar ju som FK för Tre kronor, han kan ju dubbeljobba.
Låst ämne

Villervalla: du menar killen som torskade mot Danmark i VM-gruppen och inte ens tog tre kronor förbi gruppspelet? Han kan gå i pension.
Låst ämne

Olle: Niklas Rahm
Låst ämne

Vi ä ju iallafall bättr än Vilda Väsbys 3 poäng på en hel säsong hittills å dä ä ju ett fall framåt!!!
Skål tamjefan ikväll rabbuslingar.!!
Dä ä ju fö fan bar hockey å int hel jorden som gå under!! 😂😂😂😂
Ja undr nä Lönnå släpp nytt album?🤔
Låst ämne

« · 2247937 · »