1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590622 inlägg · 6217 ämnen

Lilla SM 2012

« · 1486844 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012

Hellre skulle jag spela för ett mästarlag som antagligen vänder och går upp direkt än för ett förlorarlag som eventuellt ordnar en konstgjord andning. Oavsett serie nästa säsong så är det nog kört för oss. Men det var kul så länge det varade... 

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Många av gamlingarna lär nog ta sitt kollektiva ansvar och stanna ett par säsonger i DIF innan dom lägger skridskorna på hyllan. Däremot kanske man skulle ta ett skott på en sån som Zibanejad (om Senators vill ha honom på tillväxt en säsong till).

Vi skeppade ju nyss över Lander och Pääjärvi, Friberg har haft en helt ok säsong hos oss och kanadensarna såg väl hans kapacitet under JVM också. Senators ser säkert att han spelar i högsta ligan om han ska vara på tillväxt. Varför inte hos oss? (förutsatt att vi klarar oss kvar) Speltid lär han ju få.

Kommentera

Berglund:Ragnarsson ;)
Kommentera

mikenomad: Ja . Och framför allt mr djurgården . Ölvestad
Kommentera

fredriko74: Kan tänka mig Wesslau också.
Kommentera

Berglund: Daniel Tjärnqvist är väl att föredra framför Granath också. =) 
Kommentera

Berglund: Ingen! Punkt slut.
Kommentera

Berglund: Mario Kempe som har sina rötter i Kramfors bör ju väl platsa på 4 linor ? 
Kommentera

Vilka spelare från Djurgården kan va aktuella för oss då? :-P
Kommentera

Alltså det måste stämma att Sanny L har någon form av diagnos, har ju ryktats om det. Personligen var jag skeptisk till en början, men nu börjar jag tro han kan han släng av nåt. Hans blick och sätt att prata talar för. 
Kommentera

fredriko74: Ja det e nog runt 600-650 lediga sitt just nu.
Kommentera

mikenomad: Viktigt! Alla pengar man kan få in nu är kan vara tungan på vågen. 
Kommentera

fredriko74: Ja det är det nog..vet ju inte hur det ser ut på ståplats. Men är det bara 500 lediga idag blir det lapp på luckan utan problem.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Men det är säkert 500 lediga tot just nu. 
Kommentera

fredriko74: Det är främst längst upp på J, K, L och A som det finns några hundra platser samlade. I övriga arenan är det ströplatser eller slutsålt.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Vet inte om jag vill kalla det ströplatser, är iaf minst 500 platser lediga om man kikar runt på alla sektioner. 
Kommentera

superfalle: Exakt som de ska vara då, ska vara nära fullsatt om inte fullsatt. Viktigt för både ekonomin men även för laget att känna stödet. 
Kommentera

Den som funderar på att köpa en biljett MÅSTE sluta fundera för annars kommer det fyllas på med alldeles för mycket Leksandsdrägg som kommer göra tisdagskvällen odräglig även om vi vinner. 

En av de platser som brukar bli utsåld allra sist är sittplats närmast ståplats på bortaklackens sida, den sidan är helt slutsåld nu. 

Kommentera

fredriko74: Finns väldigt lite platser kvar ser jag . Ströplatset
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, de som inte går på tis förutsatt att man har förhinder på något vis, och dessutom som har sympatier för Timrå IK. Ja, den el de personer bör nog aldrig mer besöka EON, de kan börja fokusera sig på fickpingis istället. 
Kommentera

Hahl Bundy: Biljett äro införskaffad. Självklart!
Kommentera

Hahl Bundy: Yea . Come on
Kommentera

En påminnelse....så ni inte lyckas med bedriften att glömma eller missa.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco:
"Jag har sett två matcher live den här säsongen, kalla mig medgångar (eller småbarnsfar...). En torsk mot DIF uppe i Timrå, en torsk mot AIK på hovet. Men nu ska jag och Redax2 till Örebro på lördag. Det räcker med en poäng för mig."

tack då! Nu stannar du hemma resten av kvalserien, punkt!
Kommentera

Olle:Problemet idag var inte att stänga en 2-0 ledning. Vi gick för 3-4-5 i första och delvis i andra.De var problemet.Sedan som många nämnt trodde väl ingen att man kan gå på med 8 raka segrar, det vore ju för sjukt. Sedan har vi haft medflyt i många matcher, det kan ju inte hålla i sig i alla matcher. Hoppas att inte fru Fortuna övergivit oss för restan av säsongen. 
Kommentera

I Kvalserien 2000 vann Timrå de sex första matcherna för att sedan torska tre raka. Sedan avgjordes alltihop i sista omgången. Det fungerar så här i sportens värld. Inget man kan påverka. Allt talar nu för någon slags genomklappning mot Leksand och sedan handlar det om att ta EN jävla poäng avsågade Karlskoga. Fixar man inte det är det bara att glömma att man är ett lag för elitserien 2012/13. Läget blir för övrigt allt tydligare ju närmare Kvalseriens slutfas vi rör oss. Inför denna omgång syntes allting mer eller mindre klart med fortsatt elitseriespel men nu lutar det åt att LIF tar den platsen. RBK fixar det nog på egen hand. 
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det vore väl något? Bremberg slarvar i hemjobbet och Torp lackar ur och kastar handskarna. Disciplin.
Kommentera

Här snackar vi hjärta. Tar till och med en fight med de sina. Respekt!
www.youtube.com/watch?v=pzhkPfZwk20
Kommentera

Piros får inte förnyat i HV. Fast han svek och gick tillbaka till dem så är han i mina ögon ett namn jag gladeligen skulle se i TIK nästa år. Då räknar jag med att man fixar ES kontraktet. 47 matcher , 12 mål , 13 ass är klart bra. 
Kommentera

Hahl Bundy: Näääe nu överdrev jag :-). Men jag försökte iallafall
Kommentera

Timrå Icon: Gjorde du? :)
Kommentera

Hahl Bundy: Tänkte väl jag också....
Kommentera

Timrå Icon: Nä på matchen....smurrto.
Kommentera

Hahl Bundy: På mig...?
Nää inte Olle inte. Han är mer luttrad än han ger sken av ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag är fortfarande sur.
Har Olle skitit på sig än?
Kommentera

Olle: Jag har också en dålig känsla....
Kommentera

Olle:Bortsett från den här matchen och till viss del förra har man ju ändå haft ett solitt försvarsspel. Problemet tror jag uppstod förra matchen då grabbarna var så sugna att avgöra redan då att de tappade koncepten och förivrade sig, dvs man avvek från gameplan, tappade tålamodet... den skiten följde med ner till Örebro också och jag hoppas de har begravt den där, för nu ska vi återgå till det spel som gav oss poängen i de 7 första matcherna. Att tappa konceptet och bli desperat är ungefär lika effektivt som att ligga och bli förbannad för att man inte kan sova när klockan närmar sig 4 på morgonen och man måste upp kl 6.

"FAAAN nu måste jag sova!!!111"

Kommentera

Kattgubben: Vi kan ju inte ens stänga matcher med tvåmålsledning, hur ska vi kunna ta poäng om vi spelar på resultat 0-0 från start?
Kommentera

Olle:1-3-1-hockey och sarg ut. Tålamod. Slå icing, vinn tekningar, tråka ut Leksand. Ta en pinne. Jubla. Profit!
Kommentera

Kom ihåg att släcka lampan i Earth hour och sörja TIK ikväll. Challe påpekade just att han har två års kontrakt med Djurgården, så han är räddad...

EDIT: Jag menade givetvis att han ska nu rädda Djurgården tillbaka till Elitserien.

Kommentera

Kattgubben: LIF toppar formen och vi dippar vår. 1-4 känns inte som ett omöjligt resultat om man nu inte tar sig i kragen efter eftermiddagens värdelösa insats.
Kommentera

DJ Hemp:uddamålsförlust mot leksand ger oss 8 upp i målskillnad mot leksand och ytterligare en uddamålsförlust mot Karlskoga ger oss 7. Då snackar vi alltså om att Leksand ska spöa Örebro med minst 7 mål? Nej, största risken är väl att vi förlorar med 0-3 eller större mot just Leksand. DÅ blir det riktigt darrigt!

Spela tight-ass-tråkig hockey mot Leksand och säkra en pinne eller se till att hålla nere förlusten med max en kasse så ska det till fullkomlig härdsmälta för att vi ska tappa kontraktet.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp:
Om det blir en tredjeplats får ni göra som Djurgårdarna, hoppas att Timrå degraderas av ekonomiska skäl. ;0)

(å fan. det känns som en logisk volt nånstans. men jag kan inte sätta fingret på var...) 

Redigerad kommentar

Kommentera

Precis som väntat. Sedan blir det väl uddamålsförluster även mot Leksand och Karlskoga. Och som grädde på moset skåpar LIF ut Örebro. Summa summarum en tredjeplats i Lilla SM. Starkt jobbat!

Kommentera

haha så har vi stöd från Bajen Fans som funderar på att starta en insamling åt Timrå ifall vi inte skulle klara av det ekonomiska!
Kommentera

Bragd-Birger: "Annars, om vi får prata Lilla SM här och inte enbart surra med Timråfixerade Modolider, verkar DIF tvåla till Leksand. Ett rätt trevligt faktum, eftersom jag näppeligen tror att DIF kommer att missa det här. Oavsett hur trevligt det vore så är det nog mest en mysig dröm."

En mysig dröm förverkligad, återstår den största. :)

Kommentera

Nyström idag.

"Samtidigt har dessa storheter på dekis fått en välbehövlig hockeylektion i denna kvalserie.

Av Timrå och Rögle.

Snacka om att aldrig tycka synd om sig själva. Snacka om att våga spela sin hockey, tro på sig själva och till och med ha roligt av bara farten,

Timrå hade kunnat hitta massor av ursäkter efter golgatavandringen under elitseriens grundserie. Rögle hade kunnat stupa av utmattning efter förkvalet och skälla på det täta spelschemat i stället för att åka skridskor tills man har blodsmak i munnen och sedan bara köra ännu hårdare."

Kommentera

Per HApps: citat: En höna av en fjäder, eller en fjäder av en höna? Timrås ekonomi kan bli Djurgårdens räddning | Kvalserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet

---- Alla lika inför "lagen", kan vi inte låna av SHL? DIF kunde ju. -------

www.difhockey.se/historia.php

Året 1987 "Efter någon vecka kom det fram uppgifter om att DIF:s bokslut visade en gigantisk skuld om 12,3 miljoner kronor" " Efter ett ackordförfarande (som innebar att fordringsägarna fick 25% av huvudskulden) kunde krisen klaras av, även om DIF var extremt nära en konkurs."

vidare "I april 1993 kom så nästa kalldusch för djurgårdsanhängare. Den dåvarande ordföranden Lars Hedström hade nämligen under lång tid systematiskt tömt DIF:s konton och satt sprätt på pengarna, antingen genom egen konsumtion eller genom spekulation på råvarubörsen i London. Den totala summan som förskingrades fastställdes i Stockholms Tingsrätt att bli 5.126.338 kronor + ränta (totalt inklusive ränta rör det sig om drygt 6,5 miljoner kronor). För att i möjligaste mån hålla spelarna skadeslösa fick man ta upp ett lån av Svenska Ishockeyförbundet om fyra miljoner kronor med Svenska Hockeyligan (SHL) som borgensman. Tilläggas bör i detta sammanhang att Lars Hedström dömdes för förskingring till tre års fängelse, samt att betala skadestånd till DIF med ovanstående belopp. Domen till trots var DIF:s ekonomiska situation tillbaka på 1987 års krisnivå!"

Noterade detta , se www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article10407711.ab

Wennerholm sätter plus på…

...ekonomin

Det är rött i kassaboken och Djurgården startar den här säsongen på minus 900 000 i eget kapital. Men det är överkomliga siffror. Har budgeterat med en omsättning på 70 miljoner i år får absolut inte missa slutspel. Då är det kris.

Kommentera

Simmalugnt:4-0 Olofström nu....
Kommentera

Simmalugnt: Han ser Let's Dance ;-)
Kommentera

« · 1486844 · »