1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1473233 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
Timrå Icon: skål pårej! vart tog du vägen igår kväll då, jag hade fest med spud här ja helt ensam.
Kommentera

Om 11 dagar börjar årets stora hockeyfest.

*längtar*
Kommentera

mikenomad:

On my command , unleash hell ?

Kommentera

mikenomad: Får man stänga Eon för bortasupportrar månntro...?
Så allt riktigt folk får plats liksom...? :-)
Kommentera

Timrå Icon: Det blir nog svårt men här på forumet borde det gå.
Kommentera

T T: Do it!!
Kommentera

Vi slipper nog MIF i kvalet iaf :)
Kommentera

Kattgubben: Högström i högform.  ;)
Kommentera

Kattgubben: inte samma flyt idag :)

58:12 3-5 (EQ)
ENG
VIK 17. Berg, Jonte 
58:01 GK Out MIF 40. Sjögren, Pontus 
58:01 TO MIF Timeout
Kommentera

Blizzard:Men det var fan spännande ett tag där -- onödigt spännande.
Kommentera

Kattgubben:

Snart börjar er värsta månad i ert hockeysupporterliv. Laddade?

Kommentera

yngwie: äh kan väl inte vara så värst värre än när Lello tappade skenan..
Kommentera

KORITFW:

Ladda upp med öl och en gammal TV ni kan slänga ut genom fönstret efter sunkig hemmatorsk. Klarar ni er kvar får ni inte börjar tokvärva sönder elitserien nästa säsong. Har fortfarande svårt att smälta att ni bjöd över på Bremberg.  

Kommentera

Kattgubben: Jag har bestämt mig. MoDo går till slutspel och vi åker ur.
Allt annat är ren bonus :-)
Kommentera

Timrå Icon:Jag ser att du är optimist. Jag vågar nog säga att vi går i KK och MoDo tar SM-guld. Allt utöver än det får betraktas som en ren bonus. :=)
Kommentera

Icing-Ove:

Huvudsaken dom inte slänger ut ölen.

Kommentera

yngwie:

Där går gränsen!

Kommentera

Kattgubben: Ja det tror jag också. Skulle nästan kunna spela på det.
Var är den där Stoff.....?
Kommentera

Timrå Icon:

Stoff har ju redan spelat MoDo som vinnare, det har han ju avslöjat tidigare.

Kommentera

Timrå Icon: Man får ju vara nöjd ändå så länge man inte blir nerslagen och personrånad på vägen hem efter en förlust, tycker jag. Jag vet inte var han håller hus faktiskt.. han dyker väl upp efter nästa förlust antar jag. :)
Kommentera

Blizzard: Imorgon har jag "sportlov" så nu tänkte jag sporta till mig med en öl ;-)
Kommentera

yngwie: Har han gjort det...? Smart pojk. Timråit och allt :-)
Kommentera

Kattgubben: Ääääh det är ingen risk i Timrå. Här bor bara ärligt folk :-)
Kommentera

Timrå Icon:Ja just det. :)
Kommentera

Kattgubben: Känner du också vad skönt det är när man liksom bestämt sig? Allt blir lugnare på något sätt. Man finner harmoni.
Ungefär som då man äntligen bestämde sig för att gå hem från krogen
Kommentera

Timrå Icon:Helt klart är det så. Det finns massvis med exempel på att det förhåller sig på det viset. För att ta ett obehagligt exempel så brukar såna som tar sitt liv ofta känna ett inre lugn när de väl har bestämt sig. Det är därför anhöriga ofta blir helt förbryllade. Varför gjorde han/hon det nu, när han/hon äntligen började visa lite livsglädje.. jo, för att denne hade bestämt sig. Harmoni som du säger.

Kommentera

Kattgubben: Det har jag inte tänkt på. Vad läskigt! Hmmm....förra matchen hemma var det många harmoniska supportrar på läktaren.
Tror du vi kan bevittna ett massivt kollektivt självmord på tisdag.....? Hujedamej....och jag som ska dit
Kommentera

Timrå Icon: Nja, de hade nog bestämt sig på det där alldeles vanliga sättet bara, som du och jag ungefär. Kommit till insikt att vi är maktlösa över situationen och det finns inget vi kan göra åt saken. Att inte behöva gnissla tänder i vredesmod varje match skänker väl en viss harmoni. Alternativt kan det ju vara vissa medikamenter inblandat ;)
Kommentera

Kattgubben: Så den där tabletten man fick i entrén där det stod "i nödfall krossa glaset" kan jag slänga då...?
Kommentera

Kattgubben:

Här är en bild som passar in på olika bubblor (fastigheter/IT-aktier etc.) men även hockeylag som MoDo och kanske Timrå...

Kommentera

Icing-Ove: "tjurfälla" haha
Kommentera

Icing-Ove:Talande bild! Sånt där gör mig dock fortfarande förbannad. I slutändan räddas asen som satte igång bubblorna med diverse skattefinansierade bailouts, medans det arma folket som blev lurat hamnar på bar backe...
Kommentera

yngwie: Laddade? Skojar du? Förra året missade vi festen med en hårsmån. Det gör vi inte i år.
Kommentera

mikenomad: Precis! I år har vi varit med från start :-)
Kommentera

Kattgubben: Skithockey. Nu är tranorna vid Hornborgasjön så nu är säsongen snart över :-)
Kommentera

Kattgubben: Så fort Blizzard vaknar har han lovat mig att följa med och söka tussilagos :-).
Hockey är överskattat
Kommentera

Timrå Icon:Perfekt! Lagom tills tussilagon blommar brukar tranorna ha sökt sig hit upp. Det är ett herrans trumpetande, särskilt när de ackompanjeras av sångsvanarna som också är på väg uppöver. När dessa trumpetstötar ljuder över vidderna lär vi vara varse om vår klubbs fortsatta öde :)
Kommentera

Kattgubben: Ja om det inte är Hahl Bundy som sitter och morgontrumpetar i vuvuzelan som han gjorde ifjol.
Då blåste han så kulorna åkte ut genom mynningen....
Kommentera

Timrå Icon:  tussilago jakt! sen kan vi göra tussilagokransar så kan vi dela ut dom till folk!
Kommentera

Blizzard: Synd vi inte hann till Vasaloppet :-(
Kommentera

Timrå Icon:Jaså det var han! Själv har jag en sån där näverlur - en vuvuzela av samiskt snitt skulle man kunna säga.. ett jävla liv i den blir det också. Du kör väl med Diggeridoo har jag hört?
Kommentera

Kattgubben: Ännars är det ett grymt skjut i den där luren från Fäbodjäntan har jag hört...
Kommentera

Kattgubben: Diggeridoo....? Var det den de hade i kultrullen Kärleksön...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Aha var det så den hette. Kommerinte ihåg vad farfar sa riktigt....
Kommentera

Timrå Icon:Det var rätt poppis på 90-talet... det är ett uråldring instrument från Australien som består av ett rör som ska ha käkats ihåligt av termiter
Kommentera

Kattgubben: Ja en SÅN ja! Nu vet jag vad du menar! Snusk-D T förbryllade mig där etttag :-)
Kommentera

Timrå Icon: Va?! Jag som aldrig är otydlig... ;)

Läge för förtydling: Lilla SM 2012: "Lilla sado-masochisten 2012". Och detta är sannerligen inte nåt att ljuga om!
Kommentera

Dream Team: Finns det små...? Jag har bara sett stora tyskar....
Kommentera

Fy sjutton vad jag längtar. Nu börjar hockeyn på riktigt snart o Modoiterna som tror att man våndas.

Jag skrattar dom rakt i ansiktet.....Ha ha ha ha ha ha ha !
Ha ha ha ha ha ha..........

Vi älskar utmaningar. Dom fruktar den.
Kommentera

Vi har ju haft tid på oss att förbereda oss mentalt, skillnad från Modoiterna förra året som fick dödsdomen efter sista omgången, hehe!
Kommentera

« · 1473233 · »