1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589835 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30

« · 2248158 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
SMÅLAND: Wandell och Forsbacka-Karlsson är väl lediga
Låst ämne

Jalapeno: Men varför bryr du dig?
Jag är frekvent läsare av erat forum, och det är inte så att ni varit Peppa Pig när ni haft era dåliga säsonger, och de har varit en hel del såna genom åren.
Låt oss bearbeta vår sorg som vi vill
Låst ämne

Gorkyman: Fram mä pungen å slå till direkt 🙏
Låst ämne

Sputnik: Hoppas TIK kan få lite flyt. DIF ska ni ha bakom er och även LHC.
Låst ämne

#####

Så klart ett enormt sportsligt misslyckande! Den som får bära det största hundhuvudet är så klart sportchefen men även tränarna.
Egentligen har ingen, utifrån sina icke-prestationer, gjort sig förtjänta av att fortsätta i sina roller. Ett totalt haveri är vad det är!

Hela klubben genomsyras av handlingsförlamning och brist på agerande. Sportchefen låste fast sig totalt när han innan säsongen klargjorde att han aldrig skulle sparka någon tränare. Nu sitter vi här och allt har fått rulla på… Vi sitter i skiten och det rejält!

Vi behöver INTE mer tålamod nu. Vi behöver handlingskraft och någon som kan fatta obekväma beslut. Det är inte Timrå IK’s sportchef anno 2021.
Jag sätter mitt sista hopp till klubbchefen.

#####
Låst ämne

Gorkyman: Ja och det varsådana värvningar jag förväntat mig han skulle fått in istället för så många breddspelare från HA.
Låst ämne

Min gissning : Vi har tålamod till novemberuppehållet , sen värvas det in en 33 årig tysk som minsann spelat 3 nhl-matcher för 8 år sen ....
Låst ämne

Sputnik: Ärligt talat så skäms man som en långvarig supporter till Timrå!! Jag har hållit på detta lag sedan 75 o man har ju sett många olika lag genom tiderna men nu platsar bara några i detta gäng NGT måste ske annars så e vi tebaks i HA !!!!!!!! AGERA FÖR HELVETE!!!!!!!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

PK blev det och det lät precis som vanligt…

Ineffektivitet är problemet.

Idag släpper Timrå in mindre mål än vad man brukar försöka göra…

Problemet är väl fortfarande att leksand gör 1 riktigt bra mål. Sedan är det den röda tråden som kommer igen.

Vi släpper till mål från ingenting för vi bjuder på för mycket…

Stundtals den här matchen fick man ner farten i mittzonen på leksand men då snackar vi korta stunder…
Långt ifrån nog…

Jag ser tyvärr också det värdelösa fysiska spelet som ett problem.

Det är Per som står för det.
I övrigt verkar man tycka att hänga som ryggsäckar är bra…

Westerlund är bra för han funkar fint ihop med Per men han är inte fysisk direkt.

Vilket lag i SHL har frw som känner att man får lov att vara lite försiktig när man kliver in i Timrås försvar?

Haha!

Tyckte det var bra senast med Örebro som kom upp och lallade. Slog på knappen och spelade hockey i 5-10 min och tog med sig 2 p hem…

Då kände man stoltheten…
Låst ämne

JonteD: förra gången vi åkte ur så kändes det riktigt surt eftersom Oskarshamn var så dåliga men vi hittade ett sätt ändå. Denna gång borde en nykomling ha goda förutsättningar att klara sig kvar med tanke på hur kassa LHC och djurgården är men likt förbannat hittar man ett sätt att vara ännu sämre.

Hur kan nån tro att vi ska vinna fyra matcher mot något av dom lagen? Vi har ju inte ens vunnit fyra matcher på hela säsongen? 🤣
Låst ämne

Erixon st.nu: "Vi kan inte försöka spela som ett topplag" "Vi måste vara mer desperata". Kommer från rätt käft haha, killen som gör usla matcher gång på gång, så även denna lördag. Inte nog med hans losermentalitet och att inte föregår med gott exempel när det gäller desperation, han har mage att föra hela lagets talan ungefär som att han är bättre än dom andra. Han kan ju börja med att kolla på sin egna prestation.
Låst ämne

thorwald: ST kan ju låta hälsa Erixon att det inte finns någon på planeten som tycker att det ser ut som att Timrå försöker spela som ett topplag. Om han inte menar ett topplag i div.1 norra dvs.
Låst ämne

JonteD: Problemet är att ledningen inte vill genomföra ett tränarbyte även om de inser att vi sitter rejält i skiten. Sportchefen har sagt att han inte kommer att entlediga någon tränare förrän han sparkar sig själv och tränarna fortsätter att hitta alla möjliga förklaringar på det sportsliga haveriet. Total cirkus och mörker.
Låst ämne

JonteD: Försent att agera nu! Vår sportchef valde att göra ”strutsen”. Nu är vi redan avhängda och kommer snitta kring 2500 på läktaren.
Allt har fått rullat på alltför länge. Redan i premiären såg man vårat fullkomliga haveri försvarsmässigt.

Nu är det framåt det brister istället men rättar man i ena änden brister det i andra.
Låst ämne

Laken: Vete fan om försvarsspelet ser bra ut alltså. Kanske något bättre, men fortfarande alldeles för vidöppet bakåt och inget fysiskt spel. Vi blir fastnitade i sargerna gång på gång, händer aldrig att vi uppvisar samma resoluta spel mot motståndarna. Framåt var riktigt uddlöst denna match, borde gjort minst 2-3 pinnar.
Låst ämne

Laken: ägnar en liten tanke till alla som hånade kritikerna under försäsongen med orden: ”kom ihåg att försäsongen inte betyder nånting”. I själva verket var det en fingervisning om vad skulle komma 😅
Låst ämne

thorwald: Såg ärligt talat inte matchen då jag va upptagen men låt gissa, Svensson bäste back igen?
Måste kännas rätt tufft för Nubben när han kollar lönespecifikationerna han skickar till vissa andra backar och vad de presterar jäntemot Svenssons lön kontra prestation..
Låst ämne

Matsg: I så fall bör sportchefen sparka sig själv då!
Låst ämne

Laken: För sent? 6poäng till säker mark med en mindre spelad. Det är inte för sent ännu men det brinner.
Låst ämne

Sputnik: Korrekt. Svensson/Westerlund var bra. LaLeggia fattar jag inte varför han är back, han blir överkörd på blå om det blir kamp om pucken. Lätt som en fjäder.
Låst ämne

Laken: Inte avhängda från 12:e platsen iaf
Låst ämne

Sputnik: känns nog värre för Svensson än för nubben men han kan ju trösta sig med att han förmodligen kommer att kunna skriva ett betydligt fetare kontrakt nästa säsong med annan klubb.
Låst ämne

snushane: Tror du misstolkar Smokeys intentioner helt emot dig. Han har knappt gjort en fluga förnär genom åren härinne och att han skrev om att ta en timeout var nog i alla välmening. Vi kan alla härinne tänka en extra gång innan vi vräker ur oss vad som helst i skrift, hur frustrarade vi än må vara..
Låst ämne

Sputnik: Idag var ” Sheriffens ” far iförd sin Timråtröja på plats i Tegera Arenan med sin bror iförd Leksandströja och barnbarn iförd Leksandströja.
Att se sin son som gör SHL debut vara bäste back i sitt lag bland dom tilltänkta spetsbackarna!
Ja tom han undrar vilket lag hans son kommit till?
Han ger 100% i varje byte och åker vi ur…
Då ä han förlorad lik fort som vinden!
Vi har kontakt vid varje match!
Pers Timråtröja hänger i hans moderklubbs Cafeteria och han är så jävla stolt att få visa att han tillhör oss!
Låst ämne

Andersson: "Han tillför bra karaktär och rutin till truppen" kan redan se nubbens ord framför mig...
Låst ämne

Hockeyleksing: Ge fan i att sparka på dom som ligger. Hur tycker du det sett ut för oss dom senaste 20 åren? Njut av vår framgång istället och ryck upp dig.
Låst ämne

Vad är mest förnedrande lämna WO resten av säsongen eller fortsätta förlora 40 matcher till ?

MITT TÅLAMOD ÄR SLUT!
Låst ämne

Tiken: bättre att göra en ”Boden” istället då och balla ur fullständigt. Sparka alla spelare, ställ J20 på isen istället. En massa WO går inte, då blir man väl tvångsdegraderad? Vi behöver slantarna i allsvenskan.
Låst ämne

Sputnik: Erixon och Bohm bör båda entledigas. Antar att man vill vänta tills Strönberg är tillbaka och se om det blir bättre
Låst ämne

Ett negg-inlägg till sen go'natt :
Nästa match Tisdag Frölunda hemma
Publik två och fem
Resultat två mot fem
Låst ämne

Olle: Ja att Svensson inte spelat SHL på allvar innan denna säsong är som jag sagt innan väldigt konstigt, spelar som han inte gjort annat. Det skrev jag redan förra säsongen då.man såg hans pondus.
Men som du säger så är nog Svensson rätt frustrerad att behöva vara bästa back trots förmodligen ett av de minsta lönekuverten av samtliga backar.
Låst ämne

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sune: Finns bara en sak att säga eller tre små ord, Over and out
Låst ämne

Sputnik: det är ju beklagligt att det finns dom som säkert sitter på dubbla Svenssons lön, spelar som sopor men lever på gamla meriter. Å andra sidan vet jag inte om nubben ska lastas för det, när man värvar Bohm och Erixon så finns det ju dokumenterat att dom klarar nivån tidigare. Men det är för sent att göra nåt åt det där nu. Nubben har satsat pengarna på fel hästar och nu får vi vänta tills loppet är klart innan vi kan satsa igen.

Det är väl ingen katastrof om vi åker ur egentligen, oddsen talade ju för det på förhand också. Däremot är det sättet vi torskar på som är så genant. Kan ta en 6-1 torsk mot Växjö men man kan väl börja visa lite känslor? Det är inte bara resultatmässigt och spelmässigt vi blir förnedrade på, det är hur spelarna uppträder på isen som irriterar mig mest. Har inte sett en timråspelare gruffa på hela säsongen. Inga känslor. Hade jag varit Freddan och insett att det kommer bli en lååååång rad torskar, då hade jag åtminstone försökt uppvigla spelarna till att veva lite mer där ute. Om inte spelarna, som är nere på isen där allt händer, visar känslor hur i helvete kan klubben förvänta sig att supportrarna och publiken ska kunna leva sig in i det? Förstår man inte att man är i underhållningsbranschen?
Låst ämne

Olle: Ty Rattie har ju vevat lite iaf. Men det görs för sällan.
Låst ämne

Olle: Vete fan. Både Bohm och Erixon känns som leftovers från Växjö. Har de verkligen presterat där? Kollade lite statistik på de säsonger de spelade i SHL och var ingen smickrande läsning jämfört med deras andra backar. Bohm fick lämna TPS efter en säsong varför? Sedan kan man fråga sig hur det är med inställningen hos dem när t.ex Erixon inte vill spela försäsong m.m.
Låst ämne

Zäta75: det finns 2-3 spelare i Timrå som inte ska veva och det är Rattie, Hanzl och Lodin.

Jag vill se en riktig jävla målvaktsöverkörning och full kalabalik. Om Timrå ska ikläda sig rollen som den fula ankungen så är det lika bra att börja bete sig så också.

Freddan har tagit Timrå IK in i lilla istiden igen, förstår han inte att enda chansen är att starta en riktig jävla eld och försöka hålla den vid liv resten av säsongen? När man får en smäll på käften så väcks monstret. Timrå är fullt av primadonnor som agerar för att i största möjliga utsträckning inte hamna i en sits där dom kan få en smäll på käften trots att det förmodligen är det bästa som skulle kunna hända för en spelare som Lööke eller Liljevall. Lundin och liljevall, har dom skaffat nagelförlängningar som som är rädda att bryta eller? Liljevall som var så kaxig efter avblåsningar i allsvenskan. Skäms dom inte när motståndarna har gallerspelare som dom skulle kunna vara pappor åt som kraschar nätet och åker tillbaka till båset med näsblod?
Låst ämne

thorwald: avdankade sm-vinnare på väg ner i karriären är vad vi får. Det är freddans uppgift att kräma ur det sista ur dom och det är han inte rätt man för att göra.

Jag tror Freddan skulle passa bra som andrafiol i ett topp 5-lag. Vad vi behöver dock är en diktator, inte en förskolepedagog.
Låst ämne

thorwald: Det var väl kanske så att pengarna var slut tidigt.
Jag tror föreningen var för trött när platsen var säkrad så man inte orkade starta en kampanj för att täcka upp fallskärmsmiljonerna.

Då blev det rejects och så Hanzl och Rattie som spets.
Låst ämne

Olle:

90-talet är tyvärr slut, den hockeyn du beskriver existerar ju inte längre.
Låst ämne

Olle: Ja vi är inte laget som spelar ut våra konkurrenter, så då återstår att jobba hårdare och vara tuffare än dom. Börja smäll på för fan
Låst ämne

Sune: tydligen ska en timrå supporter gått över till leksands klacken och försökt kasta en megafon ut på isen bedrövligt betende han blev omhändertagen av polisen.
Låst ämne

The great one: jaså? Jaha men vi lämnar väl nagellacket på då och smygfiser oss ur SHL en gång till då?

ALLA lag i denna serie kämpar hårdare framför kassen, ALLA lag har spelare som sliter mer än vad vi gör. Säg det till sylvegårdarna, att deras spelstil hör till 90-talet. Kanske dom sadlar om och börjar med badminton istället 😅
Låst ämne

Hockeyleksing: men gudars himmel vad är det du säger? Och vilken plats i telefonkön till kränkthetsombudsmannen har du just nu?
Låst ämne

Hockeyleksing: hoppas dom omhändertog den leksingar som behövde megafon när det var fullsatt med…

Något gick uppenbart fel där…
Låst ämne

sitt lugnt
bara vi sätter försvarsspelet
hackande skiva×10
Låst ämne

roger_sundsvall: nästa match släpper det.
Låst ämne

Olle: Diktator....kanske Boork vore nåt ändå?
Hans beskrivning om "filten som är för kort" stämmer ju iallafall ruggigt bra på vårt lag.
Låst ämne

eller så händer INGET...
..så ÅKER vi ur....tack o hej..
...
per svensson..westerlund..rajaniemi
3 spelare som har varit bra...
resten håller div.1 klass
dom 3 är förlorad tills nästa år
Låst ämne

« · 2248158 · »