mikenomad: Nu är jag lite ärlig här, det ser inte hoppfullt ut framöver, mycket vill man skulle gjorts annorlunda och hoppas jag händer till nästa säsong . Nu står vi dock här och jag kommer knyta näven i fickan och hoppas också föreningen klarar att se till vi är kvar i SHL även kommande säsong. Jag kan inte vara sämre än vår störste härförare i moderna nutid. Den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta!
Sputnik: nyckeln i denna match är stabilt försvarsspel där vi trycker ut leksingarna från zonen. Snabba kontringar ELLER mycket rörelser i anfallszon för att få dom ur balans. Låt inte motståndarna trycka ut oss mot sargerna.
Saltmasen: tror Timrå klarar sig kvar men försprånget till Djurgården är snart borta vinner vi över Timrå i kväll och Djurgården tar 3p mot Växjö så är det bara 1p i mellan dom Djurgården har gått bra på slutet. Men tror ändå Timrå fixar deta dom har ett lugn inga panik värvningar inga sparkade tränare sedan är man med bra i många matcher rätt jämna.
eliassjo : Veronneau? Han åkte aldrig iväg på OS. Så Leksand har i princip bästa laget de kan mönstra, bortsett Caito som är avstängd, och så då Hrivik som inte spelat med dom än.
falconuggla: Alvarez har alltså lyckats spela sig in i första PP-formationen, måste ha haft en helt sinnessjukt bra träningssvecka bakom sig med tanke på hur ointresserad och dålig han varit under senaste matcherna. Det blir spännande att se! Litar på att Freddan vet vad han gör. *host host*
Puckat: "Problemet" är väl – vem ställer vi framför mål i PP annars i första PP? Jag tycker att han har funkat bra där tidigare under säsongen. Liljewall är ju gjuten där när han är hel annars. Iom att vi kommer bygga från Hanzls sida så behöver vi en leftare i den positionen
Problemet är att vi aldrig ställer någon framför mål i PP. Vad jag har bevittnat iallafall så har vi sällan någon framför mål i PP. Ingen skymmer målvakten så han ser varje puck som kommer från vårt håll.
Undrade just hur vi kunde öka istiden på Alvarez "Härföraren". Nu vore det väl fan om det inte lossnade för honom? Någon gång borde han få utdelning för allt det enorma slit han lägger ner, match efter match.
Nej, men är det någon position han kan ha i ett första PP är det väl att stå framför mål och skymma. Han slipper backchecka, och han slipper jobbiga kampsituationer efter sargen. Stå ivägen borde han greja. Får han feeling kanske han petar in en lös puck också. Vore mäktigt om han till slut skulle behöva alla fingrar på ena handen när han teckentolkar hur många mål han snajprat in under säsongen.