1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1466717 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
Nybbe: skaffa twitter och titta själv. så svårt är det inte.
Kommentera

Kerstin_k: Nej ! Inte jag
Kommentera

Kerstin_k: vart finns Twitter? Hur gör man, vad är det?
Kommentera

Pucken: Nu lär den store ledaren TJ kliva ut och säga att media är ute och cyklar och klargöra läget. Han har tidigare med all tydlighet satt ner foten och förklarat alla rykten runt Timrås ekonomi mm. på ett föredömligt vis. Jag är trygg med våra stora ledare inför kommande stordåd!
Kommentera

Pucken: Man kan bara säga Cirkus Timrå är i gång igen.

Dom spelare som misstycker är nog desamma som förra gången.

Plocka bort dom för tid och evighet !

Kommentera

Pucken: Alldeles uppenbart att det är något som stör. Den lilla tid Ante hade huvudtränarsysslan såg man ju rätt snart att han definitivt var på rätt väg. Nu är vi ju på väg mot säsongens absoluta botten, sett rent kvalitetsmässigt.
Att Granath uttrycker sig som han gör ser jag inte på annat sätt än att det faktiskt finns intern kritik mot Andersson och att det kommer brisera fortare än vi nog anar.
Det här är det sista det här laget behöver. Kvalserien närmar sig med stormsteg och laget fumlar fortfarande i ett totalt mörker.
*ryser*
Kommentera

Nybbe: Tro inte på allt Bajsbladet skriver.
Kommentera

ÖstrandsNisse:"Att Granath uttrycker sig som han gör ser jag inte på annat sätt än att det faktiskt finns intern kritik mot Andersson och att det kommer brisera fortare än vi nog anar."

Hm och vad sa han då? Jo:

"Lagkaptenen Elias Granath säger så här om Sportbladets uppgifter:

– Det där är ingenting jag vill kommentera. Vi har haft många tunga perioder under säsongen och jag tycker fortfarande att det är en bit kvar innan vi är på rätt väg."

Nice att tolka så mycket från det där kortfattade uttalandet som innebär att Granath väljer att inte kommentera.......

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Den här typen av interna missnöjesreaktioner lär ibland ses hos företag som släpar med löner och andra överenskommande...

Nästa steg blir kanske att TJ säljer ismaskinerna och låter juniorer och idiell kanslipersonal skrapa is i pauserna. Lär både bli billigare, ge likvida medel och litet plus i "den store ledarens" pissa på sig CV.
Kommentera

arnio: Du måste vara Brynäs svar på typ Nordkorea. En klassisk saftdrickareunderhuggare in Jim Jonesstylich.
Kommentera

arnio: Med tanke på att Granath varit väldigt tydlig mot media att allt var jättebra i föreningen (även när det inte var det under Perra) så blir jag lite fundersam över hans uttalande.
Naturligtvis spekulerar jag men jag tycker inte att Granaths svar känns så där jättepositivt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det var den länken ja.... Jag tror jag loggar ut.
Kommentera

Smokey: Du måste vara Timrås svar på analklåda
Kommentera

Pucken: Ett gäng gagnlösa spelare som skyller på tränaren, spelar ingen roll vem som tränar det här laget.
Kommentera

Ambroo: Här mådde man hyfsat. Loggade in läste länken.....nu loggar jag ut.
Cirkusen är igång ser jag.
Good bajs.
Kommentera

Hahl Bundy:
Kommentera

arnio: Det finns fler som tror att substansen i den artikeln stämmer.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ursäkta TT, där snackar vi Roxette.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nä, det kom en värre nyss.  ;)
Kommentera

Jockz:Så där går det när man har total INAVEL i föreningen,NU behövs nytt blod
Kommentera

Det var den länken ja.... Jag tror jag loggar ut.

...och återkommer inte förrän allt är klart och slut.

Vilken jävla förening! Fy fan!!

Lägg ner skiten redan nu så vi slipper skämmas och må dåligt något mer.

Det är lätt att klaga på tränare hela tiden när vi i själva verket har ett lag med så äckligt många fantastiskt dåliga hockeyspelare som dessutom skiter i allt kring Timrå IK.

Nu borde det vara läge för den mycket misskötta ledningen att kliva fram och visa handlingskraft.
Kommentera

zaccodog: Ja nu gråter dessa jävla soper ut i media för att man måste träna under en helg och inte få kan gå på krogen ?? Finns ingen tränare som kan trolla med ett lag av stryck rädda kärringar som bara tänker på att mjölka ut pengar KRÄK. Under Ante vann man en match Tommy två just nu. Spelarna  med Granath tant Hagos farbror Bremberg ni är inte bättre än tabellen VISSAR "sy virka sticka" passar er bättre.
Kommentera

Modano:
Exakt, släpp sargen grinungar och börja spela hockey i stället. Det är ni som skall göra det som ni har betalt för, djävla latnackar !
Kommentera

Per HApps: Jag tänker absolut inte ta spelarna i försvar. Naturligtvis har dom stor del i att det ser ut så här. Men jag tycker att Tommys ledarstil och spelsystem ser ut som en "Perra light version, lite sämre på alla punkter". Kan det inte vara så att Tommy faktiskt sätter käppar i hjulet, från den idé som Ante försökte få in? Och även om spelarna i sak inte har något med vilken tränare som föreningen väljer så hade det kunnat vara en idé att kanske föra en dialog med spelarna innan man släppte Ante/Henrik-tänket.
Jag får känslan av att det inte alls var populärt.
Kommentera

ÖstrandsNisse:
Men då måste man köra "all in" med Ante och Henke om dom nu vill det och att slapptaskarna till spelare är med på det.

Maken till Pajasförening har jag då aldrig varit med om, vad fan visar Thomas och Christer upp för ledaregenskaper?

Han dom suttit som projektledare för ett 100-millars projekt som nu klubben omsätter hade det kört i diket vid första kurvan.
Kommentera

Per HApps: Både Johansson och Ericson har mestadels lyst med sin frånvaro det här året så att sätta tilltron till dem är som att hoppas slå Northug i en spurt.
Jag har fått känslan av att de sitter av detta sista år utan större engagemang, jag kan ha fel, men det är känslan.
Det kommer säkert någon kommentar till Aftonbladets påståenden i någon av våra lokalblaskor endera dagen. Jag skulle tro att det är Nubben som kommenterar och så kanske det ska vara när det trots allt handlar om spelartruppen.
Kommentera

Är det bara jag som tror att det är Bremberg som är liiite för bra polare med timrå-hataren Tomas Ros?

Sen är det säkert fler än Bremberg som är less på tränaren men det är bara Bremberg som lipar i AB.

Kommentera

Mackelito: Timrå IK har en aura av ren svärta fastetsad runt klubben. Och den suger energi. Den måste bort.
Kommentera

Lite statistik på det då...
Kommentera

Nu är huset som kolan bodde i på majorsgatan 37 sålt,för 2,1 miljoner.
Kommentera

Pucken: Lät billigt. Bra läge ju. Villorna på avkrokar som Alnö går väl på liknande belopp.
Kommentera

nu har nog fan dom två röda tallarna ruttnat och ramlat omkull, jävla pajas förening. Hade kanal 5 varit på hugget i början av säsongen så hade dom ju haft material till tidernas dokusåpa.
Kommentera

Anonymous: Nästan så att jag älskar nätet ibland. Där kan man läsa att Conferera köpte för 2,5 lade ut den till försäljning för 2,2 men fick bara 2,1, överlåtelsedatum var redan i november. Så det var ett tag sedan. Namn på köpare tänker jag inte skriva men det var privatpersoner och kvinnan har samma efternamn som en tidigare timråtränare.
Kommentera

Anonymous: billigt? Huset är ju skrämmande litet och känns
Mer som radhus-style än villor. Typ mindre hus som är upplagda som vanliga radhus. Och vem vill bo där överhuvudtaget?
Kommentera

Blizzard: Jag har inte varit inne i huset men det vi hade gick som 90 kvm, men det var bara huset ovan mark som räknades. Lika många kvadrat var källare. Så två sovrum, gillestuga, tre förråd, bastu, duschutrymme och en toalett räknades inte.

Här verkar det ha varit 64+64kvm. Fast biytan kan ju vara garage, då är det litet.

För mig är Södermalm ett toppenläge, en av de bättre lägena i den här staden. Nära allt men ändå lugnt. Jag står fast vid att det var bra pris.
Kommentera

Det är väl ingen större hemlighet att vår eminente klubbdirektör mer eller mindre lagt av och bara inväntar slutdatun 04-30. Glöden och inspirationen har falnat kraftigt hela sista året. Vad det gäller tränarsidan är det väl heller ingen större hemlighet att det bland spelarna var en kommentar som gällde när Andersson presenterades. Tommy who ? Jag skrev i ett inlägg tidigare, vad har Andersson för meriter ?, vad har han vunnit ?, åstadkommit ? det får inte räcka med att ha spelat i klubben för ca. 50 år sedan. Ante var och är mycket omtyckt av spelarna, tyvärr hade Nubben redan från start bestämt sig för en "erfaren" tränare till kvalserien. Inget fel i det om han hade fått buttre Harald, men LHC behövde inte anstränga sig över hävan för att vinna över Nubben i den budgivningen. Nubben var i det läget fastlåst utifrån kommentarerna att en tränare med erfarenhet skulle in, presige, ja något åt det hållet blev kontentan. Då kom Tommy A., kompis med Rolle E. på ST med meriter liiite bättre än hos oss läktarcoacher,. men inget som imponerade på spelarna. Frågan är om Nubben och Thomas J. samt Christer E. biter i det sura äpplet och inser vad som sker eller envist håller fast vid en "professor" vars bäst före datum är historia ? Är vi den nya Titanic ?
Kommentera

Nisse: "Meriter", ja Perra hade väl "meriter" men det gick väl inte så bra då heller trots "meriter". Gnällplösar.
Kommentera

Anonymous: Forntiden saknar vissa, gissa vilka.
Kommentera

Nisse: Oj det är en jäkla massa. E-type tex har ju krog med vikingatema. Sen är ju vissa som anammat stenåldersdiet för att det anses nyttigt.
Kommentera

Om Sundsvall hänger med kan väl vi? Eller kanske det inte var fullt så enkelt.

17:35 1-0 (PP1) ÖHK 15. Löwdahl, Henrik
24. Strömberg, Conny
18. Aulin, Jared
24:39 1-1 (EQ) SUN 41. Lindholm, Pär
6. Berglind, Victor
33:31 2-1 (EQ) ÖHK 20. Weinstock, Marcus
18. Aulin, Jared
19. Keith, Matt
38:34 2-2 (EQ) SUN 10. Pettersson, Adam
26. Lindström, Tobias
21. Enberg, Niklas

2.02 spelat av tredje och ställningen är fortfarande 2-2. S-vall grejade precis ett BP.
Kommentera

Dream Team: skillnaden är att sundsvall har inte gett upp, det har timrå. 7-0 idag
Kommentera

Hahl Bundy: Låter som han beskriver sig själv i vad som saknas också...
Kommentera

Frella: Bra där.
Jag sparade den kommentaren till er eftersom jag tycker likadant.
Kommentera

Hahl Bundy:Vidrig läsning, men man visste ju det innan. Man kanske borde ta en ordentlig funderare huruvida man överhuvudtaget borde spela såna spelare när det verkligen gäller. Vilka håller riddarn på? Kan man lita på att han inte sänker Timrå om DIF skulle ligga brunt till i KS.... Fan vad paranoid man blir!
Kommentera

Hahl Bundy: fan vad han vet bäst och klagar på allt och alla, att hans ens vågar öppna käften han kan inte ha någon somhelst självinsikt, skulle skämmas ihjäl om jag var honom!

Det värsta är när han är en av de sämsta i en period och sen står i pausen och kritiserar hela laget för att allt är fel, EXAKT så gjorde Kolan också!!

Är det någon som ska få öppna käften och kritisera så är det Hallin! han gör sitt bästa i varje byte och jag är sjukt glad att vi har han i KS, hans namn har man hört mest i de två senaste matcherna..
Kommentera

K 08 Lördag 120331 16.00. Där kan man i alla fall slå fast att vi får en bortamatch eftersom Giffarna har premiär samtidigt.
Kommentera

Scenario, Örebro är klar för ES inför sista omgången, en omgång där DIF och TIK möts, oavgjort räcker för er att klara er ES plats. DIF leder med 2-1 och ni får ett PP med 2 minuter kvar...

Spelar ni ert lags dyraste spelare? Får han spela öht den matchen? 

Han håller på era motståndare, och helt ärligt skiter han i vilken jävla division TIK spelar i då han bara vill ha lönen.

Smaklig måltid. Blir en spännande vår detta. 

Är lillRiddarn gnagare eller gårdare? 

Kommentera

spud: Intressant scenario.... eller om han skulle få ett friläge i slutminuterna.

Man vill inte tänka på det hela.

Kommentera

« · 1466717 · »