kulltorp: En del onödigt slarv av Forsmark i första med. Dribblade på egen blå som gjorde att Leksand kunde etablera rejält tryck i Timrås zon. Han har ju vissa kvaliteer, men jag tror han blir 7:e back när alla är tillängliga.
mattias - 74: växte man upp i bergeforsen med hockeyspelande föräldrar så var inte Timrå en självklarhet ;) Bsk flyers vs Timrå var inte att leka med!! 😂
Hoppas vi kan visa på lite mer kreativitet för att ta oss igenom mittzon. Just nu fastnar vi lite väl ofta med stillastående back. Alla behöver nog steppa upp några procent nästa period för att inte Leksand ska komma in i detta på riktigt.
Leksand kommer igenom lite för lätt i mittzon. Sedan är de jäkligt skickliga på platsbyten i vår zon, där vi stundtals blir virriga. Så stopp i första skedet vid blå så är mycket vunnet
Bra start. Sen kändes det lite ”meh”. Men vi spelar ju relativt stabilt. Jag håller Pääjärvi, Lander, och Hållanders lägen högre än egentligen något av deras. De tar över lite i slutet och får tryck, men blir aldrig panik.
Vi hade inte varit nöjda om vi gjort Leksands förstaperiod och det får väl bli mitt kvitto på att Timrå gör det bra!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen