1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13

« · 2389586 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Synct: Han borde ta mer initiativ och skjuta oftare istället för att söka pass det var det jag menade. Tycker Dahlen varit en av våra bästa spelare de senaste matcherna men han kan ännu bättre och är för ensam. Sedan är det små marginaler han kunde haft 3 assist som sagt
Låst ämne

Förstår inte riktigt hur endel här inne inte är besvikna. Leksand är ett sånt lag vi bör ta poäng mot, helst 3 pinnar för att ha något i SHL att göra. De är bra, men inte lika bra som de bästa lagen. Det håller inte att ha 10 lag som "poäng är bonus" mot. Nä sett till laget vi fått är jag fruktansvärt besviken. Det är såklart ingen panik än, men det som oroar mig är att vi fortfarande har oerhörda problem när vi får pucken.
Låst ämne

Nä fan vi gjorde nå bra första och andra, men sen i 3e så kryper man tillbaka till loser mentaliteten och gör misstag efter misstag så fort man får mål bakåt.

Ante som huvudtränare trodde man skulle funka men än så länge så ser de fan inte ljust ut. Vill gärna se han vara lite mer aktiv i båset, just nu ser han ut som fågelholken. Stirrar blankt och säger inget.
Låst ämne

vonDöbeln:

"
Misstänker att hockey inte är något du kollat på särskilt mycket, och att du heller inte spenderat många sekunder i det här forumet.

Det gnälls väl så att hela jävla forumet brinner upp när det går dåligt. Idag vann vi inte, men att påstå att vi gör en urusel insats mot ett uruselt motstånd är extremt verklighetsfrånvänt.
"

Komma in och vara sansad efter en uddamålsförlust?
Uppladdat:

0x600-restecpa-1.jpg

Låst ämne

Villervalla: "han behöver gott om tid på planen"

Och Zäta skriver "Dahlen verkar ofta seg i tanken och på skridskorna."

Själv tycker jag att det är helt galen kritik.

Han är väl ändå den som behöver absolut MINST tid av alla för att skapa något farligt och hitta en medspelare, och snabbast i tanken, och är otroligt skicklig på små ytor att hitta pass och lösningar i press. Så inte fan är han i behov av mer tid. Han är dock i extremt behov att ta mer avslut och inte söka sista passet hela tiden.
Låst ämne

AVGÅ ALLA!!!
Gravdricka i hemmabaren kväll å sorgmusik mä Lönnå på Grammofon!!!
Ska vi förlor mot Rosengård på lörta mä!!!
Nä fy fan va ja ä besviken ikväll!!!
Uppladdat:

0x600-4dd2e44c-699e-4ac5-a712-d75d91fe16b5.jpeg

Låst ämne

7043: läste i mitt värsta tillstånd. Sorry :)
Låst ämne

Villervalla: Dahlen verkar ofta seg i tanken och på skridskorna. Hoppas att han har det i sif att höja sig ett steg till och bli snabbare på både skridskor och i tanke för det behövs om både han och Timrå ska lyckas bra denna säsong. Han kunde ändå haft 2-3 assistpoäng ikväll pga sitt fina spelsinne. Pettersson inte någon skärpa ikväll och Wedin har inte kommit igång än. Hoppas det lossnar snart.
Låst ämne

Sputnik: Jag saknar verkligen Rattie med han killerinstikt och vilja att gå på mål och skjuta oavsett läge, det slinker alltid in något, han är en riktig matchvinnare.
Låst ämne

hockeyärnice: Har jag inte sagt något om. Pratar om att pengarna för Dahlén gick till just Dahlén, hade inte samlats ihop till någon annan spelare.
Låst ämne

Sorry men det här är inte alls bra!

Leksand bränner massa PP och JJ har ett gäng avgörande räddningar.

Våra backar går bort sig på offensiv blå, dom sävlar på med pucken i egen zon som om dom själva ser sig som facking världsledande!

Passningsspelet är ju så uselt att det finns tv puck lag som är bättre!

Vissa spelare är så fruktansvärt mjuka och viker undan all jävla kamp på isen att det bara är genant!

Vissa kedjor ser till att Timrå tappar momentum och sedan ska en annan kedja plocka upp det igen.

Det blir i bästa fall plus minus noll i helhet.

Det blev ännu ett jävla piss år där man i bästa fall kan hoppas på att bli kvar i SHL.

Medans kommentarer som att vi gör en bra match.

Har marginalerna mot oss.

Domarna drar ner humöret.

Osv ska få lalla på!

Det ser inte bra ut!

Det ser svintrött ut!
Orkeslöst och viljelöst SER det ut som!

Det finns ingen jävla kreativitet!

Det finns 5 spelare i laget som tycks ha fattat att det är en sport som kräver fysiska dueller.

Det finns 300 jävla Timrå spelare som spelar 100% av sitt försvarspel med klubban och 0% med kroppen…

Jag är sjukt missnöjd!

Och jag älskar Timrå!

Jag ger aldrig upp!

Osv!

Det ser ändå fan riktigt dassigt ut!

Lös det!

Behövs det mer kompetens? Skaffa det då!

Konsulta in skiten om det saknas kompetens!

Sluta vika ner och snacka om att det är en bra match!

Bra för att vi inte tappar det helt och hållet?

Är det bra?

Det är väl minimum av förväntning?

Resten då?

Om Ante inte vill bajsa på laget i media så kan han kanske bara hålla sig till att det finns saker att jobba med.

JJ är bra och de flesta gör något bra här och där men sällan i sekvenser där ett jävla momentum kan byggas…

Nä fy fan vad det smärtar än så länge!

Blir det nubbe-derby i kvalet i år?
Låst ämne

Villervalla:

Dahlén var bra ikväll. Kunde lätt haft 3 ass. Han växer in i detta.
Låst ämne

Pinaceae: Vi kan ju inte skylla på dåliga domare varje match. Är bara en period som vi har varit bättre än motståndaren än så länge och det är direkt pinsamt. Katastrof.
Låst ämne

297: Jag sa det redan i somras att Dahlén är överskattad, han behöver gott om tid på planen, kunna styra spelet osv, jag hoppas att han kan växa ut ju mer säsongen lider men är tveksam. Däremot så måste han få spela när vi får PP, det är hans chans.
Låst ämne

finns bättre
Låst ämne

roger_sundsvall:
"spelar vi så här på lördag
med bra domare är jag inte Orolig"

Det finns bara ett problem i den meningen.
Bra domare, ont om dessa är det gott om.
Låst ämne

297: Ja och det är underbetyg till hemvändarna snarare än Ratties fullkomlighet..
Låst ämne

Detta är en katastrof under uppsegling.

Dom som ska göra det är kallare än en Piggelin på Uranus.

Att släppa in ett mål är väl ok, men för i helvete Dahlen, Lander , Hanzl, Pettersson, Wedin, etc. Släpar klubben med Era löner vad beror det på ?
Låst ämne

7043: tåls att nämnas att ty rattie har lika många poäng som våra bästa spelare och han hade varit i ledning i den interna skytteligan med sina fyra kassar just nu.
Låst ämne

+ JayJay grr..ymmm
+ Hanzl ser ut att komma in i det mer o mer
+ Jonte hade några byten/sekvenser där han vissade sin överlägsna överblick
+ Sheriffen ser återigen ut att vara en seniorspelare mot juniorer vid många närkamper.
+ Överlag stabilt jobb

- Ingen som ser stekhet ut offensivt.
- Idag var det som någon här myntat, Freddantombola, alla fick spela med alla.
- Saknas ännu så länge en Lodin. En som på egen hand kan göra 2-3 spelare eller har väldigt bra fart på rören.
- Tycker inte man ska spela med till synes febersjuka spelare i allmänhet och absolut inte i avgörande spelmoment i synnerhet.
Låst ämne

7043: Oavsett vem som betalar lönen så ska man ändå förtjäna den. Är inte där ännu. Långt ifrån.
Låst ämne

vonDöbeln: Jag garanterar dig att jag kollar på betydligt mycket mer hockey än vad du gör. Sen att du kanske inte har hållit på med idrott är en annan sak. En förlust kommer alltid att vara en förlust och det är fan det värsta du kan vara med om. Det syns inte för fem öre på laget att dom hatar att förlora och det tycker jag är sorgligt.
Låst ämne

för fan sluta deppa
vi gjorde en bra bortamatch
likaväl som 3-0 kunde det blivit 1-1 med ev 2poäng
vi skulle haft 2 p.p till för höga klubbor i fejjan
(den som tycker annat,måste va BLIND)
då hade vi kvitterat
spelar vi så här på lördag
med bra domare är jag inte Orolig
Låst ämne

Zäta75: på reprisen ser man att Lundin tittar puck, och ser inte att backen kommer bakom honom!
Låst ämne

297: Dahléns lön är väl sponsorerna som står r? Inte fan hade man samlat ihop den lönen till en random spetsback.
Låst ämne

Eronen en besvikelse så här långt av säsongen .
Låst ämne

Synct: Bara. Mål. Räknas. Goda intentioner kan man roa sig med när man inte ligger på kval och har sämst offensiv i hela ligan. Vi betalar Dahlén en lön som är absolut topp i ligan. Då är det ett poäng per match som räknas. Det är minimum. Får man pröjs som topp 5 i ligan så ska man prestera som topp 5 i ligan.

Ska vi börja ge ”rabatt” för att vissa spelare har ett stort timråhjärta så kanske vi ska öka boyce lön x10? För han sköter iallafall sin uppgift där ute även om den är helt annorlunda än våra tilltänkta poängspelare.
Låst ämne

Dubbeld:  Laleggia 0.5 sekunder efter på målet och de slår in returen. Laleggia inte bra idag. Våra backar har problem.
Låst ämne

Synct: Nubbens nivå ligger på hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Synct: Jonte spelar bra utan att spela tillräckligt bra. Han måste lära sig sprätta in puckar själv istället för att passa. Förväntar mig att våra stjärnor tar för sig mer.
Låst ämne

Synct: Du glömde LaLeggia, helt borta
Låst ämne

297: nu alla fattar varför han inte blev kvar i NHL. Den som inte fattar kommer göra det på snart tid.
Låst ämne

Sune: Inför säsongen hade jag nog inte trott att spelaren som gjort det största steget upp skulle vara Robin Alvarez.
Låst ämne

Malmö blir nog ännu svårare. 0 poäng denna bortaresa. Också
Låst ämne

297: "och nu har han svårt att göra en gubbe i fucking Leksand?! Han måste vakna nu"

Tycker Jonte var våran bästa spelare idag och gjorde bra många gubbar i Leksand, och borde väl haft med sig minst 2-3 assist idag om inte Armalis stått på huvudet.

Sämst idag? Hartmann och Ante.
Låst ämne

Zäta75: Som upplagt att vända trenden mot Timrå med andra ord.
Låst ämne

Synct: Ett måste att vinna mot Malmö borta på lördag. De har förlorat 3 raka nu.
Låst ämne

Ni spelar bra idag, kunde sluta hur som helst om man ser över hela matchbilden. Ni har en hög tävlingsnivå och en bra målis, fortsätter ni på den här banan så kommer ni ta poäng.

Tack för bra match.
Låst ämne

7043: Så känner jag också, måste kännas förjävligt för Nubben att potentiellt ha byggt två av två kval lag.
Låst ämne

9829: tänker nu skriva det ingen vill läsa men hade Dahlén valt Schweiz då hade vi haft 1 stjärnback in i den här truppen, 1 breddback OCH vi hade haft plats för Lodin när han vänder hemåt.

Nu är det för tidigt att såga Dahlén på något sätt men han kommer rakt från NHL där han i det längsta spåddes ta en plats och nu har han svårt att göra en gubbe i fucking Leksand?! Han måste vakna nu, vi är nere på kval och han åker runt och ser rasande ut men får noll uträttat.
Låst ämne

Karlsson74:

Tyvärr så visar Timrå upp alla tecken på ett klassiskt bottenlag. Uddlöst, trubbigt, avsaknad av eget spel etc. Det känns INTE bra!
Låst ämne

Karlsson74: Japp. Så länge vi så tydligt saknar ett eget spel så kan jag inte se något annat än kvalplats efter 52 omgångar.
Låst ämne

Har vi någon spelare som ligger topp 25 i poängligan ännu? Tror inte det. Och det är fullständigt oacceptabelt.
Låst ämne

GurraG: Håller med. Våre spelare åker runt och glider och vi har 500 meter mellan lagdelarna. Fruktansvärt besviken inte bara på våra "stjärnor" utan de flesta spelare. JJ gör en bra match igen. Svensson ska också ha en eloge för att tagit sig tillbaka efter lite mindre bra spel några matcher. Resten av spelarna, ptja besviken hur lojt de framträder.
Låst ämne

Bra bortamatch, men Leksands tredje och fjärdekedja är bättre än våra motsvarande! Dom har ett jämnare lag helt enkelt!
Låst ämne

GurraG: Misstänker att hockey inte är något du kollat på särskilt mycket, och att du heller inte spenderat många sekunder i det här forumet.

Det gnälls väl så att hela jävla forumet brinner upp när det går dåligt. Idag vann vi inte, men att påstå att vi gör en urusel insats mot ett uruselt motstånd är extremt verklighetsfrånvänt.
Låst ämne

Gäller också att man inte har så mycket snus i käften att man lider av en nikotinkick när man får PP och skickar in den 0 producerande kedjan.

Tror fan det ligger en förbannelse när man tar över rollen som "Huvudtränare" i Timrå; Ordet "Timeout" försvinner tills det är 2 minuter kvar på klockan.

Kritik mot spelare som lirar på samma nivå som HockeyEttan existerar inte för då är man elak och dum.

Jag tycker vi gör en bra första och andra även fast vi får så jävulskt många utvisningar emot oss.

Sen i 3:e så ser man vilka spelare som inte vill vara kvar på isen mer. LaLeggia o Hartmann är två exempel.

Dom gör 1-0 med 17 minuter kvar eller något sånt... Det finns fan god tid kvar att kvittera eller till o med vinna, men vad gör vi bäst när vi får ett mål bakåt? Hänger huvudet och surar som ungen som inte fick äta godis på en måndag.
Uppladdat:

0x600-screenshot-2022-10-13-211425.png

Låst ämne

7043: vilka lag ska vi ha bakom oss.? . Alla lag hitills ser tyvärr bättre ut än Timrå...
Låst ämne

Ni är lika sorgliga som spelarna på isen och det är därför vi ligger på kvalplats. Vart är känslorna? Vart är lite jävla kuk för att få in en kvittering? Spelarna glider runt som att det vore pausvila och personer här hinne tycker att det är bra? Speglar av sig.. Det är en urusel insats mot en uruselt motstånd,
Låst ämne

The great one: två bra perioder från Timrå och sen en katastrofal tredje. Den bästa av våra svindyra stjärnlirare snittar 0,6 poäng per match just nu och det är ju alldeles för dåligt.
Låst ämne

« · 2389586 · »