Ett nytt TIK klev ut i andra. Nu för man spelet. Grinigt på isen. Håller TIK den här stilen så ser det bra ut. Klacken skulle kanske ropa något snällt om ägg också;-)
Jag tycker att Styf ska skjuta mer, det brukar bli farligt varje gång han tar i med bössan, sedan angående Styf så glömmer jag bort att killen bara är 23år hela tiden.. han bör defenetivt få chansen i 3kronor..
Nu får vi ta ett snack med Kent-Anders. Vi kan inte hålla på på detta sätt. Bara vinna vinna vinna vinna... Mina cirklar är rubbade, mycket rubbade. Jag kan inte riktigt fatta detta. Kan detta vara ohälsosamt?
Helg Ernest: L-G är en halvpajas, visst och Challe är första klassens helpajas! Låt oss höra vad han har att säga i succeprogrammet "Hockeygnäll på lyran"...
Ja vad skall man säga , The Big Red Mean Machin" har slagit till igen fy fan vad skön. Det är bara att inse att vi är bland sveriges två bästa lag. Jag säger bara en sak-"KLASS". Skål "småland" och alla ni andra TIK-älskare. RST is back to wright.
Oden: Du förstår ! Jag och Dreamteam och Miike66 brukar protestera högvillt på TV4a så fort dom blir DIF kväll. Ett väldigt givande tilltag. Fast vi hart ju hjälp av många fler ( c : Danjo från Frölunda är också på G där och hjälper oss.
Oden: Nagelfara är ett äldre utryck för att hård granska, kan ha sitt ursprung från att kolla tyger på väverier, eftersom man med naglarna känner efter defekter. Men som sakt , det är ett väldigt gammalt uttryck för att granska. Väldigt vokabulär bland personer född före 70 talet.
Oden: Nix, det var naglarna hos vanligt folk. Asarna var svåra att slå ihjäl så då hade det blivt en liten båt.
Syftet var att stuva ombord alla döingar och komma tillbaka och vara besvärliga i ragnarök. Som en bra karl ska man se till att hålla tå- och fingernaglar korta, om någon slår en stridsyxa i huvvet på dig i morgon så blir det inte så mycket byggmaterial och det dat längre tid tills Nagelfare är färdigbyggd. Tror att det var bad ol' Loke himself som var skeppare ombord, nicht wahr?
Timrå vinner rättvist om vi ser på hela matchen. TIK var riktigt värdelösa i första perioden. I andra och tredje var Timrå det klart bättre laget. LHC hade svårt att komma ur egen zon och uppträdde mkt ängsligt.
Det här var en av de skönaste segrarna i år, eftersom jag inte har mkt för Linköping.
Extra kul att spelarna stannade kvar och tackade oss en bra stund efter matchen, trots att vi inte var många som hejade fram laget...
Skarin: Jag borde varit där,men tyvärr.... Jag uppmanar till VALLFÄRD den 30/1 till Jönköping då kommer jag att vara där.... Så hela Timrå IK Sverige kom till Jönköping och få se matchen mellan HV71-Timrå IK plus bonusen......SVERIGES GALNASTE HOCKEYSUPPOTER SMÅLAND"LIVE"...... Vi lyfter våra hjältar till framgång och lyfter av taket på Kinnarps Arena........ Be there and be cool.......
Figo.... Mmm jag säger så här å det är gammal regel...... Jag skarre med flera var på matchen å såg en riktigt het batalj mellan två lag Mmm precis två lag du hörde rätt två laaaaaag.....
Mmmm bra stämning i Lhc hallen har jag hört men det kan jag skriva under på att det inte var, den var bedrövlig å det håller Skarre " Tik" Skarin med om det lovar jag.!!!!
Nu är det som så här att vinsten var mkt rättvis mkt rättvis.... fattar inte att dom på tv 4 har mage att säga att det var en jämn 3 period men men det har blivit konstigt..!!
Hare bra allihopa.!!
Puss // Figo som är grymt laddad till supporter matchen.. Hmmm en Beliavski iår osså ...: ja det är möjligt...........
Second Period (44 min, total 1h 30 min)..