Ok bortamatch, men vi måste kunna gå för 3-1 på ett bättre sätt. Nu kändes det som vi började spela på resultatet alldeles för tidigt. Lite väl defensivt ändå. Men starkt att ta 3 poäng! Andra raka även och Jokinen verkar ha många verktyg i lådan.
Nu siktar vi framåt mot torsdag, Växjö ska få känna på Timråstormen.
Aporpå backsidan tänker jag att Strömberg har kvalitéer som väger upp bristande spelsinne. Forsmark är bra, Pilö sköter sig och jag tror han kommer växa. Detsamma gäller Nässén. Eronen är bättre i år, men fortfarande finns mer att önska. Svensson gör sitt sista år. Erixon undrar jag hur mycket mer vi kommer se av.
Sputnik1: Klart man kan spela av ett PP, men det sista var mer ett försök att släppa in ett short-handed. Antar att det är så här lite bättre lag tar poäng trots att de har en dålig dag.
roger_sundsvall: Gud, så skönt! Men aldrig riktigt farligt i tredje! Väl genomförd match efter första perioden. Pilö och Lundmark positiva överraskningar så långt! Viktig kämpaseger! Nu fortsätter vi på torsdag!
bar mofftak: Varför är det en stöld? Vi spelade ju upp oss rejält efter 1:a perioden. Inte ovanligt att lag spelar av ett PP så sent med ledning. Speciellt då motståndare kanske ligger på lite extra med att chansa att gå på kontringar.
Ojh-Ajh: Nu såg jag bara andra halvan av första perioden, så den vill jag inte uttala mig om.
I andra perioden tycker jag bitvis att Timrå lyckas med "sitt" spel, men Leksand är inte ofarligt och vi ska vara glada över ledningen. Nu går jag på repeat, men jag tycker att den svaga backsidan blir påtaglig. Det är inte tillräckligt resolut och en del svaga uppspel som sätter oss i svåra lägen.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·