Synct: Otroligt skön seger i denna 6 poängsmatch! Nu ligger vi 6p före Leksand och vi bryter vår 4 rader långa förlustsvit och tar första segern i år mot Leksand.
Sputnik: Ja det känns underbart till nästa säsong! Men glöm int att vi fortfarande kör denna å vi är mä i Topp 6 hittills å mä Rindell varm i kläderna å vi börja komma igång igen! Då bli dä en underbar vår 🙏🥳
Tycker att EP tog ett par steg framåt också - trampade till och transporterade puck på ett sätt han gör när han är bra.
Svensson och Dahlén ser fortfarande lite flåsiga ut. Nu gör ju Dahlén det avgörande målet så det är väl svårt att inte ge honom åtminstone godkänt, men han får ju betalt för mer.
Ingen defilerande seger och offensiven fortfarande trubbig i 5v5. Men ack så skönt. Det var riktigt positivt att defensiven sitter och kul också se Rindell som jag tycker gjorde en riktigt bra första match. Och så JJ såklart, vilken målvakt vi har!
Andersson: skaplig skalp att ta med sig. Vinst och 3 pinnar är en sak men när domaren är kass och motståndarnas mål är felaktiga, då vet man att segern går att bygga vidare på.
Zäta75: Malmö definitivt. Men jag tror HV kan blanda sig i där också, såg deras match mot LHC och de såg riktigt bleka ut. Brynäs tycker jag har ett för bra lag för att hamna i kval, men man vet ju aldrig de verkar vara ett såll bakåt(förutom när de spelar mot oss). Oskarshamn är ett riktigt skitgäng, men mot vissa lag passar deras spel utmärkt så klarar sig nog från kval.
SMÅLAND: Jag och EL Maco mötte upp Pistvaktgänget på Birsta och tog med dom på hockey. Kommer inte ihåg vilken match, men vilka sköna människor dom var.
Leksand har en bra defensiv och framförallt en bra målvakt, så jag tycker inte man ska gräma sig allt för mycket att vi bara gjorde två mål. Det räcker när det var ett mer än Leksand.
Som Dahlén var inne på efter matchen det viktigaste var att vi vann och bröt förlustsviten. Nästa match blir dock en extra utmaning då vi möter Växjö, hoppas man kan bryta förlustsviten även mot dem.
Labban: måste varit grymt skönt för Dalle att få hänga dit den där baljan och härligt att bryta förlust sviten med en 3a! I ärlighetens namn gör vi en riktig alibi match i 2 perioder men i 3e tyckte jag det såg betydligt bättre ut.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️