1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588949 inlägg · 6216 ämnen

LHC - Timrå IK 2008-09-27

« · 1068118 · » Till forumet

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen: Ett jävla tjat om Jonte. Jag tycker att han varit bra i inledningen av säsongen, och kommer att bli ännu bättre ju mer vana han får av centerrollen.
Jag både hoppas och tror att Jonte kommer att stanna kvar sitt options-år nästa säsong.
Kommentera

mikenomad: Har också hört (från icke verifierad källa) att Jonte, Lotvonen och Lehtonen stod över pga diciplinära skäl.

Om så är fallet, är det ju bedrövligt - men ändå bättre än skadehelvetet, och samtliga kanske spelar redan mot Luleå på tisdag.
Kommentera

haggen: Ja, Hedström är kanske inte det största problemet...men han är ju inte direkt ensam på skadelistan. Dessutom tror jag att en hel Hedström kan bli viktig ju längre säsongen går.
Kommentera

haggen:

Jag svarar, vem faan bryr sig????
Kommentera

nectis: Skedde det kvällen före en bortamatch mot LHC är det djupt tragiskt. Nä, nåt sånt tror jag inte det var...måste isf vara nåt annat. Om det helt enkelt ändå inte är så att de verkligen ÄR skadade. Vet inte vad som är bäst eg....
Kommentera

mikenomad:

Kom igen, vi klarar oss utan Hedström tack o lov, Challe sköter media, Skellefteå nästa säsong!
Kommentera

mikenomad: Bergis så vart det en krogrunda för mycket igår för grabbarna
Kommentera

Sune: Du är en lurig f-n du....gillar att plantera rykten av varierande trovärdighetsgrad. Men nåt säger mig att du har ngt här....
Kommentera

Tjalle: Tror nog med på Jonte. Han fick väll operera bort massa magmuskler o.s.v? och nu hade han fått en bristning där, inte konstigt när han berätta innan säsongen på första ispasset att det inte var lika starkt som förut och det.
Kommentera

Sune: Ganska lätt att få ett sånt rykte att ta fart när två landsmän får ryggskott på en värmning...Jag har sällan hört om ett ryggskott på värmning, än mindre två! Kanske går att skriva in 71 på samma lista...
Kommentera

Sune: Berätta mer!
Kommentera

Eller Hynning som tog åt sig äran för ett mål?
Kommentera

Per HApps:

Samuelsson som inte fick fatt målpucken?
Kommentera

Sune:
Dettta var A, nu får du skriva B. :)

Kommentera

mikenomad:

Ryktet går om att det ska ha utspelat sig en mindre skandal med vissa spelare inblandade...
Kommentera

Bara en kille i laget i dag som var född på 70 talet. Resten var 80-90 talister. Skoj !
Kommentera

Frella: Danke schön. Hmm...var inte det samma som M. Nilsson led av häromåret? Vill minnas att han missade en del då....
Kommentera

mikenomad: Bristning i magmuskel sas det.
Kommentera

haggen:

Samuelsson, Yiihaaa!
Kommentera

mikenomad:

Jonte kan få vara hemma, Pärssinen och Lehtonen är ovärderliga.
Styf o Lotvo detsamma.
Kommentera

Olle: Jag hoppas på Pärssinen och Styf till denmatchen också!

Hallå! Nån som har info kring Jonte??
Kommentera

mikenomad: Förhoppningsvis kan vi ju få tillbaka Lehtonen, Lotvonen och jonte inför luleåmatchen iaf. Riktigt trist om det ska bli ett skadehelvete igen...
Kommentera

mikenomad: "höf"=höft.
Kommentera

Olle: Styf har ont i en höf, var länge osäkert om han skulle spela idag men hade tydligen för ont. Pärssinen får svar från röntgen på måndag och innan dess chansar man inte. Björn är långtidssakdad och Moe likaså (ev på G snart?).

Men de andra tre???
Kommentera

Ja jävlar, det här var minst sagt ovanligt! Efter att ha följt matchen via text-TV mellan varven (kollade på Bajen - TFF i fyran) fram till tredje perioden beslöt jag mig för att gå tvärs över gatan och se den tredje perren på sportbaren. Då hade LHC hunnit göra 4-3 och enligt kommentatorn fanns det inte mycket hopp för Timrå. Men så dök detta fantastiska pp-läge upp från ingenstans. Spel 5 mot 3 - pang, 4-4! Spel 5 mot 4, pang 4-5! Sedan ett gastkramande slut med stolpskott och pucken fri bakom Backlund etc... Men vi höll distansen ut! Och känslan efteråt var att man på något sätt bidrog till vändningen i och med pub-besöket. En skön promenad vidtog därefter...
Kommentera

Olle: Dom är hemma och tränar på icingpuckar,,
Kommentera

mikenomad: Och inför matchen mot Brynäs så var det (enligt tv-kommentator) en lårkaka som stoppade Styf för spel?!

Dessutom början man ju vilja höra något om status på Pärssinen...
Kommentera

Olle: Försöker febrilt bringa klarhet men hittar inget om det annat än att de bägge finnarna BÅDA åkt på ryggskott (!)...Jonte har jag ingen aning om.
Kommentera

mikenomad: Finns det någon klar överblick angående skadorna?
Vad har hänt med Lehtonen, Lotvonen och jonte?
Kommentera

orion: Ja, men inte hur länge som helst. Om det ser ut så här på skadefronten efter omgång fyra är det ordentligt bräckligt inför framtiden.
Kommentera

mikenomad: Otroligt skön seger! Challe gör underverk med små resurser!
Kommentera

Nån som har info kring de nya skadorna som TIK drabbats av, tänker på Jonte, Lehtonen och Lotvonen?

Härlig seger idag men lite svårt att glädja sig när vi kan konstatera att vi hann till omgång 4 innan det fullständigt absurda skadehelvetet åter var ett faktum....
Kommentera

dr-nix:

Visst icing-puckar är ok men inte hela tiden. Finns en tendens hos vissa röd-vit-krigare som gärna slår dem i ur och skur, inte acceptabelt.
Kommentera

haggen: Inget lag är för bra för icingpuckar, annat är rent skitsnack. Ibland är det rätt att slå icing även om det betyder att man inte får byta nu för tiden.
Kommentera

Harryhaffa:

Visst men Timrå är ett skickligt lag som inte ska behöva slå icing-puckar utan kunna vårda pucken och slå om till anfall.

Vi är inte ett grishockey-spelande lag.
Kommentera

jens_88: Nice one.
Kommentera

haggen: Fel, varge icingpuck är ett mål mindre i baken och skapar lugn och ro i spelet. Enkel regel kan man inte skapa ordning på något annat sätt så slå puckurschlingen så långt åt h-vet man kan,,

Djurgårde då de vart svenska mässtare, de var mässtare på icingpuck, de kunde stå en hel match och slå icing eller sarg ut, tråkigt spel men effektivt.

Frucktansvär bra insatts av hela laget att så dessarmerat med folk och ändå se till att lhc gick poänglös för första gången iår
Kommentera

Känns bra iallafall att Riku Hahl inte ljög när han flytta till Frölunda.. Jag menar, finns det verkligen så mycket större utmaningar än att spela och överleva kvalserien i dessa tider?
Kommentera

haggen:

Visst men varje icingpuck är ett anfall mindre. Kan backarna ta vara på pucken så är det bra, Lehtonen är bra på det.
Kommentera

haggen: Icingpuckar är rena drömmen jämfört med duttandet som de håller på med inledningsvis denna säsong. Har bara lett till baklängesmål eller utvisningar hittills, mer rejält spel tack.

Icingpuck är i så fall bättre i mitt tycke. hehe
Kommentera

Satan vad Uffe tuggar tugg ikväll.
Kommentera

Lemmy:

Challe borde ta ett snack med alla som slår icingpuckar från egen zon, så jävla orutinerat.

Dennis, Skogs, Jonsson, X-et, sen kanske det blir ordning på torpet.
Kommentera

haggen: Mmmm, jo förmodligen ligger jag och skriker i kudden när han gjort ett misstag så jag missar allt bra han gör? :)
Kommentera

Lemmy:

Skogs är överallt och ingenstans, rätt uppfattning väl?
Kommentera

dr-nix:

När hade vi sånt flyt i PP egentligen, kom i rättan tid, så härligt!
Och Dennis Persson av alla, stort!;)
Kommentera

Otrolig utdelning idag, tack hockeygudarna.

Fortsätter det så här behöver vi ju inte ha några backar ändå, de flesta är oresoluta, tafatta ja fan vet om inte Wandell ska va back ändå, eller vilken forward som helst hehe.
Skogs är ju orsak till 2 baklängesmål men ända hyllas han? Ja vette fan jag kan väl inget om hockey då.
Blir väl bättre!!?

Tack Timrå IK för god underhållning!
Kommentera

haggen: Javisst är det så,man bara njuter av att det går dåligt för sillstryparna
på jobbet är det inga höga nackar på frölundafansen,men nu ska vi inte gå händelserna i förväg 2-0 är ingen betryggande ledning det vet vi alla som älskar timrå det vänder fort.
Kommentera

haggen: skön seger, när LHC gjorde 4-3 så trodde jag det var över. Blev helt paff när man gjorde dom två PP-målen.

Spännande match.
Kommentera

Yellowcard:

Vem bryr sig, vi vann mot fucking LHC borta!
Kommentera

haggen: möjligt, var tvungen att ha på låg volym eftersom damen skulle vila så vi orkar festa ikväll så vem vet=P
Kommentera

« · 1068118 · »