Knylan: Tror på bra chans förutsatt att vi kan upprepa spelet vi hade mot Rögle. Men det vet vi först efter matchen, bara att hoppas att spelet satt sig.
Knylan: Leksand stod för en stark avslutning mot Modo som vad jag förstår inte var särskilt bra trots ledning med 4-0 halvvägs in i matchen. Leksand inte heller bra men självklart stärker en sån poäng laget trots tappad bonuspoäng. Frågan är hur vi kan värdera vår vinst mot Rögle som inte heller är bra just nu. Står Mantas ikväll? Många frågor och på det stora hela en oviss match. Tippar dock minst poäng till oss
mikenomad: vårt nya spelsystem såg då ut att passa perfekt mot Leksand när vi mötte dom i genrepet så det är väl bara köra på och hoppas på succé även denna gång.
BlackBay: ja, hög press på deras rätt svajiga backbesättning är nog ett recept för målchanser. I synnerhet om Rindell är på isen. Han verkar ha inlett säsongen på ett mysigt sätt, utifrån ett timråperspektiv. Fortsätt så.
Tror att bitchslapen mot Färrrjsta var nyttig. Nu vet vi hur hårt man i n t e ska gå, i synnerhet mot den typen av motstånd och på bortais. Lyckas man värdera pressen bättre ikväll - thinking caps on! - bör vi ha goda chanser att stressa fram ett gäng målchanser.
kulltorp: idag fick jag ett mail från Timrå med följande rubrik "Häng med när vi möter Skellefteå". Vore det inte bättre om laget för engångs skull hänger med när vi möter Skellefteå?
Ikväll tror jag som dig dock, dvs finns goda chanser till att ta våra första poäng på bortaplan. 3-2 Timrå i OT
JanneH: Ser såhär på veckan. Leksand borde vi slå. Modo vill vi verkligen slå. Resultat? 0-2 poäng mot dessa. Växjö där emellan, alltid bra ingen bryr sig. Borde bli torsk! Resultat 2-3 poäng! Tjarå!
Dags att smul sönder knäckebröt i Baggerha ikväll vid siljans rot!! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Kör så dä ryk 💪💪💪 Ikväll komm första bortavinsten!!🎉🎉🎉 HALLELUJA 🙏🙏🙏
kulltorp: Så länge vi fortsätter med vårt laxiga spel på hemmais så är jag nöjd. Total in-your-face på bortais har jag väl känt viss tvekan i från början med faktiskt.
sargad: Helt jävla uruselt PP! Dags att hitta tajmingen i checken nu. Det är liksom antingen för mycket eller för lite, och ingen riktigt kamp. Leksand är ju inte ens ett särskilt fysiskt lag.
Woody: Inte ett pass går rätt varken i 5 mot 5 eller i på. Typiskt att ett pass går precis mitt emellan två Timråspelare som står 3 meter mellan varandra och landar hos en leksing som kan gå till anfall.
Stora skillnaden mot senast är att vi vinner mindre 50-50 lägen. Kommer okej in i pressen och kan skapa 50-50 lägen men vi vinner inte dem som vi gjorde mot Rögle. Med dålig passningskvalitet så är det svårt att få stämmet.
JonteD: Förutom Walli, som naturligtvis får godkänt för Suddendragningen, så är övriga heeelt jämna... ...tyvärr. Vi får väl ge alla övriga från JJ, backar, forwards och ledningen med beröm underkänt.
Bragd-Birger: Ja man blir ju fundersam. Vi kan väl inte helt och hållet släppa den hockey vi tränat på hela sommaren/försäsong? Inte undra på att det ser ut som det gör om hela spelidén ska skrotas efter 4 matcher. Fattar att vi ska forchecka smart och inte varenda byte, men nu vet jag inte vad vi gör i denna period.
Bragd-Birger: Hoppas få se att vi tävlar mycket mer i andra. Åker skridskor och jävlar anamma först på pucken etc. Allt detta saknades i 1a. Leksand fick kliva in i vår zon alldeles för lätt utan någon större press från oss
Bragd-Birger: Jo, precis det är vårt problem just nu. Blir det för hög press ser det ut som mot Färjestad, blir det för lite för motståndarna alla ytor i världen och vi hamnar på mellanhand. Jag gissar att det där kommer att jämna ut sig lite med tiden, men det ser för segt ut när det händer. Lite justeringar i paus så kan det skifta till andra. Leksand är inte riktigt det mest självspelande pianot heller. Det brukar svaja en hel del där under en match.
Bragd-Birger: Helt rätt hade det varit supporters på plats likt ifjol skulle man haft pengarna tillbaks och sen klass 2 varning och snöstorm på det lite får man offra chauffören och fansen gjorde vad vi kunde då
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·