Jimmy: SLUTA propagera för Kenta! Det finns andra saker att uppmärksamma i Sundsvall/Timrå oxå. Inte enbart vårat hockeylag. Vi har ju dessutom vunnit en gång och även allas vår egen "Zäta" har blivit förärad med detta pris. Nu är dags för nån annan att träda fram i rampljuset. Jag t ex har röstat på Fredric Lundqvist i Giffarna.
Trots att han är norrbottning i grunden klappar hans hjärta varmt för Sundsvall. Han nobbade anbud från mästarna Djurgården med motiveringen "jag vill inte bo i en etta på Söder" och skrev istället på för 3år till hos Norrlandslaget.
En förträfflig fotbollsspelare som kan lira på i stort sett alla positioner bortsett målvakt. Fast bäst trivs hans förstås som högerback. En lojal och ödmjuk kille som står med båda fötterna på jorden. En förebild för dom yngre förmågorna. Framhåller kollektivet ständigt och sätter sig aldrig själv i centrum.
Lugn och harmonisk som människa som dessutom är en favorit hos Patronerna tillsammans Magnus "Fimpen" Svensson. Tackar alltid fansen efter matcherna och tar sig tid att skriva autografer och ställer upp när plikten kallar dvs supportrarna.
Inga divalater utan med ett sunt norrländskt bondförnuft vinner han hjärta hos spelare, tränare, supportrar, massmedia, domare m.m.
Blev tidigare i vår uttagen till King´s Cup i Thailand. Fick visserligen börja på bänken i den första matchen på lägret men vann sedan Lars-Tommys förtroende och jag blir inte ett dugg förvånad om den är killen inom en snar framtid är bofast i landslaget även utlandsproffsen inkluderat.
Det är STORT - riktigt STORT!
Kör hårt "Lunkan" - jag tror stenhårt på dig!
Där har ni min motivering till varför Årets Drake heter Fredric Lundqvist och inte Kent Johansson eller Kent Norberg.
El Maco: Ja varför inte! Jag protesterar inte om det inte blir en röd/vit drake i år. Men ska det vara nån från sportens underbara värld är det helgjutet att "Lunkan" ska ha detta pris.
Om inte så får gärna Anders Wiklander plocka hem den där fula men ack så åtråvärda vandringspokal.
Eller varför inte Lisa Andersson, Anna Risby eller Pernilla Berg???
Ja ja det finns många som aspirerar på att bli inskriven i Sundsvalls historia som en riktig "superstar".
Jimmy: Ja Timrås säsonger är väl ALLTID exceptionella vare sig det handlar om SM-slutspel eller Kvalserien. Men nog för att jag är färgad och enögd i mångt och mycket så tycker jag att allt det andra inte får överskuggas. Gjorde inte Giffarna en prestation i fjol kanske? Okej dom landade på en slutlig 8:e plats till sist men dom var länge med i kampen top 5 och det är fasiken en bedrift i allafall om vi pratar norrländsk fotboll. Men inte vann dom nåt pris för det.
ernie eagle: Priset tilldelas ju på sommaren under Gatufesten. Då hade Giffarna inte ens kommit halvägs in på säsongen ifjol. Kanske inte så konstigt att de inte fick pris då eller?
Timrås säsong hade inget med fjolårets pristagare att göra. Priset gick till Henrik Zetterberg som inte bara tog plats i Sveriges OS-lag utan också gjorde mycket bra ifrån sig och var väl den ende i Tre Kronor som inte behövde skämmas efter den turneringen. Sedan vann han Guldpucken och fick ett fint kontrakt med världens bästa klubblag.
Iår kom Timrå IK 3:a och var det lag som pressade mästarna bäst i slutspelet. Varför ska det falla i skuggan av att vi vunnit tidigare. Lill-Kenta har gjort en fanastiskt jobb och är en mycket ödmjuk och bra person, en förebild. Det han åstakommit med detta nederlagstippade lag sägs vara den största sensationen i Svensk Hockeyhistoria.
Men visst, Lunkan sa ju nej till Djurgården.
Näe vakna ernie eagle och inse att det bara finns en pristagare och det är Kent "Lill-Kenta" Johansson.
Jimmy: Hur många ska Timrå IK vinna då? Vi är ju för fasen t.o.m. en egen kommun mig veterligen? Även om debatten om sammanslagning kommunerna emellan figurerat flitigt i media.
Du vet att jag tycker Timrå gjort en fantastisk säsong och det har jag också gett uttryck för min krönika. Jag vill på inget sätt förringa vad vi gjort men bara för att man råkar vara en Timrådåre som lever för det här som måste man ju kunna öppna ögonen också och se bortom horisonten och förstå att det finns många människor och idrottsföreningar som i sig också är hjältar men aldrig uppmärksammas.
Om det är bara Timrå IK som ska premieras år ut och år in är det väl för fan lika bra att vi "skrotar" draken. Att vi graverar in Timrå IK med STORA BOKSTÄVER och att vi tar med oss den hem och låser in den i ett stöldsäkert förråd eller skåp och ALDRIG lämnar igen den.
Då har ju vi TIKare fått det precis som vi vill ha det.
Man måste ju se på detta en aningen nyanserat och förstå att vi INTE är ensam om att vilja stå på Stora Torget i Sundsvall och ta emot folkets jubel och känna sig värdefull.
Timrå IK i all ära. Men jag säger bara "Lunkan" - det räcker!
ernie eagle: Varför ska lundkvist ha det??? Jag Tycker att Ander Johansson ska ha det, Han blev nyligen Rankad tia i världen i sin sport, Strongman. han har verkligen tagit klivet fram, och är nu i världseliten. Tycker hellre han ska ha det isåfall...
ernie eagle: Visst känns det kanske dumt att Timrå IK ska ha del i alla pristagare. Men när man gör en sådan säsong som man gjort så är det klart att det inte bara kan gå förbi bara för att vi haft del i 2 pris tidigare.
Att Lunkan tackar nej till Djurgården kan väl ändå inte vara större än det Timrå IK gjort denna säsong?
"årets drake".
Surfa in på sundsvall.nu och klicka er in på länken till årets drake.
Där skriver ni in Kent som förslag.
Eller har ni ett bättre förslag???