1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1468154 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
spud: Riddarn är apa ut i fingerspetsarna! han brukar twittra om dom och hylla publiken!
Kommentera

spud:

"Stefan Ridderwall

8094 på Hovet idag, inte bara Bajen som kan.."

"MarcusHasselborg

apropå underhållning. Hur tror du det blir att möta DIF i kvalserien? Personligen innebär det en splittring.

Kommentera

Riddarn kan fara..
Kommentera

Blizzard:Bänka riddarn och linkan om DIF hamnar i kvalserien. De kommer inte vara tillräkneliga,
Kommentera

Blizzard: Fast det är ju Hallins förmåga att ge 100% på isen utan att stå och lipa framför kameran i paus som gör honom till ett föredöme, speciellt när man jämför honom med en idiot och en diva som Bremberg.

Nä ställ av djurgårdspacket när vi börjar närma oss dom viktiga matcherna. Förrädare i dom egna leden är väl det sista vi behöver i truppen efter en säsong som denna.

Kommentera

Troja-Örebro 5-0. Åker de bara och väntar på kvalserien eller är de kanske inte så jävla vassa ändå?
Kommentera

T T: Hoppas på det sistnämnda =) 
Kommentera

T T: Det lär väl inte precis vara avdelningen motivation slår klass heller, då Troja har en rätt god bit fram till playoffspel. Fast å andra sidan så är ju inte Timrå IK bäst varje match den här säsongen heller, varför skulle Örebro vara det?
Kommentera

Har kikat på SSK-LIF ikväll och kan inte annat än att bli imponerad av LIF. De kommer bli onödigt svettiga att möta, åker mycket skridskor, håller ihop laget på ett briljant sätt. Tror de har mycket stora möjligheter att göra det jobbigt för ES lagen. Puhh blir inte alls roligt detta, måtte gud vara med och att de lätta målen kan börja trilla in lagomt till kvalserien börjar. 

Ångest! 

Kommentera

För oss som nu inte tvivlar längre så gör ST ALLT!!1! som står i deras makt för att hålla hoppet uppe!

Kommentera

Dream Team: He he
"Tar Linköping tre poäng i dag samtidigt som Timrå tar noll står det definitivt klart att det blir spel i Kvalserien."
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, exakt. Vi har tagit 8 trepoängare på 47 matcher hittills den här säsongen. Åtta av fyrtiosju möjliga. Att vi skulle ta full pott på de resterande 8 matcherna känns ju, ja, inte för att överdriva och "sänka" laget i onödan, totalt omöjligt.
Kommentera

Hahl Bundy: ser tungt ut

Redigerad kommentar

Kommentera

Dom som nu i sin vildaste fantasi drömmer om att #84 Lundström skulle var åtminstone lika bra som sina konkurrenter i kvalserien kan sluta fantisera.

"Som namngiven målvakt kan Magnus Hellberg pendla mellan lagen hur mycket som helst."

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Jag skulle bli klart förvånad om han spelar Kvalserien. Känslan är väl mer att Frölunda vill ha igång honom innan slutspelet. Väl där lär han vara hos Frölunda.
Kommentera

JimmyH: Tja, det verkar ju fullt logiskt om det är så. Frölunde vill väl heller inte riskera att stå med endast en målvakt som håller måttet i ett slutspel.

Det var nog jag som såg spöken lite för snabbt i morse...
Kommentera

Vem tror ni blir 1:e målis?
Jocke, Riddarn el. Aleksis?
Kommentera

Hahl Bundy: Jocke, helt självklart. Han har vunnit flest matcher, och har en mycket högre lägstanivå. Aleksis har via 2 ggr 0-6 spelat ut sin roll helt tycker jag. Glöm heller inte bort den prestation som Jocke gjorde ifjol iklädd Frölundatröjan under slutdelen av grundserien när han höll tätt i ett lag som stod under enorm press. Om det laget hade ett bättre försvarsspel än Timrås dito den här säsongen ska jag låta vara osagt, men mitt val är oavsett vilket helt glasklart.
Kommentera

Dream Team: Jocke tycker jag.

Hur spelar J20

Kolliderar deras matcher med Timrås så att vi inte kan ta spelare av dom, eller behövs dom i j20 just nu ,har dom betydelse fulla matcher kvar?

När kan dom vara tillgängliga?

Kommentera

Dream Team: Jag är nog inne på ditt spår men jag har även ett ganska gott öga till Riddarn. Han har gjort en hel del bra matcher oxå. Lite kluven här men Jocke vinner med en hårsmån.
Aleksis går bort trots att det definitivt inte är hans fel att han släppt in så mycket.
Laget har uppträtt ytterst illojalt mot honom i dessa 2 matcher
Kommentera

Hahl Bundy: Jag hade oerhört lågt förtroende för Jocke när han värvades och när säsongen drog igång. Idag är han given etta i min bok. Ridderwall gör någon bra match här och där men han har inte lyckats vinna särskilt många matcher åt laget och Aleksis har på något sätt diskvalificerats redan med två raka 6-0 matcher.
Kommentera

Frella: En bredd på målvaktssidan i slutdelen av säsongen är förstås bra, för mer än bredd har ju inte Aleksis lyckats bidra med. Fast man visste förstås vad man tog in också. Men jag gissar att man sonderade terrängen även på mer givna toppmålvakter för att om möjligt höja klassen på laget. Men som det givna bottengäng man varit ända sedan i höstas så var det nog en svår uppgift att få hit någon på den nivån, allra helst när vi inte har några feta sedelbuntar att prassla lite extra med.
Kommentera

Dream Team: Nubben jagade väl Marty Turco t ex enligt Sjöberg på Expressen. Om han sen är bättre än de vi redan har i dagsläget låter jag vara osagt men han har ju iaf meriter.
Kommentera

Dream Team: Jocke har vunnit fler matcher, men Riddarn har bättre både GAA och SV% så jag är kluven här. Jämnt skägg!
Kommentera

Kevin O Shea: Personligen skiter jag fullständigt i statestik . Jag gillar däremot vunna matcher . Så jocke är min absoluta favorit . Däremot så efterlyser jag lite beslutsamhet när man direkt ser att en målvakt har en dålig dag och sprattlar omkring i målet , att man då kan ha modet att byta ut honom innan matchen är körd . Väldigt ofta ser man efter bara några minuter om målvakten känns trygg för dagen
Kommentera

Kevin O Shea: Har du tänkt på vad den skillnaden kan bero på? Stefan har släppt in 25 kassar mindre än Jocke, men också stått ett färre antal matcher, 22 mot 28. Där har du en sak som gör att hans GAA ökar. Rent krasst så litar jag enormt mycket mer på Jocke när han står än när Riddarn gör det.

Lägg till fenomenet straffar där man snabbt sett att Ridderwall har ett helt parkeringshus mellan benskydden att göra mål på. Jocke känns mycket tätare, även om inte heller han gjort sig känd som en puckmotare av nåt större snitt. Jag vill alltså inte höja Joakim Lundström till skyarna här, bara motivera vem av de två jag tycker ska sättas först.
Kommentera

Intressant statistik för de fem senaste matcherna. Våra siffror är helt absurda egentligen :O
Kommentera

Kattgubben:

"Timrå den klart sämta BP-procenten"
sett till procenten har luleå sämre.

TIK " (65,38%)"
Luleå " (62,5%)"

Vi har ju haft fler BP och släppt in fler mål så vi har ju vart dåliga på fler BP men endå, Luleå har ju sämre.

Kommentera

Blizzard:Det som måste blir ljusår bättre är ju skotteffektiviteten. vi har gjort mål på 1,86% av våra skott. Ska det fortsätta så måste vi ju skjuta över hundra skott för att vi ska vinna, om inte målvakten står på huvudet.
Kommentera

Kattgubben: Jaa blir svettigt att måsta skjuta 55 skott typ för att få ett mål i kvalserien :/
Kommentera

Det ser ut som att vi kommer få ligga sked med DIF i kvalserien...

Kommentera

Dream Team:Linköping ser ut att ligga bra till just nu oxå, har en bra trend (*not*). Surgården gnider på , ser lite halvheta ut,  mkt kämpa iaf. Det avgörs nog sinsemellan i nästa omgång (DIF-LHC). väcksjö kan  bli en bubblare. Det blir intressant iaf. Mitt tips:Linköping
Kommentera

Dream Team:

Nu står det klart att våra lag kommer mötas i kvalserien. Behöver bra tips på relativt billiga hotell i Sundsvall? skall boka så snabbt spelschemat släpps

Kommentera

mattias - 74: Vivstavarvstjärns camping....
Kommentera

mikenomad: Haha! Där borde spelarna bo.
Kommentera

Bortamatcher i lilla SM 2012. 2 lördagar samt avslutande match 6/4 på långfredagen.

Bortainvasion?

Kommentera

Johnny B Goode: "I Sverige heter det långfredag eftersom dagen skulle präglas av sorg då dagen varit lång och besvärlig" (för Jesus den gången)

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny B Goode: Det gör ju sannerligen vår golgatavandring ännu mer autentisk.
Kommentera

Johnny B Goode: Vet man vilka matcher som blir borta och hemma?
Kommentera

JNS:

ES lagen möter varandra första omgången, det sämsta från grundserien av de två börjar hemma i första matchen för att avsluta borta mot samma motstånd i sista omgången.

• Hemma tor den 15/3 19.00
  • Borta lör 17/3 16.00
  • Hemma tis 20/3 19.00
  • Borta tor 22/3 19.00
  • Hemma lör 24/3 16.00
  • Borta tis 27/3 19.00
  • Hemma tor 29/3 19.00
  • Borta lör 31/3 16.00
  • hemma tis 3/4 19.00
  • borta fre 6/4 16.00
Kommentera

Johnny B Goode: Okej men är de inte tvärtom? modo kom  sist förra året och fick börja borta.
Kommentera

JNS: Frågan är vad som är bäst? Börja hemma och kanske få en bra start eller ha avslutningsmatchen hemma, jag lutar åt det senare.

Modo fick ihop 20p ifjol i Kvalserien. Bara 5st 3poängare. Jag är nervös :/

Kommentera

JNS:

Du har rätt,,,,,,

det blir tvärtom mot vad jag skrivit......

Kommentera

Johnny B Goode:

• borta tor den 15/3 19.00
  • hemma lör 17/3 16.00
  • borta tis 20/3 19.00
  • hemma tor 22/3 19.00
  • borta lör 24/3 16.00
  • hemma tis 27/3 19.00
  • borta tor 29/3 19.00
  • hemma lör 31/3 16.00
  • borta tis 3/4 19.00
  • hemma fre 6/4 16.00
Kommentera

Johnny B Goode: Jag tror att det ändå kan bli din första variant då man knappast vill krocka med Giffarnas premiär den 31:a.
Kommentera

T T:

Kollade i min spåkula och den sa att Timrå och Leksand spelar ES kommande säsong.. Bara så ni vet.. ^^

Kommentera

mattias - 74:

Om nu Timrå mot all förmodan skulle klara sig kvar efter kvalet.
Hur skall de då kunna resa sig och vara en slagkraftig konkurrent i elitserien nästkommande säsong?.

Kanske ett stort åtagande från kommunen vore på sin plats isåfall.
TIK är ju trots allt Timrås stolta "ansikte" utåt.

Kommentera

Olle Nilsson:

Jag bryr mig egentligen inte vilka som går upp bara Leksand gör det =)

Kommentera

mattias - 74:

Leksand och Timrå  , DIF degraderas

fest hela kvällen

Kommentera

« · 1468154 · »