bisterfinnen:
Jag ska också titta på lilla SM, hur än MoDo klantar till det. Bara synen av alla TIK-fans som gråtande kramar om en onykter Bremberg efter klart kontrakt...ja eller kanske efter första poängen i serien :-)
Det är roligt och inspirerande att åka ur en serie. Föreningen mår bra av lite utmaningar. Minns våra roliga 18 år i näst högsta förra gången vi åkte ur. Eller så kan man toppa det och göra en Björklöven. Gamla hatlaget går starkt än och åkte ur i play off till kvalserien till allsvenskan idag.
Redigerad kommentar
Håll er i korrekt tråd för faen!
Möte inför det vi alla ser fram emot.
LHC:s forum är ett av få ställen där ångesten faktiskt är större än här just nu.
Dock hittade jag en bra och tänkvärd grej:
"Framförallt gäller det nog för "elitserielagen" att inse att de inte längre är "elitserielag" utan att de konkurrerar och kämpar på exakt samma premisser som de allsvenska lagen om en elitserieplats!"
Simmalugnt:
Exakt, vi har ju redan åkt ur, nu gäller det att komma tillbaka.
Nu har man fixat med jobbet, så nu ska man lägga allt krut på TIK. Iof så har jag gjort det i vinter ändå, men nu ska man haka med fansen på bortamatcher.
Hämta ut biljetterna för de 5 hemmamatcherna blir ångestladdat att göra på torsdag utanför Eon.
Kan laget fortsätta spela som man gjort de 2 senaste matcherna så känns det ändå ganska positivt, men kommer bli en pärs utan dess like detta!!
Tre saker:
1. Vi får verkligen hoppas att domarnivån är betydligt högre och bättre i KS, då vi suger i såväl päpä som bäbä.
2. Det är 50/50 mellan oss och DIF. Pressen de har på sig är helt enorm och håller Jockes axel så kan det gå.
3. Örebro kommer att floppa. Conny och Co gillar inte när det blir tätt. Det är Leksand som kan ställa till det.
Vilken back var det som hade Högströms gamla nr 71 idag? Sen vem var det som hade Pikkens gamla nr 63 ?
Tyckte de flesta junisar som istid skötte sig väldigt gott av det jag fick se.
Hoppas man kan spela vidare i kvalserien som man gjorde halva matchen idag, men att man inte tappar huvudet så fort motståndarlaget får mål och börja jaga kvittering. Men som man spelat de sista 3 matcherna är jag ändå positiv, innan var jag inte det. Då såg det på tok för uppgivet ut på hos många spelare. Idag tycker jag Murley, Friberg, Hagos, Boyce höjer sig lite över övriga. Anton Wedin gör en bra match också. Jocke klart godkänd. Forza TIK
T T:
Han lever mitt drömliv. Glider omkring och tjänar massvis av stålar utan att egentligen behöva göra någonting.
ante08:
Första omgången är redan spikad. Det blir DIF - Timrå, Bofors Leksand och Örebro - Play Off lag.
iaf enligt de som " vet "
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Känns nästan som om KS är mer spännande än sm slutspelet. Det är åtminstone mer på spel där.
Ska bli kul att se om det kan bli någon skräll där denna säsong också.
spud:
Jag hoppas det går bra för Ritola i MoDo. Han har blivit så illa behandlad av leksand att jag unnar honom ett SM guld.
Redigerad kommentar
Bissett_19:
hehe
De senaste säsongerna har ju faktiskt Es lagen mött varandra. Leksand - Timrå i abdra omgången. Fy fan så härligt... =)
Bissett_19:ah, det blir en "back-to-back" när serien vänder mellan de som kom från ES istället för att de spelar första och sista matchen mot varann som förut.
Lördag 24 mars:
Djurgården–Timrå
Leksand–segrare förkval
Bofors Karlskoga–Örebro
Tisdag 27 mars:
Timrå–Djurgården
Örebro–Bofors Karlskoga
Segrare förkval–Leksand
Redigerad kommentar
Kattgubben:
Lätt inledning för Leksand.
Örebro borta följt av Timrå hemma för att i 3e omgången mötta DIF borta. Säkra 9 poäng :)
mattias - 74:Ni får det lugnt i mitten av serien istället, till skillnad från TIK då som sagt :) Lär väl bli VSK som går vidare från förkvalet.
EDIT : förlåt, menar såklart VIK
Redigerad kommentar
mattias - 74: Om inte annat så vet dom hur man skapar en hets och sammansvärjning kring något.
Nu var jag inte på plats i Timrå igår men på avstånd så blir jag överraskad och imponerad över det sätt som man från TIK:s håll helt plötsligt börjar trycka på rätt knappar när det kommer till att skapa en vi-känsla. Det behövs.
Jag vill inte läsa ett enda gnäll-inlägg till kring grundserien som nu är avslutad, misslyckade värvningar eller om inkompetens i ledningen. Folk som har mage att fokusera på den sortens frågor nu är dumma i huvudet.
Så: total fokus på Kvalserien nu. Precis varenda jävel ska bidra på något sätt. Framförallt så ska vi har full representation på varje bortamatch.
Knylan: "Framförallt så ska vi har full representation på varje bortamatch."
Jag misstänker att detta inte kommer att bli några problem. Det finns någon tikare som super till för att lugna nerverna även på varje bortamatch.
Jag byter tråd. Den här är bättre.
Nån som vet hur många bussar som går till Leksand o Hovet då de är lördagsmatcher o många kan tänkas åka.
Eller vet o vet. Nåt rykte över intresset?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
jå1: Spelar ingen roll enl. alla experter så tar DIF o Leksand ES platserna.
Leksand är för bra för oss. Vi är för dåliga.
Hahl Bundy:Oh ja, klasskillnad rentav!
Nej, men det där är nog önsketänkande från deras sida, mer än nåt annat. :)
Karlskoga och Timrå blir det ;)
Hahl Bundy:
Det är rätta takter. Inför serisestarten var det snack om SM-guld. Vad passar bättre nu än snack om guld i lilla SM.
Jag kommer att njuta med er varje match. Vad har jag för val, vår sässe lär ju ändå vara över efter tisdagens skämskudde-orgie.