SMÅLAND: Rindell bäst i 1a visar bra teknik och skottvilja. Lander och Halloran visar också lite vilja. Bara 1-0 går att vända. 2-0 då blir det jobbigare.
Jag har förväntat mig en förlust innan matchen så poäng skulle vara en bonus. Hoppas att Timrå tänker att de har allt att vinna och sätter chanserna de får.
Smokey: Tycker ändå att Timrå skapar mer än Leksand och började bäst inledningsvis, hämtade igen efter kallduschen direkt på ett bra sätt. Timrå skapar dock inga klara lägen.
Det blir egentligen bara farligt för Leksand när Svensson är inne. Han tar beslut lite för långsamt och sätter sig själv, eller lagkamrater, i dåliga situationer. Om och om igen.
Rindell gör än så länge en godkänd debut. Tycker att han är skicklig på att hitta blad vid uppspel och han tar gärna skott!
Hoppas verkligen inte att Timrå gör Armalis till nån jävla supermålvakt igen bara. In i skiten och upp med leveransen från vår superoffensiv.
Dags att lämna julborde nu!! Vi ska vart gla att vi bar ligg unn mä 0-1!!! Dä farligaste för oss va nä nästan gjord självmål! Skärpning annars bli dä ytterligare en förlust i kistan!!
Ja vi ligger under men jag kan inte tycka att vi är urusla eller utspelade på nått sätt. Det går att vända snabbt, tänk förra Leksand-matchen. Tycker dessutom att Rindell lovande ut.
mattias - 74: Instämmer, i Timrå är han man of the first period. I övrigt så är Leksand flera storlekar bättre idag. Ser goda intentioner av Lander idag också, han har dock två pärsäckar till Kollégor. Två perioder kvar!
Jag har just nu väldigt svårt att begripa att vi skulle ha ett framtungt lag med överkapacitet på anfallsvapen. Vi har möjligen några trötta alibianfall utan vassa målchanser.
Jävla trötta halvslarviga uppspel där vi spelar runt och slutligen tappar puck och driv.
Dubbeld: Spontant känner jag av Lyytinen kommer bli avstängd i efterhand av den där tacklingen, verkligen noll tolerans om tacklingar tar i skallen, även om det inte var fult eller med mening tog den illa.
Dubbeld: Nu är det dags att splitta förstakedjan en gång för alla. Varken Emil P eller Dahlén är tillräckligt drivande i spelet för att de skall funka ihop.
Svensson ser mer och mer osäker ut för varje match. Känns som han hade sitt zenit förra säsongen. Sa inte Dahlen på instagram att vi skulle börja vinna matcher igen efter julen? Då bör man kanske undvika att passa i sidled på egen blå *suck*.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·